Uusia aktiviteetteja kennelmaailmaan koirien omistajille?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Camilla
Vuohenruokaa

Re: Uusia aktiviteetteja kennelmaailmaan koirien omistajille?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Memmu kirjoitti:Oon joskus miettinyt, että kun on nämä kaikki toko liitot ja muut, ei vielä ole perustettu tokoagiliittoa. Tokoagi on siis epävirallinenlaji? Lisää lajista täältä. Jos jollain on kiinnostusta.. Mut mut...

Ja Natalin idea kuulostaa ihan mielenkiintoiselta.. ;)
Tähän väliin heitän että voishan rallytokollekin liittoa miettiä. :3 Itse en ole tokoagista luultavasti koskaan kuullut, en tiedä onko noilla jotakin samankaltaisuuksia.
and like a deer in the headlights
i meet my fate
welmu
Nostaa rautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja welmu »

Tohon lenkkikeskusteluun liittyen, eikös voitais tehdä esim. mese ropetusta? Silloin kaikki olisi samanaikaan paikalla ja tuntuisi vähän realistisemmalta.
Dilis - vehnäterrierit vuodesta 2012
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

^Juu mut saman asian ajaa topalenkitkin

/Mille alueelle (E&K, Kisat yms) tuo lenkki kuulus?
Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Indy »

hmm.. musta se kuuluis vissiin "Virtuaaliset koiraystävämme" :)
Kuva
welmu
Nostaa rautaa
Viesti:

Mä oon sitten ainakin tulossa mukaan siihen lenkitysjuttuun!
Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Indy »

Jep ! :)
Kuva
Jussu
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Jussu »

Mima kirjoitti:Ähh.. Mun pää räjähtää noista ideoista, mut onko jotain muuta alkanu kutkuttaa ajatus omien koirarotujen jalostuksesta. Oma inspiraationi sai loppulänttäyksen kun aloin kasvattamaan cockereita, joilla ei sallita valkoista väriä. Sitten aloinkin jo kaavailemaan valkoisia cockereita. Hieman samanlainen tapaus kuin "pandat", ns. värivialliset sakemannit. Niitähän nämä valkoiset cockeritkin olisivat. Niin ja eihän uusien rotujen olisi pakko olla mitään väriviallisia muotoja oikeista roduista, voisivathan ne olla ihan omiakin rotuja, joille saisi sitten keksiä oman nimen.

Etteivät kaikki vain risteyttäisi joitain rotuja, ja sitten keksisivät niille nimiä ja sanoisivat niitä oikeiksi roduiksi, pitäisi tottakai olla jotain ehtojakin. Tässä tapauksessa voisi jällen pystyttää liiton. Liitto tekisi joitain ehtoja uusien rotujen varalle. Yhtenä ehdoista voisi olla ainankin koirien lukumäärä. Rotua ei "virallistettaisi", ellei yksilöitä olisi tiettyä määrää. Toisena voisi olla valmis rotumääritelmä. Rodun kehittäjän tai jonkun muun pitäisi kirjoittaa rodulle rotumääritelmä. Liitto sitten pitäisi listaa uusista roduista, joista löytäisi sitten tietoa liiton sivuilta. Uusien koirien kuvien pitäisi mitä luultavimminkin olla piirrettyjä.

Liitto voisi tehdä jonkun sopimuksen PIVIKOn kanssa, jolloin liiton hyväksymät rodut saisivat kilpailla PIVIKOn näyttelyissä. Sitä en ole vielä päättänyt, ripoteltaisiinko rodut oikeiden FCI ryhmien sekaan, laitettaisiinko ne EKF:ään (mikä nyt onkaan), vai tehtäisiinkö niille oma ryhmä näyttelyihin, esim. UVR (uudet virtuaali rodut), jossa ne sitten jaettaisiin eri ryhmiin käyttötarkoitustensa mukaan. Niitä tuskin tarvitsisi olla kaikkia kymmentä, joitain ryhmiä voisi mahdollisesti yhdistääkkin (esim FCI4&6).

Meneekö liian vaikeaksi?
Noi omat koirarodut ois jännä idea, mutta virtuaaliset koirarodut voivat sekoittua oikeisiin ja sitten ihmiset kyselee "Et mikä se tommonen nakkinoutaja on?", et pitäiskö roduilla olla jokin yhteinen juttu esim et kaikki uudet rodut laitettais "Virtuaalinen rotu" (Virtuaalinen nakkinoutaja) Piirtäminen saattaa olla monelle heikko kohta, esim itselleni... kun en koneella osaa piirtää... kuviahan voi muokata, sillain jännästi että otetaan toiselta koiralta pää ja toiselta häntä, tällaiset "leikatut" voisi olla helpompi vaihtoehto. Jos kuvat siis saa sulavasti yhteen... Muuten voi tulla oudon näköinen. Vaihtoehtojahan on, ainakin jonkin verran. Mutta mun mielestä tällaiset omat rodut ois kivoja. Tämä aiheuttaisi varmasti paljon järjestelyä, kuten kisaamis oikeus näyttelyissä ja uusia rotujärjestöjä. Mutta tämä voisi olla hauskaa!
welmu
Nostaa rautaa
Viesti:

Hei putkahti tommonen hieno idea vaan päähän äskettäin.

Mitäs mieltä tuwwilaiset olis jos alettais pitää netissä nääs virtuaalikoirien lehteä, joka muistuttais vähän tätä IRL-maailman KOIRAMME-lehteä? Siellä olis tulevista näyttelyistä (nyt olisi esim. hyvä kirjoitella tulevista voittajanäyttelyistä), vaikka uusimmat muotovaliot (muitakin valioita voisi olla), tietoa tulevista pentueista, uusista kasvattajista tms. kai te nyt tiiätte.

Tärkeintä nyt vaan on, että mitä mieltä Te olette :)
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

^Ainankin vCSY julkaisee tuota cockerilehteä. Olen itsekkin kirjoituksessa mukana, ja lehden teko on hyvinkin työlästä. Ideanahan tuo on hyvä ja tälleen, mutta sitten se onkin toinen juttu kuka tuota jaksaisi toteuttaa. Itse olin vCSYn lehdestä hyvinkin innoissani, mutta saatuani sen työn alle, alkoi tökkiä.
welmu
Nostaa rautaa
Viesti:

Se voi ainakin omasta mielestäni hyvin toimia jos lehden teossa on mukana ihmisiä jotka oikeesti jaksaa tehä ja kiinnostua siitä lehdestä. No, mut jos joku olis oikeesti kiinnostunut niin nostelkaapas kättä!
Esme
Kanada

Viesti Kirjoittaja Esme »

Mä oon joskus ittekkin ajatellu tota... Kyllä mua vois kiinnostaa, haluisin kirjotella sitten jotain "ajankohtaista"-juttua missä ottaisin kantaa johonkin ajankohtaiseen asiaan. (:
Onnea On - border collies
Camilla
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mäkin uskaltautuisin kirjoitushommiin, kun kyse on tällaisesta "virallisemmasta" jutusta (lukekaa rivien välistä, että koska Esmekin on halukas niin voin sitten lunttia kaiken tältä), ja olisi muksua kirjoitella virtuaalikoirista! Kiinnostaisi hoidella näitä mahdollisia valiosivuja ja ehkä kirjoittaa jotain esittelyä (kuukauden koira / kennel + kasvattaja), kuten virtuaalisessa paimenkoirien lehdessä aikoinaan oli. Ja rotuesittelyä näihin mukaan.

Eli meikä on valmiina ja innokkaana täällä.
and like a deer in the headlights
i meet my fate
welmu
Nostaa rautaa
Viesti:

Kiva, että ihmiset on kiinnostunut :D Laitetaankos tälle jo oma topic, vai suunnitellaanko sitä vielä täällä?
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

^Tässä vanha cockerilehti
welmu
Nostaa rautaa
Viesti:

Kiitos :)
Vastaa Viestiin