JOY VISION W: Beauceron

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

JOY VISION W: Beauceron

Viesti Kirjoittaja Kettu »

Beaucenpaimenkoira eli beauceron on vanha, kookas ranskalainen paimenkoirarotu. Luonteensa ja käyttöominaisuuksiensa suhteen beauceron soveltuu moniin eri harrastuslajeihin, mutta se on myös luotettava perhekoira. Beauceron on vilkas ja toiminnanhaluinen koira, joka vaatii luotettavan ja riittävän määrätietoisen omistajan.
- Wikipedia

Vuorossa on nyt pentue, joka on lykkääntynyt jo vuoden. Ja samalla Joy Visionin ensimmäinen pentue sitten huhtikuun 2009. Kennel juhli hiljattain 7-vuotis syntymäpäiväänsä, joten juhlakuukauden kunniaksi ajattelin, että olisi aiheellista teettää mahtavasukuinen ja lupaava W-pentue, rodultaan beauceron.

SUKU
Pentueen emänä toimii BH SchH2 RH-E VN & VKRE & VCA & VDK MVA VMV-08 VNW-08 Dragonstar. Dora on venäläistä alkuperää oleva narttu, jolla on vahva näyttö sekä käyttö- että näyttöpuolelta. Monen muotovalionarvon lisäksi se kilpailee nykyään VOI-luokassa suojelussa, omaa RH-E-tunnuksen ja ainoissa tokokisoissa käytyään saavuttanut I-tuloksen kuin heittämällä. Nartulla on mukava luonne ja arvostetut, venäläisperäiset sukujuuret.

Airne Mor Íobhar taas tuo pentueeseen irlantilaista verta. Tämä komea uros on saavuttanut BH SchH1 Jk2 vEUW-08 vjEUW-08 vV-08 vjV-08 vLTW-09 lisäksi näyttelyistä eri puolilla maailmaa 7x SERT, 2x CACIB ja sijoittunut rotuna parhaaksi seitsemänä eri kertana. Ivar on hyvin lupaava uros, josta löytyy potentiaalia lähes kaikkeen mitä toivoa saattaisikaan. Uros on myös vieraillut toko-kentillä kahdesti, joista tuloksina kaksi I-tulosta.

PENTUA VARATTAESSA
Kerro seuraavat asiat:
  • - Minne pentu on menossa?
    - Tulevaisuudensuunnitelmia?
    - Haluatko sijoitukseen?
Kun otat pennun, sitoudut myöskin ilmoittamaan minulle, eli kasvattajalle, mikäli koira on vaihtamassa kotia.

VARAUKSET
[3/5]
Rebecca, Haovc - uros
Hyena, Shining Lights - narttu
Kirsi, Lilithia - uros

Pentue astutetaan, kun varauksia on saatu vähintään 2 kpl.

NIMET

Joy Vision Whippersnapper - Hyena
Joy Vision Whiskey Swizzle - Kirsi
Joy Vision Windjammer - Rebecca

Omia nimiä voi myös ehdottaa, mutta pidän oikeutenani huutaa: "EI, EI KÄY", mikäli nimi on järjettömän surkea luokassaan ja aiheuttaisi koko pentueelle häpeää. Ei mitään henkilökohtaista siis.
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
Wolfie
Höpsö veitikka

Re: JOY VISION W: Beauceron

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Ei minkä teit. Dragonstaria oon lukuisia kertoja näyttelyissä kuolannut.
Ongelmana on kuvat, mutta kai ne jostaan saa, viimeistään pivikoksi jos ei muuta. Tosiaan tulis Haovciin muutaman collien ja muutaman muun seuraan, kisattaisiin aktiivisesti ainakin pk puolella, paimennuksessa ja näyttelyissä. Tokoon siirrytään heti kun tulee tilaa, agiakin varmasti jossain vaiheessa. Pelastuksesta ainakin peso läpi jos ei muuta. Tulevaisuuden suunnitelmissa olisi tosiaan pk puolella valioituminen suojelusta, paimennusvalious, tokovalious ynn. Sijoitukseen en varmaankaan ottaisi.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Mä en varmaan tästä pentueesta raaski ottaa kun eka noi vähäisetkin kisautan, mutta onko sinulla luvassa joskus tulevaisuudessa samaisesta rodusta tulossa pentuja? :)

/ Selvä, luulempa jaksavani odottaa! Ilmotteleppa sitten kun pentue on ajankohtaisempi. Jos on siis.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Kyllä niitä kuvia löytyy :) Mulla on muistaakseni kuvaluvat du Fond des Campsista, Warrior Soulista sekä Onks Toista, mutta aikoinaan kuvalupia pyytäessäni oli vaihtoehtoisia hyviä kuvia omaavia kenneleitä varsin runsaatkin määrät.. Eli eiköhän etsimällä löydy!
Sulle lähtee varaus ja pentu oikein mielellään. Kumpaa sukupuolta saisi olla, vai päätätkö vasta kuvien varmistuessa?

Viivi, en osaa luvata kyllä ihan lähitulevaisuudessa beauceron-pentuja tulevaksi (varsinkin kun oma virtuaalikoiraharrastus on ollut jo vuosia varsin horjuvalla pohjalla) :/ Beussipentue on tietysti mahdollinen kuitenkin, kun nurkissa on vielä showdog.com-tuonti TidalWawe Choose UR Poison ilman kunnollisia tuloksia. Mutta tämän vuoden puolella ei varmaankaan ole pentuja kyseisestä rodusta luvassa.
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
Wolfie
Höpsö veitikka

Mä en uskalla vielä sanoa, kattelen kuvat ja sitten päätän, yritän löytää mahd. hyvätasoiset kuvat ja sen perusteella sitten katson, kun ei mulla oo niin nuukaakaa kumpaa se on.
Muuten voisin sittenkin ottaa sijoitukseen, kun ei mulla oo itselläni mitään tarvetta pennuttaa sitä :) kumpaan sulla olis ns tarve uros vai narttu sijoitukseen vai onko sulle ihan sama
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2015 tyylilyyli
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Noin pikaisella järkeilyllä sijoitusnartulle olisi tarvetta.
Kitu
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Kitu »

Tekis niin mieli ottaa, mutta just nyt ei oikein oo tilaa kisakentillä :( Mä rakastan just tällässiä rotuja :mrgreen: Toivottavasti tulevaisuudes tulee viel pentue niin ehkä siitä voisin ottaa.. ainoo este on toi, että ei oo tilaa kisakentillä.
Hyena
Sumopainija

Viesti Kirjoittaja Hyena »

Mulla on työn alla beussikennel Shining Light's ja olisi kyllä aivan mahtavaa saada Joy Visionin kasvatti joukkoon mukaan. Ennestään kennelissä on siis kolme beussia (Nelson, Doris & Kisse) ja yksi tsekko (Kikka). Olen päässyt kisaamisen suhteen niiden kanssa vasta alkuun ja sivut ovat vielä kesken, mutta pyrin ilmottelemaan koiria näyttelyihin ja kokeisiin silti aivan tavalliseen tahtiin. Kisanäyttöjä löytyy parhaiten Majavalaakson koirilta (niillä kuitenkin pääpiirteittäin nlytuloksia, ei niinkään käyttö). Lajisuunnitelmina olisivat paimennus, pk-lajit, näyttelyt sekä jokin tai joitakin muita kuten toko tai agility. Mitään varsinaisia tavoitteita näiden lajien suhteen en ole nykyistenkään beussien kanssa ajatellut, mutta kyllä mä uskon että kun jossain lajissa alkuun pääsee niin kisataan ihan valioksi asti.

Multa löytyy kuvalupia kolmeen paikkaan (du Fond des Camps, Warrior Soul, De La Fiére Maison). Eli kyllä, kahteen samaan paikkaan kun sullakin, joskin tästä tietämättömänä joku vuos takaperin niistä paikoista kyselin. Jos sulla on jotakin suunnitelmia käyttää kuvia noista kenneleistä niin kerro. Mutta narttu tosiaan kiinnostaisi (ei sij.) ja kuviksi olen miettinyt näitä tai näitä.

/ jees, mahtavaa! =) Eiköhän me vältetä samojen kuvien käyttö just ihan vaan kyyläilemällä. ;)
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Tässä sellainen tilaisuus, mistä ei vaan yksinkertaisesti voi kieltäytyä! Lähtiskö mulle Liliin pupsi paimennus, pk (IPO) ja pelastuskentille? Laitoin pari kuvalupakyselyt jo menemään, mutta toisesta tuli saman tien kieltävä vastaus. On mulla kuitenkin varalla tämän näköinen uros (on kylläkin jo veteraani, mutta meniskö vielä avossa?), joten ihan ilman kuvia ei tulisi olemaan. Kisa- ja sivunäyttöä Varpushaukalta ja Deanilta.

Mullakin on aika täynnä kisakoodit, mutta kyllä mun on pakko tunkea beaussi jonnekin väliin! :mrgreen:

/ Laita uros vaan. (:
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Kiva huomata, että pennuille on kysyntää!
Hyenalle ja Kirsille lähtee myös mielellään varaukset :) Eli Hyenalle narttu ja Kirsille uros?

Hyena, katselinkin tossa jossain näyttelyssä just että on samoista paikoista lupia. Mutta eipähän se oikeastaan haittaa, mulle tuskin ihan heti on uutta beaussia tulossa. Pidetään vain toisiamme sitten silmällä kuvien suhteen. Hyvännäköisiä näin nopealta vilkaisulta kummatkin koirat jotka linkitit!
Ja Kirsi, ihan iisisti vielä avossa menisi.

// Varauksia onkin tullut jo 3 kpl, joten astutuspäiväksi voitaisiin sopia vaikka tämä päivä. Pentuja olisi tiedossa sitten juhannuksen jälkeen, ilmoittelen lähemmin sitten tarkan päivän. Ja ei hätää, syntymäpäivän jälkeenkin on vielä 2 vko aikaa puurtaa pennulle sivuja, ja ne voi näyttää sitten vaikka kuvattomana, mikäli ei ole ehtinyt lupia siihen mennessä saada. :]
Vera
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Vera »

Ääh, just beusseja, ku ajattelin hankkia sellaisen (todiste O&M-alueella otsikolla "ostetaan paimenkoira"), mutta ehkä jätän nyt tämän väliin ja ostan tuontikoiran, kun varaajiakin on jo 3.
the weather changes
Wolfie
Höpsö veitikka

Jeah, käy hyvin et astutus on tänään ja joskus jussiaisen jälkeen sitten syntyis.
Meni pariin kivaan kenneliin kuvalupapyyntöjä, toivottavasti joku vastais ja et vastaus olis myöntävä :D

Laita mulle narttu joo (:
Millasia nimiä oot muuten aatellu, onko joku teema vai tuleekse Joy Vision W---?
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2015 tyylilyyli
Hyena
Sumopainija

Viesti Kirjoittaja Hyena »

Sopii mullekkin, syntymäajat sun muut. =)
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Tulee Joy Vision W... Kohta onkin melkein kaikki aakkoset käyty läpi :mrgreen: Nimiehdotuslista tulee esiin tämän tai ensi viikon kuluessa kunhan olen saanut hieman funtsailtua.
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Hox hox! Nimet tulleet. Pentujen odotetaan syntyvän huomenna 30.6.10..
Vastaa Viestiin