Itse olen huomannut käteväksi systeemiksi sen, että anoo omia kisoja. Pystyy sitten itselle tulleista osallistujamaileista laskemaan sen, mahtuisiko vielä jonkun toisen järjestämään kisaan (joka on siis hyväksytty saman päivänä tietty). Tällä hetkellä järjestän ei niin suosittuja kisoja, mutta silti :). Toisaalta kisajärjestäjien taakkaa voisi vähentää poistamalla koirien osallistumisoikeuden tarkistamisen ja sysätä sen vastuun omistajalle. Olen vasta muutamat kisat järkännyt ja saa nähdä miten pitkään jaksan niitä järjestää, kun ensin pitää selata kymmenien koirien sivut läpi, etsiä ties missä muodossa olevia kisakalentereita. Tämän jälkeen vielä hankala arvontatoimenpide (ainakin joissakin lajeissa).vveera kirjoitti:+ järjestäkää myös itse niitä kisoja! Sillon ainakin varmat paikat omille koirille. :)
Kysymyksiä 2
- Tilli
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Re: Kysymyksiä 2
- toksi
- Söi navetan kaksi nautaa
Et oo tosissas! Konipuolella se vasta raivokasta onkin, tulokset tulee tunnissa. Mulla on nyt parit kisat menossa ja vasta sen kahen päivän jälkeen täytty ensmäinen luokka. Mä kaipaan konimaailman massakisoja, en jaksa odottaa tuloksia muutamaa päivää pidempään, sit alkaa ärsyttää. :D Siitä mä en pidä täällä turrilassa. Ootte liian hitaita. Nih. Nyt se tuli.taffel kirjoitti:Miks koirapuolella on ihan hullun raivokasta tää kisaaminen? :D Mää oon ihan orpona jäljessä kaikessa kun luokat täyttyy minuutissa..
Dressage is a question of feeling
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
niino mä jaksaisin tuomaroida vaikka 150 koiran luokan, mutta siinä vaan, että käy nyt 150 koiran osallistumisoikeudet läpi niiden sivuilta ...............Kirsi kirjoitti:No mitäköhän sille voisi tehdä? Rajattomat luokat! Tokossa ei voi yhteen luokkaan rajatonta osallistumismäärää laittaa, mutta kukaan ei estä järjestämästä kymmeniä ALO/AVO/VOI/EVL -luokkia samassa kilpailuissa. Siinä on vaan se, että moni järjestäjä on niin laiska tuomaroimaan suurempia kuin ne yhdet 30:n koiran luokat.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ Mutta mikä estää kysymästä muilta apua? Mitä olen täällä seuraillut, niin yllättävän moni on innokas tuomaroimaan muiden kisoja iltojensa ratoksi. Ei se aina tarkoita, että kaikki pitäisi hoitaa itse (vaikka itse olenkin kaikki hoitanut tähän asti, esimerkkinä UR:in rajaton toko).
-
- Le-ppä-ker-ttu
Mä olen vakavasti ottaen sitä mieltä että on helpompaa kisata 10 ERJ kisaa kun 10 tokokisaatoksi kirjoitti:Et oo tosissas! Konipuolella se vasta raivokasta onkin, tulokset tulee tunnissa. Mulla on nyt parit kisat menossa ja vasta sen kahen päivän jälkeen täytty ensmäinen luokka. Mä kaipaan konimaailman massakisoja, en jaksa odottaa tuloksia muutamaa päivää pidempään, sit alkaa ärsyttää. :D Siitä mä en pidä täällä turrilassa. Ootte liian hitaita. Nih. Nyt se tuli.taffel kirjoitti:Miks koirapuolella on ihan hullun raivokasta tää kisaaminen? :D Mää oon ihan orpona jäljessä kaikessa kun luokat täyttyy minuutissa..

Tuli tosta omien kisojen järjestämisestä mieleen että jos järjestän vaikka valjakkoajokisan, niin oonko jäävi tuomaroimaan luokkaa mihin oma koira on osallistunu?
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ Näyttelyt ovat ainoa laji missä kielletään omien koirien tuomaroiminen. Kaikki käyttölajit tuomaroidaan arvontakoneella, joten kaikissa lajeissa saa järjestäjä tuomaroida luokat oli omia koiria mukana tai ei. Jossain käyttölajeissa on tosin vielä liitolla omat tuomarit, mutta nyt ei tule yhtäkään mieleen...?
- toksi
Se johtuu siitä, et ERJ-kisoja on päivässä n. 20 ja tokokisoja tulee jokunen kerta viikossa 1-6. Jos täälki olis niin paljon kisoja ni ei kellään olis niin kiire! :-Dtaffel kirjoitti:Mä olen vakavasti ottaen sitä mieltä että on helpompaa kisata 10 ERJ kisaa kun 10 tokokisaatoksi kirjoitti:Et oo tosissas! Konipuolella se vasta raivokasta onkin, tulokset tulee tunnissa. Mulla on nyt parit kisat menossa ja vasta sen kahen päivän jälkeen täytty ensmäinen luokka. Mä kaipaan konimaailman massakisoja, en jaksa odottaa tuloksia muutamaa päivää pidempään, sit alkaa ärsyttää. :D Siitä mä en pidä täällä turrilassa. Ootte liian hitaita. Nih. Nyt se tuli.taffel kirjoitti:Miks koirapuolella on ihan hullun raivokasta tää kisaaminen? :D Mää oon ihan orpona jäljessä kaikessa kun luokat täyttyy minuutissa..
Tuli tosta omien kisojen järjestämisestä mieleen että jos järjestän vaikka valjakkoajokisan, niin oonko jäävi tuomaroimaan luokkaa mihin oma koira on osallistunu?
Ja olis paljon korjausviestejä luokkasiirroista...
Dressage is a question of feeling
-
Vielä lisään tähän, että aika monella on allekirjoituksessakin teksti, että voi tuomaroida. Niin kun esim. mulla. Ja jossain oli topic myös tuomareista. Eli ei pitäisi tuomareista olla pulaa.Kirsi kirjoitti:^ Mutta mikä estää kysymästä muilta apua? Mitä olen täällä seuraillut, niin yllättävän moni on innokas tuomaroimaan muiden kisoja iltojensa ratoksi. Ei se aina tarkoita, että kaikki pitäisi hoitaa itse (vaikka itse olenkin kaikki hoitanut tähän asti, esimerkkinä UR:in rajaton toko).
Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Kysymys...
Eli täältä tulisi jälleen uusi kysymys, johon toivottavasti saan vastauksen.
Kun erittäin useilla kennelillä on navigaatiossa 'Koirat' osio, ja sen jälkeen sivu josta löytyy koirien nimiä ja jotain tietoja. Kun nimestä klikkaa, aukeaa uusi sivu jossa on kyseisen koiran tiedot. Miten koiran sivun saa sillä lailla, että ne eivät näy navigaatiossa?
Kun erittäin useilla kennelillä on navigaatiossa 'Koirat' osio, ja sen jälkeen sivu josta löytyy koirien nimiä ja jotain tietoja. Kun nimestä klikkaa, aukeaa uusi sivu jossa on kyseisen koiran tiedot. Miten koiran sivun saa sillä lailla, että ne eivät näy navigaatiossa?
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^pitää olla ns. sivupalvelin johon sivut saa tehtyä html-kielellä, suntuubi ei ole sellainen.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Mitenkäs se sitten toimii nettisivu.orgissa?Juinttu kirjoitti:^pitää olla ns. sivupalvelin johon sivut saa tehtyä html-kielellä, suntuubi ei ole sellainen.
-
- Nakkisotilas
Meillä on schafin kanssa suunnitteilla löytökoirakoti, ihan siis välittämään toisten lopettaneiden kenneleiden koiria, tuomaan erirotuisia koiria, sekä avustamaan virtuaalitiellänsä aloittavia alkuun ja tietenkin pitämään suuri kasa kilpailuita ja kisaputkia. Onko yleisenä ideana aivan idiootti ja turha, vai jopa kenties hyödyllinen teidän mielestänne? Myös muita ideoita kehitysideoita otetaan vastaan (:
-
- Höpsö veitikka
^ Minä kannatan suunnattomasti! Hyvä tytöt, just tällasta realistisuutta kaipaisin virtuaalimaailmaan. &.&
- Iljan
- Kriisissä
^^ Ihana idea. *__* Tulen/tulisin käyttämään, jos kiinnostavia koiria löytyisi.
-
- Vuohenruokaa
Hyvä että idea saa kannatusta! ;---) Mepäs tässä jo innoissaan suunnitellaankin tätä, tosi mahtavaa että koette hyödylliseksi! Tää löytökoirakotihan tosiaan järjestäis kaikenlaista toimintaa laidasta laitaan, ottais koiria huostaan ja myisi niitä, toisi koiria.. Lisäks näitä koirakodissa olevia koiria kisautteltaisiin satunnaisesti, että niille saisi perustuloksia tyyliin BH ym, jotta niiden aivan aloittelijoidenkaan (miksi ei myös muiden!) tarvisi aloittaa täysin puhtaalta pöydältä. Tavoitteenahan on myös lisätä realistisuutta taas jälleen tähän monimutkaiseen virtuaalimaailmaan (::
Me ollaa jo suunniteltu tätä ideaa jokseenkin pitkälle, mutta lisää ideoita (Akire, mä tiedän että tässä realistisuuden tavottelussa sulla ainakin on ollu hienoja ideoita!) otetaan mielellään vastaan, miten tätä vois vielä kehittää ~
Me ollaa jo suunniteltu tätä ideaa jokseenkin pitkälle, mutta lisää ideoita (Akire, mä tiedän että tässä realistisuuden tavottelussa sulla ainakin on ollu hienoja ideoita!) otetaan mielellään vastaan, miten tätä vois vielä kehittää ~
- oh deer.