Nopeus demoneita! syntyy 1.6.

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Vastaa Viestiin
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Nopeus demoneita! syntyy 1.6.

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

• SPEED DEMONIN A-KEESHONDIT
[/b]
Kuva
kuvat © Eswood
  • KEESHOND?!?
Keeshond on saksanpystykorviin kuuluva niistä suurin muunnos, josta käytetään myös nimitystä wolfspitz. Suloinen pörröpöksy keeshond eli kessu herättää pyöreällä ja pehmeällä olemuksellaan ihastusta ja sympatiaa missä tahansa kulkeekin. Sen ilme on hymyilevä, katse valpas ja liikkeet vilkkaat. Keeshond, josta ennen käytettiin nimeä hollanninpystykorva, on keskikokoinen pystykorva, jolla on pitkä ja tiheä harmaa turkki. Pää ja selkä ovat tummat, muhkea kaulus ja selälle kiertyvä hännän töyhtö vaalean harmaat. Pää on kiilamainen, otsapenger selvä, muttei jyrkkä. Korvat ovat ylhäällä pään päällä. Silmät ovat tummat, vaaleaa silmänympärystä kehystävät tummat "silmälasit". Jalat ovat vankkaluustoiset, kulmaukset riittävät, mutta eivät suuret. Käpälät ovat pienet, tiiviit kissankäpälät.
teksti © Suomen Keeshond ry

• NO TÄSTÄ PENTUEESTA...

Pentue on siis Speed Demonin ensimmäinen. Pentueen vanhemmat ovat molemmat upeita näyttelyissä menestyneitä koiria.
Kuva
kuvat © Eswood

emänä toimii minun oma iki-ihana kessunarttuni, hyvin näyttelyissä menestynyt HopeSo 2,000 Watts eli Vattu, jolla on tittelirivistönä BH RH-E vFIN MVA. Emme ole Vatun kanssa kisanneet oikeastaan muussa kun näyttelyissä, jossa Vatulla on 3 ROP-voittoa ja yksi VSP-voitto, sekä monia erinomaisia-laatuarvosanoja ja yksi erittäin hyvä. Vattu on Hollantilaista keeshond linjaa, suvusta löytyy useita upeita keeshondeja jotka ovat menestyneet niin näyttelyissä kuin käyttölajeissakin. Ennen pentuetta olisi tarkoitus saada Vatulle kansainvälinen muotovalion arvo sekä muista maista vielä.

isänä toimii Saksasta tuotu evm-koira Tårnavålleren World Saver eli Asve, joka on menestynyt erinomaisesti näyttelyissä keräten ROP, RYP ja BIS voittoja ja sijoituksia. Asven kanssa on kisattu myös tokossa ja agilityssä joissa se on menestynyt todella hyvin. Asven suvussa on Saksalaisia ja Tanskalaisia upeita keeshondeja enimmäkseen näyttelylinjasta.

• VARAAJAT 3/4

Juinttu, Jam & Speed Demon - uros Speed Demon Herbst
Tanja, Exampbile's - narttu Speed Demon Früjahr
Shiroi, Evenfall - narttu Speed Demon Winter
Manza, Killittäjä - narttu Speed Demon Sommer

• NIMET

nimiaiheena vuodenajat saksaksi
Herbst (syksy) JUINTTU
Winter (talvi) SHIROI
Früjahr (kevät) TANJA
Sommer (kesä) MANZA
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Nopeus demoneita!

kiinnostaisko ketään enää keeshond? 1 pentu ois tarjolla ;)
Minhey
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Minhey »

Voi, että ku kiinnostais ottaa urospentu lauman jatkeeks, mutta sitten olis kyllä jo aikamoinen poppoo jo kehissä minun makuuni. Mietinnän alla kyllä pidän.

// Kai mä nyt varausta alle laitan, siis jos vielä otat. Sukupuoleltaan olisi uros ja menisi tietenkin Keewaniin. Kisautusta painottaisin pääosin näyttelyihin ja mejään, mutta myös kohtuullisesti agiin ja tokoon. Tämän herran kuvia olen ajatellut käyttää (sivuilla PEK- ja JUN-kuvia). Jalostukseen käyttäisin myös, pentueen kokona joku korkeintaan 2-3.

// Mä perun sittenkin varaukseni, ei aika riitä.
palaillaan.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

harmi ettet Hopsu otakkaan, 1 kessupentu siis tarjolla vielä!
Häidee
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Häidee »

Kiinnostais ottaa yksi kessu Killittäjään (muutto kesken). Kisattaisiin näyttelyissä, agissa ja ehkä tokossa. BH:ssa käytäis onnea kokeilemassa :D Mahdollisesti joku pieni pentue, jos vain jalostukseen saa käyttää. Kuvia ei löydy, mutta voisin yrittää itse vaikka piirrellä. Kisanäyttönä vaikka Lyyli.
Ja sitten vaikka narttu mulle
61°07 45 N 21°30 20 E
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^kisanäyttö ja sivut eivät 100% hyvin vakuuttanut, mutta voin sinulle pennun kyllä antaa.

Pennut syntyy 1.6.2010, käyhän kaikille?
Häidee
Kriisissä

Re: Nopeus demoneita! syntyy 1.6.

Mulle käy
61°07 45 N 21°30 20 E
Shiroi
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

Hyvin sopii
Häidee
Kriisissä

Tein jo tylsyyteeni sivut Sanille :lol: Killittäjän muutti nimensä :)
61°07 45 N 21°30 20 E
Häidee
Kriisissä

Tuntuu pahalta nyt peruuttaa tää mun koiran ottaminen :( Ajattelin silloin, että voisin ottaa yhen eri rotuisen, mutta voisi taas karata homma käsistä.
61°07 45 N 21°30 20 E
Shiroi
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

Winnie esittäytyy. Porukka vaihtuu nuorempaan kennelissä, joten lauma sivu laahaa vielä perässä, että älä ihmettele kun ei noita sun kasvatteja löydy vielä sieltä : DD
Vastaa Viestiin