Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Janina
Höpsö veitikka

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Janina »

Kuinka paljon tarkistutatte virtuaalikoirienne lonkkia, silmiä, kyynäriä ym?
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^Mie oon nykyään ottanut tavoitteeksi tarkistuttaa mun koirat ennen pentuetta, ihan huvin vuoks vaan.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Janina
Höpsö veitikka

Mitä sä sitten teet jos oot kisannut sun koirat joksikin multivalioiks joka lajissa ja sitten niille tuleekin tulokseksi esim D-lonkat tai jotain muuta minkä takia ei irlkään käytettäis jalostukseen?
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^Hmm... En oikein tiedä kun niin ei ole koskaan käynyt.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Nomad kirjoitti:Mitä sä sitten teet jos oot kisannut sun koirat joksikin multivalioiks joka lajissa ja sitten niille tuleekin tulokseksi esim D-lonkat tai jotain muuta minkä takia ei irlkään käytettäis jalostukseen?
En laita niitä sivuille tai vien vähän ajan päästä uudestaan kuvattavaksi tai vien toiseen lääkäriin arvottavaksi. :D Okei, kamalaa sanoa näin Sudenkuopan ylläpitäjänä, mutta virtuaalikoiriahan nämä ovat - miksi pitäisi antaa jonkun arvontakoneen randomituloksen pilata jalostuskäyttöä?
Janina
Höpsö veitikka

mutta virtuaalikoiriahan nämä ovat - miksi pitäisi antaa jonkun arvontakoneen randomituloksen pilata jalostuskäyttöä?
Miksi edes teettää mitään terveystuloksia jos ne joutuu teetättämään niin monta kertaa että saa terveen paperit? Realistisuuden vuoksi? :D
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

^Voisihan sen niinkin ajatella. Itse en teetä tuloksia, koska (kröhöm) en ymmärrä noita tuloksia kunnolla :D

Niin että voiskos joku tässä sivussa vielä vähän selventää noita terveystuloksia (Lonkat/Silmät/Kyynärät...)? :cool:
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^^ Totta tuokin. Itse en vaan niin realistinen ole bittipiskien kanssa, että jaksaisin välittää tuollaisista. Jokainen tehkööt mitä haluaa. :D
Tuuli
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Tuuli »

Itse omistan virtuaaliklinikka vKKL:n ja musta tuntuu, että lonkkien, kyynärien, polvien ym. kunto halutaan tosiaan tietää ihan realistisuuden vuoksi, eikä siinä ole mun mielestä mitään vikaa. Syy tietenkin vaihtelee ihan jokaisen ihmisen kohdalla, että tätä kysymystä ei voi rajata vain yhteen osa-alueeseen.
Mima kirjoitti:Niin että voiskos joku tässä sivussa vielä vähän selventää noita terveystuloksia (Lonkat/Silmät/Kyynärät...)? :cool:
Tässä näin vähän selvennöstä :)

Lonkat
A-lonkat täysin terveet
B-lonkat lähes terveet
c-lonkat, ensimmäisen asteen lonkkavika, siis lievä dysplasia.
D-lonkat, toisen asteen lonkkavika, lonkissa kohtalaisia muutoksia.
E-lonkat, kolmannen asteen lonkkavika, lonkat ovat vaikeasti dysplastiset.

Silmät
OK/hyvä/erinomainen tai silmissä jotain vikaa.

Polvet
0/0 on puhtaat
1/1 lieväasteinen patella luksaatio.

Kyynärät
0/0 täysin terveet
0/1 lähes terveet
Tauko, en luultavasti palaile enää.
VKKL, VSAY, Melodia, Throught's, Dulce, Fiasko & Whee! is coming!
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Kiitokset Tuulille selvennyksestä :)
Yatsu
Söi navetan kaksi nautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yatsu »

Saako tänne keneltäkään vastausta/selvennystä?
Kuva
Janina
Höpsö veitikka

Mäkin teetän omille koirilleni terveystulokset ja myös pidän ne mitkä ne on alunperin saaneet. Realistisuuden vuoksi minäkin, mitä sairauksia virtuaalikoirilla voisi edes olla? :mrgreen: Mut jos (tällä en viittaa Kirsiin vaan ihan yleisesti, koska en tiedä teettääkö Kirsi realistisuuden vuoksi vai muuten vaan) teetetään tulokset ja otetaan niin monta uutta tarkistusta kunnes tuloksena on terveen paperit, niin kyllä siinä se realistisuuskin katoo. Sitä lähinnä tarkotin!
Tuuli
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Tuuli »

Totta, oon Nomadin kanssa samaa mieltä että kyllähän siinä katoaa realistisuus. Muakin kiinnostaisi tietää, että jos siinä ei ole enää realistisuus syynä, niin mikä se syy oikein on? Ite aattelen, että se koirien lonkkien ym. tarkastaminen virtuaalimaailmassa on juuri realistista, mutta jos ne teettää monta kertaa niin mikä siinä enää on realistista?

Äh, meneepä vaikeaksi, mutta voisko joku osata vastata? :D

/ Rebecalla on hyvä pointti, mutta en kuitenkaan olis ihan samaa mieltä.
Tauko, en luultavasti palaile enää.
VKKL, VSAY, Melodia, Throught's, Dulce, Fiasko & Whee! is coming!
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mä en noita terveysjuttuja siks enää harrasta, koska ne joutuu kuitenkin pitämään. Ja mä voin sanoa suoraan, että jos mun joku piski sais jotain huonompaa kuin B/B 0/0, niin se koira lähtis tosi nopeesti roskiin. Virt. koirien ideana on kuitenkin se, että kisataan ja sit kun on tarpeeksi kisattuja ne pennutetaan. Mulla oli niin paljon koiria, et ei mulla olis kiinnostanut kisata jollakin koiralla, millä kaikki vaiva olis yhtä tyhjän kanssa.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Janina
Höpsö veitikka

^
Virt. koirien ideana on kuitenkin se, että kisataan ja sit kun on tarpeeksi kisattuja ne pennutetaan. Mulla oli niin paljon koiria, et ei mulla olis kiinnostanut kisata jollakin koiralla, millä kaikki vaiva olis yhtä tyhjän kanssa.
Tiedän, että kuulostan varmasti säälittävältä nolifelta, mutta mulle virtuaalikoirailun idea ei todellakaan oo tää. Mun virtuaalikoirat on mulle tosi tärkeitä, pidän roolihahmoni kautta blogia niiden elämästä ja mulle realistisuuden tavoittelu tuntuu olevan joskus "elämäntehtävä". Oikeassakaan elämässä sä et voi heittää koiraas pois jos sillä on B-lonkat, tai vieläpä huonommat. Mä en tee näin myöskään virtuaalimaailmassa. Oon kai jo niin turtunut omaan tyyliini virtuaalikoirailla, että mulle ei oo tullu mieleenkään että kaikki eivät ota tätä yhtä tosissaan. :mrgreen: Ehkä se on hyväkin, ettei kaikki oo samanlaisia sekopäitä.
Lukittu