Nahkarukkasia (Shaghas F so/so & G tri/blm)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Nahkarukkasia (Shaghas F so/so & G tri/blm)

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Kuva

BH Jk2 Tk2 vAVA vPVA vLTW-11 vCA & vFIN & vFRA & vLT & vRUS MVA Fullmoon Four Leaf Clover eli Tuikku saapui aikoinaan luokseni toisesta kennelistä ollessani uuden evm-sukuisen jalostusuroksen tarpeessa. Tuikku on yltiömäisen energinen pakkaus, joka on aiheuttanut päänsärkyä kerta toisensa jälkeen, mutta onneksi myös niin sosiaalinen sohvanvaltaaja ettei sille ole voinut olla vihainen. ;)
Tuikun energiankäytön on voinut helposti ohjata myös harrastuslajien puolelle, joka näkyi etenkin agilityssä. Tottis on ollut meille aina haasteellinen, joten rauhallinen toko ei ole oikein ottanut onnistuakseen, mutta jatkamme yrittämistä senkin lajin saralla. Jälkeä jätkä ajaa myös erinomaisesti, mutta kisoissa tottis pilaa usein mahdollisuutemme ykköstuloksiin. Jatkamme yhä kiaamista - ehkä vielä joku päivä jopa valioksi asti? Näyttelyistä on usein tullut vain erinomaista ja muutamalla SERTillä herrasta saatu myös parin maan muotovalio.
Tuikun koko suku on täyttä evm eikä sillä ole aikaisempia pentueita. Tämä pentue jää Tuikun ainoaksi.

BH Tk3 Ek1 SchH2 Hk3 Vk3 Tk3 vFIN KVA vAVA vPVA vKTV vSWEJW-07 Childhood's Counterfeit Whizz oli pitkään harkitsemani evm-sukuinen tuonti yhdessä toisen kennelin pitäjän kanssa, joka kuitenkin hiljalleen vetäytyi pois virtuaalitouhuista joten Vanja jäi kokonaan minun käsiini. Osaomistaja piti suurimmalta osin huolen sen alkuajan koulutuksesta ja enkä ole yhtään pettynyt näkemääni, Vanjan iloisuus ja oppimiskyky on hyödynnetty täysin oikein. Se on ylitsevuotavalla iloisuudellaan viihdyttänyt myös useita koetuomareita.
Näyttelyistä SERTejä on haettu vaivaiset neljä, mutta se ei ole jäänyt meitä vaivaamaan, kun muita tuloksia on tahkottu enemmän kuin riittävästi. Tottelevaisuudesta puuttuu vielä viimeinen ykköstulos, joka sekin kyllä käydään hakemassa, mutta agilityssä eikä etenkään pk-lajeissa ei tämä koira ole jättänyt minua jäihin. Parempaa pk-puolen nahkaa minulla ei ole eläissäni ollut eikä tuskin tule olemaankaan, Vanjan tulokset voivat sen osalta puhua puolestaan.
Taustana täysi evm-sukuisuus. Tämä tulee olemaan myös Vanjalle sen ainoa pentue.

Huomaathan koirien värityksen. Vanhemmat ovat trikkitekijäisiä, joten sallin pentueeseen myös tricolor-pentuja, mutta toivon mahdollisimman usean olevan väritykseltään soopeli.
Jos haluat pennun, kerrothan minne se olisi tulossa ja mahdollisia tulevaisuuden suunnitelmia (kisaus ja jalostuskäyttö). Jos mahdollista, näkisin myös kisausnäyttöä. Olen utelias kuulemaan kasvattamistani pennuista koko niiden elämän ajan.

Varaukset (täynnä):
Twiggy, yksityiset - tri uros Shaghas Frezco Fiasco
Red, Soihtu - so uros Shaghas Fudjie Faroek
Gabrielle, Redret - so narttu Shaghas Filoua Fyenna
Juinttu, Liirun Laarun - so narttu Shaghas Feebee Feyax
Kuva

Fiction's Wanna B on tricolor evm-uros. En halunnut sotkea suvullista tai edes evm-sukuista koiraa emän suvullisuuden kanssa.

BH RH-E Tk4 Jk1 Vk3 Tk4 vFIN TVA vAVA vPVA vKTV Shaghas Antoinette Blue on omaa kasvatusjälkeäni, Shaghasin ensimmäisestä pentueesta lähemmäs neljän vuoden takaa. Säästin tämän tytön itselläni jalostuskäyttöä varten ja varsin pitkään se onkin saanut odotella vuoroaan. Luonteellisesti olen ollut siihen erittäin tyytyväinen, sain kasvatuksellisesti sitä mitä halusinkin.
Brie ei ole ollut kummoinen näyttelytähti ikinä, yhden ROPin se on voittanut koko elämänsä aikana. Kisakentiltä siltä löytyy juuri ne tittelit, joita lähdettiin tavoittelemaankin sekä muutamia satunnaisia suorituksia mm. flyballin puolelta. Sen energisyys on ollut helposti hallittavissa ja hyödynnettävissä etenkin agilityn saralla, joka onkin aina ollut Brien lempilaji ja josta tyttö valioitu vain kolmessa kuukaudessa.
Brien isä Midnight Weasel esiintyy valitettavasti muutamassa suvussa, joskaan en ole varma kuinka moni ko. sukuisista koirista on yhä aktiivisia virtuaalimaailmassa. Brien veljellä Shaghas Alexei Blackilla on yksi pentue takana, jossa neljä pentua. Ainakin yhtä noista neljästä pennusta tullaan luultavasti käyttämään jalostukseen, muuta en osaa arvuutella. Tämän suvun takia valitsin Brielle evm-uroksen, pentue tulee myös olemaan Brien ainoa. En halua rajoittaa tämän pentueen jalostuskäyttöä, mutta toivoisin niitä käytettävän harkitusti.

Kuten F-pentujen kanssa, niin myös näistä haluaisin kuulla tulevaisuudensuunnitelmat yms. Huomaathan varausta tehdessäsi, että pentueeseen syntyy vain tricolor- ja blue merle -värisiä pentuja.

Varaukset (täynnä):
Twiggy, yksityiset - blm narttu Shaghas Giacha Ginada
Peppi, Rijmtuin - blm narttu Shaghas Glayva Ghyran
Camilla, Carabee - blm narttu Shaghas Ghaya Gaelen
Peppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Re: Nahkarukkasia (Shaghas F so/so & G tri/blm)

Viesti Kirjoittaja Peppi »

Oisko mun ehkä mahdollisuus saada jommasta kummasta pentueesta kakara Rijmtuiniin tai johonkin tulevaan kenneliin? Mä oon jo jonkin aikaa pohtinut collien ottamista, tosin en ollut vielä ihan varma haluanko pehkon vai nahkan. Nää yhdistelmät kuulostaa kiinnostavilta joten... Mä luulen että toivoisin itselleni narttua ja toivomastani väristä ei ole vielä aavistustakaan, katselisin sitä sitten kuvien perusteella. Tarkoitus olisi kisata paimennuksessa, tokossa, pk-lajeissa (ja koiratanssissa) sekä agilityssä, kunhan sinne tulee tilaa :). Ja tietty näyttelyissä jos mä jostain löydän kivat kuvat. Jalostuskäytöstä en osaa vielä sanoa mitään, mutta olisihan se kiva omistaa koira jolla saa teettää yhdet kakarat. Kisanäyttöä Midalta ja Vialta.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Tottakai, ilmoittele kummasta pentueesta haluat. :) Varmaan ratkeaa viimeistään kun osaat sanoa, minkä värisen koiran kuvat saat käyttöön.
Peppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peppi »

mulle G-pentueesta merle narttu :) Tämän koiran kuvilla ;)
Red
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Red »

Mua kovasti kiinnostaisi ottaa! Olen nahkaa muutenkin himoinnut aivan hirvittävästi. Mulla ei valitettavasti ole kisanäyttöä kun olen sen verran uusi mutta ainakin näyttelyissä ja jossain ''äksön'' lajissa tultaisiin kisaamaan. Pupsi muuttaisi Soihtuun tollerin, auspain ja muutaman partiksen kaveriksi. Mulle on ihan sama kummasta pentueesta pentueesta saan jos siis saan?
Kohti pohjantähteä ystäväni.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Peppi, laitan sulle varauksen G-pentueeseen!

Red, eiköhän sullekin lähde pentu vaikkei kisanäyttöä löydykään. Sellaisella ehdolla, että jos into virtuaalihommista hiipuu (toisinaan tulokkaille käy näin hyvinkin nopeasti) ilmoitat minulle siitä mahdollisimman pian ja katsotaan yhdessä mahdollinen pennun kohtalo. Uskon asioiden kuitenkin järjestyvän joten ilmoittele kumpi pentue tuntuu mieluisemmalta. Jos et muuten osaa päättää niin kuvassa olevan koiran väri voi ratkaista paljonkin, eli kuvia etsimään vaan. ;)
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

No voi hitsi...
Kuvia mulla ei ole, mutta kiinnostusta vois olla.
Mut no ää, kattelen vielä. >P)
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

No mulla on kuvia..
Gabrielle
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Gabrielle »

Olisin kiinnostunut ottamaan Redretiin soopelinartun. Itseltä löytyy kuvat eo. värisestä koirasta, tosin vähän raskaanoloisesta sellaisesta (paitsi mikäli jos ne eivät kelpaa, voin etsiä toisetkin kuvat). Olen parille muulle kasvattajalle luvannut kilpailuttavani koiraa ainakin ns. "peruskäyttölajeissa" eli toko, agi, paimennus, koiratanssi, unohtamatta näyttelyitä siihen väliin ja sitten vasta lähdetään kokeilemaan muita lajeja (kuten pelastuskoiralajit ym.) kunhan oon niihin vähän enemmän tutustunut. Redret on melko uusi kennel joten sieltäpäin ei kovin paljoa ole kisanäyttöä mutta omistin aikoinaan käppänöitä kasvattavan kennelin Nebelin, jonka sivuja ei ole enää netissä koska ne poistui kaverin domainin mukana. Siellähän sitä kilpailunäyttöä ois ollu.

Jalostuskäytöstä sen verran, että ainakin yhden pentueen tulisin tällä teettämään mikäli toivotut kisatulokset saadaan kasaan. Kaikilla koirillani tulen BH-kokeen suorittamaan ja tälläkin hetkellä kolme koiraa odottaa kokeen läpäisyä. Ennen sitä ei pentueita ole edes suunnitteilla.

Mutta katsele meidän koirien sivuja rauhassa. Sieltä puuttuu joitakin kisatuloksia, mutta ne kyllä tulee aikanaan sivuille. Tällä hetkellä vain koirat-, toiminta- ja etusivu toimii ainoastaan kun muualle en ole vielä saanut rakenneltua tekstejä.
Camilla
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Hitsi kun muakin kiinnostaisi! Vaikka onhan tuonne Carabeehen kertynyt noita bortsuja aika kamala määrä, osalla todella vähän tuloksia alla ja kaksi syntymätöntä paimenta myös.. joskaan ne eivät ole syntymässä vielä vähään aikaan (miksi turvaudun aina tähän? säälittävää.). Kun kuitenkin minulla on Jemma, Joy ja ChaCha, joilla on tuloksia jo ihan mukavasti ja omalla mittapuullani paljon.

Tokosta, agista, tanssista ja PK:sta löytyisi tilaa nahkalle ja onhan collie ollut mietinnässä ihan Carabeen alkuajoista lähtien, ja nyt olisi valinnanvaraa värienkin suhteen... F-pesueen vanhemmat ovat kivat, mutta G:ssä houkuttaisi se merle. Venailen vastausta, josko uskaltaisit harkita ja jos vaikka Twiggyltä ruinaisin jotkut kivat kuvat. :----D
and like a deer in the headlights
i meet my fate
seita
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja seita »

osaatko Sigi yhtään sanoa että koska olisi seuraavan pentueen aika? kun kiinnostusta löytyisi mutta en vielä tähän väliin pysty pentua ottamaan. :/
please be careful with me
glass bones held together
by paper tissue skin

((RUMOER))

pientä epäaktiivisuutta virtuaalikoirien puolella johtuen duunikiireistä ja muista henk.koht. sotkuista elämässä
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

http://viuhku.net/shaghas/waldo.html
F, teen G:n sivutkin tänään viel.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

^ Linda rauhotu. Syntymäaikojakaa ei oo päätetty viel. xD
Toisaalta nojoo, Waldo. <3_<3

Juinttu, eiköhän me sullekin kuvat jostain saada, jos pentu tosissaan kiinnostaa. Mullakin lienee muutamia kuvia, jos oikein kaivelen omia tiedostoja, mutten kyllä takaa miten hyviä ne on eli Lindalta saattaa saada paremmat.

Gabrielle & Camilla, molemmille lähtee pennut haluamistanne pentueista! Tosin jos Camilla nyt haluaa sen G-pennun, niin Red (HUOMIO!) sun pitäisi sitten ottaa F-pentueesta, kun en halua G-pentueeseen kolmea pentua enempää.
Gabrielle, onko sulla näyttää niitä sulla olevan soopelinartun kuvia? Uskon että ne kelpaa mulle ellei ne ole yhdestä tietystä raskaammanpuoleisesta nartusta jota inhoan yli kaiken. :mrgreen:

seita, seuraava pentue menee luultavasti ensi vuoden alkuun (helmi/maalis) ja se tulee olemaan Oogan pentue. Isää en osaa vielä sanoa, riippuu miten omat urokset (& Ooga) kisaa tässä parin kuukauden aikana.

Sen verran täytyy muistuttaa että mä en ole mikään natsikasvattaja, eli tuloksia ei tarvitse kertyä kalenteriin viikoittain. Kunhan joskus niin, että näen koiran olevan hengissä. ;)
Camilla
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Kyllä mä tahtoisin tuosta G-pentueesta, kun merlelapsonen on niin houkuttava asia. :mrgreen: Mikäli Redille kelpaa tuosta toisesta!
and like a deer in the headlights
i meet my fate
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Red ainakin sanoi, että sille kelpais kummasta vaan ja musta tuntuu että soopelin kuvat on helpompi löytääkin eli toivottavasti kelpaa F-pentue.

Jos mä sit laitan sulle G-lapsen, Camilla, otatko uroksen vai nartun vai onko kuvien saamisesta kiinni?

Juinttu pssst jos haluut pennun niin kantsii sanoo NYT, en taida ottaa kun neljä varausta F-lapsiin sen takia et ihmiset haluaa käyttää pentuja jalostukseen tulevaisuudessa.
Vastaa Viestiin