Virtuaalikoirat aikakoneessa (tuloksista ja kisapäivistä)
-
- Nostaa rautaa
Virtuaalikoirat aikakoneessa (tuloksista ja kisapäivistä)
Virtuaali(koira)maailmassa esiintyy näköjään varsin erikoinen ilmiö - kilpailujen tulokset tulevat parhaillaan yli kuukausi ennen kisapäivää. Kuka on keksinyt aikakoneen, tunnustakaa?
Varsinaista kisapäivää ennen järjestetyissä kisoissa luokkasiirtoihin tarvittavat tulokset saaneet koirat vievät kisapaikat näissä myöhäisemmissäkin kisoissa niiltä, jotka näitä alempien luokkien paikkoja oikeasti tarvitsisivat. Koirat hylätään liian nuorina, koska niiden sivuilla ei ole ilmoitettu kuinka vanha se on minäkin kaukaisena koepäivänä.
Niin. Mistä niitä aikakoneita saa?
MÄ HALUUN MYÖS ENSI VIIKON LOTTOTULOKSET!
ps. Voiskohan asialle tehdä jotakin? Mites oli sen ylistetyn realistisuuden kanssa?
Varsinaista kisapäivää ennen järjestetyissä kisoissa luokkasiirtoihin tarvittavat tulokset saaneet koirat vievät kisapaikat näissä myöhäisemmissäkin kisoissa niiltä, jotka näitä alempien luokkien paikkoja oikeasti tarvitsisivat. Koirat hylätään liian nuorina, koska niiden sivuilla ei ole ilmoitettu kuinka vanha se on minäkin kaukaisena koepäivänä.
Niin. Mistä niitä aikakoneita saa?
MÄ HALUUN MYÖS ENSI VIIKON LOTTOTULOKSET!
ps. Voiskohan asialle tehdä jotakin? Mites oli sen ylistetyn realistisuuden kanssa?
[18:40] Rotta: internetin huono puoli on et tyhmätki pääsee sinne
-
- Höpsö veitikka
Re: Virtuaalikoirat aikakoneessa (tuloksista ja kisapäivistä)
Minäkin olen useampaan otteeseen päivitellyt tätä, mutta kukaan ei ole ottanut mokomaa kuuleviin korviinsa :D
Minusta kisojen tulosten liian aikaisin julkaiseminen on ihan suoraan sanottuna typerää. Varsinaiseen kisapäivään voi olla viikkoja, kun joillakin on jo ensimmäiset tulokset sivuilla kutsun julkaisemista seuraavana päivänä, koska "luokka meni täyteen". Tästä tulee sitten just näitä ongelmia, että jos vaikka koira on saanut sen lukkasiirtoon oikeuttavan tuloksen, se ei joidenkin lajiliittojen sääntöjen mukaan pysty kilpailemaan siinä seuraavassa luokassa ennen kuin kisojen varsinainen pitopäivä on mennyt. Reilua antaa koiran nuokkua se pari viikkoa, kun ei kisoihin pääse sen takia, että on kyllä se luokkasiirtoon oikeuttava tulos, mutta se tuli tavallaan liian aikaisin. Lisäksi juuri tuo mainitsemasi, että niitä tuloksia oikeasti tarvitsevia koiria ei sitten saa niihin kisoihin, kun on jo tulokset arvottu. Oma koira nappasikin jo jostain toisesta paikasta sen tarvitsemansa VKUMA:n tai AVO1:n eikä kisojen pitäjälle voi sitten ilmoittaa, että no viittisitkös ottaa mun koiran pois tuosta luokasta kun ei se sitä tulosta enää tarvi.
Ei niillä tuomareillakaan varmaan nyt niin kauhea kiire ole niitä tuloksia arpomaan, vaikka se luokka olisikin täynnä jo heti ensimmäisenä kutsun julkaisemispäivänä.
Minusta kisojen tulosten liian aikaisin julkaiseminen on ihan suoraan sanottuna typerää. Varsinaiseen kisapäivään voi olla viikkoja, kun joillakin on jo ensimmäiset tulokset sivuilla kutsun julkaisemista seuraavana päivänä, koska "luokka meni täyteen". Tästä tulee sitten just näitä ongelmia, että jos vaikka koira on saanut sen lukkasiirtoon oikeuttavan tuloksen, se ei joidenkin lajiliittojen sääntöjen mukaan pysty kilpailemaan siinä seuraavassa luokassa ennen kuin kisojen varsinainen pitopäivä on mennyt. Reilua antaa koiran nuokkua se pari viikkoa, kun ei kisoihin pääse sen takia, että on kyllä se luokkasiirtoon oikeuttava tulos, mutta se tuli tavallaan liian aikaisin. Lisäksi juuri tuo mainitsemasi, että niitä tuloksia oikeasti tarvitsevia koiria ei sitten saa niihin kisoihin, kun on jo tulokset arvottu. Oma koira nappasikin jo jostain toisesta paikasta sen tarvitsemansa VKUMA:n tai AVO1:n eikä kisojen pitäjälle voi sitten ilmoittaa, että no viittisitkös ottaa mun koiran pois tuosta luokasta kun ei se sitä tulosta enää tarvi.
Ei niillä tuomareillakaan varmaan nyt niin kauhea kiire ole niitä tuloksia arpomaan, vaikka se luokka olisikin täynnä jo heti ensimmäisenä kutsun julkaisemispäivänä.
-
- Syvällistä
- Viesti:
Eikös VTL ole ottanut käyttöön jonkun tällaisen säännön, että tulokset saa julkaista vasta itse kilpailupäivänä? Itse olisin ainakin sen kannalla, että kaikkiin liittoihin otettaisiin käyttöön jokin tällainen sääntö, joka rajoittaisi tulosten julkaisemista ennen kisapäivää.
Itse myönnän syyllistyneeni tähän samaan juttuun. Joskus aikaisemmin en ihan tajunnut kaikkea ja tuomaroin aina kun luokka tuli täyteen - olisipahan sitten vähemmän tuomaroitavaa kisapäiväksi. Pidän tässä juuri pelastuskoirakisoja, joista tuli PESOn tulokset heti, kun luokka tuli täyteen. Oikeastaan en edes ajatellut mitään, tuo tyyli on vain iskostunut pääkoppaani, enkä edes tajunnut kyseenalaistaa tekemisiäni. Pahoitteluni siis tästä kaikille. Yritän kuitenkin omalta osalta parantaa tapani ja tuomaroida vasta sitten, kun on sen aika. Tuomareille yleensä lähetän viestiä VIPin mentyä, jolloin tulokset yleensä saa silloin kisapäivänä. Riippuen tietenkin tuomarin kiireistä tai kiireettyömyydestä.
Välillä kyllä tuntuu, että aikakone olisi ihan kiva. Esimerkiksi tokossa on mielestäni suhteellisen turhaa laittaa kilpailupäivä jonnekin puolentoista kuukauden päähän, kun lähempänäkin on vapaita päiviä. Toki sen ymmärtää, jos kilpailu on osa jotain putkea tai pitäjällä on IRL -kiireitä, mutta muuten mielestäni on järkevämpää laittaa kisapäivä korkeintaan muutaman viikon päähän. Tokossa kun luokat tulevat usein täyteen muutamassa päivässä. Sitten siinä odotellaan kuukausi, että VIP menisi ja tässä vaiheessa niin pitäjä kuin osallistujatkin ovat usein unohtaneet koko kilpailun.
Itse myönnän syyllistyneeni tähän samaan juttuun. Joskus aikaisemmin en ihan tajunnut kaikkea ja tuomaroin aina kun luokka tuli täyteen - olisipahan sitten vähemmän tuomaroitavaa kisapäiväksi. Pidän tässä juuri pelastuskoirakisoja, joista tuli PESOn tulokset heti, kun luokka tuli täyteen. Oikeastaan en edes ajatellut mitään, tuo tyyli on vain iskostunut pääkoppaani, enkä edes tajunnut kyseenalaistaa tekemisiäni. Pahoitteluni siis tästä kaikille. Yritän kuitenkin omalta osalta parantaa tapani ja tuomaroida vasta sitten, kun on sen aika. Tuomareille yleensä lähetän viestiä VIPin mentyä, jolloin tulokset yleensä saa silloin kisapäivänä. Riippuen tietenkin tuomarin kiireistä tai kiireettyömyydestä.
Tämäkin on totta, mutta kuinka moni oikeasti laittaa viestiä kisoihin, että voisiko koiran luokkaa vaihtaa, kun siitä luokasta on jo tulokset tulleet? Itse pyrin aina lähettämään kisojen pitäjille viestiä, jos koirallani on luokkanousuun oikeuttavat tulokset, mutta joskus ei vain yksinkertaisesti ehdi tai jaksa. Itse pyrin omissa kisoissani korjaamaan kaikki luokkasiirrot sun muut myös VIPin jälkeen, sillä joskus viimeisen ilmoittautumispäivän ja kisapäivän välissä voi olla jopa viikko. Tällaisissa tapauksissa laitan vielä yleensä viestiä tuomarille, että huomioi asian.Varsinaista kisapäivää ennen järjestetyissä kisoissa luokkasiirtoihin tarvittavat tulokset saaneet koirat vievät kisapaikat näissä myöhäisemmissäkin kisoissa niiltä, jotka näitä alempien luokkien paikkoja oikeasti tarvitsisivat.
Välillä kyllä tuntuu, että aikakone olisi ihan kiva. Esimerkiksi tokossa on mielestäni suhteellisen turhaa laittaa kilpailupäivä jonnekin puolentoista kuukauden päähän, kun lähempänäkin on vapaita päiviä. Toki sen ymmärtää, jos kilpailu on osa jotain putkea tai pitäjällä on IRL -kiireitä, mutta muuten mielestäni on järkevämpää laittaa kisapäivä korkeintaan muutaman viikon päähän. Tokossa kun luokat tulevat usein täyteen muutamassa päivässä. Sitten siinä odotellaan kuukausi, että VIP menisi ja tässä vaiheessa niin pitäjä kuin osallistujatkin ovat usein unohtaneet koko kilpailun.
- Veriaivo
- Ei enää ikinä uudestaan
Mulla on sellainen muistikuva, että jonkun liiton sivuilla lukee, että luokan saa tuomaroida, jos se on täysi...caza kirjoitti:Eikös VTL ole ottanut käyttöön jonkun tällaisen säännön, että tulokset saa julkaista vasta itse kilpailupäivänä? Itse olisin ainakin sen kannalla, että kaikkiin liittoihin otettaisiin käyttöön jokin tällainen sääntö, joka rajoittaisi tulosten julkaisemista ennen kisapäivää.
Mutta tuo olisi hyvä sääntö, nimittäin itsekään nuorempana tälläiset ajatukset eivät mahtuneet pääkoppaani, että ei ole järkeä tuomaroida luokkaa, ennen kuin on varsinainen kisapäivä tullut, kooooska jotkut koirat saattavat vielä vaihtaa luokkaa/niiden ikä täyttää vasta kisäpäivänä/hiukan aikaisemmin ikävaatimuksen. Mistä mä olisin sellaisen tajunnut, kun itse en korjannut, että "koirani on saanut VKUMA:n, vaihdatko sen tuohon ja tuohon luokkaan?" ja ilmoitin koirat vasta sitten, kun ne ovat jo täyttäneet ikävaatimuksen.
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.
blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
I'm very busy loving who loves me.
blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
- Kendra
- Höpsö veitikka
Joo, mie tuomaroin nykysin pikkasen "jälessä" VIP istä eli sillon ku kisat on. Muiden kisoissa varsinkin, ku ei tiedä onko kaikki osallistujat lisätty ja näin.VTL kirjoitti:Koetta ei saa tuomaroida ennen VIP'iä - ei vaikka luokka olisikin jo täynnä.
- It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
Except for me, I do it like I got nothing to lose
-
- Nakkisotilas
VTL:ssä on tosiaan tämä, että ei saa tuomaroida ennen viimeistä ilmoittautumispäivää. Lähinnä se on sen vuoksi, että mahdolliset luokkasiirrot olisi mahdollista tehdä ja tulospalvelu toimisi hyvin. Ainakin toistaiseksi on mennyt ihan hyvin, ainakin minusta tuntuu siltä. En sitten tiedä, miten kilpailun järjestäjät säännöstä pitävät.
Ja itse aiheeseen sitten taas, eli näen yhdeksi syyksi tähän, miksi tuloksia tulee niin aikaisin ja näin, ainakin sen, että kilpailuita järjestetään niin mahdottoman pitkälle! Nytkin on monta kilpailua, jonka pvm on vasta joskus syyskuussa. En yksinkertaisesti ymmärrä, mitä järkeä?! Nimittäin virtuaalimaailmassa, kun luokat menevät miltei lajissa kuin lajissa nopeasti täyteen ja sitten aletaan odottelemaan jo tuloksia, joka sinänsä on ihan ok. Mutta sitten, kun pitää odotella täysien luokkien tuloksia sellainen kuukausi niin alkaa jo vähän mennä idea. Yksinkertaisin ratkaisu olisi varmaan se, että kilpailut järjestettäisiin about viikon-kahden päähän, jolloin tulokset eivät tulisi liian aikaisin IRL päivään nähden.
Ja näyttelyt on sitten toinen juttu, mutta tarkoitan lähinnä näitä ei näyttelyitä.
Ja itse aiheeseen sitten taas, eli näen yhdeksi syyksi tähän, miksi tuloksia tulee niin aikaisin ja näin, ainakin sen, että kilpailuita järjestetään niin mahdottoman pitkälle! Nytkin on monta kilpailua, jonka pvm on vasta joskus syyskuussa. En yksinkertaisesti ymmärrä, mitä järkeä?! Nimittäin virtuaalimaailmassa, kun luokat menevät miltei lajissa kuin lajissa nopeasti täyteen ja sitten aletaan odottelemaan jo tuloksia, joka sinänsä on ihan ok. Mutta sitten, kun pitää odotella täysien luokkien tuloksia sellainen kuukausi niin alkaa jo vähän mennä idea. Yksinkertaisin ratkaisu olisi varmaan se, että kilpailut järjestettäisiin about viikon-kahden päähän, jolloin tulokset eivät tulisi liian aikaisin IRL päivään nähden.
Ja näyttelyt on sitten toinen juttu, mutta tarkoitan lähinnä näitä ei näyttelyitä.
Taukoilua.
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Se sopisi muuten aika varmasti moniin lajeihin, ettei luokkaa saa tuomaroida ennen VIP:ä, tarkoittaen nyt niitä, joiden tulokset vaikuttavat luokkaannousuun kuten vaikkapa agilityssa tai paimennuksessa. Koiratanssissa ja flyballissa sillä ei taida olla niin väliä koska sieltä ei oikein voi enää nousta seuraavaan luokkaan kun ei ole luokkia.
Itsekin harrastan aika paljon tätä, että tuomaroin kisat vasta VIP:in jälkeen (tosin nyt kesällä se tuomarointi on venähtänyt vielä vähän enemmän
).
Itsekin harrastan aika paljon tätä, että tuomaroin kisat vasta VIP:in jälkeen (tosin nyt kesällä se tuomarointi on venähtänyt vielä vähän enemmän

Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.
Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.
Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
- Petra
- Nakkisotilas
Oishan toi tosiaan ihan fiksua että kilpailut sais tuomaroida vasta vipin jälkeen - ei tulis niitä sekaannuksia. Johanna kun mainitsi tosta että kilpailuja järjestetään hirmu pitkälle, niin eiköhän se johdu siitä että niitä kilpailuja ei joissain liitoissa saa järjestää useampia samalle päivälle.
lehmän löräys, BITCHES
-
- Kanada
Mainittakoon, että tokoliittoon tuli tuo sääntömuutos viime vuonna minun aloitteestani... ;) Mutta joo, olen kyllä ehdottomasti sillä kannalla, että kaikkiin liittoihin (tai kaikkiin joissa sillä vaan on merkitystä) laitettaisiin tuo sama sääntö. Toisi paljon järkeä ja logiikkaa tähänkin touhuun, ja ehkä välillä hillitsisi sitä vähän aivottoman oloista meininkiä... Tehokkainta voisi olla, jos lähettäisitte kaikille liitoille asiasta ihan personal mailia ja pyytäisitte pitäjiä edes harkitsemaan sääntömuutosta.
Of all the liars in the world, sometimes the worst are your own fears.
-
- Söi navetan kaksi nautaa
Mua nyt harmittaa yksikin agilitykisa, että tulokset tuli etukäteen. Koirani oli tungettu MIDI I luokkaan vaikka ilmoitin sen MINI I luokkaan. Eikä ole tuomari osannut lukea ilmeisesti rotumääritelmää/agilitysääntöjä, kun ei antanut hylättyä.
Ja yhdessä kisassa koirani on saanut V-KUMA:n, mutta tuomari on arvontakone
Eli se siitä luokkasiirrosta.
Ja yhdessä kisassa koirani on saanut V-KUMA:n, mutta tuomari on arvontakone

Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
-
- Nostaa rautaa
- Viesti:
Olisihan se toki realististä, että kisojen tulokset tulisivat vasta VIP:in jälkeen, mutta kamalan hidasta! Itse ainakin olen maailman kärsimättömin ihminen ja haluan tuomaroida kisani mahdollisimman nopeasti alta pois. Myös toisten kisoissa ärsyttää joskus, jos tulosten tulo kestää ja kestää. Nimittäin silloin koirat ovat jo monesti siirtyneet seuraavaan luokkaan kisaamaan ja kyseinen luokka on yleensä täynnä.
En kyllä myöskään tajua, mitä järkeä on laittaa kisa kuukausien päähän? Näyttelyissä nyt tietysti pidempi osallistumisaika on ymmärrettävää. Jos taas kisat järkättäisiin ihan lähiaikoina, voisi siitäkin tulla ongelmia. Esimerkiksi jos liitonpitäjällä on kiireitä ja kisan hyväksyminen liiton kalenteriin kestää. Näin ollen VIP saattaa jo mennä sinä aikana umpeen ja kisa täytyy perua/siirtää.
En kyllä myöskään tajua, mitä järkeä on laittaa kisa kuukausien päähän? Näyttelyissä nyt tietysti pidempi osallistumisaika on ymmärrettävää. Jos taas kisat järkättäisiin ihan lähiaikoina, voisi siitäkin tulla ongelmia. Esimerkiksi jos liitonpitäjällä on kiireitä ja kisan hyväksyminen liiton kalenteriin kestää. Näin ollen VIP saattaa jo mennä sinä aikana umpeen ja kisa täytyy perua/siirtää.
but i'm lost, crushed, cold and confused
[/size]
[/size]
-
- Nakkisotilas
Ensinnäkin selvennetään siis kaikille, että tokossahan on tämä, että vain 1 kisa/päivä. Mutta en näe tämän olevan syynä siihen, että järjestetään pitkälle niitä kisoja. Nimittäin tokoliiton kalenterissakin on tällä viikolla kaksi tyhjää päivää, sekä mm. ensi viikolle vielä pari vapaata päivää.. Mutta silti kisoja järjestetään vasta kuun lopulle/ensi kuun alkuun. Että, ei kyllä ole vapaiden päivien puuttuminen syynä tähän. Kyllä se vain on niin, että jotkut haluavat järjestää pitkälle niitä kisojansa.Petra kirjoitti:Johanna kun mainitsi tosta että kilpailuja järjestetään hirmu pitkälle, niin eiköhän se johdu siitä että niitä kilpailuja ei joissain liitoissa saa järjestää useampia samalle päivälle.
Yksi ongelma, joka on nyt ilmaantunut tämän säännön (tuomarointi vasta vipin jälkeen), on se, että kisojen viimeisen ilmoittautumispäivän ja varsinaisen kisapäivän välillä on useasti todella suuria välejä. Muutaman kerran olen joutunut ilmoittamaan asiasta, kun kisaa on järjestetty, että niiden väli on liian suuri. Jopa reilu viikko. Tällöinhän tällä säännöllä ei käytännössä ole mitään järkeä, kun vaikka kisan, jonka päivämäärä on 30.8. tulevat heti vipin jälkeen, vaikkapa nyt 20.8. Ihan näin btw ajattelin kysyä, että mikä on teidän mielestä se max. pituus (päivinä) vipin ja kisapvm:n välille?
Taukoilua.
-
- Nakkisotilas
Tässä taas ilmoittautuu yksi tajuamaton kisojen pitäjä. Olen tässä nyt pitänyt kisaputkea ja viimeisimmät kilpailut ovat jo syyskuun alkupuolella. (Johannalle erityisesti) Siitä syystä, että VIP:in ja PVM:än välissä on aina kaksi päivää ja seuraavan lajin VIP on sama kuin edellisen PVM. Olen nyt tuomaroinut muutaman lajin osan luokista, mutta lupaan, että lopuissa lajeista tulee tulokset vasta oikeana päivämääränä tai vähän myöhemmin 

Spread your little wings and fly away
-
- Höpsö veitikka
Myönnän itse syyllistyneeni tähän... sorda asiasta laittokin mulle sillon sähköpostia. Mä olen tuloksia lisäillyt sivuille heti luokkien täytyttyä, koska pelkään muuten unohtavani koko kisan. Mulla ei ole ongelmaa iän tai koetulosten kanssa ollut omien koirieni suhteen, mutta kyllähän tuo ehkä ärsyttävää on, MUTTA mua itseäni ottaa päähän kaikkein eniten tulosten myöhästyminen. Aivan yhtälailla tulosten viipyminen on rasittavaa. Mulla on useamminkin käynyt niin että VIP on mennyt, mutta tulokset viipyvät ja viipyvät ja sitten koira saakin ennen tulosten tulemista luokkasiirtoon oikeuttavat tulokset ja luokkasiirtoa ei voi tehdä joko siksi että seuraava luokka on täynnä tai järjestäjä ei halua niitä tehdä enää VIP:n jälkeen. Kaikkein mahtavinta on jos tuomari ei tarkista koulutustunnuksien määrää ja tällaisesta kisasta tiippuu myös ns. "turha ja ylimääräinen" koulutustunnus. Eihän se tunnus ole tietenkään multa pois, mutta niiltä muilta kylläkin joitten koiralta se puuttuu.
Olen vaan aina ajatellut, että mielummin aikaisin kuin myöhään, mutta voinen lisätä tuon "ei tuloksia ennen VIP-päivämäärää"-säännön myös pelastuskoirayhdistyksen sivuille jos kerran porukka on sitä mieltä että tuloksia ei saisi arpoa liian aikaisin.
Johanna puhuikin ajasta VIPin ja varsinaisen kisapäivän välillä. Musta arvontalajeissa sitä tuomarointiaikaa voisi antaa päivän tai pari (eli VIP päivää tai kahta ennen kisapäivää, korkeintaan kolme päivää). Näyttelyissä ja tarinakisoissa sitten tietenkin enemmän aikaa.
Olen vaan aina ajatellut, että mielummin aikaisin kuin myöhään, mutta voinen lisätä tuon "ei tuloksia ennen VIP-päivämäärää"-säännön myös pelastuskoirayhdistyksen sivuille jos kerran porukka on sitä mieltä että tuloksia ei saisi arpoa liian aikaisin.
Johanna puhuikin ajasta VIPin ja varsinaisen kisapäivän välillä. Musta arvontalajeissa sitä tuomarointiaikaa voisi antaa päivän tai pari (eli VIP päivää tai kahta ennen kisapäivää, korkeintaan kolme päivää). Näyttelyissä ja tarinakisoissa sitten tietenkin enemmän aikaa.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
I could finally crash again
And that's how I became the sea
-
- Alkupalat
Täytyy sanoa, että itse en tulosten aikaistamisesta juuri pidä, MUTTA! Mielestäni liian aikaisiin tuloksiin on turhaa puuttua sen kummemmin niin kauan kun tulosten myöhästymistäkään ei saada kuriin... Samaa aikamatkailuahan se toisinkin päin on ;)