vFCIn tuomarikoe
- Peppi
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Re: vFCIn tuomarikoe
sinne lähti teoriaosuus, saas nähä miten käy :)
-
Zema
- Söi navetan kaksi nautaa
^^Peppi kirjoitti:sinne lähti teoriaosuus, saas nähä miten käy :)
lentoasi seuraan
ehkä käännyt takaisin
ehkä käännyt takaisin
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
TAUKOILEVAT TUOMARIT!
Onko kukaan valmis siirtymään takaisin aktiivisten tuomarien listalle?
Onko kukaan valmis siirtymään takaisin aktiivisten tuomarien listalle?
-
tellu.
- Analysaattori
Olen ajatellut suorittaa tuomarointikokeen, sillä tuomareita on hyvin hankala saada! Ja jos suorittaisin tämän, eihän minun tarvitse etsiä näyttelyihin tuomarin, kuin vain niille roduille, jossa on omia koiriani. Olen ajatellut FCI4-6 ryhmien lupaa. Mietin vain, että saanko tuomaroida hirvikoirissa kasvattejani? En enää omista tai kasvata niitä edes..
Olen hyvin aktiivinen näyttelyiden kävijä, joten tiedän säännöt ja rotumääritelmät erittäin hyvin :) Uskon, ettei kokeessa tule ongelmia tai tuomaroinnissa. Lisäksi, mielestäni koirien täytyisi saada sanalliset, mutta monikaan koirien omistaja ei välitä sanallisista ja eivät edes laita niitä sivuilleen.. Olen myös miettinyt PIVIKO-tuomarointi lupaa!
Olen hyvin aktiivinen näyttelyiden kävijä, joten tiedän säännöt ja rotumääritelmät erittäin hyvin :) Uskon, ettei kokeessa tule ongelmia tai tuomaroinnissa. Lisäksi, mielestäni koirien täytyisi saada sanalliset, mutta monikaan koirien omistaja ei välitä sanallisista ja eivät edes laita niitä sivuilleen.. Olen myös miettinyt PIVIKO-tuomarointi lupaa!
LOPETTANUT!!
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Omia kasvattejaan saa tuomaroida, kunhan et omista niitä.
-
Marcia
- Höpsö veitikka
^Eli sijoitus- tai osaomistuskoiria ei saa tuomaroida?
Mutta on mulla omakin kysymys. Jos esimerkiksi saksanpaimenkoirissa olisi 7 pentua, joista 5 urosta ja loput 2 narttuja.
PEK
u. Musti PEK4
u. Tassu PEK1 KP
u. Roope PEK2
u. Poika PEK
u. Väinö PEK3
n. Milla PEK1 KP
n. Ulla PEK2 KP
Onko tää siis oikein, että 4 sijoitetetaan (PEK1-4) ja loput jää ilman, ollen pelkkä PEK? Ja jos koen vaikkapa 3 urosta kunniapalkinnon arvoiseksi, saavatko kaikki kolme sen KP:n?
Mutta on mulla omakin kysymys. Jos esimerkiksi saksanpaimenkoirissa olisi 7 pentua, joista 5 urosta ja loput 2 narttuja.
PEK
u. Musti PEK4
u. Tassu PEK1 KP
u. Roope PEK2
u. Poika PEK
u. Väinö PEK3
n. Milla PEK1 KP
n. Ulla PEK2 KP
Onko tää siis oikein, että 4 sijoitetetaan (PEK1-4) ja loput jää ilman, ollen pelkkä PEK? Ja jos koen vaikkapa 3 urosta kunniapalkinnon arvoiseksi, saavatko kaikki kolme sen KP:n?
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Osaomistuskoiraa et saa tuomaroida, sijoituskoirat lasketaan mun tietääkseni ihan normaalisti kasvatteihin, joten niitä saa tuomaroida.Marcia kirjoitti:^Eli sijoitus- tai osaomistuskoiria ei saa tuomaroida?
PEK
u. Musti PEK4
u. Tassu PEK1 KP
u. Roope PEK2
u. Poika PEK
u. Väinö PEK3
n. Milla PEK1 KP
n. Ulla PEK2 KP
PEK-luokassakin saa sijoittaa vain 4 koiraa, loput saavat vain tuloksen PEK. KP:n annat kaikille niille pennuille, jotka koet sen arvoisiksi.
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Miun sähköpostiosoitteen tonne listalle voi muuttaa: juinttu.monkey @ gmail.com. (:
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
tellu.
- Analysaattori
Sinne meni! Oli vähän vaikeuksia tuon kattavuuden tai selittämisen suhteen, mutta toivottavasti onnistaa.
LOPETTANUT!!
-
Rotta
- Todellisuuden Avokämmen
Sijoituskoira on tuomarin omistuksessa oleva koira joten ei niitä lasketa normaalisti kasvatteihin eikä niitä kyllä saa tuomaroida.Eros kirjoitti: Osaomistuskoiraa et saa tuomaroida, sijoituskoirat lasketaan mun tietääkseni ihan normaalisti kasvatteihin, joten niitä saa tuomaroida.
PEK-luokassakin saa sijoittaa vain 4 koiraa, loput saavat vain tuloksen PEK. KP:n annat kaikille niille pennuille, jotka koet sen arvoisiksi.
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Höh, mä olen aina laskenut ne "normaalien" kasvattien joukkoon. Mutta pyörrän aikaisemmat puheeni sitten asian suhteen.
- Kirsi
- Höpsö veitikka
No jaa, en mä ainakaan osaa sanoa sijotuskasvattejani omiksi koiriksi millään lailla. :D Kisailen niitä jossain tietyssä lajissa ja teetän pentueen sitten joskus, mutta siihen se jää.
-
Rotta
- Todellisuuden Avokämmen
No sama se miten kukin asian mieltää, mutta koska sijoituskoira on aina sijoittajansa/sijoittajiensa omistuksessa niin ei sitä vaan voi tuomaroida itse. Sitäpaitsi yleensähän niitä sijoitetaan koska aiotaan mahdollisesti käyttää jalostukseen, ja jalostuskäyttöä ajatellen hyvät tulokset on toivottavia. En mä ymmärrä mikä tässä edes voi olla epäselvää etenkin kun kuitenkin ymmärrätte miksei osaomistuskoiraa voi tuomaroida itse.
-
koiratyttö98
- Nakkisotilas
Mut voi ottaa pois taukoilulistalta. Nimimerkki allekirjotuksessa
virtuaalimaailmassa nimimerkillä Santtu.
Voi pyytää tuomaroimaan näyttelyihin ryhmille 1,2, 4, 5, 6, 7 ja 8 sekä TOKOon, hirvenhaukkuun ja noutaja- sekä spanielikokeisiin.
~Beenful's golden retrievers and others
Voi pyytää tuomaroimaan näyttelyihin ryhmille 1,2, 4, 5, 6, 7 ja 8 sekä TOKOon, hirvenhaukkuun ja noutaja- sekä spanielikokeisiin.
~Beenful's golden retrievers and others
-
Yatsu
- Söi navetan kaksi nautaa
- Viesti:
Miun "uusintakoe" lähetetty 26.11 eikä vastausta ole oikeen kuulunut, onkohan edes tullut perille? :D
vai oonko ihan turhaan venannut että joku vastaisi..
// Kiitos Eros
vai oonko ihan turhaan venannut että joku vastaisi..
// Kiitos Eros