Alustavaa kiinnostusta groenendaeleille?

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Nora
Kanada
Viesti:

Alustavaa kiinnostusta groenendaeleille?

Viesti Kirjoittaja Nora »

BELGIANPAIMENKOIRIA - GROENENDAEL?!
Belgianpaimenkoirat ovat valppaita ja aktiivisia. Ne ovat erittäin energisiä ja aina valmiita toimintaan. Belgianpaimenkoirilla on kaikki paimen-, suojelu-, vahti- ja palveluskoiran ominaisuudet. Ne ovat eloisia, tarkkaavaisia ja varmaluonteisia, ilman pienintäkään aggressiivisuutta tai pelkoa. Koirissa tosin esiintyy myös vähän heikkohermoisuutta. Jotkut ovat myös pehmeitä ja muistavat kärsimänsä vääryydet pitkään. Koiran oppivaisuus on kuitenkin huippuluokkaa. Rotu tarvitsee paljon liikuntaa, sekä aktiviteetteja, mikä omistajan on syytä ottaa huomioon. Groenendael sopii mainiosti agilityyn ja tokoon, mutta niiden vilkkaan luonteen takia omistajan tulee olla kärsivällinen. © Wikipedia

VANHEMMAT
Isänä on suvullinen Redwick Extreme Action, ja emää vielä mietitään, mutta se tulee olemaan joko evm. tai evm.-sukuinen.

isi on oma groenendaelurokseni Redwick Extreme Action "Action", joka on hyvästä suvusta, isänä nyt jo edesmennyt Terranois Double Attack "Buumi"(multimenestynyt groenendael, usean maan muotovalio sekä monia valionarvoja käyttöpuolelta) ja äitinä käyttöpuolella jonkun verran menestynyt edesmennyt Redwick Autumn of Paris "Ada". Action on terve, ja aktiivinen ja iloinen groenendael uros, ja kaiken kukkuraksi vielä erinomainen paimentaja! Action on enemmänkin menestynyt käytössä kuin näytössä, meriitteinä loistaa nyt BH VK1 SchH1 JK3 RH-T B RH-F B VPVA* VKTV. Lisäksi Action kisaa tokon VOI:ssa ja agilityssä MAXI III:ssa, ja näyttelyissäkin on käyty muutaman kerran, tuloksena EH. Ennen pentuetta olisi tarkoitus saada vähintään käyttövalioksi, ja agilityvaliouskin olisi ihan jees.

äippä on evm./evm.-sukuinen, saa ehdottaa!

MÄKI HALUUN!
Varauksia otetaan kolme, ja näistä pennuista oon aika tarkka että minne lähtee. Ehdot löytyy täältä, eli pysyvä koti on tärkein ehto, ja toivoisin näille enemmänkin kisautusta, kuin päiväkirjajuttua, koska belgianpaimenkoira on aktiviteetteja tarvitseva, johon kisautus sopisi enemmän kuin hyvin. Sohvakoiraksi nää ei siis lähde. Lajeiksi toivon ainakin paimennusta ja pk-lajeja(esim. PAJÄ), ja muut onkin sitten plussaa. Tarvittaessa voin neuvoa lajivalinnoissa ja lajeissa. Mulla on myöskin joitain kuvia pennuille. Jalostukseen saa käyttää, ja mielelläni näkisinkin sitten näiden pentujen jälkeläisiä kisakentillä, mutta suosittelen jalostusta harkitusti, ja multa olis asiasta ihan suotavaa kysyä, ettei suku yleisty liikaa.

Jos haluat pentua, kerros mulle suunnitelmista(myös mahdollisista jalostussuunitelmista) sekä minne pentu olisi menossa. Sijoittaisin myös mielelläni yhden narttupennun, ja sijoitussopimuksesta voi lukea [url=htttp://pyoraton.webs.com/kasvatus.htm]täältä[/url]. Jos löytyy kiinnostusta sijoitukseen, niin ilmoita, ja mä voin sitten kyllä auttaa sijoituspennun kisaamisessa tarvittaessa.

Varaukset 1/3
Nettei, Windyheart's | u. nimi

NIMET
En ole päättänyt tuleeko tää Pyörättömän nimen alle vai keksinkö oman systeemin nimille. Mutta jos tulee Pyörättömän nimen alle, etuliite on Pyörättömän.

// Unohtui mainita, että ajankohta on varaajista riippuen heinä-lokakuu. (:
Et hätt noch immer jot jejange.
Nora
Kanada
Viesti:

Re: Alustavaa kiinnostusta groenendaeleille?

Kyl jotain nyt kiinnostaa groenendael syksyksi kisakentille? (:

/heei turrikat, nyt...?
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Netry »

Hitsi, oon aivan totaalisen rakastunut nyt gronttuihin, mutta nyt ois niin huono hetki ottaa uus koira tässä luultavasti kuukauden tai kahden aikana :( Paimennuksessa (perusradan jälkeen), tokossa ja agissa ei ainakaan pääsis heti kisaamaan, mut pk-lajeissa nyt ainakin heti alusta alkaen..
Jos mä nyt uskaltaisin kysellä lähtiskö mulle pentu.. eli Windyheart'siin tulisi, josta Bean ja Everin tokovalioitumisen, Bardin käyttövalioitumisen ja Kiiran pentueen jälkeen vapautuisikin ihan kivasti tilaa :-)
Kisautusta tulisi siis saamaan ehdottomasti paimennuksessa valioitumiseen asti, sekä tokossa ja agilityssä, näissäkin mahdollisesti valioitumiseen asti. Pk-lajeja ei unohdettaisi, vaan käyttövalionarvokin olisi tulevaisuuden suunnitelmissa. Pelastuskoiralajeissa kisattaisiin myös mahdollisuuksien mukaan jonkin verran. Alussa kisautus voisi olla hieman epäaktiivista, mutta siitä se kuitenkin lähtisi.
Uroksesta mä voisin olla kiinnostunut, jota voisi sitten ehkä käyttää tulevaisuudessa jalostukseen.
Pysyvää kotia olisin tarjoamassa, yhtäkään koiraa en ole koskaan joutunut palauttamaan takaisin, tuskin tulen palauttamaankaan.
Nora
Kanada
Viesti:

Eiköhän sulle pentu lähde :) Ja ajankohtahan on vasta parin kuukauden päästä.
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Netry »

Okei, kiva juttu :-) Ehkä tässä kerkee paimennukseen ja tokoon tilaakin saamaan ennen sitä :-D
Nora
Kanada
Viesti:

Kyllähän jollekin mahtuu pieni belgipallero paimennukseen? :)
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noina »

Eihän tommosta voi vastustaa... Olisin siis kiinnostunut, edittaan tarkempaa tietoa myöhemmin.

// Noniin, eli tämmöinen pääsisi asumaan yksityisiini. Kilpailtaisiin tokossa, agissa, PK:ssa, PEKOssa, paimennuksessa ja mahd. myös näyttelyissä. Näyttöä, näyttöä ja näyttöä. Ja nartun haluaisin. Tuossapa oli tärkeimmät.

Groenendaelia on tehnyt jo vähän aikaa mieli, jospa mä nyt sellaisen saisin. :)
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
Nora
Kanada
Viesti:

^ Okei, laitas vähän suunnitelmista yms., niin katotaaan lähteekö sulle (:
Vastaa Viestiin