Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
tellu.
Analysaattori

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja tellu. »

Mietityttää, että miten minulla riittää aikaa kaikkeen. Kaikkeen muuhunkin kuin vain virtuaalikoirien pariin. Sillä olen nyt ollut kaksi vuotta aktiivisesti virtuaalikoirien parissa ja kaikki tuntuu olevan niinkuin ennen. Raaskin laittaa ensimmäisen koirani eilen, toissapäivänä autuumaille. Ja sen mukana lähti nyt myös kaksi muuta ajokoiraa, ennestään kolme eri rotua lähtenyt. Nyt olen miettinyt, myisinkö vai päästänkö autuumaalle noi kaksi valkkaria.

Kuusi koiraa lähtenyt, 13 jäljellä. Nyt tuntuu siltä, että ei ole koiria millä kisata -vaikka niitä onkin. Kaksi pentuetta syntyi juuri ja kolmea mietitään jo. Pentueet eivät kuitenkaan synny ennen valkkareiden lähtöä. Enkä kyllä muuten ota niistä sitten pentuja itselleni. En vaikka kuinka tekisi mieli, sillä paneudun nyt ajokoiriin ja nuo pystykorvat voisin siis unohtaa pentueiden jälkeen. Mutta milloin tämä tapahtuisi.
LOPETTANUT!!
Milly
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Milly »

Jees, alan herätä henkiin! Äskettäin kotiutin uuden koiran (tosin talliini, mutta kuitenkin) ja sain Time Machinen leiskan valmiiksi ja nyt aherran muiden sivujen parissa. (: Ajatus kilpailemisesakin tuntuu nyt ihan eriltä, ei ole enää mitään paineita. Ah.
  • sometimes I wish someone out there will find me
    • 'til then I walk alone
[/size][/i]
Carlyon
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carlyon »

Carlyon kirjoitti:Piti palailla, mutta se sitten vähän jäi lukion alkaessa. Nyt mietin, että jos jättäisin vanhaan kenneliin vain muutaman koiran ja ottaisin pari tuontia vielä siihen rinnalle. Kisaisin sitten niillä milloin vaan aika ja innostus riittää sekä teettäisin pentueen pari vuodessa. Vois toimia!
Okei, nyt taas heräs ajatus, että alottaisin kaiken alusta. Osa koirista on jo niin vanhoja, että ne vois hyvällä omatunnolla päästää sateenkaaren toiselle puolelle. Jättäisin vaan muutaman rakkaan hauvan kenneliin, jonka uudistaisin tekstit, ulkoasun ja tekisin sivusta tosi tosi siistin ja selkeän. Äh, en tiedä! Kamalasti hommaa, mutta olis se kyllä sen arvosta.
There are nights when the wolves are silent and only the moon howls.
Tilli
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Viesti Kirjoittaja Tilli »

Tänään merkkasin kolme ajokoiraa kuolleeksi, olivat jo yli 8 vuotiaita ja mun mittapuulla jo tarpeeksi vanhoja paremmille metsille. Nuo kolme olivat käyttävalioitakin ja pentujakin jo kaikilla, joten mitäpä niillä enää tekisin. Lisäksi kun en näe tarpeelliseksi kisata vähän jokalajissa, niin parempi tehdä tilaa uusille tuonneille/kasvateille, kuin roikuttaa listoilla vanhoja koiria. Tällä hetkellä mietin pitäisikö ottaa jotain muitakin ajokoirarotuja, en vain osaa päättää mitä...

Samalla päivittelin Pemberleyn sivuille pari uutta koiraa. Kolme karjalankarhukoiraa (narttu, narttu ja uros), yhden doggi uroksen ja suomenpystykorva uroksen.

Tämän vuoden puolella yritän tuoda lisää doggeja ja pystykorvia. Ehkä pari bordercollietakin, ihan miten aika riittää. Nyt siis yhteensä 22 koiraa.
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

On se jännä, miten se innostus vaan yhtäkkiä lakkaa näin pitkäksi ajaksi. Varmasti eniten on asiaan se vaikuttanu että oon ollu aktiivisempi irl-elämässä, avannu silmät ja kesittyny harrastuksiin ja kavereihin. Plöääh, ei yhtään huvittais kyllä jättää kaikkia noita virtuaalikoiria taakse tai mitään.. haluaisin vaan jatkaa siitä mihin jäin, nähä oikeesti työtä kennelin sivujen eteen ja kisauttaa koiria. Mut kun se vaan on niin fakta että tällä mun aikataululla en välttämättä ehdi.

Tauko tekee sinäänsä hyvää, oma ajatus koko hommaan vähän avartuu. :D Koska oikeesti, esimerkiksi se että ei ehdi tuomaroimaan jotain kisaa tms. minkä on luvannut ja jättänyt asian ilmoittamatta on mun mielestä inhimillistä.. irl-elämässä voi tulla niin paljon tärkeempiä juttuja vastaan, eikä mielessä oo heti se että menis sinne koneelle niitä tuloksia kirjoittamaan, VFCIlle ilmoittamaan ittensä tauolle tai ihan mitä vaan.

Paitsi itteni kohdalla voin kyllä ihan sanoa että oon ollut laiska, multa on jäänyt parikin näyttelyä tän taukoilun aikana tuomaroimatta ja kokonaan selvittämättä sen näyttely pitäjän kanssa.. isoooooooot pahoittelut siis kaikille! En kuitenkaan happamat suussa haluu mitään hommaa lähtee tekee ja vieläpä kiirreellä, niin siksipä näin.
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Minnea
Kanada

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Kuten jotkut ovat voineetkin jo huomata, olen aktivoitunut virtuaalihommissa uudelleen 8) Jatkan VFCI:n kaikkien rotujen tuomarina, ja minulla on jopa pieni yksityisten koirien lauma, jossa on tällä hetkellä viisi jäsentä. Näiden kanssa jaksan ehkä kisatakin suht aktiivisesti :)
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Viimeinen vuosi on ollut yhtä aaltoilua. Oikeastaan seitsemää viimeistä kuukautta vois nimittää jo ihan täysipäiväiseksi tauoksi. Karvaturreissa olen pyörinyt ja Meripelastajallekin yrittänyt silloin tällöin uhrata aikaa silloin tällöin. Sivujen avaaminen on kuitenkin sammuttanut aina pienen kyteneen innostuksen.

Nyt otin itseäni niskasta kiinni ja päivittelin Meripelastajan ajantasalle. Sivujen uusiminen ja rajaaminen toi kummasti intoa takaisin. Pienempää kokonaisuutta on helpompi hallita ja päivitellä. Tosin mua houkuttelee kyllä kauheasti lisäillä sivuille juttuja, joten voi olla, että jotain vanhoista tutuista elementeistä palaa hiljakseen takaisin. Koiria on edelleen 15 kappaletta, mutten koe sitä ongelmaksi. Lähiaikoina olis tarkoitus kuopata muuta, tosin niiden tilalle on jo suunnitelmia uusista koirista. :D Koiramäärä ei kuitenkaan mun nähdäkseni ole se ongelma vaan oma aiempi asenteeni.

Päätin ottaa kilpailemisen ja koko virtuaaliharrastuksen aiempaa lunkimmasta näkökulmasta. Teen sen verran kuin jaksan ja ehdin, enkä ota stressiä kilpailemisesta tai ulkoasuista. Kilpaileminen ja erityisten tulosten saaminen on itse asiassa kivaa, mutta ulkoasukeskeisyys on ollut se syy, joka on tappanut mun innostukseni kerta toisensa jälkeen viimeisen vuoden aikana. Vaadin itseltäni liikaa Meripelastajan ulkomuodon suhteen ja teinpä mitä tahansa, aina tuntuu ettei lopputulos ole tarpeeksi hieno. Vastasin tuohon ongelmaan tekemällä jotain erittäin yksinkertaista. Joku ehkä pitää Meripelastajan ulkomuotoa tylsänkin yksinkertaistettuna, mutta mä tykkään tuosta ja painotan sisältöön.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Fienna
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Fienna »

Tää mun virtuaalikoirailu ei tunnu edistyvän mihinkään.. leiskassa ongelmia ja kaikkea muuta.
Karla
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Karla »

Itseasiasa nyt on taas sellanen hyvä virtuaalikoirailujakso menossa. :) Defralla uusi ulkoasu, tekstit päivitetty ja uusi koira talossa, jonka kanssa olen jaksanut kisailla tänä kuukautena ihan kiitettävän aktiivisesti. Itsekin olen järjestellyt ja tuomaroinut kisoja Defran toimintakalenterin täytöksi. Muutenkin olen heräillyt tästä kisailuhorroksestani ja saanut tuloksia muutamille koirille, oon tyytyväinen! Tästä on hyvä jatkaa. :) Ja jos nyt oikein innostuneeksi käyn niin voipi olla toisen kennelin suunnittelu ja toteuttelu lähellä, katsotaan nyt onko tää jotakin ohimenevää vai mitä tää on.
schaf
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja schaf »

Edewra on ihan dööd tällä hetkellä :DD Vivagonia kans on vähän sillee että siinä ja siinä, mut sitä ainakin aion jatkaa heti kun tulee taas ees inasen innostusta, mutta saattaa kyllä kuolla lopullisesti!
    • oh deer.
[/size][/color]
Sohvi

Viesti Kirjoittaja Sohvi »

^ Ei Edwra saa kuolla lopullisesti! Se on hiano kennel se :(

Mulla oli taas vähän yli kuukausi sellaista "taukoilua". Katsoin kyllä vieraskirjaa, mutten jaksanut vastailla viesteihin, en aktivoida hoitajia, en keskustella boxissa, en sitten mitään. Tossa perjantaina kuitenkin päätin, että tää tällainen eläväkuolleen elämä loppuu tähän ja päivitin taas TL:än oikein olan takaa. Lähetin hoitajille pienet info -lehtiset uudistuksista, mainostin, pyysin arvostelun, liityin awardiin, tein mainosviekun, jne. Nyt taas tuntuu siltä, että virt. elämä hymyilee ja jaksaa sitten jatkossakin olla kiinnostuneempi kennelin asioista ja panostaa, kun sai noi pakolliset jutut pois alta. Ulkoasunvaihdoskin olisi tossa joulukuulle tiedossa, mutta en nyt sitten mene takuuseen, että otanko Aavan, schafin vai Veran leiskan.
Kuva
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mulla on hyvä kiinnostus kaikkeen, mutta aika meinaa loppua kesken. Kisaliittoja ei meinaa ehtiä katsoa kuin viikonloppuisin ja silloinkin ne sitten unohtuu. :S Kuitenkin mä tykkään edelleen päivitellä kalentereita ja haluaisin hankkia lisää hurttia, mutta kaikki tökkää tohon kisaliittojen kyttäämiseen. Miksei kisaliitoilla voisi olla RSS tai vaikka sähköposti-ilmoitus ("vtl päivitetty") käytössä? :mrgreen:

Mulla on menossa sellanen projekti etten pidä Rainvalleyssa kuin 10 koiraa, eli kuusi olisi hävitettävänä. Tästä tuli mun ikuisuusprojekti, koska en ole luopumassa kenestäkään ennen pentuetta,ja joidenkin rotujen pentueiden kohdalla ei vaan voi sanoa ei, vaikkeivat mun kunnon kasvatusrotuja olisikaan. Hohhoh, nytkin mulla on aivan hirkeä hinku johonkin isompaan nallukkaan. Toinen leonbergi tai berninpaimenkoira olisi just se mitä tarvisin, mutta minne tungen, kun en halua Rainiin enempää...
Tilli

Viesti Kirjoittaja Tilli »

Kirsi kirjoitti:Miksei kisaliitoilla voisi olla RSS tai vaikka sähköposti-ilmoitus ("vtl päivitetty") käytössä?
Olen samaa pohtinyt jo pidemmän aikaa ja jos ylläpitäisin jotain kisayhdistystä varmasti feedit tekisinkin :P. Minäkin tykkään kisailla ja järjestää itse kokeita, mutta se kisakalenterien vahtaaminen ei vaan oo mun juttu. Siksi pidänkin paljon (tai no paljon ja paljon...) omia kisoja, joihin varmasti ehdin mukaan.
Tuuli
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Tuuli »

Äää, on pitänyt jo kauan sitten tänne kirjottaa, mutta aina se on jäänyt. Katsotaan jos saisin nyt jotain aikaseksi :)

Confession Cupcakessa vaihdoin vähän aikaa sitten ulkoasun ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Koirien kisakalenterit päiviteltiin perusteellisesti ja kaksi koiraa tuli lisää. Tällä hetkellä CC:ssä on siis yksi samojedi (toinen saapuu 18. päivä), kolme pommia ja kaksi lk collieta. Aluksi mietin että sijoittaisinko colliet toiseen kenneliin, mutta siellä oli sen verran täyttä että päätin jättää ne CC:hn jossa niistä toinen alunperin olikin. Nyt suunnitelmissa on siis kisauttaa koiria ja teettää ensimmäinen pentue.

Throught'siin on kanssa juuri nyt vaihtumassa uusi ulkoasu ja sivut ovat niin mullinmallin että melkein itkettää.
Ulkoasun uusinnan yhteydessä päätin että voisin ensimmäisen kerran vetää pari koiraa pois ja niinpä Elve, Vili ja Muffin siirtyivät pois kokonaan. Sivut jätin ja niitä vielä muokataan, mutta muuten tämä asia saa olla. Oli se hieman vaikeaa, kun ne kuitenkin ovat olleet mukana kaikissa ulkoasun vaihdoissa, tekstien uusimisissa, kuvien muutoissa ja kisalistoilla (+ ensimmäisiä koiriani olivat kuitenkin Elve (s. vuonna 2004) ja Vili (s. vuonna 2008)).
Jätin Throught'siin siis kahdeksan koiraa, kolme tyttöä ja viisi poikaa. Shelttejä kolme, pk collieita kolme, yksi irlis ja coton de tulear. Tällä hetkellä suunnitelmissa ei siis ole ottaa yhtään koiraa lisää sillä tuleva pk collie-pentue vaatii aika paljon voimia tältä osin. Tähän liittyen voisin sanoa että pentue ei ole kyllä monta järin kiinnostanut, en tiedä onko vanhemmat sitten niin ei-suositut. Toivottavasti pentueeseen tulisi kuitenkin edes kaksi varausta, vaikka kolmea alunperin suunnittelin.

Kun tästä kerran tuli tämmöinen jokaisen virt. sivun läpikäyminen, voisin vielä jotain vKKL:stä kertoa. VKKL:ssä on ollut sekä sesonkia, että välillä aikamoista hiljaiseloa. Sesonkien aikaan olisi tullut varmaan vKKL:le loppu, jollei minulla olisi ollut apuna kaikkia eläinlääkäreitä (suurkiitos!!). Toiveissa olisi saada eläinlääkäreille, sekä asiakkaille jotain pientä aktiviteettiä. Katsotaan...
Tauko, en luultavasti palaile enää.
VKKL, VSAY, Melodia, Throught's, Dulce, Fiasko & Whee! is coming!
Epsu
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Epsu »

Mä oon ollu pitkään jo tauolla ja on kenneliki tainnu poistua netistä, mutta nyt on alkanu innnostus palaamaan ja jos innostun nyt tosissaan niin alan jotain seeferi kenneliä pitelemään. :)
Lukittu