Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Avatar
matty
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2241
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 8:10 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja matty »

Ihan hävettää tulla itkemään kun on "liikaa" koiria kun muilla on jopa yli 20!

Tosiaan, neljäs vaiko jo viides yhteinen vuosi taisi pyörähtää les idiotsin kanssa käyntiin. Lasken siitä, että joliette coyotes = les idiots, ja jc aloitti 2006 kun "asetuin vihdoin aloilleni". Voi niitä kulta-aikoja invisionfree-turrilassa kun olin joka topicissa koiraa ostamassa ja niitä oli ihan liikaa ja huhhahhei. Sitten kävin hevospuolella oppimassa tapoja ja uusi puhdas alku. Nyt on kivaa. les idiots on mun lapsi, josta näkee mun henkisen kasvun virtuaalikoiramaailmassa. En voi ikinä kuvitellakaan luovuttavani sitä yhteisomistukseen tai jollekin toiselle, sen verran rakas se on, samoin koiratkin. Jokaisella on oma luonteensa mun mielikuvituksessa ja ne on jotenkin niin rakkaita :D Kun näiden aika tulee niin kyllä harmittaa ihan oikeasti. Harmitti jo aikoinaan kun Adan aika oli! Pitäisi oikeasti rajottaa, enhän mie edes hengaa koneella tai virtuaalijutuissa 247 enkä edes 127, ehkä pari tuntia viikossa...

Salaisuus: aina kun päivittelen kilpailutuloksia koirille tai muokkaan sivuja niin hetken ihan oikeesti istun Pariisin-kaksiossa vanhalla pöytäkoneella ja rapsuttelen paljaan jalan varpailla Almaa, vaikka oikeesti istun kotona haalari päällä sängyllä nopealla läppärillä kissan syödessä mun varpaita.

1x mudi
1x kroatianpaimenkoira
1x malinois
2x bordercollie
+
2x mudi - myynnissä
1x malinois - askljfkalsjf!


Eli viisi aktiivisesti kilpailevaa koiraa. Tytöt käy myös näyttelyissä, Tinppa ei. Olen vähän chillimpi kilpailija, toisaalta kilpailuja on huomattavasti vähemmän (?) kuin mun aktiivisimpina aikoina (2005-2008). Ei ole kiire joka kisoihin, aina kerran pari viikossa tsekkaa liittojen kalenterit siinä missä KERJ-, KRJ- ja ERJ-kalenteritkin. En varmaan ikinä ilmoita vain yhtiin kisoihin kerralla, kyllä se on sellainen 10-30 minuutin rupeama kun ilmoittaa kaikkiin sopiviin kilpailuihin niin koirat kuin hevoset... Ei yksiä varten jaksa edes sähköpostia avata. Kunpa saisi sen saman kilpailujenjärjestystahdin kuin hevospuolella tännekin niin omalta kuin muidenkin osalta!

Koiramäärän (5) vähäisyydestä huolimatta tuntuu, että niitä on liikaa! Hevospuolella mulla on 3+3 hevosta - liikaa! En sitten tiedä mikä on, joskus ennen joliette coyotesin pyhiä aikoja mulla oli parhaimmillaan 50 koiraa käsissä eikä tuntunut yhtään pahalta. Kaipa sitä nykyään ei vaan jaksa kuten nuorempana :D Kamala veteraaniolo... Kohta jo kahdeksan vuotta virtuaalihommia tehty, kaipa sitä tässä veteraaniksi voi jo kutsuakin. Entisenä koirakeräilijänä voin kuitenkin sanoa, että olen onnistunut <3 Viisi koiraa, yksi "vääränrotuinen", joka on kuitenkin oikeanrotuinen kun on oma kasvatti!
olin kerran herranterttu
Avatar
Wolfie
Höpsö veitikka
Viestit: 13036
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 10:57 am
Paikkakunta: Vantaa on lantaa

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mun tilanne on vähän mitä on. Ei niitä ole enää yli 70, mutta 40 löytyy kuitenkin. Se tuntuu paljolta, muttei näytä paljolta, kun ne lymyilee eri paikoissa. Olin pitkän tauon jälkeen vihdoin päästänyt niistä loppuun kisatuista koirista irti, paitsi että se rakkain multicam game over vielä jaksaa hengailla. Mä huomasin muutaman koiran unohtuneen ihan kokonaan, mutta jotenkin en jaksa enää välittää, mut sit taas en todelakaan haluis luopua niistä, koska mä oon kuitenkin kuluttanut paljon aikaa, vaivaa ja tilaa niille koirille.
Mulla alkaa hiljalleen kennelit kuolemaan. Nyt on mennyt McFarland's, Sarlovek ja Bakemono. Kohta lähtee Shinsou ja varmaan Tawaretkin ja noi yksityiset, koska kaikki uudet "vääränrotuiset" on tungettu Haovciin. Sit mulla oliskin jäljellä enää Haovc, Intiaanitarujen ja Filth in the Beauty. Oon onnellinen siitä, että sain innostuksen takas bortsuihin oikeestaan kahden uuden koiran myötä. Olin niin kurkkuani täynnä koko kenneliä, mut sit innostuin taas. Mulla on Filthyssä 5 koiraa, mikä on musta passeli määrä! Yhtä en vaan ole laittanut sivuille sen takia, että se on se mun ja Tuulian tyhmä keksintö sillon joskus. Oon kyllä vakaasti sitä mieltä, että Megamageelle tulee joskus vielä pentue.
Varmaan vaikeinta tulee olemaan tosta Tawaretista luopuminen, mutten mä nykyään jaksa oikeen edes noissa juoksukisoissa kisata, niin en näe siinä mitään pointtia. Hoidan kuitenkin noi nykyiset koirat tuolta, joten senkin lopahtamisessa voi mennä vielä puoli vuotta.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Reetta
Kanada
Viestit: 1636
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:08 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Reetta »

Mulla on menny tooooosi pitkään hyvin! Davinheimissa on 11 koiraa ja Debesisissä 7 koiraa, eli yhteensä 18. Kyllähän se näin numeroina tuntuu isolta, mutta ei se oo paha. Tää koiramäärä on itseasiassa ihan sopiva, mutta oon aatellu vähän supistaa kasvatustoimintaa, joten jatkossa meillä ei tuu oleen enää näin paljon koiria. Kisaamisesta kuitenkin tykkään, että otan näitä väärän rotusia aina välillä, niin ei ole "pakko" (en nää kauheesti järkee kisata koirilla, jos en niitä pennuta) teettää pentuetta omiin nimiin. : D

Davinheimissa on tässä jossain vaiheessa pentue tulossa (bpg, jos jotain kiinnostaa!), joten koirat vähenee heti kahdella. En myöskään ota tästä pentueesta itselle koiraa, vaikka suku kovin rakas onkin. Lisäksi yksi väärän rotuinen on kisaukseltaan kohta täysin valmis, kyselen vähän jos joku haluaisi pennuttaa sen ja sen jälkeen olis matka vihreimmille niityille. Davinheimissa on myös yks bpt uros, joka on aivan kohta valmis, sille en myöskään teetä pentuetta, joten sitten on taas yksi koira vähemmän. Näitten tapahtumien jälkeen jäisi sitten 8 koiraa. Molemmat bc tytöt on myös kohta valmiita kisautukseltaan. Haaveissa olis vielä hankkia yksi porokoira ja se pitkään kaavailtu holsku.

Debesisin puolella pienennän myöskin kasvatusta. Nyt on suunnitteilla kaksi pentuetta, ensimmäinen ihan lähiaikoina (havat) ja toinen myöhemmin (kiinanharjakoira). Havannapentueesta en jätä ketään kotiin, mutta oon kaavaillu sijoitusurosta, jos jotakuta ottajista kiinnostaa. Sitten voisin tällä sijoitetulla astuttaa havannatyttöseni, josta mahdollisesti jäisi yksi kotiin. Kiinanharjakoira pentueesta en ole jättämässä yhtään pentua kotiin. Debesisissä on myös yksi harjakoira, joka on yhtä vKUMAa vaille valmis, jonka jälkeen se minun puolestani saisi siirtyä vihreimmille niityille. Pennuttaa en sitä ole aikonut. Näitten suunnitelmien jälkeen koiria olis sitten enää Debesisissä 2, eli kaikenkaikkiaan molemmissa kenneleissä 9 (+ tulevaisuuden porkkis ja holsku).

Oon ylpee ittestäni, kun tästä koirista luopumisesta on tullu mulle ihmeen helppoo. Kyllä mä vieläkin jollain tavalla oon kiintyny näihin bittipiskeihin, mutta nyt osaan luopua niistä ajoissa, ettei jää roikkumaan. Nyt vaan innoissani oottelen mun suunnitelmien täyttymistä!
Avatar
sukelluskettu
Keilapallo
Viestit: 2391
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 4:11 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Nytpä päätin sitten minäkin tulla tänne sepittämään omasta tilanteesta (:
Nyt on lähtenyt kiinnostus nousuun oikein kunnolla, taas pitkästä aikaa! Aina kun koneen avaan, tarkistan kaikkien liittojen kisakalenterit ja ilmoitan koirat mahdollisiin uusiin kisoihin. Eilen innostuin jopa kirjottamaan kaikille hurtille ihan hyvän mittaiset luonteet, joka oli jo jotakin! Harmittaa vaan vähäsen, kun toi kilpailutoiminta on ottanu aikalailla jyrkän alamäen, miksei enää järjestetä niin paljon kilpailuja kuin ennen?

Innostuinpa myös järjestämään kisoja ja tykästyin noita itse tuomaroimaankin, kun vihdoin ymmärsin homman jujun. Yritän nyt saada noille sakemanneille paljon käyttö tuloksia, jotta pääsen niistä kivan pentueen jossain vaiheessa teettämään.

Syy tähän innostukseen ja aktiivisuuteen on varmasti se, että omistan juuri nyt enää neljä koiraa, enkä tuskin enää ikinä tule ottamaan yli kuutta koiraa samaan aikaan, jotta jaksa oikeasti kilpailla kaikkien kanssa (: Nyt olisi vielä toiveissa saada yksi saku uros ja narttu Vicinityyn, jotta saisin vielä lisää tekemistä. Eli eiköhän mulla kaikin puolin aika hyvin mene :--D
.
.
  • Kuva
Avatar
Peppi
Vuohenruokaa
Viestit: 1794
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 4:41 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Peppi »

Mun into on ihan nollassa. Mua ei kiinnosta kisata, tuntuu et koiria on ihan liikaa ja kenneleiden valmistus liian raskasta. Mikä mul on? Muista hyvin, ku vielä enintään kaks viikkoo sit olin ihan intona ku koirat sai ykkösiä ja nyt se on ihan sama. Islan syntymän jälkeen innostus tippu entisestään, eikä tää homma oikeesti kiinnosta.

No, miksi valitan enkä vaan lopeta?
Koska en pysty! Mä oon naurettavan kiintyny osaan noista koirista ja tähän ihan koukussa. Siit on tullu osa päivärytmiä. Nytki koiria on vaan viis ja se tuntuu olevan ihan liikaa vaikka yks onkin jo loppuun kisattu.

Toivottavasti mä nousen tästä säälimyksestä ja jaksan vielä vähän aikaa tätä juttua, koska parhaimmillaan tää on todella kivaa.


//aika seko viesti...
Häidee
Kriisissä
Viestit: 808
Liittynyt: La Elo 29, 2009 11:22 am
Paikkakunta: HKI

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Häidee »

--
61°07 45 N 21°30 20 E
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Hitsi, mulla on aivan liikaa koiria, vieläkin. Tosin nää loput on sit tällaisia, että osa on siinä pisteessä, että pentue ja sitten pääsee koirien taivaaseen.
Mulla on jokaisessa kennelissä sopiva määrä koiria, alle 10 (paitsi Mordon Girdle'sissä ja Liirun Laarussa).
Joikhasissa on nyt yhdeksän koiraa, kolme lapinporokoiraa, joista yksi on uros ja kaksi narttuja. Kaikki niistä on evm-sukuisia tuontikoiria, eivätkä kauheasti ole kisanneet. Suunnitelmissa olisi käyttää Konnaa jonkin pentueen isänä (tosin ei Joikhas-nimen alle). Sitten nuo kaksi narttua, Junttu ja Myrtti, saavat vielä kisata runsaasti ennen kuin pentuetta ruvetaan suunnittelemaankaan.
Sitten Joikhasista löytyy ruotsinlapinkoira narttu Loola, jolle olisi tulossa pentuja kun sillä on vielä vähän enemmän tuloksia.
Suomenlapinkoiria löytyy nykyään viisi kappaletta, yksi uros ja neljä narttua. Tuo uros on vasta vähän aikaa sitten hankittu evm-sukuinen koira, jolla tuloksia ei vielä ole lähes ollenkaan. Sitten nuo neljä narttua on jo aika vanhoja tapauksia, eli itse kultakin löytyy tuloksia jo melko runsaasti. On yhden ensimmäisen virtuaalisuomenlapinkoirani jälkeläinen Uusa, jolla on yllättävän vähän tuloksia vasta, tosin kisakalenterissa ei näytä kaikki tulokset olevan, sillä sivulle en ole uutta ulkoasuakaan vielä päivittänyt. Mutta Uusalle ei ole vielä vähään aikaan pentuja odotettavissa. Sitten on ihana Hobun kasvatti Peppi, jolta löytyy vasta vKTV ja BH -tittelit, sekä ehkä vPVA-titteli, en ole täysin varma. Sitten on Satmilta sijoituksessa oleva narttu Vilu, jonka kisaan vielä toko- ja paimennusvalioksi ennen pentuja, tosin pitäisi Satmilta varmaan kysyä, mitä Vilun kanssa tehdään nyt... Ja sitten on Elinalta minulle muuttanut Sella jolla en itse ole ehtinyt kisaamaan lähes ollenkaan ja pentue ei ole ajankohtainen vielä aikoihin.
Joikhasissa on siis suht hyvällä mallilla nuo koirat, ja eihän niitä olekkaan kuin vaan 9 kappaletta (joka on vähän :mrgreen: ). Pentuja Joikhasiin seuraavan kerran olisi tulossa pentuja varmaan vasta loppukesästä Pepille, riippuen miten aktiivisesti jaksamme nyt kisata.

Liirun Laarussa on aivan liikaa koiria, että kertaisin ne samaan tyyliin kuin Joikhasin koirat, mutta siis siellä on 14 koiraa tällä hetkellä, 9 urosta ja 5 narttua. Uroksista vasta viisi on kisannut edes jossain määrin kunnolla, mutta loput neljä on sitten vasta äskettäin tulleita tai sitten eivät ole kohdistuneet niin aktiiviselle kisaamiselle... Noista koirista
Narttuja on vain viisi tällä hetkellä. Niistä kaksi on kisaamiseltaan tällä hetkellä siinä jamassa, että pentuja niille olisi tulossa varmaankin tänä kesänä. Kyseessä on siis Heta ja Into, loput nuo kolme sitten on vasta ihan vähän aikaa sitten kenneliin muuttaneita koiria.
Liirun Laarussa on tällä hetkellä mun kaikista kenneleistä eniten koiria, tosin sehän nykyään kasvattaa periaatteessa kaikki FCI 1 -ryhmän koiria (tosin en todellakaan niitä kaikkia ole omistamassa, mutta en vaan halua kirjoittaa tuohon etusivulle tyyliin, että kasvatamme australiankelpieitä, australianpaimenkoiria, belgianpaimenkoiria, bordercollieita, collieita, ceskoslovensky vlcakeja, hollanninpaimenkoiria ja mudeja). Seuraavat pennut Liirun Laaruun syntyy ihan lähiaikoina Jymylle ja Riitille. Siitä sitten seuraavia pentuja Liirun Laaruun olisi nyt siis odotettavissa Herolle (emosta ei vielä tietoa), Hipille ja Hetalle, sekä Innolle (isänä ehkä Jäynä).

Mordon Girdle's on paisunut suureksi kenneliksi. Siellä on jo 11 koiraa, kaksi azawakhia, englanninvinttikoira, faaraokoira, italianvinttikoira, saluki, silkkivinttikoira, kolme venäjänvinttikoiraa ja whippet. Mordon Girdle'sin koirat ovat... No huonossa ja hyvässä jamassa. Periaatteessa kun olen päättänyt, että vinttikoirani kisaisivat vain näyttelyissä ja vinttikoirajuoksuissa, niin sehän on sitten toteutunut, mutta FCI 10 -ryhmälle näyttelyitä on aika vähän, ja vinttikoirajuoksuja vielä vähemmän... Mutta ovat nuo aika hyvin aloittaneet kisauransa. Seuraavia pentuja olisi odotettavissa Otolle ja Akulle joskus kun molemmat on Suomen rata- ja maastojuoksuvalioita. Myös Ilkulle olisi pentuja odotettavissa nyt tämän kesän aikana.

Jam & Speed Demonin koirakanta on pysynyt ihanteellisena, siellä on vain kolme koiraa! Tosin nyt lähiaikoina sinne tulee todennäköisesti neljäs koira, englanninsetterinarttu, jos pooli1 minulle African Nights of Cottongrassin antaa. Jam & Speed Demonhan on erityisesti show-linjaisille koirille (ja kissoille), eli painotuksemme koirien kisaamisen suhteen on niissä, mutta kyllä noilta kaikilta taitaa BH-tittelit löytyä ja tokihan ne käy edes muutamissa tokokokeissa tai vastaavaa. Seuraavia pentuja Jam & Speed Demoniin olisi odotettavissa yhdistelmästä Basso + joku? Saa nähdä nyt minkä englanninsetterinartun saan pentueen emoksi.

Ken'ketunkin on ihanan pieni kennel nykyään. Vain neljä koiraa! Kaksi siperianhuskya ja kaksi samojedinkoiraa. Ben ei ole kauhean ahkerasti nyt kisannut viimeaikoina, mutta siltä löytyy kuitenkin tuloksia aika hyvin jo löytyy. Kettu on osottautunut pitkälti näyttelylinjaiseksi siperianhuskyksi joka sitten onkin ahkerasti näyttelyissä kiertänyt ja monesti ollutkin ROP-juniori. Kyllä ollaan valjakkoajoissakin käyty, mutta aika harmittavan vähän. Kennelin vanhin ja eniten kisannut koira on Nero, joka on monessa lajissa menestynyt aivan erinomaisesti, ja saanut saavutettua myös Suomen muotovalionarvon! Kennelin nuorin koira on Hilla, joka on kisannut vasta melkoisen vähän. Seuraavat pennut Ken'kettuun olisi tulossa Nerolle, isästä ei ole vielä tietoa.

Yhteensä mulla on nyt sitten 41. :o Ja tossa oli sitten teille tommoset superkiinnostavat läpileikkaukset mun kaikista kenneleistä. :mrgreen:
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Cati
Alkupalat
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 1:59 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Cati »

Into palaa takaisin ja sen myötä teen comebackin vkoiramaailmaan!
En usko, että tää kauheesti teitä liikuttaa, mutta näin vain on. :D

Voguen pidän hengissä, mutta suuren muutosmylläkän se tulee kokemaan heti alkuun (= kasvatusrotu, ulkka ja sisältö vaihtuu). Uus kasvatusrotu tulee olemaan joku terrierirotu ja tuun kilpailemaan näyttelypainotteisesti, mutta myös muissakin lajeissa kilpailemme. Ensimmäinen tavoite kasvatuksessa olisi, että viimestään talvella 2011 syntyisi eka pentue.

Ja vielä koiratilanne tähän loppuun:
1x löwchenn
1x pyppu
1x skotlanninterrierin
1x toyvillakoirau
Ja näistä jokainen lähtee muutaman kuukauden sisällä sateenkaarelle.
Virtuaalikoirailulle tuli loppu!
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Oma tilanteeni virtuaalikoirien parissa on juuri tällä hetkellä huono, koska jouduin alustamaan ulkoisen kovalevyni ennen kuin pääsin sen sisään käsiksi, ja siinä rytäkössä meni kaikki kisakoodit. 39:n koiran kanssa on aika hidasta lähteä tekemään uutta koodisivua, joten mulla nyt menee vähän aikaa kunnes saan koirat takasin kisakentille... Gmailin lähetetyt-kansiosta sain aika hyvin tärkeimpien lajien koodeja, mutta niidenkin paikkaansa pitävyyden pitäisi ensin tarkistaa eikä mulla ole oikein aikaa mihinkään ylimääräiseen.

Voisin kyllä pitää suosiolla kisataukoa kesälomaan asti, mutta tiedä tuota vaikka jaksaisin joku viikonloppu noita alkaa kokoamaan.

/ Jaa, jaksoinkin kattoa noi koira kerrallaan ja nyt on koodit jälleen ajantasalla. Tunnen itseni liian ahkeraksi. :DDDD
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Tänään jäin selailemaan tämmösen virtuaalikennelin sivuja ja tuli sellai olo, että mäkin haluun tommosen kennelin.
Mutta sitten siinä onkin se mutta.
Mulla on mielettömän suuri koiralauma, osasta kyllä olisin valmis luopumaan, mutta sitten taas pelkään ja ahdistun sitä, kuinka kasvattajat suuttuisi mulle ja pääsisin ainakin 10 uuden ihmisen mustalle listalle. Lisäksi mulla on niin monta kenneliä, etten tiedä minkä niistä muuttaisin sellaiseksi, missä on nuo kaikki mun koirat, sillä haluaisin vain yhden virtuaalikennelin.
Kumpa voisinkin aloittaa tän homman puhtaalta pöydältä.
Graah, mitä mä teen? 3':
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Fienna
Alkupalat
Viestit: 58
Liittynyt: La Syys 18, 2010 9:24 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Fienna »

Mun projekti etenee ihan hyvää vauhtia! Koodaajaa etsin vielä ja parilta oonki kysyny että voiko koodata. Lähetin just yhelle bortsukennelille viestiä että, voinko käyttää sen kuvia. (-; Nyt vaan täytyy toivoo parasta.
Yatsu
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1081
Liittynyt: To Helmi 03, 2011 5:31 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Yatsu »

Jea jea, innostaa kun koirieni näyttelymenestys alkoi hyvissä merkeissä. Nämä olivat vielä ensimmäiset oikein "kunnon virtuaalikoirat" joita halusin kunnolla kisauttaa. (puhun nyt molemmista shiboistani) *tii tuu lii leeei, huolta nyt eii..*

Tällä hetkellä mulla on neljä koiraa, ja yhdeltä puuttuu kuva.

1 x jämtlanninpystykorva (kuva puuttuu, "kesken")
1 x karjalankarhukoira (+ yksi evm sukuinen tulossa)
2 x shiba
= 4.

Mutta jebou, olen naama pitkällä pitänyt silmällä tuota Akishi kennua ja yritän sieltä kinuta vielä yhtä shibaa kun ilmeisesti hän jossain vaiheessa pentueen teettää. Samaten hirvenhaukkuun ettin harmaita norjanhirvikoiria (piirrettyjä!), yhtä tai kahta, en viitsi sen enempää ottaa. Mutta haukkujien ottaminen saattaa kestää vähän kauemmin, kun pitäs nuo uudet sivut saada kuosiin. ::)
Kuva
Tuuli
Vuohenruokaa
Viestit: 1991
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2009 6:34 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Tuuli »

Mulla on tällä hetkellä monta rautaa tulessa, mikä on nimenomaisesti vain kiva :) Melodia (entinen Confession Cupcake) on vaihtamassa nimeään ja ulkoasuaan, pystyyn on nousemassa Fiasko niminen bordercollie-kennel. Näiden kahden lisäksi mulla on sheltti&pk collie-kennel Throught's. Ohella pyörii vielä virtuaalinen koiraklinikka, joten aikaa menee ja rutkasti. Silti en vaihtaisi mitään niistä tai koirista pois. Oon hyvin kiintynyt koko hommaan, vaikka välillä tuntuu ettei millään jaksaisi ilmoitella koiria kisoihin tai päivitellä ylipäätään sivuja.

Tällä hetkellä mulla on syntymässä Melodiaan eka sammaripentue ja pupseja on näillä näkymin syntymässä kolme. Oon ylpee kasvattaja vielä, kun pupsit syntyy virtuaalimaailmaan :) Oon jotenkin hirveen kiintynyt koko rotuun ja mulle tuo iloa, että saan olla sammarikasvattaja virtuaalimaailmassa.
Tarkoituksena olisi sijoittaa seuraava pentue Throught'siin eli tuloillaan on varmaan shelttipentue. Isää ja emää en ole vielä kerennyt miettiä.

Mulla on tällä hetkellä 15 koiraa ja oon ihan sairaan ylpeä niistä jokaisesta. Listailin rotujen määrää ihan huvikseen, kun ne on aika hajallaan tällä hetkellä ympäri kahta kenneliä. Kun vielä Fiaskoon suunniteltu bordercollie liittyy ryhmään.. on kyllä porukkaa ihan kivasti - ja mulle se riittää :)

3 shelttiä (1 narttu, 2 urosta)
2 pk collieta (1n, 1u)
2 lk collieta (1n, 1u)
3 sammaria (2n, 1u)
3 pommia (1n, 2u)
1 punainen i-setteri (narttu)
1 coton (uros)


Kuten varmaan huomaatte uroksia on kahdeksan ja narttuja seitsemän. Joukkoon on tulossa vielä yksi bordercollie, joka on sukupuoleltaan uros, joten nartut jää jälkeen. Mulla se vain menee ylensä niin, että nartuissa on enemmän hommaa. Haluan kuitenkin panostaa enemmän koirien laatuun, kuin määrään ja näin ollen haluan pitää koiramäärän mahdollisimman alhaisena. Toisaalta - välillähän näitä hurahduksia sattuu ja sen näkee, että mulla on vaikka yksi coton ja yksi punainen irlis, vaikken niitä edes kasvata. Ne vaan lumos mut ja olihan ne pakko ottaa, enkä ole katunut yhtään :)
Tauko, en luultavasti palaile enää.
VKKL, VSAY, Melodia, Throught's, Dulce, Fiasko & Whee! is coming!
Karla
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 1:21 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Karla »

Jee oon nyt ihan kunnolla innoissani virtuaalijutskista ja tässä tohinassa ehdin hankkia Defraan kaksi tuontikoiraa (laitetaan sen piikkiin, että löysin kivat rakennekuvat molemmille hehe) ja Friskyltä yhden kasvatin. Toivottavasti mulla ei kohta iske stressi ku oon ruvennu hamstraamaan näitä tälleen. :D En kuitenkaan hirveästi usko siihen, kun just aattelin, että tartten lisää kisailukavereita. Tällä hetkellä multa löytyy siis yhteensä 7 koiraa, yks flätti ja loput onkin kultaisianoutajia. Nyt mä voin sanoa tätä meidän sakkia kenneliksi. :D Mutta jos miettii, että mulla oli ehkä kuukausi tai pari sitten vasta kolme koiraa ja nyt...niitä on tosiaan vähän kertynyt. Mutta nyt ei kyllä enään tunnu siltä, että tästä laumasta puuttuisi vielä joku. Nyt mä vaan yritän kisata noita kaikkia tasapuolisesti jospa sitä sais ekat kasvatit maailmaan vielä syksyn aikana, viimestään talvella. Samoin oon nyt jaksanu järjestää pari kisaakin, ei siinä luokkien tuomaroimisessa enää tunnu menevän niinkään kauaa kuin aiemmin, ja ihan mukavaa puuhaa kieltämättä.

Mä olin reipas ja kirjottelin esittelytekstit niin kennelin omistajista kuin pihasta ja talostakin. Käykääs lukemassa. ;)
Mutta niin, meillä menee paremmin kuin koskaan! Nyt koirien kisaus ei tunnu pakkopullalta ja kaikki on vaan niin ihanaa. Kun mietiskelin uuden v-kennelin perustamista mä tajusin, ettei mua oikein kiinnostakaan niin muut rodut kuin noutajat, eniten kultsit. Jotenki niin kiva tunne, kun tajuaa itellä olevan se "yksi ja ainoa" rotu, johon panostaa. Ja jos mä nyt saisin ottaa ihan irl jonkun koirarodun niin se olis kyl ehdottomasti joku noutaja. Hmm. Tää virtuaalitouhuilu alkaa jo koskettaa irl-elämääkin aika lailla. Jännää.
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Mulla on tällä hetkellä ihan sopivasti koiria. Kenneleitä löytyy kolme ja yksityiset vielä siihen päälle.

Joomagnan & Criminalesissa kasvatan saksanpaimenkoiria, ja koiria on kertyny huimat 11 kappaletta. Näistä saksanpaimenkoiria on 5 ja loput dobermannia, lk collieta, vihikoiraa, basset houndia, sammaria... Tarkoituksena olisi tuoda maailmaan yksi dobermannipentue ja pari saksanpaimenkoirapentuetta (jos vaan narttu löytyy). Sakemanninarttuja mulla on nyt yksi kappale enkä sitäkään käytä kuin kerran jalostukseen. Oon ollut tosi tyytyväinen Kirsin kasvattiin Rumaan, joka on ihan huippu! Se on kerännyt neljästä näyttelystä kolme sertiä ja paimennuksessa se kilpailee jo kakkosluokassa. Pkssa ei olla päästy yhtään eteempäin, mut sen aika on sit myöhemmin...

Yellmoresta löytyy tällä hetkellä neljä shiloh shepherdiä, joista kaksi on narttuja ja kaksi on uroksia. Pentuja on luvassa yhdistelmästä Over All's Terrapoly x Jack the Ripper ja sen jälkeen (tosin reippaasti myöhemmin) High on Fire x Kismit's Royal Purple.
Duusta sen sijaan löytyy 3 koiraa, kaksi kultsua ja yksi malikka. Kosti ja Rutjakin ovat käytännössä Duun koiria, mutta ne on luettu yksityisiin.
Ja yksityiset.. tuo sekalainen sakki koiria. Yhteensä 6 koiraa: 2 malikkaa, 2 cockerspanielia, 2 saksanpaimenkoiraa. Toinen saksanpaimenkoirista Hippiäisen Entinen Mahti toi juuri 3 Joomagnan-pentua maailmaan ja se kuolee pois lähipäivinä.

Eli koiria löytyy yhteensä 24 koiraa. Pentuja on tulossa Joomagnan-liitteelle 2, Criminales-liitteelle 0-1, Duun-liitteelle 1-2 ja Yellmore-liitteelle 1.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Lukittu