Mä oisin kiinnostunut Polar Circle's Black Gossipista. Lyhytkarvaiset colliet ei periaatteessa kuulu kasvatusrotuihin mitä mulla kenneleissä on, mut mitä väliä, jos on yks nahka ni pitää saada toinenkin ;) Muutenhan se voi olla vallan yksinäinen.
Elikkä siis olisin kiinnostunut ottamaan sen
Rosewreickiin (muita kenneleitä mulla on myös
Windyheart's ja
WTC). Koiriahan mulla tällä hetkellä riittää vaikka muille jakaa (45..osa on kyllä sijotuksessa/osaomistuksessa), mutta uskon, ettei yksi koira siinä joukossa ole mikään paha juttu ja pystyn hoitamaan senkin kisautuksen ihan hyvin.
Kisautusta tyttö saisi alussa ainakin enimmäkseen paimennus-, pelastus- ja pk-puolella, kun siellä sitä tilaa enemmän on. Noista 45 koirasta vaan 7 ei kisaa paimennuksessa, mut osa on jo valioita ja varsinkin perusradassa ja A1 on tilaa tällä hetkellä, kuten samoiten sit A3. Pk-puolella sit taas kilpailee 22 koiraa noista 45, joten sielläkin on tilaa ihan hyvin. Pelastukseen sit saa aina mahdutettua yhden koiran mukaan.
Siinä rinnalla sit jossain vaiheessa kokeiltais ainakin tokoa, ehkä myös agilityä. Agilityssä on vaan niin pirun vaikeeta päästä joskus mukaan, että toko on turvallisempaa

Myös koiratanssia varmasti kokeiltaisi, koska oon siitä nyt niin innostunut

Kisanäyttönä voisin antaa Windyheart'sista
Decyn, jolta kaikki tulokset on kisautettu sinä aikana kun se on ollut mulla ja sit vaikka
Bean. WTC:stä taas enemmän näyttelykäytössä olleen
Billin ja
Assin. Rosewreickistä taas voisin antaa sitten vaikka
Rokyn ja
Neran.
Mitään himokisautusta mä en voi luvata, mut siihen omaan tahtiin tarkoitus olis sitten valioitua paimennuksesta ja palveluskoiralajeissa tavoite on vähintäänkin voittajaluokkaan pääsy.
Ennen merkkasin kalenteriin kaikki tulokset, jonka voi huomata Bean kalenterista, mut nykyään oon laiskistunut niin, etten lisää kaikkia tuloksia (esim. tokon 3-tuloksia). Kaikilla kisataan, joillakin vaan vähän eritahtiin kuin toisilla. Koitan kuitenkin pyrkiä siihen, että jokaiselle ainakin se yks kisa per kahessa kuukaudessa.
Polar Circle'sin kasvatusosiossa sanoit, että harvoin myyt koiran kotiin, jossa sille ei ole kuvia tarjolla heti. Mulla ei valitettavasti ole lainkaan nahkakuvia, mutta ainahan niitä voi koittaa, jos jollain turrilla olis antaa kuvat. Flickristähän mä voisin niitä kanssa koittaa katsoa, jos ne niin välttämättömät ovat.
Ennen kaikkea, koira saisi mun luota pysyvän kodin.
// Niin ja jalostuskäytöstä en osaa yhtään sanoa mitään, ehkä joskus käyttäisin jalostukseen, ehkä en. Sen näkee sitten joskus :)