Suomenlapinkoiravaaveja Kairankuiskeeseen

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Vastaa Viestiin
Elina
Analysaattori
Viesti:

Suomenlapinkoiravaaveja Kairankuiskeeseen

Viesti Kirjoittaja Elina »

BH VK3 HK3 vPVA vAVA Joikutassun Njeallje vPVA vAVA TK2 BH JK1 HK3 RH-E Zorodin

Suunnitelmissa siis pentue Nellille ja Zorrolle. Molemmilta löytyy käytännöllisiä tuloksia ihan mukavasti, vaikka näyttelyissä ei valiotitteleitä varmaan koskaan tulla saavuttamaankaan, Zorrolla on jonkinlaiset mahdollisuudet jos sertejä vain joskus tulisi muiltakin Pihavahdin lisäksi. :mrgreen: Molemmat ovat myös yhden 1-tuloksen päässä käyttövalion arvosta, Nellin kanssa voittajaluokkaa on tahkottu jo kolme vuotta, joten ei taideta väkisin yrittää enempää.

Luonteeltaan molemmat ovat rentoja kavereita, jotka eivät vähästä hätkähdä. Tulevat sujuvasti toimeen muiden koirien kanssa ja rakastavat kaikkia ihmisiä tasapuolisesti. Harrastuskavereina kumpikin aivan hirmuisen mukavia. Pennuista odotetaan reippaita, iloisia ja vauhdikkaita kavereita kisakentille eikä niitä muuhun käyttöön annetakaan. Omistajan on siis hyvä miettiä, riittääkö aika pienelle aktiiviselle lapinkoiralle.

Nellin suku on jossain vaiheessa ollut varsin yleistä, mutta nykyään sellaista ongelmaa ei taida enää olla, kun lähes kaikkien pentueiden toinen vanhempi on evm eikä juuri tämän kyseisen suvun koiria ole hetkeen syntynyt. Tuoreimmat samaa sukujuurta olevat otukset ovat Deattanin kesäkuisesta pentueesta, mutta vain kaukaisesti. Sukua muuten löytyy monta sukupolvea Nellin puolelta. Zorron molemmat vanhemmat ovat evm-koiria.

Uudelta Kairankuiskeen kasvatin omistajalta vaadin edes hieman intoa kisata koiransa kanssa, jatkuvaa hulluna kisaamista en vaadi, mutta olisi mukavaa, jos pennun kanssa kisattaisiin muissakin lajeissa kuin näyttelyssä ja toisinkin päin, myös näyttelyissä muiden lajien lisäksi. Kuvia ei välttämättä tarvitse olla valmiina, jonkinlaiset kuvat voi löytyä multakin.

Varauksia otetaan kolme 0/3
Janina - Jokiharjun - uros/narttu?
-
-
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Suomenlapinkoiravaaveja Kairankuiskeeseen

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Kui pian tää on tulossa? suunnittelin nimittäin että hommaisin nyt ehkä kuukauden päästä uuden suomenlapinkoiran ja Kairankuiskelainen kiinnostais, mutta jos tää nyt syntyy pian niin sit otan tuontikoiran ((:
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Elina
Analysaattori
Viesti:

Ei kovin nopeasti. Pitää kattoa jos noista kisoista tulis jotain kivoja tuloksia ja jos vaikka jotenki sattus hyvä tuuri ja Nellistä tuliski käyttövalio. :D Kyllä varmasti ainakin kuukauden päähän menee.

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
Hobu
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Elina kirjoitti:BH vKVA VK3 HK3 vPVA vAVA Joikutassun Njeallje
:mrgreen: Onks sul tos joku virhe vai?
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Elina
Analysaattori
Viesti:

On :'DDD Kyllähän sie tiiät että oon hyvä sekottamaan kaiken (;

Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Voi ei, tää on pakollinen. Mä oon yrittäny hillitä itseäni siihen saakka kunnes saisin virtuaalikoirailuni paremmalle tolalle, mutta Jokiharjun lappareilla kun olis asiat aika kunnossa, niin...

Yhdistelmä on aivan superihana, etenkin kun isä sattuu olemaan mun tuoma ja joskus muinoin omistama Herlessissä, ja oli hyvin rakas mulle. &.& Emäkin näyttäisi tosi kivalta.
Pentu pääsisi siis Jokiharjuun, jossa ikävä kyllä ulkan vaihto & remontti ja muu hyörinä meneillään, niin sivut ei oo käytössä tällä hetkellä, mutta tältä suurinpiirtein näyttäisi uuden ulkan kanssa. Pennun kanssa kisaisimme etenkin näyttelyissä, paimennuksessa, agissa ja tokossa, joista kaikista hitaampaa tai nopeampaa tavoittelisimme valionarvoja. Vähemmän aktiivista kisautusta luvassa olisi koiratanssissa ja flyballissa sekä frisbeessä kun saan tuon liiton itse valmiiksi. :roll:

Jalostuskäyttöä en osaa ajatella vielä, tuskin yhtä pientä pentuetta enempää. Ja niin, sukupuolesta en osaa vielä sanoa, katson millaiset kuvat saisin, niin sukupuoli tulisi sitten niiden mukaan. Ensisijaisesti yritän urokselle etsiä kuvia, mutta narttu sopii yhtä lailla.
Elina
Analysaattori
Viesti:

Kyllä mie sulle voisin yhden pentusen antaakin (: Vaikuttaa hyvältä.

//Mie tiiän. Sieki tahot lapinkoiravaavan?

Hobu
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Häiriköin viel vähän tääl sun topas, mut sul on toi KVA tuolla Nellin oikeillakin sivuilla. (:
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Satmi
Kriisissä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Satmi »

Oisko sen takia että se on käyttövalio? :mrgreen: Kovasti ainakin hehkutit sitä tossa kesäkuun puolella.

Mut tiiätkö Elina, mun tekis ihan hirveesti mieli saada Nellin pentu. :) Mulla on tosin nyt kuukauden tai pari kasvaneet koirien tittelirivit lähinnä muotovalionarvojen saralta, mutta kunhan saan kisautusjärjestelmäni uudestaan kuntoon niin asiaan pitäisi tulla taas muutos. Mitään erityistä kiinnostusta jalostuskäyttöön ei välttämättä olis.
His brain is gone!
Elina
Analysaattori
Viesti:

Arrh. Niimpä muuten hehkutinki ja oon jotenki tosi varma, että sen pitäs olla käyttövalio :'D Tai sitten sekasin jotain ja yks 1-tulos puuttuu vielä tai sitten en oo vaan jaksanu lisätä jotain tulosta ja se on hukassa. Saat sie pennun, jos kiinnostaa vaan. :P Kumpaa sukupuolta sais olla?

//Ei tarkota (:

Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Vai tarkoittaako Hobu tuolla vKVA:lla väärin kirjoitettua muotoa? Sehän on "oikeaoppisesti" vFIN KVA, ei vKVA. :D
Elina
Analysaattori
Viesti:

Hops ylös! Kyllä nyt joku pikku lapinkoirapentusen haluaa? (:

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Hmm... kai mä nyt sitten tämmösen otan kaveriksi pk-lajeihin, paimennukseen ja näyttelyihin :D saisi todennäköisimmin koko koiran elämän kestävän kodin Joikhasista. Olisi kiva ottaa pentu jolla on jalostusoikeudet, jotta sitten saisi pennut teetettyä :P varmaan uroksen otan kun niistä taitaa minulla olla parempia kuvia.. katto nyt, sukupuolesta en siis sano vielä mitään.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Vastaa Viestiin