Nimeämisen ihanuus ja kurjuus

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Ellu
Keilapallo
Viesti:

Re: Nimeämisen ihanuus ja kurjuus

Viesti Kirjoittaja Ellu »

Mulle nimeäminen on kamalan hankalaa.. Koheltajat tuli hatusta kun oma koira on Koheltaja. Ensimmäisen pentueen nimet olivat mitä olivat.. :roll:
Una
Floodari

Viesti Kirjoittaja Una »

Silloin kun minulla vielä oli kennel ja koiria, pidin siitä että saan keksiä itse nimet!
Nimien keksiminen oli jopa hauskaa, joskus tuskallista mutta yleensä otin sen rennosti. Nimen ei tarvinnut välttämättä tarkoittaa mitään, joskus valitsin aiheen tai kirjaimen jonka mukaan nimeän pentueen tai kennelin.
Monta kertaa kennelille tuli nimeksi joku aika sielukas tai eräjorma nimitys, siinä oli hohtoa jos jossain! :D
Toisinaan kyllästyin nimeämiseen täysin ja annoin vain jotain allua ja ellua nimeksi.

Pointtini on se että ei nimeämistä tarvitse ottaa vakavasti, kyseessähän on vain jonkin sanan keksiminen.
Kun sitä aikansa pusertaa niin varmasti jokaisen harmaisiin aivosoluihin ilmestyy jonkilainen rivi kirjaimia, joka kuulostaa korvaan kuin korvaan kaikinpuolin hyvältä.
juulia
Floodari

Viesti Kirjoittaja juulia »

Onnitelkaa ihmeessä, keksin tän viikonlopun aikana kolmelle pentueelle nimet! Seuraavan pentueen teemaksi keksin Red Hot Chili Peppersin biisien nimet, esim. Geewas Desecration Smile, Geewas I Like Dirt, Geewas Californication jne. Eikös kuulosta aika hienolta? Sitten meille tulee syntymään myös Näkijä-pentue, kyllä ootte varmaan kuulleet näistä Lene Kaaberbolin kirjoista? Niistä tulisi esimerkiks Geewas Davin, Geewas Melussina... Mielestäni nuokin kuulostaa aika hienolta.

Sitten tuo suuri unelma olisi tietenkin Taru Sormusten Herrasta- pentue. Itse en ole ikinä oikein jaksanut lukea noita oikein kunnolla, mutta nimet on kuitenkin hienoja ja erikoisia. Tää on mun valttikortti, houkutella ihmisiä ottamaan pentu nimien avulla. :D No eeei, se oli vähän niinkuin vitsi, mutta oli aika kiva kun sain Pehkon ottamaan lapparipennun kertomalla sille kaikkia hyviä Harry Potter- nimiä, kuten Geewas Draco, Geewas Lucius... ;)

Onko teidän mielestä kivoja nimiä? Ainakin meidän tuleva nahkapentue on RHCP- pentue, sen jälkeen ei varmaan pentuja tulekaan pitkään aikaan, ainakaan en ole mitään varmaa suunnitellut. Katsotaan nyt. Olen kyllä tosi tyytyväinen että keksin viimeinkin nämä nimet!
  • Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
    Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kettu »

^ In my opinion, TSH-pentueet ja Potter-pentueet on jo nähty niin moneen kertaan, että ne pursuavat jokaisesta mahdollisesta ruumiinaukosta. Samoin pisti vielä muutama vuosi oksettamaan se, että vähintäänkin joka kymmenennen virtuaalikoiran tai -hevosen nimi oli Fair Play.

Omien kennelinien kasvattien nimistä on jääneet parhaitan päähän mm. Dragonhunter's Lady Mistake In Spelling, Virvatulen I-pentue (V. Ivallinen Loisto, V. Ilomieli, V. Ihmeidentekijä ja V. Ikuinen Rituaali), L-teemainen angstipentue (JV Life Sucks, JV Life For Revenge, JV Like Suicide, JV Life Had Other Plans ja JV Love and Chaos). Omien koirien nimistä suosikkejani taas ovat Jonnan kasvatti Nevermind Permanent Daylight, Annan kasvatti Hukkaharjan Kaamoskiitäjä ja evm-koira Sweet Serendipity.
Arvostan koirien nimissä tiettyä omaperäisyyttä, huumorintajua ja kenties jotain piilotettua viestiäkin. Sama pätee kennelnimiin. Suurin ryhmä kennelnimissä, joista en pidä, ovat siansaksaa. Tällaisesta nimestä ei synny minkäänlaisia assosiaatioita, vaan kasa kirjaimia tai tavuja, jotka on yhdistetty.
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
Ember
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ember »

Mun täytyy sanoa tohon THS juttuun liittyen, että se vähän riippuu millaisia nimiä käyttää teoksesta. Juuri jotkut Aragorn yms, ovat erittäin kuluneita, mutta kirjasta voi myös löytää nimiä, joita ei ole vielä käytössä. (Ihan itsekö keksit ? :o ) Esim. juuri jotain paikkojen nimiä.. Musta ne on ihan hyviä nimiksi enkä muista niihin törmänneeni.

Mutta. Nimeäminen olisi taas edessä ja nyt se tuntuu todellakin vaikealta! B on niin pirullinen kirjain >:| Yhdet B-pennut sain kehitettyä vastikään ja siihen jääkin mun B-kirjaimilla alkavien nimien kiintiö.. Mutta koska olen "järjestelmällinen" ihminen, haluan edetä aakkosjärjestyksesä... Hankalaa. Niin, miten tämä liittyin topikkiin.. -- nimissä panostan paljon Aasialaisiin nimiin. Silkkivinttarini ovat nimiltää Puncak Jaya "Haeji", Jazirah Doberai "Jeong" ja Svay Rieng "Chunji". Oikeastaan lopulta en pidä lainkaan Haejin viralisesta nimestä, mutta kutsumasta senkin edestä. Aika paljon nimiä suunnitellesani olen viime aioina selaillut karttakirjaa Aasian ja Tyynenmeren saariston alueilta. Japani-nimiä mulla on sitten taas varastossa vaikka muille jakaa, joten olen panostanut enemmän muihin maihin. Silkkien kutsumanimet ovat kaikki paikkoja Koreassa (pohjoisessa vai etelässä, en tiedä..) ja kahden ensimmäisen nimet ovat Indonesiassa sijaitsevia paikkoja ja Svay Rieng sijaitsee muistaakseni Thaimaassa.. Että näin tällä kertaa.
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
redroses
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja redroses »

Itse annan jollekulle koiralle nimeksi jossain vaiheessa 9 Crimes. Ja ensimmäinen pentue jonka tulen koskaan virtuaalipuolella saamaan onkin sitte teemapentue, eli siis leffojen nimiä. Tähän tulis Down With Love, Notting Hill (huoh romantiC), Pretty Woman, Moulin Rouge (romantiikkaaaa), Meet the Spartans (komiikkaa), Phantom Menace, YMSYMS jotain leffoja joita on joskus tultu kateltuu ;D

Mitään massanimiä ei jaksa edes miettii.
eww
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja eww »

Varmaan kivointa koko tässä virtuaalitouhussa on toi nimien keksiminen. En kyllä väitä, että olisin hyvä niitä nimiä keksimään, mutta kivaahan se silti voi olla.
Itseltäni löytyy kaksi kenneliä, Soittoniekan ja Velmu. Kummatkin nimet ovat suomalaisia. Itseasiassa en kamalasti pidä suomenkielisistä nimistä. Lemppareitani ovat nimet, jotka eivät tarkoita mitään sekä nimet, joilla on hauska tarina. Soittoniekan nimi tuli minulle itseasiassa Dillin keksimän nimen innoittamana. Hän oli meinannut kennelilleen nimeksi pelimannitontun. Tuosta keksin sitten sanan pelimanni (Dilli ei siis valinnutkaan itselleen tuota pelimannitontun-nimeä...) ja pelimannista tuli mieleeni soittoniekka. Ei siis sen kummempaa pähkäilyä. Velmuhan oli aijemmin Vallattoman. Nimi sopi mielestäni hyvin terriereihin, kuten sopii Velmukin. Velmun nimi täytyy tosin vaihtaa, sillä löysin oikean kennelin nimeltä Welmu.

Myös kasvateille nimien keksiminen on ihanaa. Yleensä Soittoniekan kasvattien nimet ovat yksinkertaisia, sillä mielestäni sellaiselle suomalaiselle metsästyskoirarodulle kuin karjalankarhukoira ei sovi mikään monimutkainen ulkomaalaisnimi. Tällähetkellä Soittoniekan kasvateilla on seuraavat nimet. A-pentueen nimet liittyvät musiikkiin. tarkoitushan oli että kaikkien muidenkin pentujen nimet olisi olleet jotenkin musiikkiin liittyviä, mutta mieleni muuttuikin. A-pentue: S. Ad Libitum, S. Assai Con Brio, S. Andantino. B-pentueiden koirille yritin keksiä mahdollisimman yksinkertaiset ja tavalliset nimet, niimpä ne ovat "vain" Benjamin sekä Beauregard (joka ei kylläkään ole kovin tavallinen, tai en itse ollut kuullut sitä aijemmin). C-pentueen koirat saivat nimensä samoin periaattein kuin B:tkin. Nimeksi he saivat S. Cecilia ja S. Casper. Soittoniekan belgipentue sai hieman "monimutkaisemmat" nimet, sillä mielestäni ne sopivat niille. Lisäksi teemaan kuuluivat erilaiset värit. Belgipentueen koirat ovat nimittetty nimillä S. Purple Beam, S. White Fang, S. Gold Go Far, S. Lila The Less Lovely sekä S. Black Spot.

Velmussa syntyneet koirat ovat myöskin saaneet hieman erilaisemmat nimet kuin Soittoniekassa syntyneet. Velmussahan meitä on kaksi, jotka keksivät nimet, joten nimien täytyy miellyttää molempia. Sei kuitenkaan ole mikään ongelma.Velmussa syntyneet koirat: V. Piparkakkupoika, V. Lumipyry, V. Sydäntalvi, V. Hiekkalaatinkon Valtias, V. Velmu Unihiekka, V. Hiekkadyyni. Velmujen nimet ovat aina suomalaisia.

Nyt kun Velmun nimeä pitäisi vaihtaa, tai sitten yhdistän sen Soittoniekan kanssa. Jos kuitenkin vaihtaisin nimen se voisi olla esimerkiksi "Ossian", johon olen erittäin mieltynyt.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Vitsi kun mulle ei lähiaikoina ole ainakaan tietääkseni ;D tulossa pentuja ja nyt suunnittelen kauheasti nimiä. Kummat olisikaan parempia uuteen kenneliini, teema vai ABC nimet? Teema ehkäpä, koska siinä on valinnan varaa...
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Noemie
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Noemie »

Nimeäminen on hauskaa, ainakin joskus ;) Silloin jos on jo tietty juttu, mitä nimeltä haluaa, esim. tahtooko että nimi on ranskaa, yms. niin nimeäminen on helpompaa. Mutta kuitenkin välillä on vaikea keksiä nimiä, jos ei tiedä mitä nimeltä tahtoo. Eli siis jos lähtee "puhtaalta pöydältä", tai niinhän aina lähdetään, mutta kuitenkin. Välillä siis hauskaa, välillä ei-niin hauskaa. Ainakin mielestäni << osaan selittää...
I summer! classic, but so true.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Minä päätin, että kissalani Gayaneen H-pentueessa on H:lla alkavia Japanilaisia nimiä. (Ei vaikeaa :lol:)
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Hali
Ei riitä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hali »

Mulle nimien keksiminen on aina ollut omasta mielestäni suht helppoa ja nimet ovat olleet minua miellyttäviä, vaikka eivät sitten ehkä mitään tarkoittavia ole olleet. Nykyään pyrin kyllä tarkistamaan aina esim. sanakirjasta mitä sana tarkoittaa ja tarkoittaako se jotakin, etten sitä tuosta noin vain iske koiralle. Kirjaimittain yleensä annan pentueen pennuille nimet. Nimet ovat yleensä omaan korvaani kivalta kuullostavia ja mielestäni kivasti lausuttavia sanoja. Toisaalta on joskus vaikea keksiä juuri kirjaimittain nimiä, koska esim. C-llä alkavia persoonallisia nimiä on mun mielestä vaikea keksiä.
Kun uni ei tuu, kai vika täyskuun
X
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Kennelin, tai minkä tahansa muun sivun nimen keksiminen on yleensä täyttä tuskaa. Vaikka kuinka yrittää nipsaista sieltä alitajunnan arkistolokeroista jonkin mukavan nimen, se onkin vähän ajan kuluttua omastakin mielestä aivan hirveä. Tämän takia pyydän yleensä toisia ihmisiä auttamaan kennelin nimen keksimisessä. Paras nimi kennelille ei mielestäni tarvitsisi tarkoittaa mitään :). Esimerkkinä Dwelin's, Geewas, Wapore jnejne... Itselläni vaan aina tuppaa olemaan jotakin tarkoittava nimi :D.

Pentueiden pennuille nimien keksiminen on todella hauskaa! Pennuille on paljon helpompaa keksiä nimiä, kuin kennelille. Yleensä otan vain kennelin kirjaimen, ja rupean keksimään sillä kirjaimella alkavia sanoja. Jos sillä tavalla ei tärppää, yritän tehdä yhdistelmiä, juuri esimerkkinä edellinen B-pentueeni "Beyond the ...?". Joskus vaihtoehtoja on aivan liikaakin, jolloin joutuu arpomaan. Se on kyllä tosi hauskaa!
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Voih tää on osittain kurjaa ja ihanaa. Yleensä keksin jonkun nimen, jonka pitää iskeä kennel-nimeen, joskus taas menee ihan plörinäksi. Esimerkiksi minulle suomenpystykorvien nimeäminen on todella vaikeaa, kun haluaa omaperäistä ja iskevää että myös pystiksille kuuluvaa. Enkuksi pystiksiä ei minusta kannata nimetä joten yksi vaihtoehto poies.

Hilliksen nimet on aika simppeleitä, A-ja B-pentueiden nimet olen itse keksinyt (Amanda, Adalmiina... Bruno, Banjo) mutta sitten nättitärkeetosi kiva likka Teeny otti esiin taas nimivalikkonsa ja C-pentueesta tuli ihana: Hillaliinan Chileläinen Oopperatähti, Katutanssija ja Ballerina. (: Hauskuus on osa pentujen nimien keksimistä.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Lilli
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Minä rakastan nimien keksimistä! Yleensä tykkään keksiä koiria, jolloin saan kehitellä niille mieleiset nimet (myös sukutauluun). Pidän hyvin paljon virtuaalistaffini Bazooka's Eyes on the Tigerin nimestä. Yleensä katselen drinkkien tai meikkien värisävyjen nimiä, sillä niillä on usein hyvin mielikuvitukselliset nimet. Olen jo kehitellyt monia eri teemoja pentueille: pusu-pentue (Kisses Don't Lie, Kiss and Tell, Kiss Kiss Bang Bang...), Michael Jackson-pentue (Smooth Criminal, Billie Jean, Beat It...) tai PotC:n biisien mukaan nimetty pentue (Wheel of Fortune, The Medallion Calls, He's a Pirate...). Vielä kun olisi tarpeeksi menestyneitä koiria, että sen pentueen kehtaisi teettää :mrgreen:
botherbotherbotherbother
Hassu
Pohjasakan hämmentäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hassu »

OHO! Yleensä mulla on hirveitä hankaluuksia keksiä nimiteemaa pentueelle, mutta kun aikani selailin tota Ilmaista Sanakirjaa niin johan jysähti ;> Eli varmaan noiden pehkopupsien nimen eteen tulee Twenty's Any At All jotakin <: Eli jonkinlainen jotakin :'>
vuoden 2014 Spesiaalitapaus, Pessimisti & Vastarannankiiski
Vastaa Viestiin