Kesälapsoset (bc & mudi) (bortsuille nimiä) synt.pv.!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
rust
Kanada

Kesälapsoset (bc & mudi) (bortsuille nimiä) synt.pv.!

Viesti Kirjoittaja rust »

Aloittelen näin tarpeeksi ajoissa jo kyselemään!

BORDERCOLLIE - Ignore Nostalgia B
Kuva
© flickr.com - WoofBC (by-nc-sa)

SYNTYMÄPÄIVÄ 25.07.

Emä Rainvalley's Spite & Malice eli Gaala, BH RH-E Jk3 Vk1 vPVA.

Isä Jaxon (evm.) on Iso-Britanniasta kotoisin oleva mustavalkoinen, työskentelevä, 4-vuotias uros. Kesäisin se paimentaa tilan lampaita, mutta se on kaikin puolin myös kerrassaan mahtava kotikoira, joka viettää mielellään aikaa perheen lasten (ja aikuisten) kanssa. Jaxon on myös harrastanut jonkun verran agilitya. Jaxonin isä on tricolor-värinen uros nimeltään Brandy ja emä mustavalkoinen China.

Varaukset
mia/Averima - narttu - Ignore Nostalgia ...But Home Is Nowhere
Veerr/Toljottajan - narttu - Ignore Nostalgia This Secret Ninja
Anniina/Pemberley - narttu - Ignore Nostalgia Catch a Hot One

MUDI - Drama Overload B
Kuva
© Mog-urs

SYNTYMÄPÄIVÄ 20.07.

Emä Oma kasvattini Rajut Ilona? eli Kiara, BH RH-E RH-W A Hk2 vKTV vWEST-09 vFIN MVA vPVA. Kiaran emä ja isä ovat kumpikin kokonaan evm.-sukuisia ja niillä ei ole kolmea pentua enempää jälkeläisiä.

Isä Vincent (evm.) on hänkin hyvin hurmaava, musta uros, joka on menestynyt lähinnä palveluskoirapuolella. Se myös työskentelee karjatilalla suurimman osan ajastaan, se on luonteeltaan aavistuksen verran varautunut ihmisiä kohtaan, mutta pienen tutustumisen jälkeen hyvin lempeä ja ystävällinen herrasmies! Vincentin vanhemmat ovat kumpainenkin väriltään mustia, isä Zsiga ja emä Saga.

Varaukset
noel/Saunasamba - narttu - Drama Overload Baa Baa, Black Sheep
Kissed/Miltein - narttu - Drama Overload Little Miss Muffet
feel love before it's gone
noel
Lassien tassuhiki

Re: Kesälapsoset (bc & mudi)

Viesti Kirjoittaja noel »

Ää! Mulle yksi, mulle yksi!
Mudilapsosten perään haikailisin. Uusia kasvoja olisi kiva saada, etenkin mudeja kun nyt alkaa noita "väärän rotuisia" kertymään liikaa. Lähtisi tottakai Saunasambaan muiden hauvojen seuraksi, josta voisinkin näyttää kisanäyttönä Nalan. Hauva saisi tuon kaltaista kisautusta, juuri nyt on vain pieni levähdystauko menossa. Ajankohtakin olisi juuri sopiva. :) Jalostukseen tulisi, mutta jos se ei onnistu, niin sitten en ikävä kyllä pentua varmaankaan ottaisi (ei ole aikaa ylimääräisille).
rust
Kanada

Jalostuksen suhteen ei mitään ongelmia, jos pidetään kiinni siitä, että mahdollinen pentue tulee olemaan melko pienikokoinen ja uros joko hyvin harvinaissukuinen (evm.-suku) tai kokonaan evm. :) Mutta sulle ehdottomasti yksi kakara!

Anteeksi muuten, Adolf jäi vähäksi aikaa vähän heitteille, kun en muistanut koko koiraa... :mrgreen: Nyt aloitellaan kuitenkin kisautusta!
noel
Lassien tassuhiki

Eipä tuo Adolf mittään, ihan rennosti vaan! :D

No mutta hieno juttu! Eihän mudien levikkikään ole suuri, joten ehkä parin kolmen pennun paketti tulisi olemaan. Ja sukupuoleksi voisin ottaa kenties... nartun ainakin alustavasti, ellei mieli muutu. :D
Natali
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Natali »

Musta olis ihana saada Milteiniin mudi napero. Pidemmän aikaa olen sellaista miettinyt ja tää pentue sattuu aika sopivaan aikaan syntymään. Narttu pentua toivoisin ja sen kanssa sitten kisattaisiin kaikissa mahdollisissa lajeissa ja kun koira olisi saavuttanut useammasta kuin yhdestä lajista valionarvon, sillä teetettäisiin yksi pentue. Kisa näyttöä voit katsoa Milteinissä asustavilta koiriltani.

Olen pyörinyt virtuaalimaailmassa vuodesta 2006 lähtien ja vaikka välillä on taukoja ja hiljaisempiakin kausia niin voin taata, että kisaan nykyään kaikki koirani ns. loppuun ja huolehdin niistä. Pyrin myös pitämään koiramääräni suht. alhaisena, jotta jaksan kisauttaa kaikkia.
rust
Kanada

Milteiniin siis narttupentu :). Pentueen jos pitää pienikokoisena ja isän evm.-sukuisena tai kokonaan evm.-koirana niin sekin on ok!
Natali
Kriisissä

Joo, ja ajankohdasta vielä sen verran että mielummin lähempänä loppukesää, mutta ei mua silti mitenkään haittaa vaikka pentue syntyisikin jo alkukesällä. Sopiiko, että pennulle tulee piviko kuvat?
rust
Kanada

PIVIKO-kuvat ok! Ajankohta riippuu täysin Kiaran vPVA-arvosta, sen saavutettuaan sillä on toivottavasti myös 3-tulos pk-hausta, jos ei, niin se hankitaan. Veikkaisin, että pentue sijoittuu jo tämän kuun loppuun, mutta mistäs sen voi tietää!
Emine
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Emine »

Moikka! Mua kiinnostais kovasti bordercollie Averimaan. Sukupuolesta en vielä osaa sanoa, mun pitää ensin tsekata kumpaa sukupuolta mun kuvissa olevat koirat ovat. :D Koira tulisi ehdottomasti kilpailukäyttöön ja luultavasti jalostukseenkin. Kilpailuista vaan sen verran että mulla on paha tapa keskittyä vaan näyttelyihin, mutta nyt oon hitaasti mutta varmasti alkanu käyttöpuolen lajejakin harrastamaan. Kyseessä ois mun eka virtuaalibordercollie, mut kauan siitä oonkin jo haaveillut! Jos minunkin virtuaalikennel taustasta haluat jotakin kuulla niin olen siis touhunnut virtuaalieläinten parissa vuodesta 2003 ja aina melko aktiivisesti. Voisin sanoa että kaikki koirani saa tasapuolista kisautusta, ja olen harvoin joutunut myymään koiraa pois. Averima on uusin kennelini, mutta sielläkin asustaa jo mulla pidempään olleita koiria. :--) Kisanäyttöä voin antaa esimerkiksi täältä.
höpötipöpötipöp

Virtuaalikoiria vuodesta 2004.

Eminen virtuaalikennelit
rust
Kanada

Averimaan bortsu siis :). Näyttelypainotus ei ole mitenkään ehdoton "ei", kunhan tulen näkemään kasvattiani myös käyttöpuolella!
Emine
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Emine »

Ok kiva juttu! :--) Mulla olis neljä eri kuvavaihtoehtoa, kaikki nartuista. Haluaisitko sanoa mielipiteesi, mikä näistä sopisi parhaiten tälle koiralle: 1, 2, 3 tai 4?
höpötipöpötipöp

Virtuaalikoiria vuodesta 2004.

Eminen virtuaalikennelit
rust
Kanada

Bortsujen rakenteesta en osaa sanoa, mutta ykkönen ja nelonen miellyttivät eniten silmääni, ykkönen ehkä aavistuksen verran enemmän :).
rust
Kanada

Re: Kesälapsoset (bc & mudi) / nimiä mudikakruille!

Nyt olis nimiä mudikakaroille :).
noel
Lassien tassuhiki

Hih, haluaisin nartulleni (päätin nyt sukupuolenkin) nimeksi Drama Overload Baa Baa, Black Sheep :D
Natali
Kriisissä

Mä varaisin Drama Overload Little Miss Muffetin tulevan pennun nimeksi.
Vastaa Viestiin