Onko täällä koirapuolella "piirrettyä toimintaa"?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
unni
Alkupalat

Onko täällä koirapuolella "piirrettyä toimintaa"?

Viesti Kirjoittaja unni »

Tosiaan hevospuolelta olen tulossa ja joku koirakenneli kiinnostaisi perustaa (jonkun kanssa ois toki kiva, mutta jos ei löydy kaveria niin yksin :-D), mutta kun en ymmärrä tuosta kuvien käytön käytännöistä mitään.

Ilmeisesti porukat ei tykkää, jos jollain koiralla on samat kuvat? Hevospuolella ei ole niin tarkkaa ja samoja kuvia tulee lähes väistämättä vastaan. Itse en kuitenkaan viitsisi ainakaan alkuun alkaa sähläämään noiden kuvien kanssa, kun näin koirapuolella (mahdollisesti) aloittavana onnistuisin kuitenkin toimimaan jotenkin tuon suhteen.

Niin, pääpointti oli se, että onko koirapuolella esimerkiksi näyttelyitä piirretyille kuville ja onko piirretyt kuvat ihan samanarvoisia kuin oikeat kuvat? Ylipäätänsä onko minkäänlaista toimintaa piirretyille koirille? Olisiko teillä esiteltävänä piirrettyjä kuvia omaavia kenneleitä? Onko teille ok, jos esimerkiksi emän kuvat ovat piirretyt ja isän oikeat kuvat?

kiitos jos viitsisitte auttaa (: En tiedä onko tämä oikea osio, pahoittelen jos on väärä.
take a ride on airplane,
take a bath on champagne.
Kendra
Höpsö veitikka

Re: Onko täällä koirapuolella "piirrettyä toimintaa"?

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Kyllä löytyy piirretyillekin koirille näyttelyitä ja käyttölajeissahan se on miltei ihan sama onko koiralla kuvat vai ei. Tietty se on sitten valioitumisen kannalta esim tokossa ratkaiseva tekijä, muttei mikään pakollinen ilmeisesti?

Mie oon törmänny samaan koiraan useammankin kerran virtuaalikoirapuolella, mutta jos kuva on eri näyttelystä ja siitä ei ihan heti suoraan tunnista samaksi koiraksi niin mun mielestä se on ihan sama onko kahdella koiralla saman koiran kuvat. Piirretyt kuvat on alkaneet mun mielestä yleistyä ihan kivasti ja taitaa mulla olla virtuaalikoirana koira jolla on piirretyt kuvat toisella/molemmilla vanhemmilla ja koiralla on sitten itsellään valokuva. Kuvalupien kanssa koirapuolen ihmiset on mun mielestä aika mustasukkasta porukkaa, mutta mulle ei ole kukaan tullut valittamaan itse kuvatuista kuvista kertaakaan.

PIVIKO eli piirretyille koirille näyttelyitä järjestävä liitto on mun mielestä ollut tässä loppuvuoden aikana ainakin todella kuollut ja kahteen näyttelyyn olen lokakuussa saanut koiran ilmoitettua. En tosin kyttäile ton kalenteria melkein ollenkaan, mutta totesin sen sillon kun taas aloin tota walesikantaa elvyttelemään.

Tervetuloa foorumille :)
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Juippi
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Viesti Kirjoittaja Juippi »

Hei, tervetuloa vaan foorumille!

Kiva, että joku on kiinnostunut piirretystä toiminnasta. Tuntuu kuin mikään kenneli ei olisi täysin piirretty, aina jollakin koiralla on valokuvat.

Kuten nyt Kendra tuossa sanoikin, niin kuvilla ei käyttöpuolella ole mitään väliä. Esimerkiksi kanakoirien valioitumisessa koira kuitenkin tarvitsee EHn arvoiset kuvat (piirretyt tai valokuvat), ellei ole pysyvästi kuvaton. Eli joissakin lajeissa tosiaan on tuollaisia "rajoituksia". On tosi kivasti piirretyt koirat tosiaan leviämään, ja mielestäni piirroksiakaan ei hirveän vaikea ole saada. Valokuvallista koiraa ei minulla ole näin Hallaran ja sen aikaisempien muotojen aikana ole ollut ainuttakaan, joten tavallaan valokuvapuoli on minulle täysin vieras. Mielestäni se vain on niin hankala löytää kivat kuvat, joita muilla ei kuitenkaan ole.

Piviko, suoraan siis piirretyt virtuaalikoirat järjestää piirretyille näyttelyitä kuten valokuvallisillekin. Tämän vuoden loppu on ollut aika hiljaista, mutta muuten piviko järjestää tosi kivasti kisoja.

Oma kennelini Hallara, Miltein ja Furenza tulee ensimmäisenä mieleen sellaisista kenneleistä, joissa olisi piirrettyjä koiria.
Joskus aurinko ei paista, vaikka olisi kevät. Silloin kaikkein suurin apu on hiljaa vieressä istuva koira, joka nuolee jokaisen kyyneleen pois.
Hubble
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Hubble »

Tervetuloa mukaan! :)

Juippi tuossa laittoikin jo linkin pivikoon eli sen kautta pääsee tutustumaan piirroskoirille tarkoitettuihin näyttelyihin. Muissa lajeissa kuvilla ei siis ole väliä, vaikka valiloitumissäännöt usein sisältävät käyttölajeissakin jonkun vähimmäislaatumaininnan näyttelypuolelta. Monet liitot hyväksyvät tuon vähimmäistuloksen myös piviko-näyttelyistä. En myöskään usko, että kanakoirakokeista ei voisi valioitua piirretyillä kuvilla. Sääntöjä varmasti muutetaan kun ensimmäinen piviko-koiran valioituminen kyseisestä lajista tulee eteen. Kanakoiria ei juurikaan ole piirretyillä kuvilla, joten tuo syrjivä sääntö on varmasti ihan muutettavissa kun niitä ilmaantuu.

Itselleni ei ole pentua hankkiessa mitään väliä onko vanhemmilla piirretyt vai oikeat kuvat. Kummatkin ovat omissa silmissäni ihan tasavertaisia. Lähinnä merkitystä on muilla seikoilla, kuten menestyneisyydellä, joka onnistuu piirretyilläkin kuvilla. Minulla on ollut piirretyillä kuvilla olevia koiria useampikin, mutta tällä hetkellä löytyy vain Chloe. Itseasiassa teetin juuri ensimmäisen pentueeni, jonka vanhempi on piviko-koira, Chloella enkä huomannut mitään eroa pentujen kysynnän suhteen.
unni
Alkupalat

kiitos (:

kiva kun toivotellaan tervetulleeksi, heppapuolella aloittelijat saa vain kettuilua niskaan, varsinkaan jos ei ole heti perillä "oikeista kuvista ja oikeista ulkista ja oikeanlaisesta tallista".

Huh tuleepas opiskeltavaa :--) mitä joitain koiria on katellut, niin kauhea lista kaikkia meriittejä jotka on ihan hepreaa! Kivaa vaihtelua ja kivaa haastetta (: Muutenkin kiva päästä vähän sisemmäs koiramaailmaan, sillä itsellä on jotenkin se hiipunut. Ja toki olisi kivaa koiran omistavana touhuta jotain koirien kesken kun nekin on niin erilaisia hevosten kanssa.

Noissa piirretyissäkin on sitten omat haasteensa, sillä en ole ikinä omistanut piirrettyä hevosta saati koiraa :--D siinäkin jo omat haasteensa tosiaan. Itse luultavasti piirtelen kun pian saadaan jonkinlainen monitoimikone, jolla pystyy niin tulostaa ja skannaamaan.
take a ride on airplane,
Kitu
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Kitu »

Juu sama homma oli minulla myöskin, aloitin hevospuolella, mutta siirryin koiriin. Tämä on ehkäpä enemmän mun juttu kuin hevoset.
Omalla kohdalla oli kävi hiukan samalla tavalla, kun katsoin muitten koiria niin huusin kauhusta, että kuinka he ovat jaksaneet kisata noin ahkerasti, mutta oikeastaan se on paljon helpompaa kuin luulisi. Aika nopeasti noihin sääntöihin ja muihin pääsee sisälle, kun tarpeeksi kovaa yrittää. Pakko sanoa, että itse en meinaa muistaa vieläkään palveluskoiralajejen sääntöjä sun muita, vaikka täällä olen ollut vuodesta 2008.
Omia piviko koiria on valitettavasti vain yksi, mutta sitäkin ihanampi Dukke. Pivikoissa on juuri se hyväpuoli, että saa ihan minkätahansa rodun. Aika, kun ei meinaa löytää jokaisesta rodusta hyviä kuvia.
Täällä aikamonet suostuvat myös piirtämään pienestä palkasta jos ei itse voi skannata yms.

En nyt tiedä oliko ihan tarpeellinen viesti, kun en kaikkia edellisiä viestejä lukenut.
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Myöskin mulla oli tää homma aluks aikalailla hukassa, sillä aloitin ns. epävirallisella puolella, jossa kaikki kopsas kuvia googlesta eikä koirilla kisattu ja niitä piti olla heti monta kymmentä. Ihan vaan vinkkinä, että älä teetä heti pentuetta koiria saatuas.
Multa läytyy kenneli jossa on suurin osa koirista piirrettyjä, Utopihan.
Kuvat saa koneelle ilman skannaustakin; Ottaa digikameralla kuvan ja tallentaa sen. Itelläni on ainakin se toiminut. Vielä kun hommaa jonkun kuvankäsittely ohjelman niin eivät näytä niin sumuisilta. Kuvia ottaessa (niin hullulta kun tuntuukin), kannattaa ottaa ne täysin pimeässä, salamalla. Silloin eivät ole niin rakeisia.

Mulla on myöskin nettigalleria josta saa kopioida kuvia, kunhan vain kysyy luvan yv (yksityis viestillä) tai kommentoimalla kuvaa, Utopihan otukset.

Ja apuahan saa toki kysyä lisääkin.
unni
Alkupalat

jep, tuskinpa on heti pentuetta tulossa (: Itsellä on tällä hetkellä yhden heppailijan kanssa puoliksi Rough Stallions, jota on työstetty siitä kesästä lähtien ja vielä ei ole edes tarjottu oreja mihinkään. Periaatteena aika lailla onkin ollut se, että ensin talli (tai tässä tapauksessa kennel) kokonaan valmiiksi ja edes jonkinverran kilpailutetut eläimet, ennenkuin alkaa järkkäämään mitään jälkeläisiä niille :)

Skannata kuvat kyllä haluaisin, sillä värittäminen on helpompaa kuin myös se, että eläimen mittasuhteet pysyvät samana mitä paperillakin. Monesti jos olen kuvaa ottanut, olen ottanut sen vahingossa vähänkin vinossa, jolloin pää näyttää pienemmältä yms.

Kävin katselemassa nuo linkit (:
take a ride on airplane,
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

^Joo niin ajattelinkin.

Itse olen jotenkin onnistunut kuvaamaan kuvat oikeisiin mittasuhteisiin, mutta onhan skannaaminen tottakai varmenmpaa. Itse olen tosin aina skannannut huonolaatuisella toosalla ja kaikki värit katosivat, joten itse pidän kuvaamista varmenmpana, mutta riippuuhan se tottakai koneen laadusta. Eihan tarkoitukseni toki ketään käännyttää ole. (:
Chelle
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Chelle »

Jep, pakko sanoo että HEVOSPUOLELLA ihmiset on tosi törkeitä. Aloittelijoille vineillään, ihmisiä kiusataan ja piikitellään. Muakin kiusattiin ihan kauheesti joskus 4 vuotta sitten, kun alotin. Ja jos jotain yksinkertasta asiaa kysyy täältä, mikä on kaikille paitsi aloittelijoille selvää, saa yleensä apua nopeasti ja ystävällisesti, mutta jos kysyt aloittelijana jotain heppapuolella niin eikö tungeta jotai "google on kaveri, opettele käyttää"-kettuilua.

/edit.
Ja toi on taas merkkiä siitä että koiraihmiset on kyllä vähän kypsempiä ja fiksumpia tapauksia.
this world is sick, so kiss me quick!
unni
Alkupalat

Julietta kirjoitti:Jep, pakko sanoo että HEVOSPUOLELLA ihmiset on tosi törkeitä. Aloittelijoille vineillään, ihmisiä kiusataan ja piikitellään. Muakin kiusattiin ihan kauheesti joskus 4 vuotta sitten, kun alotin. Ja jos jotain yksinkertasta asiaa kysyy täältä, mikä on kaikille paitsi aloittelijoille selvää, saa yleensä apua nopeasti ja ystävällisesti, mutta jos kysyt aloittelijana jotain heppapuolella niin eikö tungeta jotai "google on kaveri, opettele käyttää"-kettuilua.

/edit.
Ja toi on taas merkkiä siitä että koiraihmiset on kyllä vähän kypsempiä ja fiksumpia tapauksia.
hevospuolella tosiaan on hieman tuollaista, mutta ihan kivaa kunhan sisälle pääsee :---D se on kyllä harmi, kun käännytetään uudet aloittajat siellä päin heti alkuun pois...

Itsellä oli siinä mielessä helppo, että aloitin tallin harvinaisten pullahevosten kanssa ja talleja oli ennestään ehkä kaksi, joten kaikki oli vain mielissään kun uusi tuon rodun kasvattaja tulee ja eestinhevoset kun hieman pullia ovat niin ei ollut kovin suuret odotukset :---D
take a ride on airplane,
Chelle
Alkupalat

Jep, mutta sitten kun mukaan pääsee ja hieman tunnetummaksi tulee niin kaikki sujuu hyvin kyllä...
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Julietta kirjoitti:Jep, pakko sanoo että HEVOSPUOLELLA ihmiset on tosi törkeitä. Aloittelijoille vineillään, ihmisiä kiusataan ja piikitellään. Muakin kiusattiin ihan kauheesti joskus 4 vuotta sitten, kun alotin. Ja jos jotain yksinkertasta asiaa kysyy täältä, mikä on kaikille paitsi aloittelijoille selvää, saa yleensä apua nopeasti ja ystävällisesti, mutta jos kysyt aloittelijana jotain heppapuolella niin eikö tungeta jotai "google on kaveri, opettele käyttää"-kettuilua.

/edit.
No mun mielestä mä en näe asiaa niin. :D Toki sekä heppa- että koirapuolella osataan olla joissain asioissa suorasukaisempia, mikä voi joissain tilanteissa kuulostaa vähän epämielyttävältä, mutten silti menisi sanomaan hevospuolella olevan huono ilmapiiri saati sitten ihmiset ovat siellä törkeitä. Olen ollut (nyt vuoden ollut epäaktiivinen) siellä sen reilut kuutisen vuotta enkä koskaan havainnut mitään sellaista. Minulle on sanottu suorempaan (kuten täälläkin), mutta missään kohtaan en ole sitä nähnyt kiusaamisena tai jonakin negatiivisenä vibana. Tosin myönnän ilmapiirin hevospuolella on jokseenkin erilaisempi kuin täällä, mutten näe sitä välttämättä huonona asiana. Mut niin jokainen näkee asian omalla tavallaan, sori mun oli ihan pakko tulla marisemaan tästä!

Ehkä hevospuolella sitten oikeasti ei kierrellä ja kaarella niitä asioita vain pitääkseen toisen ihmisen mielen parempana vaan sanotaan ennemmin suoraan. Eivätkä he mieltä pahoita tahallisesti vaan yrittää saada asian ymmärretyksi heti kertaheitolla. Onhan joka foorumilla niitä riitapukareita, mutta niistä ei kannata välittää.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Chelle
Alkupalat

No sillon oli rennompaa, kun alotin mut nykyään se on lisääntynyt toi 'kiusaaminen'. Ja joo, oon tällanen "vanhat hyvät ajat" -mummeli (: Mutta toki sielläkin on paljon kivoja ja ystävällisiä ihmisiä, kuulosti vähän yleistämiseltä toi mun edellinen viesti :mrgreen: / vähän ooteeks menee, lopetan tän nyt tähän. :D
Vastaa Viestiin