Kysymyksiä 2
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Re: Kysymyksiä 2
..pitääkö mun huomioida koiran sivuille merkitty säkäkorkeus koiraa tuomaroidessa näyttelyssä? Mun tielle osui nyt parsonrusselinterrieri jonka säkäkorkeudeksi on merkitty 58cm...omistajalla tainnut käydä virhe, mutta mulla laatuarvosanaa pistäessä pisti toi silmään.
- Cian
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Eli on siis ihan sallittua järjestää jälkeläisluokka ihan normi erkkariinkin?
“ My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am ”
- Dammen tanskandogit Virtuaalinen tanskandoggiyhdistys - VTDY
-
- Höpsö veitikka
Mä olen laskenut laatuarvosanaa tuollaisesta, mutta kävimpä korjailemassa tuon nyt saman tien vähän inhimillisemmän kokoiseksi parsoniksi.Nettei kirjoitti:..pitääkö mun huomioida koiran sivuille merkitty säkäkorkeus koiraa tuomaroidessa näyttelyssä? Mun tielle osui nyt parsonrusselinterrieri jonka säkäkorkeudeksi on merkitty 58cm...omistajalla tainnut käydä virhe, mutta mulla laatuarvosanaa pistäessä pisti toi silmään.
Cian, me ainakin Marin kanssa järkättiin ihan vaan erkkariin (juuri tohon tolloerkkariin) jälkeläisluokka eikä siitä kukaan tullut meuhkaamaan, että kai se on ihan sallittua. :)
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
^ okei kiitos 

-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Nyt en löydä mistään selitystä takakorkeudelle. Kyllä sen tajuan, että takaosa on korkeammalla kuin etuosa, mutta hienompi selitys?
/ Tuomarikoetta siis teen.
/ Tuomarikoetta siis teen.
- DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
- toksi
- Söi navetan kaksi nautaa
"Koira on takakorkea, kun selän ristiluu on korkeammalla kuin säkä."
Googlesta vetäsin.
Googlesta vetäsin.
Dressage is a question of feeling
-
- Nakkisotilas
Mulla on [url=htp://www.freewebs.com/kennel-replays/Polly.htm]koira[/url], joka on saanut maastoesteillä yhden mekuman alo luokasta, joten eikös kys. koira tarvitse vielä toisenkin ennen kuin luokka vaihtuu?
Kun tässä kisassa olen osallistunut mini aloon ja minut on hylätty syyllä "koira kilpailee VOI:ssa"
Lueskelin Maastoesteliiton sivuja ja ymmärsin että jokaisesta luokasta pitää saada kaksi mekumaa kahdelta eri tuomarilta ennen kuin luokkaa voi vaihtaa. Huomautin asiasta kisasivulla, mutta piti tulla täältä vielä kysymään jos oon noinkin selkeän tekstin jotenkin ymmärtänyt väärin.
/Okei kiitos Nina
Kun tässä kisassa olen osallistunut mini aloon ja minut on hylätty syyllä "koira kilpailee VOI:ssa"
Lueskelin Maastoesteliiton sivuja ja ymmärsin että jokaisesta luokasta pitää saada kaksi mekumaa kahdelta eri tuomarilta ennen kuin luokkaa voi vaihtaa. Huomautin asiasta kisasivulla, mutta piti tulla täältä vielä kysymään jos oon noinkin selkeän tekstin jotenkin ymmärtänyt väärin.
/Okei kiitos Nina
'cause everything is never as it seems
- Iljan
- Kriisissä
^ Tuomarilla on tullut virhe. Niinhän se on, että yhdestä luokasta pitää olla kaksi MEKUMAa, kahdelta eri tuomarilta.
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Jos amerikanakitoilla on hylkäävä virhe näyttelyissä säkäkorkeus alle 63,5cm, pitääkö mun hylätä siis ihan tuon mukaan virtuaalimaailmassakin, vai vaan rokottaa siitä?
-
- Höpsö veitikka
^
Piti ihan tarkistella omien amerikanakitojen säkäkorkeudet kun ei olisi uusi juttu, että mun koirallani olisi väärä säkäkorkeus :D
eli silloin jos uros on sen alle 63,5cm tai narttu 58,5cm niin kyllä mää ainakin hylkäisin.Hylkäävät virheet: Perhoskirsu tai täydellinen pigmentinpuutos kirsussa muilla kuin valkoisilla koirilla; taittuneet, riippuvat tai laskostuneet korvat; ala- tai yläpurenta; sirpin muotoinen tai suora häntä; säkäkorkeus uroksilla alle 63,5 cm ja nartuilla alle 58,5 cm.
Piti ihan tarkistella omien amerikanakitojen säkäkorkeudet kun ei olisi uusi juttu, että mun koirallani olisi väärä säkäkorkeus :D
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
^ Ok, kiitos! Hylkäilen sen sitten, kattelin vaan että on ERI:äkin saanut ja rupesin miettimään, että kuuluuko virtuaalimaailmassa hylätä noista, kun mä oon jostain saanut sellasen käsityksen että kuuluu :)
-
- Nakkisotilas
Tuomaroin tokon ALO luokkaa ja vastaan hyppi koira. Eikös tuo tuomaroida ihan normaalisti?
'cause everything is never as it seems
-
- Vuohenruokaa
- Viesti:
^ Mä oon ainaki tuomaroinut normaalisti :)
-
- Vuohenruokaa
Tämä liittyy siis paimennukseen:
Minulla on ongelma, nimittäin ostin koiran ja se on suorittanut perusradan silloin, kun se oli edellisellä omistajalla, mutta hän ei ole laittanut osoitetta missä kisassa koira on sen läpäissyt.
Nyt, kun osallistuisin muihin niin koira ei pääse läpi, koska sitä ei ole ilmoitettu hyväksytyt-listalle.
Pitääkö koiran siis suorittaa se uudestaan, koska ei ole tietoa missä kisassa se on sen suorittanut?
Toivottavasti ymmärsitte edes hiukan mitä tarkoitin :D
Minulla on ongelma, nimittäin ostin koiran ja se on suorittanut perusradan silloin, kun se oli edellisellä omistajalla, mutta hän ei ole laittanut osoitetta missä kisassa koira on sen läpäissyt.
Nyt, kun osallistuisin muihin niin koira ei pääse läpi, koska sitä ei ole ilmoitettu hyväksytyt-listalle.
Pitääkö koiran siis suorittaa se uudestaan, koska ei ole tietoa missä kisassa se on sen suorittanut?
Toivottavasti ymmärsitte edes hiukan mitä tarkoitin :D
-
- Höpsö veitikka
Ootko laittanut Googleen hakusanaksi "Koiran Nimi" (lainausmerkkien kanssa)? Noi lainausmerkit pakottaa Googlen etsimään tuloksia, joissa lukee sanat täysin siinä järjestyksessä, kuin ne on kirjoitettu. Toki jos koiran nimi on Harry Potter niin Googlehan etsii kaikki jossa lukee Harry Potter. Se jättää esimerkiksi Harry is so Potter-tyyliset tulokset pois jos pakotat lainausmerkkien kanssa etsimään vain hakusanoilla "Harry Potter".
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja