Mä voisin olla kiinnostunutShanya kirjoitti:Mä en ole saanut Shiroihin yhteyttä, jonka piti pitää mun kanssa Saksan voittaja, mutta olisko täällä joku muu kiinnostunut pitämään kyseistä voittajaa mun kanssa? Voisi laittaa näyttelyn pystyyn johonkin loka-marraskuulle vaikkapa. (:
YVNL - Voittajanäyttelyistä! LUKEKAA EKA VIESTI
-
- Nostaa rautaa
- Viesti:
Re: YVNL - Voittajanäyttelyistä!
Dilis - vehnäterrierit vuodesta 2012
- Silja
- Epätoivoinen katse
Ennenkuin alat järjestämään voittajanäyttelyä, olisi kiva jos veisit tämän loppuun.Shanya kirjoitti:Mä en ole saanut Shiroihin yhteyttä, jonka piti pitää mun kanssa Saksan voittaja, mutta olisko täällä joku muu kiinnostunut pitämään kyseistä voittajaa mun kanssa? Voisi laittaa näyttelyn pystyyn johonkin loka-marraskuulle vaikkapa. (:
Ei kukaan muu voi meille antaa tilaa unelmiin, syytä rakkauteen
Ei onni tuu, se täytyy kantaa näihin huoneisiin yhä uudelleen
Ei onni tuu, se täytyy kantaa näihin huoneisiin yhä uudelleen
-
- Vuohenruokaa
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
joo Shanya ensin toi edellinen loppuun ;) Wilhelmiina voi mun puolesta Shanyan kanssa järjestää tota Saksan voittajaa myöhemmin syksyllä, jos Shiroista ei kuulu mitään.
Hienosti on muuten tullut tuloksia tällä hetkellä menossa olevista voittajista :)
Hienosti on muuten tullut tuloksia tällä hetkellä menossa olevista voittajista :)
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.
Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.
- Aamu
- Kanada
- Viesti:
It lurks behind you.
- - Padronen bortsut - Piiritetyn partikset & perrot - Northeastin terrierit -
-
- Nostaa rautaa
- Viesti:
Käykös Shanyalle?Kuunsirppi kirjoitti:joo Shanya ensin toi edellinen loppuun ;) Wilhelmiina voi mun puolesta Shanyan kanssa järjestää tota Saksan voittajaa myöhemmin syksyllä, jos Shiroista ei kuulu mitään.
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Sanoitte mitä tahansa, mä voisin pitää Amerikan Voittajanäyttelyn ja näin alkuun ainekin haluun kokeilla hoitaa kaiken yksin, mutta pistä yksäriä jos haluisit jeesata mua :D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
- Nikke
- Kanada
Peppi jeesaa mua ton alankomaiden kanssa, kohta kisasivutkin kasassa :)
// pvm 30.10.2010 vip 23.10.2010 Kisasivut
// pvm 30.10.2010 vip 23.10.2010 Kisasivut
Virallinen vFCI näyttelytuomari
Virtuaalimaailman Kennelliitto VMKL
Yhdistyneet virtuaalinäyttelyliitot YVNL
Akishi
Hopslin
- Tuulia
- Analysaattori
- Viesti:
Tanskan voittaja käynnistyy tuota pikaa, kunhan saan ulkoasun koodauksen vielä (:
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
^ OK te kolme.
EI ENEMPÄÄ VOITTAJAHAKEMUKSIA
Mä tein nyt pienessä päässäni tänä aamuna sellaisen päätöksen, johon saatte nyt esittää mielipiteitä ja vaikuttaa ennen kuin asia lyödän lukkoon.
Eli siis alun perin tämä ajatus lähti siitä, kun rupesin miettimään, mikä valtaisa työ tuomareilla on edessään kun näitä voittajia aletaan tuokkia. Joten, jottei työmäärä kasvaisi aivan järkyttävän suureksi (meiningillä yhdessä vuodessa järjestetään kaikki 19 voittajaa, jolloin se tarkoittaa, että jos voittajia järjestetään tasaisesti, yhdessä kuussa järjestetään vähintään yksi voittaja, ja useinmiten kaksikin kappaletta, jolloin työmäärä on jatkuvasti kohtalaisen iso, tai sitten käy niin, että muutaman kerran vuodessa tulee aivan järkyttävän suuri työmäärä, kun yhtäkkiä pelmahtaa tuomaroitavaksi about 6-7 voittajaa. Tässä työmäärässä ei lisäksi ole arvioitu kaikkien pienempien näyttelyiden tai maailmanvoittajien ja vastaavien työmäärää.) rupesin miettimään, että järjestettävien voittajanäyttelyiden lukumäärä voitaisiin rajata esimerkiksi 6-8 näyttelyyn, jolloin niitä a) ei olisi jatkuvasti ja b) kerralla ei ilmestyisi miljoonaa voittajaa kalenteriin (mä rajoitan sitä näyttelyiden järjestämispäiviä nimittäin).
Jos saitte sekavasta selityksestäni mitään irti, niin toivon, että ymmärsitte pointtini. Järjestää saisi siis edelleen kuka tahansa, meiningillä nopeimmat syövät hitaat, kukan ensiksi kerkeää ilmoittautua pitämään tällaisen suurnäyttelyn. Mielestäni maavalinta saisi olla täysin vapaa kuitenkin, kunhan ei käy niin, että joka vuosi järjestetään saman maan voittajat.
Esimerkiksi voisi tehdä näin:
1) Suomen voittaja olisi joka vuosi
2) Joku pohjoismaiden voittaja olisi myös (Ruotsi, Norja, Tanska, Islanti)
3) Joku Baltian maa (Viro, Latvia, Liettua) tai Venäjä
4) Joku täysin vapaa
5) Joku täysin vapaa
6) Joku täysin vapaa
(7. joku täysin vapaa)
(8. joku täysin vapaa)
Tai jotain vastaavaa. Pallo on nyt teillä, rakkaat näyttelyidenharrastajatoverit. Mielipiteitä kehiin.
EI ENEMPÄÄ VOITTAJAHAKEMUKSIA
Mä tein nyt pienessä päässäni tänä aamuna sellaisen päätöksen, johon saatte nyt esittää mielipiteitä ja vaikuttaa ennen kuin asia lyödän lukkoon.
Eli siis alun perin tämä ajatus lähti siitä, kun rupesin miettimään, mikä valtaisa työ tuomareilla on edessään kun näitä voittajia aletaan tuokkia. Joten, jottei työmäärä kasvaisi aivan järkyttävän suureksi (meiningillä yhdessä vuodessa järjestetään kaikki 19 voittajaa, jolloin se tarkoittaa, että jos voittajia järjestetään tasaisesti, yhdessä kuussa järjestetään vähintään yksi voittaja, ja useinmiten kaksikin kappaletta, jolloin työmäärä on jatkuvasti kohtalaisen iso, tai sitten käy niin, että muutaman kerran vuodessa tulee aivan järkyttävän suuri työmäärä, kun yhtäkkiä pelmahtaa tuomaroitavaksi about 6-7 voittajaa. Tässä työmäärässä ei lisäksi ole arvioitu kaikkien pienempien näyttelyiden tai maailmanvoittajien ja vastaavien työmäärää.) rupesin miettimään, että järjestettävien voittajanäyttelyiden lukumäärä voitaisiin rajata esimerkiksi 6-8 näyttelyyn, jolloin niitä a) ei olisi jatkuvasti ja b) kerralla ei ilmestyisi miljoonaa voittajaa kalenteriin (mä rajoitan sitä näyttelyiden järjestämispäiviä nimittäin).
Jos saitte sekavasta selityksestäni mitään irti, niin toivon, että ymmärsitte pointtini. Järjestää saisi siis edelleen kuka tahansa, meiningillä nopeimmat syövät hitaat, kukan ensiksi kerkeää ilmoittautua pitämään tällaisen suurnäyttelyn. Mielestäni maavalinta saisi olla täysin vapaa kuitenkin, kunhan ei käy niin, että joka vuosi järjestetään saman maan voittajat.
Esimerkiksi voisi tehdä näin:
1) Suomen voittaja olisi joka vuosi
2) Joku pohjoismaiden voittaja olisi myös (Ruotsi, Norja, Tanska, Islanti)
3) Joku Baltian maa (Viro, Latvia, Liettua) tai Venäjä
4) Joku täysin vapaa
5) Joku täysin vapaa
6) Joku täysin vapaa
(7. joku täysin vapaa)
(8. joku täysin vapaa)
Tai jotain vastaavaa. Pallo on nyt teillä, rakkaat näyttelyidenharrastajatoverit. Mielipiteitä kehiin.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
-
- Nostaa rautaa
- Viesti:
Re: YVNL - Voittajanäyttelyistä! LUKEKAA EKA VIESTI
Musta toi on aika hyvä idea :) Sillai tuomareille, koska jos joka kuukausi olis 3 Voittajaa ni se on kyl aikas hankalaa... En enempää osaa sanoa, mut hyvä idea!
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Mä kannatan kanssa tätä juuri tuomarien näkökulmasta. Tuomarilistalla on tällä hetkellä 44 "aktiivista tuomaria" eli luulis tolla määrällä pärjäävän, vaikka näyttelyitä olisi enemmänkin. Mutta koska tuomarien aktiivisuus on vähän sitä sun tätä niin järkevämpää on järjestää niitä voittajanäyttelyitä vain muutama. Muuten niiden tulosten keräämisessä menee useita kuukausia. Ja tyhmäähän se on että kisakalenterit on yhtäkkiä täynnä voittajatitteleitä, itsekin skippasin ihan suosiolla Kreikan Voittajan kun ei kiinnosta täyttää kisakalenteria niillä "turhilla" titteleillä. Varsinkin kun mulla yleensä on ne tietyt koirat, jotka kerää kaikki pystit itselleen.
Parempaa aktiivisuutta toivoisin myös järjestäjien osalta sekä jämäkkyyttä. Tuomarien kanssa pitäis aina sopia jokin päivämäärä, mihin mennessä tulokset pitää laittaa tulemaan (jos tuomaria etsitään PVM:än jälkeen) ja jos niitä tuloksia ei kuulu niin saman tien ettimään uutta. Se on tosi rasittavaa että koko näyttely seisoo yhden tuomarin takia paikallaan monta viikkoa, en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa edes yrittää löytää toinen tuomari jos ei edellisestä mitään kuulu, vaikka perään huudellaan?
Ja näin vinkkinä kaikille isolukuiseten rotujen/roturyhmien tuomareille, sen arvostelun voi aloittaa jo ennen VIP:iä. Arvostelee laatumaininnalla jo lisätyt koirat ja kun VIP on mennyt, lisää tuloksiin loputkin koirat, jakaa PU/PN sijat sekä SERT:it yms. Huomattavasti helpompaa jos rodussa on lähemmäs sata koiraa.
Parempaa aktiivisuutta toivoisin myös järjestäjien osalta sekä jämäkkyyttä. Tuomarien kanssa pitäis aina sopia jokin päivämäärä, mihin mennessä tulokset pitää laittaa tulemaan (jos tuomaria etsitään PVM:än jälkeen) ja jos niitä tuloksia ei kuulu niin saman tien ettimään uutta. Se on tosi rasittavaa että koko näyttely seisoo yhden tuomarin takia paikallaan monta viikkoa, en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa edes yrittää löytää toinen tuomari jos ei edellisestä mitään kuulu, vaikka perään huudellaan?
Ja näin vinkkinä kaikille isolukuiseten rotujen/roturyhmien tuomareille, sen arvostelun voi aloittaa jo ennen VIP:iä. Arvostelee laatumaininnalla jo lisätyt koirat ja kun VIP on mennyt, lisää tuloksiin loputkin koirat, jakaa PU/PN sijat sekä SERT:it yms. Huomattavasti helpompaa jos rodussa on lähemmäs sata koiraa.
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Eli näin sitten toimitaan heti ens vuoden voittajista lähtien :) Ne, joille on annettu lupa pitää vielä tämän vuoden voittaja, pitäkööt ne vielä. Joululomalla lähdetään sitten kauppaamaan ensi vuoden voittajia :D Ja lista maiden lyhennyksistä on tulossa YVNL:llän sivuille, koeviikko syö tällä hetkellä niin uhkaavasti aikaani, että pieni hetkinen sillä kestää :P
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Tarkistakaa valionarvojen maiden lyhenteet YVNL:llän sivuilta! Ja mites nuo voittajat, jotka olisi tarkoitus järjestää vielä tänä vuonna? Ne voittajat, joita ei ole ilmoitettu näyttelykalenteriin joulukuun alkuun mennessä, jäävät järjestämättä tänä vuonna, vaikka kisapäivä olisikin vaikka vasta joulukuun loppupuolella (kuitenkin tänä vuonna!).
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
Vuoden 2011 Liitonpitäjä
- Peppi
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Onko siis tänä vuonna tulossa suomen voittajaa?