Liitoista kysymyksiä yms.

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Kitu
Vuohenruokaa

Liitoista kysymyksiä yms.

Viesti Kirjoittaja Kitu »

Monesti haluaisi perustaa liiton, mutta sitten se tyssää. "Rodun edustajia on liian vähän" on yleensä se ensimmäinen tai minulla vähintään toinen syy. Mitä mieltä te olette? Mitkä ovat ne teidän muut perustelut, että ette laita liittoa pystyyn?

Haluaisin itsekkin perustaa nyt staffeille oman liiton, mutta mietin, että onkohan mitän järkeä? Kasvattajia 2kpl korjatkaa jos olen väärässä! ja sitten näitä ei kasvattajia, mutta omistavat yhden tai pari koiraa löytyy muutama. Itse en varmaan haluaisi tehdä jos ei muut rodun omistajat sitten olisi aktiivisia.
Kisoja sekä muuta toimintaa tulisi järkättyä, mutta olisiko osallistujia? Ei sitä liittoa turhan takia yleensä pistetä pystyyn. Turhaa se minusta olisi ellei nämä muut rodun kasvattajat/vähemmän kasvattavat olisi aktiivia kisojen ja muun toiminnan suhteen.
Joissain rotuliitoissa olen huomannut, että koirat sinne rekisteriin ilmoitetaan ja merkitään olevansa kasvattaja, mutta siihen se yleensä jääkin ainakin näissä harvinaisemmissa roduissa. Muutamissa ilokseni olen nähnyt toimintaa ja jos itse liittoa lähtisin perustamaan haluaisin myös nähdä siinä samanlaista aktiivisuutta kasvattajien ja muiden omistajien kesken.

Tämä nyt on vaan tämmönen, että jos kokee turhaksi saa poistaa. Alueestakaan en ollut varma menikö oikeaan, mutta ;D
Wolfie
Höpsö veitikka

Re: Sopiva määrä perustaa rotuyhdistys

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mun mielestä rotuyhdistys pitäisi pistää pystyyn silloin, kun itse on oikeasti kiinnostunut rodusta ja sen tulevaisuudesta virt. maailmassa. Ei tietenkään vain siksi, että on kiva pitää liittoa pystysssä.
lainaa kirjoitti:Monesti haluaisi perustaa liiton, mutta sitten se tyssää. "Rodun edustajia on liian vähän" on yleensä se ensimmäinen tai minulla vähintään toinen syy. Mitä mieltä te olette? Mitkä ovat ne teidän muut perustelut, että ette laita liittoa pystyyn?
Susikoiriahan oli tavattoman vähän eikä kasvattajia ollut ollenkaan, tietenkin oli pari koirien omistajaa ja sellaisia hiukan "hiljaisempia" kasvattajia, sillä susille ei ollut ollenkaan kysyntää aikaisemmin. Rotuyhdistyksen tarkoituksena minun mielestäni nimenomaa on se, että jaetaan rodun tietoja harrastajien, kasvattajien ja kiinnostuneiden kanssa. vSKY:n ja muutenkin suhteellisen aktiivisen susikoiratoiminnan ansiosta on useat uudet harrastajat heränneet ja kiinnostuneet saaneet lisää tietoa. Joillakin kiinnostus nousi niin suureksi, että halu kasvattaa nousi ja nyt tsekko ja saarlos kasvattajia on monta ja yksi hiukan vanhempi tsekko/saarlos kenneli on noussut pystyyn monen vuoden kuolleena olemisen jälkeen siitä syystä, ettei harrastajia ole ollut taikka kasvattajia, se tietenkin lamaa pahasti.
Jos sulla on esteenä rotuyhdistyksen pystyttämiseen se, ettei harrastajia tai edustajia ole tarpeeksi, niin siitä se lähtee! Muistan kun about 7kk sitten mä olin ainoa, jolla oli sudet mukana näyttelyissä. Ainoastaan mun koirat oli saarlosseissa ja tsekoissa (välillä näkyi yhden toisenkin kasvattajan, mutta erittäin harvoin). Nyt niitä on yleensä kv näyttelyissä ainakin kymmenen ja parhaimmassa tapauksessa enemmän. Se on ihan huima kannan kasvu. Uskon, että staffien kohdalla voi pyrkiä samaan tulokseen innoittamalla uusia harrastajia mukaan ja kasvattamaan. Usein rodun kuolleisuus johtuu siitä, että rodun kasvattajat/harrastajat ovat hiukan epäaktiivisia. Joka johtaa siihen että pentuja etc on vaikeampi saada kaupaksi. Rotuyhdistykset mun mielestä auttaa siinä asiassa, sillä silloin pystyy helpommin lukemaan kaikki tarvittavat tiedot rodusta, pääsee helpommin tsekkaamaan tietokannasta jotain ja löytää esim kasvattajat sivun kautta kasvattajia ja sitä kautta kasvattajat saavat mainontaa ja pennut menevät helpommin kaupaksi--> innostuttaa harrastajia mukaan ja kasvattajia aktiivisemmaksi--> kanta kasvaa.

Tiivistettynä pointtini on se, että yhdestä koirasta voi lähteä liikkeelle ja niitä voi olla puolen vuoden jälkeen 15 aktiivisesti kisaavaa yksilöä. Kasvattajia voi olla yksi tai kaksi aluksi ja omistajia 3, jonkin ajan päästä kasvattajia voikin olla 7 ja rodun harrastajia vaikka 20.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Kitu
Vuohenruokaa

Tuo on kyllä totta! APUA nyt mulle tuli hirvee kuume perustaa staffi yhdistys xD
Cian
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cian »

Yksi juttu on se, että tee kerralla huolella. Kun kirjoitat kattavat tekstit ja kehittelet paljon toimintaa jo ennen julkistamista
a) Näet onko sinusta pitämään yhdistystä (jos ei tekstejä jaksa huolella kirjoittaa niin silloin ei kannata edes yrittää, oikeasti.)
b) Hyvällä rotuyhdistyksellä saat uusia harrastajia helpommin houkuteltua mukaan!

Itse perustan tanskandogeille omaa yhdistystä - doggien määrä on pieni, mutta oma rakkaus rotua kohtaan valtavan suuri. Siitä se lähtee, tsemiä sulle! :)
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am
Kitu
Vuohenruokaa

^Kitöös

Alan nyt Vandan kanssa värkkäämään yhdistystä pystyyn ja ajasta en osaa sanoa yhtään enkä lupaile mitään.
Haluan kerrankin tehdä jotain oikeasti asiallista ja hyvää jälkeä jt .emme voi luvata mitään, mutta kyllä se nousee pystyyn sen voimme luvata :D

Mites sitten onko teistä tärkeää, että liitto pitää toimintaa yllä vai ainoastaan keräämässä näitä rodun edustajia ja kasvattajia?
Liv
Lassien tassuhiki

Re: Liitoista kysymyksiä yms.

Viesti Kirjoittaja Liv »

Mites on ton bokseriyhdistyksen laita?
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Kitu
Vuohenruokaa

Re: Liitoista kysymyksiä yms.

^Mulla ei oo niitä salasanoja tai mitään enää... oon hukannu ne ja mulle ei olla kyllä nyt informoitu yhtään. Joo oon ollu myös epäaktiivinen tässä asiassa johtuen siitä, että mun bokseri kennelistä ei tullutkaan mitään, kun toinen ylläpitäjä päätti, että ei kiinnostakkaan enää bokserit :(

Eli kyhyesti sanottuna mulla ei oo tietoo laisinkaan miten koko liitolla on mennyt. Muutaman kerran päivittelyt, mutta jäi, kun ei tullut ilmoituksia tms.// Ja sivutkaan eivät näytä toimivan vai onko mulla joku vanha osoite sitten?
Vastaa Viestiin