Liiruilijoita tulossa

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Liiruilijoita tulossa

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

• LIIRUN LAARUN C-TERVUT
[/b]
Kuva
kuvat © Deabei
  • BELGIANPAIMENKOIRA TERVUEREN?!?
Keeshond on saksanpystykorviin kuuluva niistä suurin muunnos, josta käytetään myös nimitystä wolfspitz. Suloinen pörröpöksy keeshond eli kessu herättää pyöreällä ja pehmeällä olemuksellaan ihastusta ja sympatiaa missä tahansa kulkeekin. Sen ilme on hymyilevä, katse valpas ja liikkeet vilkkaat. Keeshond, josta ennen käytettiin nimeä hollanninpystykorva, on keskikokoinen pystykorva, jolla on pitkä ja tiheä harmaa turkki. Pää ja selkä ovat tummat, muhkea kaulus ja selälle kiertyvä hännän töyhtö vaalean harmaat. Pää on kiilamainen, otsapenger selvä, muttei jyrkkä. Korvat ovat ylhäällä pään päällä. Silmät ovat tummat, vaaleaa silmänympärystä kehystävät tummat "silmälasit". Jalat ovat vankkaluustoiset, kulmaukset riittävät, mutta eivät suuret. Käpälät ovat pienet, tiiviit kissankäpälät.
teksti © Suomen Belgianpaimenkoirayhdistys ry

• NO TÄSTÄ PENTUEESTA...

Pentue on Liirun Laarun 3. pentue, rotuna jälleen iki-ihanat kettutervuerenit.
Kuva
kuvat © Päivi Lotila & Oridix

isänä toimii Hollannista tuotu minun ensimmäinen tervuereni Mirakel Sound of Silent eli Faxe, jonka tittelirivistönä on BH Vk1 Jk2 Hk3 RH-FL A vPVA. Faxe on enimmäkseen kisaillut käyttölajeissa, olemme kokeilleet viestiä, jälkeä ja hakua, joista jälkimmäinen on sopinut pojalle parhaiten. Faxella on myös kaikki 3 KUPAa kerättynä paimennuskisoista, pelastushausta A-osion tunnus sekä kaksi I-palkintoa tokon alokasluokasta. Faxella on 4 ROP-pentu sijoitusta pentuluokasta, yksi BIS1-pentu sijoitus, sekä muutama ERI vanhemmille tarkoitetuista luokista ja 2 PU-sijoitusta. Faxen suku on hollantilaista tervuerenlinjaa, joista löytyy upeita palveluskisoissa menestyineitä koiria, kuten myös useita muotovaliokoiria. Faxen suku on kokonaan evm. Vielä ennen pentuetta olisi tarkoitus saada Faxelle viimeinen VOI1 haun voittajaluokasta.

emänä toimii Rebecan kasvattama kaunokainen Bakemonon Life in 2D-World, jota tutummin kutsutaan nimellä Fei. Feillä tittelirivistöä on BH RH-F A RH-FL B Tk3 vPVA SchH3 FIN KVA. Fein kanssa ollaan paljon kisattu suojelussa, jossa neiti vähän aikaa sitten juuri sai viimeisen 1-tuloksen voittajaluokasta ja täten valioitui vielä toistaiseksi vahvistamattomaksi käyttövalioksi. Fein kanssa ollaan myös ahkerasti harjoitettu tottelevaisuuskoulutusta, jossa ollaan KPta vaille valioita. Feillä on myös kaikki 3 KUPAa kerättynä paimennuskisoista sekä hyväksytty 1-tulos pelastusjäljen A-osioista ja pelastushaun B-osiosta. Fein kanssa ollaan myös muutaman kerran näyttelyissä käyty, tulos on ollut aina EH tai ERI, paras tulos on avoimenluokan 1-sijoitus laatuarvosanana erinomainen. Fein vanhemmat on rodultaan molemmat groendaleja, eli Fei ei ole tervueren linjoist. Tämän sukulaiset on kaikki erinomaisia palveluskoiria ja näyttelykoiria jotka ovat liihotelleet pitkin maailmaa rop- ja bis1-voittoja hakien. Fein suku on myös kokonaan evm. Ennen pentuetta olisi tarkoitus Feille hankkia tokosta vielä puuttuva KP.

• VARAAJAT 3/4

Juinttu, Liirun Laarun - uros Liirun Laarun En Enää Pelkää
Samaya, Valkama - narttu Liirun Laarun Baden-Baden
Shanya, Croidesez - narttu Liirun Laarun Vapaa ja Yksin "Tilda"

• NIMET

Teemana laulaja Chisun biisit:
Liirun Laarun...
Huumaavaa
Muut
Niin on helpompi
Mun koti ei oo täällä
Tämä rakkaus
Yhdessä
Amélie
Liian kauan
Kädet ilmassa
En enää pelkää JUINTTU
Lähtö
Miehistä viis!
Kerrasta poikki
Baden-Baden SAMAYA
Sama nainen
Oi, muusa!
Etsijät
Saaliit
Yksinäisen keijun tarina
Vapaa ja yksin SHANYA
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Wolfie
Höpsö veitikka

Re: Liiruilijoita tulossa

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Olis ollu kiva jos olisit ilmottanut mulle et aijot nyt käyttää Feitä. Se että oon Bakemonon lopettanut ei tarkota, ettenkö välittäis edellee mitä mun kasvateille kuuluu
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^aa sori kauheesti, unohin sulle kertoa, oon tosi pahoillani :( mut siis onko sillä nyt niin hirmusti väliä kun Fei on kuitekin evm-sukunen + sanoit joskus, että ei Feillä niin kauheesti oo väliä kun se on vaan tommonen evm-sukunen tuontikoira :D
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

No on sillä väliä, kun mä haluan tietää mitä mun kasvateilla tehdään! Olin sanonut, et se on evm sukuinen tuontikoira eikä sil kisauksella oo nii välii, mut kyl mä nyt silti haluun tietää mitä sille kuuluu ja etenkin et jos sitä käytetään jalostukseen.
Oltiin sovittu, että saat käyttää sitä ja asia oli ok, sukunsa puolesta kelpaa kenelle vaan, mutta vois mulle silti ilmottaa. Feillä on väliä, kun on kuitenkin mun kasvatti. Mä jopa välitän mun tuontikoirista (vaikkei kantaiskaan mun kasvattajanimeä) ja oon aina tosi onnellinen kun ne pärjää.
Mut tosiaan joo, käytä ihmeessä, mut olisit voinut ilmottaa.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

eikö ketään hyväsukuinen belgialainen kiinnostaisi?
Samaya
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Samaya »

Laitan viel tähänkin topaan viestiä. Niin olisin kiinnostunut pennusta. Tulisi sinne hevostallilleni (katso toinen topa) Muuten, onko mitään tietoa milloin syntyvät? Vielä kesän puolella vai syksyllä?
Samaya
Alkupalat

nostanpas tätä aihetta...
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^juu pistin sulle pennun varaukseen. Pennut syntyvät nyt kesällä. Mikäs nimi sulle?

Vielä yksi pentu varattavissa! kiinostuneita?
Shanya
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Shanya »

Äh, mun on pakko sittenkin miettiä vielä kaks kertaa otanko mä tätä pentua. Kun mulle on tulossa nyt aika monta muutakin koiraa samaan aikaan, enkä haluu, että yksikään jäis vähälle kisautukselle. Älä peru mun varausta vielä, mutta älä pety, jos mä sittenkin perun tän : ( Sori kauheesti !
Kuva
Samaya
Alkupalat

Liirun Laarun Baden-baden kuulostaisi kivalle.
Shanya
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Shanya »

Kyllä mä tän nyt sitten otan, mutta kisautus fiilispohjasta (: Tildan sivut olisivat nyt tässä.
Kuva
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Samaya, selevä, sitten vielä sukupuolta? (:

Shanya, naminami, Tilda on superhyperkaunis &.& (toi koodaus kusee :/)
Samaya
Alkupalat

Valitsen sen kauniimman sukupuolen :D (eli nartun, jos et tajunnut)
Samaya
Alkupalat

Milloin teen sivut?
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Sivut voit tehdä vaikka heti. Neljättä varailijaa taitaa olla turha odottaa.. Feille en taida millään sitä KPta saada, Faxea käytän vielä muutamassa kisassa, mutta jos pennut syntyy vaikkapa 20.7. ?
Vastaa Viestiin