Sinisiä picardienspanieleita (1 vielä varattavissa)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Spunky
Kanada
Viestit: 1505
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2011 3:34 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Sinisiä picardienspanieleita (1 vielä varattavissa)

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Kuva Kuva Kuva
(c) SweetWater Kennels

Elikäs sinisistä picardienspanieleista olisi nyt kyse. Nämä ovat ranskalaisia kanakoiria eli kuuluvat ryhmään 7. Täältä voit lueskella rodusta tarkempaa tietoa. :)

Isä: BH RH-E vKANS, vFIN, vCAN & vGBR MVA vMV-11 vGERW-11 vNLW-11 vFINW-11 vCANW-12 vGBRW-12 Blue Hermes on ihka ensimmäinen sininen picardini! Kiinnostuin jossakin vaiheessa erittäin paljon tästä sympaattisesta ja upean näköisesta koirasta ja tietysti oli sitten ihan pakko saada tällainen harvinaisuus tuonne noutajien joukkoon. Kuvaluvat saatuani, astui Hermes meidän jengiimme. Kisaaminen on tällä hetkellä painottunut enemmän tuonne näyttelypuolelle, minkä voi tuosta meriittirivistöstäkin siis huomata. Hermes on tällä hetkellä Suomen muotovalio ja sillä on titteleitä useista voittajanäyttelyistä. Ennen pentueen syntyä pyrin kisaamaan Hermeksellä myökin lisää käyttöpuolella. Tällä pentueella ei ole mikään kiire, joten hyvin ehditään viellä kisailla.

Emä: on evm-sukuinen narttu nimeltä Garde Epé.

Alustavasti tulen tähän pentueeseen ottamaan noin kolme varaajaa, itsekin luultavasti tulen jättämään yhden pennun itselleni. Kuvia näille voi olla hieman hankalaa löytää, mutta piirroskuvatkin käyvät erittäin hyvin. Täältä turrilastakin löytyy monia taitavia piirtelijöitä, joten kannattaa rohkeasti vähän kysellä! Itsekin voin toki yrittää jotakin raapustella! :)

Varaajat 2/3:
- Spunky/Minne? n. Nimi?
- Tilli/Minne? n. Nimi?
- Kuka?/Minne? u./n. Nimi?
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
Spunky
Kanada
Viestit: 1505
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2011 3:34 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Kukaan kiinnostunut? :)
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
Spunky
Kanada
Viestit: 1505
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2011 3:34 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Näille kelpaa piirroskuvatkin erittäin hyvin.
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
femm
Kriisissä
Viestit: 803
Liittynyt: To Joulu 03, 2009 9:46 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!

Viesti Kirjoittaja femm »

On aika nätti rotu, mutta kun en itse tykkää piirretyistä kuvista ja suosin tasasukuisuutta niin ei oikein nappaa :(
Kuva

taukoilua virtuaalikoirista
Spunky
Kanada
Viestit: 1505
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2011 3:34 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Jep! Rotu on kuitenkin sen verran harvinainen, niin mie sallin tässä tapauksessa evm-sukuisen puolison. :)
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
Avatar
Tilli
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 537
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 4:26 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!

Viesti Kirjoittaja Tilli »

Miten aktiivista kotia etsit?
Spunky
Kanada
Viestit: 1505
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2011 3:34 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Sanotaanko että suht aktiivista, eli en vaadi mitään hurjaa "himokisautusta". :)
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
Avatar
Tilli
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 537
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 4:26 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!

Viesti Kirjoittaja Tilli »

Pitkään kyllä mietin, mutta olen valmis tarjoamaan pennulle kotia Pemberleystä. En ole himokisaaja, vaan maltillinen. Periaatteenani on, että koirat kisaavat 1-2 käyttölajissa jotka ovat rodulle ominaisia. Kanakoiria minulla ei ole oikeastaan entuudestaan ollut, mutta pidempään olen jo pohtinut niiden ottoa rotukantaani, etenkin näitä harvinaisempia. Tulevaisuuden suunnitelmissa kisaaminen ainakin spanielikokeissa sekä BH:n saaminen. Kun käyttövalion arvo on saavutettu olisi pentueen vuoro. Todennäköisesti tuon itse samalla pari muuta rotukaveria pennulle, jolloin käyttäisin jotakin niistä tulevana puolisona.

Kisa- ja sivunäyttönä Hurmuri.
Spunky
Kanada
Viestit: 1505
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2011 3:34 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Kyllä tästä teidän mukaanne ehdottomasti pupsi lähtee. Kisautuksen kanssa ei ole tosiaan mitään kiirettä.
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
Avatar
Tilli
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 537
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 4:26 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!

Viesti Kirjoittaja Tilli »

Mahtavaa :)! Mielelläni ottaisin tyttöpennun, kuvaksi tulee varmastikin piirros, koska tosiaan kuvia aika vähän saatavilla.
Spunky
Kanada
Viestit: 1505
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2011 3:34 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Laitan teille varaukseen. Piirroskuvat käyvät oikein hyvin ja minäkin voin toki yrittää raapustella, jos et muualta saa. :)
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
Spunky
Kanada
Viestit: 1505
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2011 3:34 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Nostellaas tätä! Eikö pikkuinen picardi kiinnosta ketään?

Sitten sellaiset muutokset, että tämä pentue tulee tosiaan syntymään uuden kennelini Celtic Four'in nimiin. Nimet tulevat olemaan siis tyyliin Jokunimi of Celtic Four.
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
Spunky
Kanada
Viestit: 1505
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2011 3:34 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Tuolta meidän kasvatussivultamme kohdasta "Sopiiko rotu minulle?" voi lueskella pientä infoa rodusta!
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
Hawa
Syvällistä
Viestit: 631
Liittynyt: Ti Elo 24, 2010 3:24 pm
Viesti:

Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!

Viesti Kirjoittaja Hawa »

Täällä voisi olla kiinnostusta pieneen siniseen pentuun :) Tulee uuteen, vielä tekovaiheessa olevaan seisojakenneliini. Kisanäyttöä voit katsoa vaikka collieltani Allulta.
Laittaisin pennulle tulisi varmaan piirretyt kuvat. Mitään himokisaamista en voi luvata, mutta ajan mukaan ilmoittelen kokeisiin ja näyttelyihin. :)

Kenneliin tulee myös muita seisojia, kunhan sopivia pentueita sattuu kohdalle.. :)
Spunky
Kanada
Viestit: 1505
Liittynyt: Ti Maalis 08, 2011 3:34 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Harvinaisia sinisiä picardienspanieleita!

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Hienoa että saatiin kolmaskin kiinnostunut! Kisanäyttöä oli aivan riittävästi eli teille mielelläni lupaan tästä pennun. :) Piviko-kuvat käyvät oikein hyvin. Nyt kun kaikki varaukset ovat täynnä, niin nämä voisivat periaatteessa jo syntyä. Kävisikö teille Tilli ja Hawa jo 4.3. synttäripäiväksi? Nimiä katselen tänään vähän myöhemmin.
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
Vastaa Viestiin