Näyttäistä vähän siltä, että kohta Maapelit lähtee suunnittelemaan ensimmäisiä pentueitaan. Ihan vielä ei ole kiirettä minnekään, mutta näin alustavasti olisi mukava katsella, millaisia uroksia olisi tarjolla.
Tällä hetkellä ensimmäiseksi esiteltävän neidin, Salome Randomin, tittelirivi komeilisi muodossa BH RH-F A RH-T A RH-W A SchH3 Vk2 Tk3 (sekä 2 x SERT ja yksi CACIB). Enää kaksi ykköstulosta suojelusta sekä sama homma tokon erikoisvoittajasta, niin mukaan saadaan heitettyä myös vFIN KVA & TVA - tällöin on aika äxönin. Pentueen jälkeenkin kilpailemista jatketaan vielä agilityssä, koiratanssissa, pelastuksessa sekä näyttelyissä. Käytännössä jokaisessa lajissa tavoitteena valioituminen (näyttelyistä ei niin välttämätöntä).
Toisena ja viimeisenä, ei kuitenkaan vähäisenä sitten BH RH-FL A Vk2 SchH3 Tk3 vPVA Peach Barbequed. Tämän neidin kanssa sama homma, eli ennen pentuetta kisaus toko- ja käyttövalioksi - enää puuttuu kaksi ykköstä suojelusta ja KP tokosta. Paimennusvalion arvonimi löytyy jo, ja nämä kolme ovatkin ne minimit meidän sakemannien panopuuhiin päästämiseksi. Parpikin jatkaa vielä kilpailemista agilityssä, pelastuksessa sekä koiratanssissa, näyttelyihin emme enää yritä.
Molemmat koirat ovat hyväluonteisia ja evm-sukuisia.
Molempia pentueita ei tule yhtä aikaa, vaan homma riippuu siitä, kumpi hommaa tuloksensa kasaan ensin. Seuraava tulee aikaisintaan sitten, kun ensimmäinen on hoidettu kunnialla loppuun.
edit 14.11. Ensimmäinen pentue syntyy Ramalle, enää ykköset suojelusta (tokovalionarvo saavutettu).
Saa poistaa
- toksi
- Söi navetan kaksi nautaa
Saa poistaa
Dressage is a question of feeling
-
- Höpsö veitikka
Re: Alustavaa urosten etsintää (d & sp)!
Mulla olisi kaksi dobberivanhusta (evm. sukuisia) joilla on joskus ollut pentueet, mutta kumpaakin olisi tarkoitus käyttää vielä toisenkin kerran.
BH SchH3 Jk2 vFIN KVA vLTW-06 vLUXW-07 vKREW-07 vLTW-0 Carlos "Caro"
Caron pennuista yhtä on käytetty jalostukseen (1pentu) ja Toton jalostuskäyttöä harkitsen.
BH SchH3 Jk3 vFIN KVA vVPVA* vRUSW-07 vGERW-09 Mustasukkainen Roi "Roi"
Roin pentujen jalostuskäytöstä mä en tiedä. Mulla on itsellä Thunder jota olen ajatellut käyttää ja Henjillä taitaa olla toinen aktiivinen näistä pennuista ja oletan, että Henji aikoo käyttää pentuaan jalostukseen.
Toki Totoa (BH SchH3 Vk3 Jk3 vFIN KVA RH-E vFIN TVA Piikkilangan Billie Joe) tai Thunderia (BH Jk2 SchH3 vFIN KVA RH-E TK2 Nitrogen's Beautiful Thunderstone) on mahdollista myös käyttää jos haluat.
Onhan mulla toki BH SchH3 Fancé Revenant jolla ei aikaisempia pentueita ole eikä pahemmin kyllä kisatuloksiakaan (1x VOI1 suojelusta).
BH SchH3 Jk2 vFIN KVA vLTW-06 vLUXW-07 vKREW-07 vLTW-0 Carlos "Caro"
Caron pennuista yhtä on käytetty jalostukseen (1pentu) ja Toton jalostuskäyttöä harkitsen.
BH SchH3 Jk3 vFIN KVA vVPVA* vRUSW-07 vGERW-09 Mustasukkainen Roi "Roi"
Roin pentujen jalostuskäytöstä mä en tiedä. Mulla on itsellä Thunder jota olen ajatellut käyttää ja Henjillä taitaa olla toinen aktiivinen näistä pennuista ja oletan, että Henji aikoo käyttää pentuaan jalostukseen.
Toki Totoa (BH SchH3 Vk3 Jk3 vFIN KVA RH-E vFIN TVA Piikkilangan Billie Joe) tai Thunderia (BH Jk2 SchH3 vFIN KVA RH-E TK2 Nitrogen's Beautiful Thunderstone) on mahdollista myös käyttää jos haluat.
Onhan mulla toki BH SchH3 Fancé Revenant jolla ei aikaisempia pentueita ole eikä pahemmin kyllä kisatuloksiakaan (1x VOI1 suojelusta).
- toksi
- Söi navetan kaksi nautaa
Re: Alustavaa urosten etsintää (d & sp)!
Kiitosta, kattellaan. (: Korvan taakse menevät.
Dressage is a question of feeling