lukkoon
-
Susityttö
- Höpsö veitikka
lukkoon
Kuolamyllyyn olisi tulossa suursnautsereita. Tulevalta kodilta toivon yhtä lajia näyttelyiden lisäksi josta pyrittäisiin valioitumaan. Kisaamisen kanssa ei tarvitse hoppuilla vaan rennolla kädellä kisaaminen on ihan ok. Kuulumisia toivon silloin tällöin (vähintään kuitenkin kerran vuodessa) ja erityisesti jos tapahtuu jotain (pentusuunnitelmat, kuolema yms). En kiellä kasvattieni jalostuskäyttöä, mutta haluan kuulla siitä etukäteen, että pystyn informoimaan muita omistajia pentusuunnitelmista. Rekisteröin kaikki pennut itse saatuani kaikkien sivun osoitteet.
Isä: TK1 vLTUW-11 vFRAW-11 vGERW-11 vWW-11 vFIN MVA Rajatapaus
Remuksen kisaus on vielä todella kesken, mutta näyttelyissä olemme kierrelleet hyvin tuloksin. Remus on sijoittunut kerran ryhmässä kolmanneksi. PAKK on yritetty suorittaa ja tällä hetkellä tuloksena on vain hylätty. Kolmesta tokokokeesta sai oikeudet AVO-luokkaan. Kun PAKK saadaan hyväksytysti lävitse on tarkoitus suunnata suojeluun.
Remus on yhden ihmisen koira ja toimiikin parhaiten omistajansa kanssa. Sen voi luovuttaa näyttelykehään jonkun muun esitettäväksi, mutta muuttuu yleensä makaroniksi ja seisominen on aika hankalaa silloin. Pärjää vieraitten ihmisten kanssa, mutta ei nauti siitä. Remuksen kanssa on ilo treenata, koska se on todella innokas ja miellyttämishaluinen.
Remus on Suomessa syntynyt. Sen emä on Saksan tuonti Thurston's Iona joka on tutkittu terveeksi lonkilta, kyynäriltä, polvilta ja silmiltä. Ilona on muotovalio Suomesta, Saksasta, Norjasta, Ranskasta jonka lisäksi se on myös kansainvälinen muotovalio. Suojelusta tunnus SchH3, mutta kaksi ykköstä valion arvosta puuttuu. Remuksen isä on suomalainen uros Rokkari jonka kyynäret on tutkittu 0/1, mutta muuten terve samoilta osin kuin Ilona. Uros on valioitunut suojelusta ja on Suomen muotovalio. Remuksen isä on luonteeltaan avoin ihmisiä kohtaan ja suhtautuu asioihin tyynesti, mutta Remuksen emä on vieraita kohtaan varautunut. Molemmat loistavia harrastuskavereita.
Emä: BH RH-F B vSWEW-10 vFRAW-10 vLUXW-10 vLTUW-11 vWW-11 vFIN, vLUX, vGER, vLTU & vKRE MVA Thurston's Model
Moodi on näyttelyiden lisäksi luonut uraa agilityssä (2x vKUMA) ja pelastuksessa (RH-F B) vähän. Petojahdista sillä on oikeus AVO-luokkaan ja on hankkinut itselleen yhden ykköstuloksen voimanvedosta. Vesipelastuksen soveltuvuuskokeen on suorittanut hyväksytysti. PK-puolella olemme aloittaneet suojelussa kisaamisen, mutta vielä ei olla tuloksia saatu.
Moodi osaa käyttäytyä tilanteessa kuin tilanteessa ja kävelee reippaasti kohti vaaroja. Suhtautuu vieraisiin kylmän viileästi, mutta ei aggressiivisesti. Omistajalleen mitä mahtavin harrastuskaveri. Moodi on parhaimmillaan kentällä tekemässä työtä eikä kotona nukkumassa.
Moodi on tuotu Saksasta. Sen isä on DJM Gold Digger joka on tarkastettu terveeksi lonkilta, kyynäriltä, polvilta ja silmiltä. Uros on valioitunut suojelusta ja saavuttanut muotovalion arvon. Moodin emä Thurston's Lil Kat'z on myös terveystarkastettu. Lonkat B/B, mutta muuten terve niin kuin DJM Gold Digger. Narttu on kisannut agissa (oikeus III-luokkaan) ja pk-haussa (Hk2, VOI) jonka lisäksi on käyttövalio suojelusta. Näyttelyistä hakenut erinomaisen. Molemmat vanhemmista ovat rohkeita, mutta suhtautuvat vieraisiin ihmisiin varauksella.
Varaukset 3/4 s. 28.10.11
Hide, sijoitusuros Kuolamyllyn Parrakas Juno (jun-u xxx xxx xxx xxx)
Shady, narttu Kuolamyllyn Parrakas Filonella
Tilli, narttu Kuolamyllyn Parrakas Christelle
Isä: TK1 vLTUW-11 vFRAW-11 vGERW-11 vWW-11 vFIN MVA Rajatapaus
Remuksen kisaus on vielä todella kesken, mutta näyttelyissä olemme kierrelleet hyvin tuloksin. Remus on sijoittunut kerran ryhmässä kolmanneksi. PAKK on yritetty suorittaa ja tällä hetkellä tuloksena on vain hylätty. Kolmesta tokokokeesta sai oikeudet AVO-luokkaan. Kun PAKK saadaan hyväksytysti lävitse on tarkoitus suunnata suojeluun.
Remus on yhden ihmisen koira ja toimiikin parhaiten omistajansa kanssa. Sen voi luovuttaa näyttelykehään jonkun muun esitettäväksi, mutta muuttuu yleensä makaroniksi ja seisominen on aika hankalaa silloin. Pärjää vieraitten ihmisten kanssa, mutta ei nauti siitä. Remuksen kanssa on ilo treenata, koska se on todella innokas ja miellyttämishaluinen.
Remus on Suomessa syntynyt. Sen emä on Saksan tuonti Thurston's Iona joka on tutkittu terveeksi lonkilta, kyynäriltä, polvilta ja silmiltä. Ilona on muotovalio Suomesta, Saksasta, Norjasta, Ranskasta jonka lisäksi se on myös kansainvälinen muotovalio. Suojelusta tunnus SchH3, mutta kaksi ykköstä valion arvosta puuttuu. Remuksen isä on suomalainen uros Rokkari jonka kyynäret on tutkittu 0/1, mutta muuten terve samoilta osin kuin Ilona. Uros on valioitunut suojelusta ja on Suomen muotovalio. Remuksen isä on luonteeltaan avoin ihmisiä kohtaan ja suhtautuu asioihin tyynesti, mutta Remuksen emä on vieraita kohtaan varautunut. Molemmat loistavia harrastuskavereita.
Emä: BH RH-F B vSWEW-10 vFRAW-10 vLUXW-10 vLTUW-11 vWW-11 vFIN, vLUX, vGER, vLTU & vKRE MVA Thurston's Model
Moodi on näyttelyiden lisäksi luonut uraa agilityssä (2x vKUMA) ja pelastuksessa (RH-F B) vähän. Petojahdista sillä on oikeus AVO-luokkaan ja on hankkinut itselleen yhden ykköstuloksen voimanvedosta. Vesipelastuksen soveltuvuuskokeen on suorittanut hyväksytysti. PK-puolella olemme aloittaneet suojelussa kisaamisen, mutta vielä ei olla tuloksia saatu.
Moodi osaa käyttäytyä tilanteessa kuin tilanteessa ja kävelee reippaasti kohti vaaroja. Suhtautuu vieraisiin kylmän viileästi, mutta ei aggressiivisesti. Omistajalleen mitä mahtavin harrastuskaveri. Moodi on parhaimmillaan kentällä tekemässä työtä eikä kotona nukkumassa.
Moodi on tuotu Saksasta. Sen isä on DJM Gold Digger joka on tarkastettu terveeksi lonkilta, kyynäriltä, polvilta ja silmiltä. Uros on valioitunut suojelusta ja saavuttanut muotovalion arvon. Moodin emä Thurston's Lil Kat'z on myös terveystarkastettu. Lonkat B/B, mutta muuten terve niin kuin DJM Gold Digger. Narttu on kisannut agissa (oikeus III-luokkaan) ja pk-haussa (Hk2, VOI) jonka lisäksi on käyttövalio suojelusta. Näyttelyistä hakenut erinomaisen. Molemmat vanhemmista ovat rohkeita, mutta suhtautuvat vieraisiin ihmisiin varauksella.
Varaukset 3/4 s. 28.10.11
Hide, sijoitusuros Kuolamyllyn Parrakas Juno (jun-u xxx xxx xxx xxx)
Shady, narttu Kuolamyllyn Parrakas Filonella
Tilli, narttu Kuolamyllyn Parrakas Christelle
- Shady
- Taikuri
Re: Valtavan suuria snautsereita
Jee! Vihdoin! :D Olen odottanut tätä hetkeä kuin kuuta nousevaa :)
Nartun ottaisin mielelläni ja sille olisi ainakin omasta mielestäni ihan kohtuullisen hyvä kuvakin valmiina :)
Ootko jo ajankohtaa aatellu sen enempää?
Nartun ottaisin mielelläni ja sille olisi ainakin omasta mielestäni ihan kohtuullisen hyvä kuvakin valmiina :)
Ootko jo ajankohtaa aatellu sen enempää?
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
-
Susityttö
- Höpsö veitikka
Ihan sua varten tein pentuetöpön, kun huomasin, että Remuksesta on tullut edes muotovalio. :D Kyl hän ihan hyvältä näyttää! Sulle narttupupsi.
Oon vähän mietiskellyt tän kuun loppua, kun en usko, että näille ihan hirveästi kysyntää on. Onks sulla toiveita syntymäajan suhteen?
Ei muuten mikään huono tokokoira tuo Remus. Ilmoitin viiteen tokoon ja kolmesta josta nyt oli tullut tulokset niin sai kaksi ykköstä.
Oon vähän mietiskellyt tän kuun loppua, kun en usko, että näille ihan hirveästi kysyntää on. Onks sulla toiveita syntymäajan suhteen?
Ei muuten mikään huono tokokoira tuo Remus. Ilmoitin viiteen tokoon ja kolmesta josta nyt oli tullut tulokset niin sai kaksi ykköstä.
- Shady
- Taikuri
No eihän siinä tota tahtia kauan mene, että Remus on jo TVA! :D
Mä oon kyllä varmaan aikapaljon tän pentueen suhteen sua jo hiillostanukki, et en ihmettele vaikka olis meinannu jossain kohtaa alkaa hermot jo menemään :'D
Mulla ei sinänsä ole sillä syntymä ajalla väliä, mutta niinkuin olen itseni varmaankin suhteellisen selkeästi ilmaissut niin olisin valmis ottamaan sen kotio vaikka samantien! Eli mulle siis mitä nopeemmin sen parempi ;)
Mä oon kyllä varmaan aikapaljon tän pentueen suhteen sua jo hiillostanukki, et en ihmettele vaikka olis meinannu jossain kohtaa alkaa hermot jo menemään :'D
Mulla ei sinänsä ole sillä syntymä ajalla väliä, mutta niinkuin olen itseni varmaankin suhteellisen selkeästi ilmaissut niin olisin valmis ottamaan sen kotio vaikka samantien! Eli mulle siis mitä nopeemmin sen parempi ;)
-
Susityttö
- Höpsö veitikka
Se on vaan kiva, että näkee toisen kiinnostuksen pysyvän, vaikka vähän kestää! Näin mä vähän olenkin käsittänyt, että sulle kelpais vaikka heti :D Olisko synttäripäiväksi hyvä sitten vaikka 28.10.11? Tässä olis sitten vähän aikaa jonkun muunkin tulla hihkumaan, että haluaa pupsin.
Mulla on Kuolamyllyläisten nimien kanssa tapana olla joku sana mikä yhdistää kaikki pennut (esim. Tähtitarhan). Näitten kanssa olen miettinyt sellaista, että yhdistävä sana olisi "Parrakas" jonka jälkeen tulisi sitten joku nimi :D Sinäänsä tyhmää, jos nimi on joku "Parrakas Elli" joten tytöille (tai tytölle) suosittelisin jotain vähän vieraskielisempää (esimerkiksi Berny, Brit, Uta, Usoa, Oulfa, Ouma) nimeä josta ei välttämättä heti hoksaa onko se tyttö vai poika.
Esimerkiksi Kuolamyllyn Parrakas Pedro. Saat itse keksiä tytöllesi nimen jonka jälkeen sit otan jonkun samalla kirjaimella alkavan pojan nimen omalle pojalleni. Jos ei tuu mitään mieleen niin sit voin heitellä nimiehdotuksia. :)
Mulla on Kuolamyllyläisten nimien kanssa tapana olla joku sana mikä yhdistää kaikki pennut (esim. Tähtitarhan). Näitten kanssa olen miettinyt sellaista, että yhdistävä sana olisi "Parrakas" jonka jälkeen tulisi sitten joku nimi :D Sinäänsä tyhmää, jos nimi on joku "Parrakas Elli" joten tytöille (tai tytölle) suosittelisin jotain vähän vieraskielisempää (esimerkiksi Berny, Brit, Uta, Usoa, Oulfa, Ouma) nimeä josta ei välttämättä heti hoksaa onko se tyttö vai poika.
Esimerkiksi Kuolamyllyn Parrakas Pedro. Saat itse keksiä tytöllesi nimen jonka jälkeen sit otan jonkun samalla kirjaimella alkavan pojan nimen omalle pojalleni. Jos ei tuu mitään mieleen niin sit voin heitellä nimiehdotuksia. :)
- Shady
- Taikuri
Päivämäärä sopii oikein hyvin! :) Toivottavasti joku muukin innostuisi pennusta, kun ei mitenkään ihan liian moni lukuinen ole tämäkään rotu virtuaali maailmassa.
Tuohan on hauska idea nimetä pentueita! :)
Itse en suuremmin pidäkkään koiran virallisessa nimessä mistään perus nimistä, muten Elli, Lulu, Ninni jne..
Jotain jo tuli mieleen enkä osaa päättää, joten jätän päätös vallan nyt sulle:
- Kuolamyllyn Parrakas Anisja
- Kuolamyllyn Parrakas Mairead
- Kuolamyllyn Parrakas Anfisa
- Kuolamyllyn Parrakas Filonella
Voit kyllä ehdotella muitakin, jos tulee jotain hienoja mieleen..
Tuohan on hauska idea nimetä pentueita! :)
Itse en suuremmin pidäkkään koiran virallisessa nimessä mistään perus nimistä, muten Elli, Lulu, Ninni jne..
Jotain jo tuli mieleen enkä osaa päättää, joten jätän päätös vallan nyt sulle:
- Kuolamyllyn Parrakas Anisja
- Kuolamyllyn Parrakas Mairead
- Kuolamyllyn Parrakas Anfisa
- Kuolamyllyn Parrakas Filonella
Voit kyllä ehdotella muitakin, jos tulee jotain hienoja mieleen..
-
Susityttö
- Höpsö veitikka
Olis kyl tosi kiva, jos joku muukin innostuis.
Noi on kaikki tosi kivoja nimiä! :D Eniten muhun iski kuitenkin Kuolamyllyn Parrakas Anisja & Kuolamyllyn Parrakas Filonella.
Noi on kaikki tosi kivoja nimiä! :D Eniten muhun iski kuitenkin Kuolamyllyn Parrakas Anisja & Kuolamyllyn Parrakas Filonella.
- Hide
- Epätoivoinen katse
Mulla ois kiinnostusta sijoitusurokselle!
Tulisi siis yksityisiin, palveluspainotteiseksi.
PK kisautusta ei ole kovin paljoa näyttöä mutta innostusta löytyy sitäkin enemmän ja aikaa. Toiveesi mukaan kisaisin PK Valioksi luultavasti PAHAssa tai sitten PAJÄssa.
Kuvat käypi mulle(:
Tulisi siis yksityisiin, palveluspainotteiseksi.
PK kisautusta ei ole kovin paljoa näyttöä mutta innostusta löytyy sitäkin enemmän ja aikaa. Toiveesi mukaan kisaisin PK Valioksi luultavasti PAHAssa tai sitten PAJÄssa.
Kuvat käypi mulle(:

virtuaalihommat on mun osaltani ohi, pm:llä voi pyydellä kasvattejaan takaisin ! so sorry about this.
-
Susityttö
- Höpsö veitikka
Tosi hieno juttu, että kiinnostusta löytyy! Oikein mielelläni annan sulle sijoituspupsin :) Nimen voit edellä mainittujen ohjeiden mukaan valita. Ei ole väliä millä kirjaimella nimi alkaa, kuhan se on vain vähän vieraampi ulkomaalainen nimi.
- Hide
- Epätoivoinen katse
Hienoa=) Mä keksin jonkun nimen noiden ohjeiden mukaan:)

virtuaalihommat on mun osaltani ohi, pm:llä voi pyydellä kasvattejaan takaisin ! so sorry about this.
- Hide
- Epätoivoinen katse
Jotain heiteltyjä, Kuolamyllyn Parrakas Ärisijä, Kuolamyllyn Parrakas Kasvo, Kuolamyllyn Parrakas Anelija, Kuolamyllyn Parrakas Herra, Kuolamyllyn Parrakas Juno.
Ei mitään parhaita, jos sanot pari suosikkiasi ja päätän/päätät niistä(:
Ei mitään parhaita, jos sanot pari suosikkiasi ja päätän/päätät niistä(:

-
Susityttö
- Höpsö veitikka
Kuolamyllyn Parrakas Juno iskee eniten, koska tarkoitus on lisätä Parrakas sanan perään joku nimi ja eikös Juno ole jonkinlainen nimi :) Ainakin oon törmännyt siihen esim. lemmikkieläimillä.
- Hide
- Epätoivoinen katse
^Käsitinpä siis aivan väärin, ehkei väsyneenä nimiä kannata keksiä/miettiä. Kuolamyllyn Parrakas Juno sopii mulle(: Sivuja saa varmaankin alkaa tekemään?

- Tilli
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Onko suursnautsereista mihinkään käyttölajiin? Rotu kiinnostaa puhtaasti komean ulkonäön takia, mutta en tiedä mitä koiran kanssa touhuaisi :P..
- Kennel Wardica (FCI1)
- Fjellbris Hunder (FCI5)
-
Susityttö
- Höpsö veitikka
PK-lajeihin & poliisikoirakokeisiin on oikeudet. :) Siks suosittelesinkin esimerkiksi pk-suojelua. Vesipelastukseen on riittävän suuri ja työkoirakokeisiinkin sopii. Sit on toki nää kaikille avoimet pelastuskoirakokeet, toko yms.