Amerikankääpiöterrierejä luvassa (syntyneet)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Olivia
Nostaa rautaa
Viesti:

Amerikankääpiöterrierejä luvassa (syntyneet)

Viesti Kirjoittaja Olivia »

Kuva Kuva

No ei nyt aivan luvassa, mutta suunnitteilla ainakin! Edellinen pentue oli 2009 vuoden lopulla, ja nyt olisi mielestäni ihan sopiva aika kolmannelle Foxtrialin pentueelle. Lue kasvatuksestamme täältä.

AMERIKANKÄÄPIÖTERRIERI?

Amerikankääpiöterrieri on kotoisin Yhdysvalloista, josta siitä on jalostettu pieni terrierirotu. Alkuperäinen käyttötarkoitus oli tuholaistorjuja maatiloilla, nykyisin akt:t tekevät vielä joissain maissa alkuperäistä työtään, mutta enemmän kuitenkin ne ovat nykyisin seura- ja työkoiria. Ulkonäöltään valpas, pieni ja pystykorvainen. Kiintyy omistajaansa tiiviisti ja on erittäin luottavainen ja tottelevainen. Todella leikkisä ja vilkas seuralainen sekä lapsirakas. Amerikankääpiöterrieri on melko helppo kouluttaa ja se on monipuolinen harrastuskaveri. Rodulla ei ole kovin isoa miellyttämishalua, mutta sekin on yksilöllistä. Lue lisää...

VANHEMMAT
Olen kaavaillut pentueen isäksi komeaa amerikankääpiöterrieriurostani Heroa, eli BH vWEST-09 vMV-09 vKREW-09 vESTW-10 vDKW-10 vLT & vKRE & vFIN & vIS MVA Floating Feather. Heroa kisattaisiin vielä kuitenkin ennen pentuetta käyttölajeissa.
Herolla on 11 SERTiä, 6 CACIBia, kisaa agilityssa II-luokassa, suorittanut BH-kokeen, sekä omaa yhden vMEKUMAn maastoesteistä.

Emänä on kaunis käyttöpuolella menestynyt evm. narttu Goldland Creme De Shirah "Zira". Ziralla on viisi tulosta näyttelyistä, EH:ta ja ERIä, se on myös agility- ja työkoiravalio + tokovaliosta enää yhden tuloksen päässä. Zira on kilpaillut myös koiratanssissa suht hyvin tuloksin. Suorittanut BH-kokeen. Luonteeltaan erittäin terrierimäinen, kuitenkin lempeä ihmisiä kohtaan, sekä toisia koiria. Vahvaluonteinen, mutta kiltti tapaus.

MILLAISEEN KOTIIN?

Tiivistetysti: Uudelta omistajalta toivon mahdollisimman aktiivista ja monipuolista kisautusta. Uuden omistajan ei tarvitse olla vanha virtuaalimaailman jäsen, vaan uudetkin saavat yhtä hyvin minulta pennun, mikäli vakuutun uudesta kodista, kisautuksesta ja tulevaisuuden suunnitelmista. Toivon kasvateilleni pysyvää kotia.

Toivottavasti pentueelle on kysyntää, jotta sen voi toteuttaa. Tämä voi hyvinkin olla Foxtrialin viimeinen pentue, tai sitten ei. Toivon kuitenkin että ainakin nämä pentuset voi vielä maailmaan putkahtaa.

VARAUKSET [4/3(4)] TÄYNNÄ
Choufleur, n. Foxtrial Omarine Zone "Marine", Choufleur
Shanya, u./n. Foxtrial Quickblitz "Leo", Skyway
Indy, n. Foxtrial Coldplay "Kooma", Fungun's
Vanda, u. Foxtrial Stormchaser "Draco", Foxtrial

Pentue syntyy 5.3.2011

NIMET
Tämä tulee olemaan Foxtrialin Random-teemapentue. Eli:
Foxtrial...
Massive Attack
Stormchaser VANDA
Thunderhit
Coldplay INDY
Glamourshot
Quickblitz SHANYA
Flashback
Last Showoff
Strikebreaker
Egomaniac
Coppertop
Silverwave
Bronzehearted
Arane Gorge
Iello Adventure
Omarine Zone CHOUFLEUR
Wonder Lilane
Bloo Hills
Staunch Stave

Tarjousta alle, ilmoita seuraavat asiat: mihin koira on menossa, sivu ja kisanäytöt ja hieman tulevaisuuden suunnitelmia.
Mikäli sinulla on ongelmia saada kuvia amerikankääpiöterrieripennullesi, ota yhteyttä minuun! Tiedän useita akt-kenneleitä, mistä saattaisi saada luvat. Voin myös yrittää piirtää.

Varaathan pennun vain, jos olet oikeasti kiinnostunut rodusta! Usein käy niin ettei rotu olekaan loppupeleissä kiinnostava, kisautus jää ja loppujen lopuksi koirasta luovutaan..

KuvaKuva
Choufleur
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Re: Amerikankääpiöterrierejä luvassa

Viesti Kirjoittaja Choufleur »

Amerikankääpiöterrierejä <3
Haluaisin ehdottomasti tämmöisen Choufleuriin. Ihastuin rotuun jo silloin, kun Kate sai Sindin Temmellykseen.
Kisaan suunnilleen joka lajissa aktiivisesti, tässä on Codyn sivu kisanäytöksi.
Suunnitelmissa ei todennäköisesti ole pentueita. Tuholaistorjuntaahan ei voi nyt harrastaa liiton kuolleisuuden takia, mutta pelastuksessa ja agilityssä pyrkisin valioitumaan. Ja jos löydän näyttelykelpoisen kuvan, kisaan totta mooses niissäkin. En näe myöskään mitään syytä, miksei pentu pysyisi Choufleurissa elämänsä loppuun asti.
Toivottavasti lykästi :>
Kuva
- papilloneja vuodesta 2009

Saa pyytää tuomariksi käyttölajeihin.
Olivia
Nostaa rautaa
Viesti:

Kuulostaa hyvältä! Laitan varauksen. :)
Shanya
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Shanya »

Voisin taas miettiä, sopisiko pieni akt Skywayn kuvioihin.
Kuva
Olivia
Nostaa rautaa
Viesti:

Oisko muita kiinnostuneita?

!!! Emä on evm.
Choufleur
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Choufleur »

Minulle nimeksi Ibiza Hippie :D
Kuva
- papilloneja vuodesta 2009

Saa pyytää tuomariksi käyttölajeihin.
Olivia
Nostaa rautaa
Viesti:

Ylös, eikö ketään muuta kiinnostaisi tällainen?
Shanya
Vuohenruokaa

Kauan annat vielä miettimisaikaa? En millään osaa päättää ottaisinko tälläsen. Pitäis kuvia kattoa myös. :)
Kuva
Olivia
Nostaa rautaa
Viesti:

Noo, jos vaikkapa hieman reilu viikko riittänee? :> Mä voin kyllä ehdotella joitakin kenneleitä, mistä voisi kuvaluvat saada, niinkuin Foxtrialin sivuilla lukeekin.

// Selvä.
Shanya
Vuohenruokaa

Joo riittänee. (: voisin noita kuvalupajuttuja katella torstaina, kun kotiudutaan takaisin Suomeen, laittelen sulle vaikka viestiä sitten.
Kuva
Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Indy »

Mä oon kyllä ihan tyhmä kun haalin näitä koiria tallikoiriks Osbornieen.

Eli jos tahdot antaa meille Osbornieen yhden pikkuriiviön tallikoiraksi niin aivan mielellään ottaisimme sellaisen. Kisaamisesta en lupaa yhtään mitään. Kun olen kisannut kaikki tämän hetkiset koirat panostan näihin tallinkoiriin. Katsotaan mitä elämä tuo eteensä. Kuvia ei ole kylläkään, mutta tarvittaessa ehkä pystyn sellaiset hankkimaan :)
Kuva
Olivia
Nostaa rautaa
Viesti:

Joo tuota, oisko mahdollista kisata edes vaikka agilityssa ja tuholaistorjunnassa satunnaisesti? Et jos vaikka pari kaksi kisaa kuussa, niin että jotain äksöniä välillä? :) Tuholaistorjuntaa ei tosin kovin useasti järjestetä, joten kun kisoja tulee, niin voishan niihin varmaan välillä osallistua? Mutta joo, kyllä mä voin sulle pennun luvata. :)

Ja kaikille yhteisesti, muistakaa lukea kasvatussivu läpi, ettei tule väärinymmärryksiä!
Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

Kaipa mä sun ehtoihisi suostun :) Jos vaan mä mahdollisesti saisin sijoituspennun. Jos vaikka sellasen saisi niin kisaisin mm. tokossa,koiratanssissa, ja vaikka siinä agilityssä. Tosta tuholaistorjunnasta en mitään tajua mutta kaipa mä siinäkin voisin kisata.
Kuva
Olivia
Nostaa rautaa
Viesti:

Joo, no jos sijoituspentua haluat, niin sille mä vaadin kyllä sitten ihan aktiivista ja monipuolista kisautusta. :)
Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

Noniin sitten, toi Sulo on onneks evm. sukuinen niin sitä ei tarvitse kisata nyt. Eli aktiivista kisaamista saat. Mutta jos tästä tulee sijoitus niin se saisi muuttaa Sgolaniin. Siellä mulla on ne aktiivisesti kisaavat. Ja samoissa lajeissa kisaisi, paljon aktiivisemmin. Mulla on ollut muuten tapana kisata sillai kausittain, jos on ok ? :)
Kuva
Vastaa Viestiin