Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa
Noni nyt kävin läpi kaikki kennelit ja kaikki koirat. Heitin suurimman osan kylmästi roskikseen bittiavaruuteen. Siistin kennelien sivuja ja näin. Suurin osa koirista nyt heivattu, tosin useilla on kasvattaja jolta täytyy kysyä ensin että mitä teen, eniten ahdistaa se, jos joudun niistä vastuuseen, eli yrittää myydä niitä ihmisille, jotka eivät sitä halua. No, ehkä mä joskus pääsen niistä eroon.
Yksi koira oli hankala. En tiennyt mitä tekisi Shinsoun shikokulle, mutta pienen painimisen jälkeen sekin pääsi avaruuteen.
jotenkin tää ahdistuminen hälvenee, mua siis ihan ahdistaa nähdä niitä tiedostoja, jos poistelen ihan kennelit sivuineen päivineen, niin sekin rentouttaa jo sairaasti. Esim Sarlovek sai nyt fiuuu, samaten mulla oli jämät jostain McFarlandsista ja Shinsousta. Nyt sit kun saan uvn koirat jonnekin ja tawaretin koirat kanssa, niin mulla on enää kolme kenneliä, joista oon karsinut tooosii paljon pois. Samaten kisalista, sitä ei ole enää niin ahdistava katsoa.
Nyt ymmärrän hyvin miksi porukat kannattaa uusia alkuja tai rajua karsimista, tää tuntuu hyvältä.
Yksi koira oli hankala. En tiennyt mitä tekisi Shinsoun shikokulle, mutta pienen painimisen jälkeen sekin pääsi avaruuteen.
jotenkin tää ahdistuminen hälvenee, mua siis ihan ahdistaa nähdä niitä tiedostoja, jos poistelen ihan kennelit sivuineen päivineen, niin sekin rentouttaa jo sairaasti. Esim Sarlovek sai nyt fiuuu, samaten mulla oli jämät jostain McFarlandsista ja Shinsousta. Nyt sit kun saan uvn koirat jonnekin ja tawaretin koirat kanssa, niin mulla on enää kolme kenneliä, joista oon karsinut tooosii paljon pois. Samaten kisalista, sitä ei ole enää niin ahdistava katsoa.
Nyt ymmärrän hyvin miksi porukat kannattaa uusia alkuja tai rajua karsimista, tää tuntuu hyvältä.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
- Höpsö veitikka
Mä jaksan aina vaan ihmetellä miten mulle tulee sellaisia "ei kiinnostavia" rotuja. Ts tykkään niistä, mutten tee niillä mitään. Hyvä esimerkki tästä on Kromi. Lk collie ei kiinnosta, enkä halua sellaista enää. Tuskin kukaan haluaa käyttää sitä jalostukseenkaan. Kai jos tuon saisi käyttö- ja tokovalioksi niin joutaisi pois. Sama juttu dobermannien (Omni ja Kuri) kanssa. Jos Criminalesiin tekis dobupentueen ja heivais sit mäkeen. Almaa vois käyttää Sätkälle, Kalevista en taas yhtään tiedä. Se on kyllä menestynyt hyvin, joten sille jalostuskäyttö on mahdollinen mikäli kiinnostusta löytyy.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
-
- Kanada
- Viesti:
Täällä ollaan pyöritty virtuaalimaailmassa vuoden 2007 alusta lähtien ja aluksi tosiaankin seikkailin tuolla hevosien puolella. Vasta 2010 siirryin tänne koirien pariin ja innostusta kyllä ainakin näillä näkymin tuntuu riittävän. Tällä hetkellä pyöritän siis vain yhtä kenneliä eli tuota Avénlessia ja toinen on kyllä suunnitteilla. Saa nyt nähdä milloin tai uskallanko edes lainkaan lähteä tuota uutta toteuttamaan, sillä en halua laajentaa tätä toimintaa kuitenkaan ihan mahdottomuuksiin. Aluksi pitikin hankkia vain ihan muutama virtuaalikoira, joiden kanssa sitten kisailen aktiivisesti, en halunnut lähteä tuolle ns. "keräilylinjalle" eli että koiria on ihan tolkuton kasa ja kenenkään kanssa ei ehdi kisaamaan kunnolla ja aina joku/jotkut jäävät sitten varjoon vähemmälle kisaukselle tai jäävät kokonaan vaille käyttöä ja toimintaa.
Noh, nyt sitten tuolla kennelissäni ei roiku pelkästään noutajia, vaan myös muiden rotujen edustajia, mikä on oikeastaan vain hyvä juttu, sillä tällaisena hätäisenä ja ailahtelevaisena persoonana varmasti kyllästyisinkin nopeasti vain yhden tietyn rodun parissa hyrräämiseen ja itseasiassa alussa aloitinkin pelkistä labbiksista ja tuo kasvatusrotukin tuli luonnollisesti siitä, että meillä kotona on ollut aina labbis, mutta piakkoin aloin kokea suurta tarvetta laajentaa tuota rotukirjoa ja otin mukaan lisää noutajia eli sileät ja kiharat. Taas alkoi hetken kuluttua tuntumaan siltä, että hei, tahdon harrastaa myös muita sellaisia lajeja, joita en voi näillä noutajillani rumputtaa.
Alkoi sellainen ongelma, jonka uskon olevan ainakin joillekin melko tuttu, nimittäin uusien rotujen tolkuttoman haalimisen. Itse en oikein osannut millään päättää mitä rotuja alkaisin myös harrastaa, sillä olin kiinnostunut niin mahdottoman monesta ryhmästä! Ensinnäkin paimenkoirat, aivan mielettömän ihania rotuja kaikki ja erityisesti collie (lk & pk), sheltti, kelpie ja valkoinen paimenkoira! Sitten vinttikoirat, rakastan vinttareita ja sitä eleganssia jota ne huokuvat! Juuri vinttikoiria uskonkin harrastavani jatkossa hyvin aktiivisesti. Löytyypä kiinnostusta vielä moniin moniin yksittäisiin rotuihin, muun muassa villakoiraan ja rottikseen. Jossakin vaiheessa aloin himoita kenneliini muutamia vähän harvinaisempia rotuja, joista hyvänä esimerkkinä on ainakin tuo azawakh. Pari koiraani olen laittanut nyt kisatauolle juuri sen takia, etten ehdi millään kisauttaa laumaani yhtäaikaa ja yhtä aktiivisesti. En kuitenkaan näitäkään koiria tule heittämään bittiavaruuteen, sillä innostus niiden suhteen ei ole lopahtanut. Huomaan muuten itsessäni sellaisen asian, että koirallani täytyy olla hyvät ja laadukkaat kuvat, että kiinnostukseni jaksaa säilyä. En jaksa kauankaan kisauttaa sellaista hurttaa, jolla on jotenkin sumea tai kovin rakeinen kuva.
Virtuaaliharrastus on itselleni tärkeä, mutta varsinkin kouluaikaan sille jää niin kauhean vähän aikaa, kun tuntuu, että lukio vie paitsi kaiken ajan plus mehut. Ja kun onpahan tuota muutakin elämää kuin vain koneella istuskelu. Mutta tämä on kuitenkin mielestäni aika rentouttavaa puuhaa. Nyt loppuvuosi sekä tuleva mietityttävät kovasti, sillä nyt syksyllä alkavat minulla ensimmäiset kirjoitukset (biologia & terveystieto) ja keväällä ne sitten taas jatkuvat ja punkevat päälle valtavan työmääränsä kanssa. Tavoitteenikin kun ovat melko korkealla, jotta pääsisin sinne suunnattomasti himoitsemaani paikkaan! Nytkin piti aloittaa tuo lukeminen jo kesäkuussa, mutta se vain jotenkin jäi ja nyt ollaankin jo loman loppupuolella, hirvittää. Voi olla, että tuossa koulujen alettua jää tuo virtuaaliharrastus todellakin hieman taka-alalle, mutta uskon, ettei se katoa kuitenkaan lopullisesti elämästäni, ollaan vain hiljaiselolla.
Noh, nyt sitten tuolla kennelissäni ei roiku pelkästään noutajia, vaan myös muiden rotujen edustajia, mikä on oikeastaan vain hyvä juttu, sillä tällaisena hätäisenä ja ailahtelevaisena persoonana varmasti kyllästyisinkin nopeasti vain yhden tietyn rodun parissa hyrräämiseen ja itseasiassa alussa aloitinkin pelkistä labbiksista ja tuo kasvatusrotukin tuli luonnollisesti siitä, että meillä kotona on ollut aina labbis, mutta piakkoin aloin kokea suurta tarvetta laajentaa tuota rotukirjoa ja otin mukaan lisää noutajia eli sileät ja kiharat. Taas alkoi hetken kuluttua tuntumaan siltä, että hei, tahdon harrastaa myös muita sellaisia lajeja, joita en voi näillä noutajillani rumputtaa.
Alkoi sellainen ongelma, jonka uskon olevan ainakin joillekin melko tuttu, nimittäin uusien rotujen tolkuttoman haalimisen. Itse en oikein osannut millään päättää mitä rotuja alkaisin myös harrastaa, sillä olin kiinnostunut niin mahdottoman monesta ryhmästä! Ensinnäkin paimenkoirat, aivan mielettömän ihania rotuja kaikki ja erityisesti collie (lk & pk), sheltti, kelpie ja valkoinen paimenkoira! Sitten vinttikoirat, rakastan vinttareita ja sitä eleganssia jota ne huokuvat! Juuri vinttikoiria uskonkin harrastavani jatkossa hyvin aktiivisesti. Löytyypä kiinnostusta vielä moniin moniin yksittäisiin rotuihin, muun muassa villakoiraan ja rottikseen. Jossakin vaiheessa aloin himoita kenneliini muutamia vähän harvinaisempia rotuja, joista hyvänä esimerkkinä on ainakin tuo azawakh. Pari koiraani olen laittanut nyt kisatauolle juuri sen takia, etten ehdi millään kisauttaa laumaani yhtäaikaa ja yhtä aktiivisesti. En kuitenkaan näitäkään koiria tule heittämään bittiavaruuteen, sillä innostus niiden suhteen ei ole lopahtanut. Huomaan muuten itsessäni sellaisen asian, että koirallani täytyy olla hyvät ja laadukkaat kuvat, että kiinnostukseni jaksaa säilyä. En jaksa kauankaan kisauttaa sellaista hurttaa, jolla on jotenkin sumea tai kovin rakeinen kuva.
Virtuaaliharrastus on itselleni tärkeä, mutta varsinkin kouluaikaan sille jää niin kauhean vähän aikaa, kun tuntuu, että lukio vie paitsi kaiken ajan plus mehut. Ja kun onpahan tuota muutakin elämää kuin vain koneella istuskelu. Mutta tämä on kuitenkin mielestäni aika rentouttavaa puuhaa. Nyt loppuvuosi sekä tuleva mietityttävät kovasti, sillä nyt syksyllä alkavat minulla ensimmäiset kirjoitukset (biologia & terveystieto) ja keväällä ne sitten taas jatkuvat ja punkevat päälle valtavan työmääränsä kanssa. Tavoitteenikin kun ovat melko korkealla, jotta pääsisin sinne suunnattomasti himoitsemaani paikkaan! Nytkin piti aloittaa tuo lukeminen jo kesäkuussa, mutta se vain jotenkin jäi ja nyt ollaankin jo loman loppupuolella, hirvittää. Voi olla, että tuossa koulujen alettua jää tuo virtuaaliharrastus todellakin hieman taka-alalle, mutta uskon, ettei se katoa kuitenkaan lopullisesti elämästäni, ollaan vain hiljaiselolla.
- Diamond and the promises and a million dollar bills
All the lives we're wasting in the Hollywood Hills- Vuoden 2011 tulokas
-
- Ei riitä.
Pidin tosiaan tiedoistamattani taukoa virtuaalijutuista. Tarkoituksena oli lopettaa kokonaan, mutta tässä sitä nyt ollaan ja katsotaan riittääkö aika ja mielenkiinto pitämään tätä harrastusta taas yllä. Alan pikkuhiljaa harkita virtuaalikoiraa, saa vinkata pentueista.
Sun vuokses mitä vaan, kaiken antasin
Saat mut sekasin, ku oisin vetäny ekstasii
Saat mut sekasin, ku oisin vetäny ekstasii
-
- Söi navetan kaksi nautaa
- Viesti:
Huhuu jehee! Nyt mulla(/meillä) on nätti lauma koiria, joita rakastan (:
Salmiakissa tällä hetkellä kuusi koiraa, tulossa seitsemäs. 6
Tei Shinraissa edelleen kaksi, tulossa kolmas! 2
Hirvenhaukussa on oikeastaan vain yksi, muut lentää roskakoriin, phyi, tyhmät evm koirat. Tulossa toinen! 1
9 (+ 1 + 1 + 1 = 12.)
Salmiakissa tällä hetkellä kuusi koiraa, tulossa seitsemäs. 6
Tei Shinraissa edelleen kaksi, tulossa kolmas! 2
Hirvenhaukussa on oikeastaan vain yksi, muut lentää roskakoriin, phyi, tyhmät evm koirat. Tulossa toinen! 1
9 (+ 1 + 1 + 1 = 12.)

- Indy
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Mulla on mielestäni iso koiramäärä, vaikka oikeastaan tiedän että se on sopiva. Tekis mieli lopettaa Sgolan, mut en pääse siitä mitenkään irti. Jos uus ulkka auttais ? :--D
Fungun'sin sivuja en oo vielä poistanut, taistelen itseäni vastaan. Jätänkö tuon yhden koiran, vai palautanko kasvattajalle ? Sillä en oo kyllä kisaillut, joten taitaa mennä takaisin.
Aamurauhassa mulla on vaan yksi oma koira, onneksi. Nuka & Della on mun ja Iiskalan yhteisiä, vaikka mä oon nyt hieman enemmän kisaillut, ainakin Nukaa. Sorruin ja otin sinne Islan, joka mun tekis jo nyt heivata, jos mä nyt kisaan sillä, ja sitten hän saa lähteä.
Let's Go meiningissä mulla on tällä hetkellä neljä koiraa, sinne ei ole tulossa yhtään enempää, yksi on lähdössä. Mä en yhtään tiedä, sieltäkin toi yks koira pitäis antaa pois, en silläkään oikeestaan kisaa.
Mulla on ollut tavoitteena että mulla on kisakoodeissa koiria niin että kaikki mahtuu, nyt vaan on semmonen tilanne että kaikkia ei mahdu, 2 - 3 koiraa joudun miettimään että kenet niistä laitan.
Kömpelön koirien kanssa mulla ei ole mitään ongelmaa. Mulla on siellä tasan yks koira, Riepu. Pian saan senkin tokovalioks, sitten vielä hirmukisaamista ja meille tuleekin pentue.
3 päivää, niin oon viettänyt virtuaalimaailmassa vuoden ! :--D ja 11 päivää, että oon ollut turrilassa vuoden :--D
/ Kolme koiraa lähti, pian tulossa kaksi lisää :--D
Fungun'sin sivuja en oo vielä poistanut, taistelen itseäni vastaan. Jätänkö tuon yhden koiran, vai palautanko kasvattajalle ? Sillä en oo kyllä kisaillut, joten taitaa mennä takaisin.
Aamurauhassa mulla on vaan yksi oma koira, onneksi. Nuka & Della on mun ja Iiskalan yhteisiä, vaikka mä oon nyt hieman enemmän kisaillut, ainakin Nukaa. Sorruin ja otin sinne Islan, joka mun tekis jo nyt heivata, jos mä nyt kisaan sillä, ja sitten hän saa lähteä.
Let's Go meiningissä mulla on tällä hetkellä neljä koiraa, sinne ei ole tulossa yhtään enempää, yksi on lähdössä. Mä en yhtään tiedä, sieltäkin toi yks koira pitäis antaa pois, en silläkään oikeestaan kisaa.
Mulla on ollut tavoitteena että mulla on kisakoodeissa koiria niin että kaikki mahtuu, nyt vaan on semmonen tilanne että kaikkia ei mahdu, 2 - 3 koiraa joudun miettimään että kenet niistä laitan.
Kömpelön koirien kanssa mulla ei ole mitään ongelmaa. Mulla on siellä tasan yks koira, Riepu. Pian saan senkin tokovalioks, sitten vielä hirmukisaamista ja meille tuleekin pentue.
3 päivää, niin oon viettänyt virtuaalimaailmassa vuoden ! :--D ja 11 päivää, että oon ollut turrilassa vuoden :--D
/ Kolme koiraa lähti, pian tulossa kaksi lisää :--D

-
- Vuohenruokaa
Niin raa`alta kun se kuulostaakin, niin mun oli pakko tapattaa pari vanhaa koiraa, joista osa oli syntynyt jo vuonna 2004. Nyt mulla on 12 koiraa, saisi olla vähemmänkin, kun osaan välttämättä on pakko panostaa vielä enemmän kun toiseen. Mulla on tasaista treenausta kolme kertaa viikossa ja oon tyytyväinen noiden koirien menestykseen.
Oon huomannut että oon alkanut lipumaan käyttöpuolelta enemmän näyttöpuolelle. Mulle on yhä tärkeitä BH-kokeet, paimennuskokeet ja muut, mutta yhtä ahkerasti kuin käyttöpuolella, olen vienyt koiria näyttelyihin ja metsästänyt kuvia. Bordercollie Egon kanssa viihdytään käyttöpuolella, mutta näyttelyt kuuluvat myös meidän aktiivisiin lajeihin. Shelttien kanssa pyörin näyttelyiden lisäksi paljon paimennuksessa, sammareiden kanssa taas valjakkoajoissa.
Pentusuunnitelmia on sammareista Royal Steps American Sensationille, sen kanssa treenataan valjakkoajoa ja käydään näyttelyissä ahkerasti. Tykkään sen sukutaulusta, joten oon aatellut isäksi sammaria, jolta löytyy sukutaulu ja hyvä sellainen. Tämä sammaripentue syntyykin varmaan tämän vuoden tai ensi vuoden alussa.
Shelttipentueen isäksi kaavailin Bohemian's First Burnoutia, kunhan paimennuksessa ja näyttelyissä saadaan kisattua enemmän. Tykkään siitä, sillä se on niin upea koira, joka tuo vähän uutta verta munkin shelttihommiin! Vilihän on evm-sukuinen, joten emoksi suunnittelin sukutaulullista shelttityttöä.
Sijoituksessa mulla on Santun omistama kasvattini Abessiivi Melodia ja mun täytyy vain todeta, että Abe on upea koira! Ja kun sukutaulua katsoo, niin ei voi vain kuin huokaista miten upeat geenit on pojalle periytynyt ;)
Oon huomannut että oon alkanut lipumaan käyttöpuolelta enemmän näyttöpuolelle. Mulle on yhä tärkeitä BH-kokeet, paimennuskokeet ja muut, mutta yhtä ahkerasti kuin käyttöpuolella, olen vienyt koiria näyttelyihin ja metsästänyt kuvia. Bordercollie Egon kanssa viihdytään käyttöpuolella, mutta näyttelyt kuuluvat myös meidän aktiivisiin lajeihin. Shelttien kanssa pyörin näyttelyiden lisäksi paljon paimennuksessa, sammareiden kanssa taas valjakkoajoissa.
Pentusuunnitelmia on sammareista Royal Steps American Sensationille, sen kanssa treenataan valjakkoajoa ja käydään näyttelyissä ahkerasti. Tykkään sen sukutaulusta, joten oon aatellut isäksi sammaria, jolta löytyy sukutaulu ja hyvä sellainen. Tämä sammaripentue syntyykin varmaan tämän vuoden tai ensi vuoden alussa.
Shelttipentueen isäksi kaavailin Bohemian's First Burnoutia, kunhan paimennuksessa ja näyttelyissä saadaan kisattua enemmän. Tykkään siitä, sillä se on niin upea koira, joka tuo vähän uutta verta munkin shelttihommiin! Vilihän on evm-sukuinen, joten emoksi suunnittelin sukutaulullista shelttityttöä.
Sijoituksessa mulla on Santun omistama kasvattini Abessiivi Melodia ja mun täytyy vain todeta, että Abe on upea koira! Ja kun sukutaulua katsoo, niin ei voi vain kuin huokaista miten upeat geenit on pojalle periytynyt ;)
Tauko, en luultavasti palaile enää.
VKKL, VSAY, Melodia, Throught's, Dulce, Fiasko & Whee! is coming!
VKKL, VSAY, Melodia, Throught's, Dulce, Fiasko & Whee! is coming!
-
- Lassien tassuhiki
kirby kirjoitti:Alkaa tuntua siltä että tää vois olla tässä. Tekis toisinaan mieli vaan pistää kuoppaan/myyntiin kaikki, pyörittää korkeintaan tota setteriliittoa ja vaikka kouluttautua näyttelytuomariksi. Tavallaan en haluais mutta suoraan sanottuna minkään sortin kilpaileminen ei jaksa enää innostaa. Näiden puuhien parissa on ollut kivaa ja v-koiraharrastus on antanut mulle paljon mutta ehkä tästäkin sit saa tarpeekseen joskus. :D
Ehkä sit kesän lopussa osaan päättää. Tuntuis vaan aika absurdilta heittää kaikki se työ ja vaivannäkö menemään!
Mulla aivan samat ajatukset on pyöriny päässä viimeset puol vuotta. Periaatteessahan oon v-hommat jo lopetellutkin, mut nyt kokeilen vielä viimeisen kerran jos mulla riittäis puhtia vähän pienempään projektiin. Hyvin itsestään selvää on kuitenki että näissä piireissä en tuu ainakaan reilun vuoden päästä enään pyörimään, kun on sit niin paljon irl-esteitä (mm. lähinnä toivottavasti pitkälle edistynyt urheiluharrastus, muutto ja opiskelut). Periaatteessa näyttelytuomarin hommia vois jatkaa ja ottaa ittensä taukolistalta pois, sit kun ei enää oo intoa ja aikaa muita virtuaalijuttuja harrastaa.
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Vuoden Herranterttu 2014
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Pistääkkö Liirun Laarun määrittelemättömän mittaiselle tauolle vai antaa kokonaan jollekkin toiselle. :/
En ainakaan halua lopettaa sitä, mut mut...
Ei kukaan olisi kiinnostunut ottamaan itselleen paimenkoirakenneliä? Mukana tulee muutama koira (katson vielä ketkä jätän itselleni ja ketkä raaskin antaa pois).
En ainakaan halua lopettaa sitä, mut mut...
Ei kukaan olisi kiinnostunut ottamaan itselleen paimenkoirakenneliä? Mukana tulee muutama koira (katson vielä ketkä jätän itselleni ja ketkä raaskin antaa pois).
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
- Kriisissä
-
- Vuohenruokaa
Ittellä siinä pykälässä, että meinasin lopettaa ja nyt yritän saada innostusta nousemaan pyörimällä foorumilla. Katotaan nyt mihin tämä johtaa. Kennelit + koirat kuitenkin ihan tallessa jne. että alusta en kuitenkaan kaikkea ala rakentaa.
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Heh, pistin nyt sitten Liirun Laarun tauolle ja panostan Ken'kettuun, Joikhasiin ja Mordon Girdle'siin (+ Jam & Speed Demoniin). Kaipa tästä vielä jotain tulee.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
- Shannon.
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Mun innostus kestää tasan viikon ja sitten se häviää ehkä kuukaudeksi pariksi. Ärsyttävää.
Saragis & Qazarat - vinttikoirat
Red Flare's - faaraokoirat & punaiset irlanninsetterit
Majorithy Arabians - arabianhevoset
Islanninhevostalli Trottúr - islanninhevoset
Vuoden kasvattaja 2020
Vuoden vVJM-kasvattaja 2020
Red Flare's - faaraokoirat & punaiset irlanninsetterit
Majorithy Arabians - arabianhevoset
Islanninhevostalli Trottúr - islanninhevoset
Vuoden kasvattaja 2020
Vuoden vVJM-kasvattaja 2020
- Iljan
- Kriisissä
Amm, innostus on taas palannut! Koko viikon olen ihan innoissani suunnitellut kennelin tekemistä taas ensimmäistä kertaa lähes vuoteen. Pitänee katsoa, mihin tämä johtaa, vaikka pelkillä papilloneille yritänkin aloitella.. :D Ja ensimmäistä kertaa koskaan olen värvännyt jonkun toisen tekemään ulkoasun kennelilleni, ja tuntuu paljon helpommalta ja inspaavammalta näin.
-
- Kanada
Sama täällä, mulla onkin tuo Funside's jo hyvässä mallissa ja Luvattomallekin tulee todennäköisesti uusi ulkoasu :DVivi kirjoitti:Amm, innostus on taas palannut!
If you can dream it you can do it