Realistisuuden tavoittelu virtuaalimaailmassa
-
- Alkupalat
- Viesti:
Re: Realistisuuden tavoittelu virtuaalimaailmassa
Multa löytyy Welho myöskin, ja rahaa yli 20 000 v€ o_____o Virtuaalihevosia sinne silloin listasin kun rekisteröidyin eli aloitussummaa tuli varmaankin aika mukavasti, ja 3500v€ olen saanut kun yhden konin myin. Muusta en muistaakseni ole rahaa saanut .... Enkä kyllä mitään oo maksanutkaan. Mainioon laitoin lomakkeen, josta voi maksaa pennun kun sellaisen ostaa... Noh, ensin se oli n. päivän ajan "pakollisena" (ajattelin että rupeaisin sitä tiliä käyttämään enemmän...), tänään (luettuani tätä topikkia ;D) päätin muuttaa sen vapaaehtoiseksi (vain Welho/VRL-tunnuksen omaaville), puolisen tuntia sitten poistin koko lomakkeen ja säännön kennelin sivuilta :'D
Muutamissa kisoissa olen koirien kanssa kiertänyt (vasta aloittelen tätä harrastusta), pari kisaa on tullut vastaan joissa olisi voinut maksaa, mutta enpä ole ainakaan vielä niitä maksanut. Sitten kun tuloksia tarkistelen (tai yleensäkin koirien kisakalentereita että onko ne kisoissa mukana...), niin ne voisi kyllä maksaa, kun tuo tili on ja rahaakin sen verran että ei heti lopu. Ja kun on tässäkin topassa valiteltu kuinka niitä maksuja ei tule <<;
Itselle tuntuu vain liian vaikealta maksaa jotain koko ajan.
Muutamissa kisoissa olen koirien kanssa kiertänyt (vasta aloittelen tätä harrastusta), pari kisaa on tullut vastaan joissa olisi voinut maksaa, mutta enpä ole ainakaan vielä niitä maksanut. Sitten kun tuloksia tarkistelen (tai yleensäkin koirien kisakalentereita että onko ne kisoissa mukana...), niin ne voisi kyllä maksaa, kun tuo tili on ja rahaakin sen verran että ei heti lopu. Ja kun on tässäkin topassa valiteltu kuinka niitä maksuja ei tule <<;
Itselle tuntuu vain liian vaikealta maksaa jotain koko ajan.
Mainioita suomenlapinkoiria ;)
-
- Vuohenruokaa
Mä just pari päivää sitten päätin, että lopetan sen Welhon käyttämisen. Kun stressaa liikaa (ja mä jos kuka stressaudun helposti). Jätän sen vaan sinne lillumaan, jos kerran tarvitsee olla nollilla, että voi sulkea tilin. Kun eihän niitä rahoja mihinkään voi tunkea, että saisi suljetuksi, vai?
hello, the end is near
hello, we're still standing here
-
- Söi navetan kaksi nautaa
Anna mulle 

Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
-
- Kriisissä
Tai tee lahjoitus jollekkin yhdistykselle. vNNY ainakin taitaa maksaa kisojensa tuomareille jotain rahnaa. Eli ne vois haluta...
-
- Vuohenruokaa
^ -Milla-, toi muuten oli aika hyvä idea =)
/ voi hitto, oon iha sekasin kun yhellä toisella fordella on yks Miia
/ voi hitto, oon iha sekasin kun yhellä toisella fordella on yks Miia
hello, the end is near
-
- Kriisissä
nick on muuten Milla ei Miia, mutta niin on. En tosin vaan sitten tiedä kuin moni yhdistys käyttää welhoja. vNNY nyt ainakin.
- Veriaivo
- Ei enää ikinä uudestaan
kun noissa kisoissa on aina sillee että pitää maksaa se osallistumismaksu, niin jos ei omista tota welho tiliä, niinninini ilmoittaako koiran vaan normaalisti (vaikka nyt esim. sähköpostilla), että eihän ne ala mitää huomauttelee että "et oo maXanu, kuolet!1!!1!1 ja poistaa osallistumisen VAI pitääkö siihen ilmottaa jotenki että ei oo tiliä tai jottaaiii =(
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.
blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
-
- Höpsö veitikka
Ei tarvitse ilmoittaa ettei ole tiliä ellei sitä erikseen pyydetä. Joku Welhon omistaja saattaa laittaa kaikille ilmoittautuneille paluuviestinä muistutuksen osallistumismaksusta, mutta jollei sitä Welhon tiliä löydy niin tätä ei tarvitse huomioida. Kisoissa joihin ovat tervetulleita kaikki, ei Welhon asiakkaita saisi laittaa etusijalle.vveera kirjoitti:kun noissa kisoissa on aina sillee että pitää maksaa se osallistumismaksu, niin jos ei omista tota welho tiliä, niinninini ilmoittaako koiran vaan normaalisti (vaikka nyt esim. sähköpostilla), että eihän ne ala mitää huomauttelee että "et oo maXanu, kuolet!1!!1!1 ja poistaa osallistumisen VAI pitääkö siihen ilmottaa jotenki että ei oo tiliä tai jottaaiii =(
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
- Veriaivo
- Ei enää ikinä uudestaan
^ Oke, kts. 8)
I have no time to hate people who hate me.
- Noemie
- Syvällistä
Itse en Welhoa käytä, mutta VRL -tunnus minulla on joten maksan kisat minne koirani ilmoitan. Se riippuu vähän siitä, onko sivuilla lomake, koska en muuten tiedä miten/millä pitäisi maksaa :oops: Welhon sivuilta? Mutta saattaisin liikaa stressaantua, jos Welhoa käyttäisin. Enkä näe tarpeelliseksi käyttää juuri nyt Welhoa.
I summer! classic, but so true.
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Anteeksi, en ole seurannut tätä palstaa, enkä tiedä onko tästä puhuttu, mutta realistisuutta saisi helposti lisäämällä genettikan peliin! Siis, eihän vaikkapa kaksi ruskeaa voi mitenkään saada mustaa jälkeläistä...
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
- Höpsö veitikka
^ Toisaalta se menee liian vaikeaksi kun kuvathan yleensä värin määrää..
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
-
- Höpsö veitikka
Mariza tosiaan tuon totesikin että kuvista voi ainakin joissain roduissa tulla sitten ongelma. Lisäksi mä luulen, että genetiikka voi ainakin nuorimmille harrastajille olla vain vaikeasti ymmärrettävä taakka. Lisäksi genetiikka ei ole sellaista että kaikki määräytyy suoraan tiettyjen kaavojen mukaan vaan esimerkiksi jos yhdistetään 0/0 kyynärät omaava koira ja 0/1 kyynärät omaava koira niin lopputuloksena voi vanhempien suhteellisen hyvistä kyynäristä huolimatta olla huonot kyynärät omaavia koiria.Pöpö kirjoitti:Anteeksi, en ole seurannut tätä palstaa, enkä tiedä onko tästä puhuttu, mutta realistisuutta saisi helposti lisäämällä genettikan peliin! Siis, eihän vaikkapa kaksi ruskeaa voi mitenkään saada mustaa jälkeläistä...
Käytän nyt newfoundlandinkoiria väriesimerkkinä:
Newfoundlandinkoiralla on "vain" kolme väriä (musta, ruskea ja valkomusta), mutta kaksi mustaa voi saada niin mustia, ruskeita kuin valkomustiakin pentuja (valkomustia ja ruskeita ei kuitenkaan ymmärtääkseni samassa pentueessa), sillä nöffeillä musta väri on dominoiva. Alla olen luetellut kaikki yhdistelmä vaihtoehdot ja niistä syntyvien pentujen värivaihtoehdot (valkomusta + ruskea -yhdistelmää en kirjannut sillä en tiedä minkävärisiä pentuja siitä syntyy enkä usko että kyseistä yhdistelmää on koskaan tehty):
musta (ei kanna ruskeaa tai valkomustaa) + musta (ei kanna ruskeaa tai valkomustaa) -> mustia pentuja, jotka eivät kanna ruskeaa tai valkomustaa
musta (kantaa valkomustaa) + musta (ei kanna valkomustaa) -> mustia pentuja, jotka kantavat valkomustaa
musta (kantaa ruskeaa) + musta (ei kanna ruskeaa) -> mustia pentuja, jotka kantavat ruskeaa
musta (kantaa valkomustaa) + musta (kantaa valkomustaa) -> mustia pentuja (voivat kantaa valkomustaa) ja valkomustia pentuja
musta (kantaa ruskeaa) + musta (kantaa ruskeaa) -> mustia pentuja (voivat kantaa ruskeaa) ja ruskeita pentuja
musta (ei kanna valkomustaa) + valkomusta -> mustia pentuja, jotka kantavat valkomustaa
musta (kantaa valkomustaa) + valkomusta -> mustia pentuja, jotka kantavat valkomustaa ja valkomustia pentuja
musta (ei kanna ruskeaa) + ruskea -> mustia pentuja, jotka kantavat ruskeaa
musta (kantaa ruskeaa) + ruskea -> mustia pentuja, jotka kantavat ruskeaa ja ruskeita pentuja
ruskea + ruskea -> ruskeita pentuja
valkomusta + valkomusta -> valkomustia pentuja
Vielä on kaksi vaihtoehtoa, joista en tiedä mitä syntyy:
valkomusta + ruskea -> pentuja, joilla on ruskea ja valkomusta geeni
musta (kantaa valkomustaa) + musta (kantaa ruskeaa) -> mustia pentuja (eivät kanna ruskeaa tai valkomustaa), mustia pentuja (kantavat joko valkomustaa tai ruskeaa) ja pentuja joilla on ruskean ja valkomustan värin geeni
En tiedä minkävärisiä valkomustaa ja ruskeaa kantavat koirat ovat tai ovatko ne edes elinkelpoisia, mutta olen nähnyt kuvia valkoruskeista nöffeistä, lienevätkö niitä tai sitten jotain muuta määrittelemätöntä. :P
Kolmesta väristä tulee jo näin monta vaihtoehtoa, joten miten me pysyttäs kärryillä jonkun sellasen rodun kohalla, joss on vieläkin enemmän värejä (kuten vaikkapa suomenlapinkoira)? Itse olen kiinnostunut genetiikasta, mutta luulen vähän että nuoret harrastajat ja ne joita genetiikka ei kiinnosta eivät ole kiinnostuneita sen mukaanottamisesta. ;) Genetiikkaa voi kuitenkni jokainen harrastaa omien koiriensa kanssa (kuten mä teen).
When the hurricanes came for me
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Tiedän.
En kyllä ole perehtynyt kyynäriin yms.
En kyllä ole perehtynyt kyynäriin yms.
Tuohon liittyen, kissoilla pätee sama. Vaikka yhdistäisit ruskean ja ruskeakilppari kissan, voisi luulla, että tulee vain ruskeita, mutta tulee myös liloja, suklaita, sinisiä, punaisia, cremejä sekä nuo (ei punaista ja cremeä koskien) kilpikonnina.Käytän nyt newfoundlandinkoiria väriesimerkkinä:
Newfoundlandinkoiralla on "vain" kolme väriä (musta, ruskea ja valkomusta), mutta kaksi mustaa voi saada niin mustia, ruskeita kuin valkomustiakin pentuja
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
- Höpsö veitikka
Tuli tuosta genetiikasta mieleen, että virtuaalirottieni kohdalla aion vetää linjaa, jossa genetiikka menee mahdollisimman hyvin kohdilleen - rottien kohdalla värikirjo vain voi yhden poikueen kohdalla olla laajempi kuin vastaavasti koirilla. Genetiikkaopiskeluni ovat olleet hieman jäissä, mutta tulevan VKrY:n (virtuaalisen kesyrottayhdistyksen) sivuille on ainakin luvassa kattava tietopaketti rottien genetiikasta.
Genetiikan mukaan ottamisessa on tosiaan se vaikeus, että täällä joudutaan menemään kuvien mukaan. Olen kuitenkin pentue-sivuille laittanut aina esille värimahdollisuudet, ja basset houndeilla ja viheillä näitä nyt ei kovin montaa olekaan... En aio kasvattieni ostajilta kuitenkaan vaatia sitä, että pennun värien on oltava juuri sellaiset, kuin genetiikka vaatii, mutta itse pyrin kuitenkin menemään pennun vanhempien värin mukaan, sillä se tuo oman kivan lisänsä realistisuudeetn :)
Genetiikan mukaan ottamisessa on tosiaan se vaikeus, että täällä joudutaan menemään kuvien mukaan. Olen kuitenkin pentue-sivuille laittanut aina esille värimahdollisuudet, ja basset houndeilla ja viheillä näitä nyt ei kovin montaa olekaan... En aio kasvattieni ostajilta kuitenkaan vaatia sitä, että pennun värien on oltava juuri sellaiset, kuin genetiikka vaatii, mutta itse pyrin kuitenkin menemään pennun vanhempien värin mukaan, sillä se tuo oman kivan lisänsä realistisuudeetn :)