Kisojen järjestäminen

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Reetta
Kanada

Re: Kisojen järjestäminen

Viesti Kirjoittaja Reetta »

Tokossa tosiaan luokka perutaan, jos siihen on osallistunut vähemmän kuin neljä koirakkoa.

Järjestätkö kisoja?
Kyllä tulee joskus järjestettyä.

Jos järjestät niin kuinka usein, mitä lajeja?
Riippuu todella paljon. Joskus on monta eri lajia meneillään samaan aikaan ja joskus taas en järjestä mitään. Nytkin on tainnut mennä jo 3kk viimeksi järjestämästäni kisasta. Eniten tulee järjestettä paimennusta, tokoa ja palveluskoiralajeja. Järjestän sellaisia lajeja, joissa omat koirani voivat kisata.

Mitkä asiat vaikuttavat siihen kuinka usein pidät kisoja ja mitkä valitset laijeiksi ja luokkakoiksi?
Kiinnostus ja aika. Joskus olen niin laiska, että kisojen järjestäminen ei tule kuuloonkaan. Joskus sitten taas on sitä innostusta ja kisoja tulee järjestettyä enemmän ja useammin. Lajit sanoin ylempänä ja määräytyy sen mukaan, missä omat koirani voivat kisata.

Koetko paineita, että kisat epäonnistuvat, jollain tavoin? (esim. et onnistu löytämään tuomaria, et jaksa/ehdi lisätä tuloksia sivuille tai päivittää sivuja)
En koe. Näyttelyissä tällainen epäonnistumisen pelko voisikin tulla, mutta en niitä ole nyt pitkäänaikaan järjestänyt.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Järjestätkö kisoja?
Kylläh (:

Riippuu vähän kuinka jaksa 1-2 kuukaudessa suurinpiirtein kai..

Mitkä asiat vaikuttavat siihen kuinka usein pidät kisoja ja mitkä valitset laijeiksi ja luokkakoiksi?
Ihan se onko minulla omia koiria kisoihin jne, luokkakoon pidän nykyään suurempana kun minulle joskus tultiin sanomaan kun järjestin minimi luokkakoon kun ei kuulemma omat koirat mahtuisi mukaan ja ajattelen vain itseäni jne.

Koetko paineita, että kisat epäonnistuvat, jollain tavoin? (esim. et onnistu löytämään tuomaria, et jaksa/ehdi lisätä tuloksia sivuille tai päivittää sivuja)
No kyllä vähän, mutta nämä on onneksi vain virtuaalikoiria, joten mitään ei tulisi kauheella paineella ottaa.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Nora
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nora »

Järjestätkö kisoja?
- Joo.

- Yleensä sellaisia lajeja joissa kisaa omien koirien kanssa, kun ei ole mitään kisakeskusta vielä tms. Välillä on neljä-viisi kisaa/kk ja välillä on ollut pari kk ihan taukoa kisojen pitämisestä. Eli vaihtelee aika paljon :D

- Aika & kiinnostus pääasiassa. En yleensä järjestä kovin isoja luokkia, ettei sitten jää tulokset tulematta kun ei jaksakaan tuomaroida ymv.

Näyttelyissä tulee suurimmat paineet, ja tulosten saamisessa on suurimmat pelot kaikissa kisoissa. Mulla ei yleensä oo mitenkään suuria paineita, mutta noi on ne suurimmat mitä on.
Et hätt noch immer jot jejange.
toksi
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja toksi »

Haha, mie käytin ennen tuota pre-tagia, sit tuli taukoa ja ehin unohtaa miten se menee. :-D

Nytpäs muistan ja otan taas käyttöön.

(Turha.)
Dressage is a question of feeling
Minhey
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Minhey »

Järjestätkö kisoja?
- Joskus.

- Jos innostun, järjestän n. 2-3 kilpailua yhteen putkeen. Yleensä järjestän kuitenkin 1-2 kilpailua n. 1-2 kuukauden välein. Lajit valitaan niin, että koirani voivat kilpailla niissä (esim. agility, mejä, koiratanssi).

- Yleensä järjestän huvin vuoksi/jos lajin kilpailuja ei olla järjestetty vähään aikaan. Lajin valinta riippuu siitä, mihin koirani voivat osallistua (mainitsinkin tästä jo). Luokkakoko on yleensä aika pieni, jos haluan tulokset nopeasti. Joskus kyllä järjestän isojakin luokkia.

- En oikeastaan, mutta jos en pääse koneelle muutamaan päivään, mietin vähän, kuinka monta viestiä sähköpostissa lojuu. Jos en pysty jonkun asian takia päivittämään sivua, saattaa vähän kiehahtaa, vaikka ei se maailmaa ympäri keikautakaan.
palaillaan.
Olivia
Nostaa rautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Olivia »

Järjestätkö kisoja?
- Kyllä.

- Ehkä n. kerran kuukaudessa tulee yksi kisa järjestettyä. Lajit ovat useimmiten olleet agility ja tuholaistorjunta, mutta pitää alkaa varmaan muitakin lajeja kokeilla.

- Aika ja innostus kisojen järjestämiseen. Luokkakoot vaihtelee, mikäli haluan tulokset nopeasti pyrin tekemään pieniä (max. 30) luokkia yleensä.

- En. Mutta jos näyttelyn järjestän, niin kyllä mielessä käy että jos halukkaita tuomareita ei sitten löydykään ja tuloksia saa odotella monta kuukautta.
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Järjestätkö kisoja?
- Silloin tällöin tulee jotakin pientä järjestettyä.

- Aika harvoin järjestän, yksi kisa kerrallaan ja aika useasti tokoa, kun sitä pystyn itsekin tuomaroimaan tai ainakin varmimmiten. Kisoja järjestän aika pitkillä aikaväleillä, yksi kisa loppuun ja pari viikkoa seuraavan lajin miettimistä ja viikko siihen, että toteutan sen :D

- Riippuu ihan haluanko tuoda kenneliä taas "esille" kisojen muodossa. Sillonku alkaa kisat hiljenemään yleensä pyrin heittämään edes jonkun lajin kehään.. Luokkakoot aika pieniä, en jaksa isoja luokkakokoja,

- Näyttelyitä en halua järjestää ainakaan yksin, se on ainut laji missä pelkään noita tuomareiden löytämisiä.. Muiden lajien kanssa aika helppoa, kun on oman käden tuomarointioikeus.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Kitu
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Kitu »

No aijemmissa laitoin aina, että mukana, mutta nyt en enää vaivaudu. (sorge...) Luulisin kuitenkin aika monen laittavan suosikkeihin kisan, kun on siihen osallistunut (?). Laitan kuitenkin viestin jos koodista puuttuu jotain oleellista kuten mihin luokkaan koira kuuluu. Osoitteita en ikinä tarkista, mutta korjaan jos omistaja itse huomaa osoitteen olevan väärä. Ja esim. jossain agilityssa, jossa on tuplaluokat tms. on muutenkin paljon lisättäviä osallistujia ja ei aina jaksaisi millään vastata, mutta kyllä mä aina oleelliset puuttet koodista ilmotan!

Jos itse osallistuisin ja puutus jotain niin olishan se kiva jos kisan järjestäjä viittis ilmottaa, että joo nyt meni väärin. Ettei turhaa lähettele perään, "että miksikö en ole mukana?"

Järjestätkö kisoja?
-No nytten oon koittanu tehdä enemmän toimintaa koirille, mutta katsoo nytten loman jälkeen montako ehtii järkkäämään!

-Järjestän niin monta kuin koen pystyväni ei mulla ikinä mitään tiettyä lukumäärää kisoissa ole. Melkein aina on ainakin agility mukana se on kuitenkin niin yleinen ja lähes jokaisella koiralla harrastetaan agilitya URL joten se on oikeastaan aina yksi laji.

Mitkä asiat vaikuttavat siihen kuinka usein pidät kisoja ja mitkä valitset lajeiksi ja luokkakoiksi?
-Tietysti aika ja paljonko kiinnostaa lisätä osallistujia ja etsiä tuomareita vaikko tuomaroida itse. Eli fiilis pohjalta jos ei huvita en pidä. Lajit on pääosin sellaisia mitä itse harrastan koirillani täällä. En esim. pidä metsästykoirille toimintaa, koska en omistakkaa sellaisia. Luokkakoot riippuvat vähän lajista. Agilityyn otan aina enemmän, un osallistujiakin on.

-Ei oikeastaan. Tietty jos monesti on jäänyt todella myöhäiseen lisäämiset ja tulosten laitto niin saattaahan arvelluttaa, että mitähän ne nyt aattelee musta, mutta ei pahemmin. Ja aika usein jokaiseen lajiin löytää tuomarit hyvissä ajoin. (ainakin itse olen saanut hyvin ja tuomarit ovat laittaneet todella nopeasti tulokset minulle!)
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Järjestätkö kisoja?
-Järkkäilen joo, mua on kutkuttanut jo useampaan otteeseen järkkää uusia kisoja, mutta lupasin itselleni, etten järjestä mitään uutta ennen kuin minun KV näyttelyni on ohi, puuttuu enää BIS tulokset, joten kohta sallin itseni taas järjestää kisaputkea ja muuta.

-Suhteellisen usein, yleensä pörrää pk/paimennus linjalla. Muutaman kerran agia järkännyt ja tokoa kaksi tai kolme kertaa. Hupilajejakin on tullut järkättyä ja kerran valjakkoa. Mulla oli aikoinaan pari kertaa kuussa tai kahdessa kisoja.

Mitkä asiat vaikuttavat siihen kuinka usein pidät kisoja ja mitkä valitset lajeiksi ja luokkakoiksi?
-Se fiilis oikeastaan, mua suoraan sanottuna harvemmin huvittaa pitää yli 40 koiran luokkakokoja, mutta jos sattuu olemaan semmonen fiilis, että jaksaa tuomaroida semmoset määrät ja lisäillä koiria sivuille niin sure. Lajeiksi valitsen yleensä ne "yleisimmät" kuten paimennus, pk, agility, harvemmin järkkään tokoa, mutta olen tokokisojakin pitänyt pari kertaa. Kaikista eniten järkkään paimennusta ja palvelusta. Yleensä järkkään myös flyballia ja koiratanssia, vaikka nyt harmittavasti jälkimmäinen liitto on epäaktiivinen. Luokkakoko pyörii 25-40 yleensä kun järkkään, järjestän monia lajeja samaan aikaan ja otan paljon luokkia mukaan (otan 99% aina kaikki luokat) silloin ei 60 koiran luokkia huvita ottaa mukaan.

-Mulla ei oo paineita epäonnistumisesta missään muussa kuin näyttelyissä. Pakotan itseni jaksamaan tulosten lisäämiseen ja järjestän aikaa sille. Harmittavasti tuomareita on vaikeampi löytää ja jos löytää tulokset tulevat erittäin myöhässä tai joutuu herätellä useampaan otteeseen. Pyrin aina mahdollisuuksien mukaan tuomaroimaan itse (ei tarttee maksaa palkkaa ja saa ne tulokset sivuille heti kun haluaa eikä tarvitse odottaa 9 päivää), mutta näyttelyissä mulla on vain parille rodulle oikeudet, eikä se paljoa auta.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Jebi
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jebi »

Järjestätkö kisoja?
Juu tulee aina välillä järjestettyä.

Vähän riippuu kuinka usein. Välillä on ollut puoli vuotta taukoa, välillä alle kuukausi. Yleensä jonkun muutaman kuukauden välein. Agilityä, näyttelyitä, tokoa, koiratanssia, flyballia ja vesipelastusta. Muita en oo järjestäny koska noisa omat koirat kisailee.

Kiinnostus järjestää niitä kisoja. Aikakin jonkin verran, sillä en ala järjestämään kisoja kun on irl kiireitä. Kuten yllä sanoin valitsen lajeiksi sellaiset missä omat koirat kisailevat, eli en pidä esimerkiksi palveluskoiralajeja. Luokkakoot riippuu kanssa, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Pyrin pitämään kuitenkin mahdollisimman suuret kisat. Intoa kuitenkaan ei löydy pitää 60 koirakon luokkia.

En oikeastaan. En järjestä sellaisia kisoja joista minulle voisi tulla paineita. Enkä myöskään järkkää silloin kisoja jolloin paineita voisi tulla. Eli mitään kv näyttelyitä en ala järjestämään kun paineita tulisi varmasti.
Totin blogi
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
Mirzu
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Mirzu »

Järjestätkö kisoja?
Kyllähän niitä joskus tulee järjestettyä.

Järjestän aina silloin, kun minulla on aikaa ja innostusta, ja nyt olen ollut lähemmäs vuoden pimennossa virtuaalihommista, kun ei ole yksinkertaisesti kiinnostanut. Järjestän sellaisia lajeja, jossa omat koirani kisaavat.

Edellisestä vastauksestahan asiat kävivät jo ilmi, ja luokkakoko vaihtelee.

En koe. Näyttelyissä saattaisi tulla pieniä paineita, mutta niitäkään en ole tällä hetkellä järkkäämässä.
Vastaa Viestiin