Borderskyn bordercolliepennut, nimet
-
- Analysaattori
- Viesti:
Borderskyn bordercolliepennut, nimet
On taas aika suunnitella Bordersky pentuja, vuorossa olisi N-pentue. Pennut myydään koteihin joissa niiden kanssa kisataan ainakin paimennuksessa. Toivoisin myös kotoje loppuiäksi. :)
Isänä pentueessa on oma kasvattini ja koirani Linc (vPVA vFI KVA BH Hk3 Tk2 Bordersky Linc). Linc tullaan kisaamaan ennen pentuetta vielä ainakin agilityvalioksi (yksi VKUMA puuttuu) ja tokossa vähän lisää. Suku on suhteellisen harvinainen.
Emänä on myös oma kasvattini ja koirani, Kara (vFIN TVA & KVA vPVA vAVA BH Ek3 Vk3 RH-W B RH-F A RH-T A RH-FL A Bordersky Skara). Skaran suvusta löytyy todella monia minulle tärkeitä koiria, kuten ensimmäinen kasvattini.
Pennuille on mahdollista saada piirroskuvat mukaan.
Varaukset 3/3
Viivi - uros, Bordersky Norn
Susityttö - uros, Bordersky Nyx
seita - uros, Bordersky Nevis
N-nimiä valitsemaan täältä.
Isänä pentueessa on oma kasvattini ja koirani Linc (vPVA vFI KVA BH Hk3 Tk2 Bordersky Linc). Linc tullaan kisaamaan ennen pentuetta vielä ainakin agilityvalioksi (yksi VKUMA puuttuu) ja tokossa vähän lisää. Suku on suhteellisen harvinainen.
Emänä on myös oma kasvattini ja koirani, Kara (vFIN TVA & KVA vPVA vAVA BH Ek3 Vk3 RH-W B RH-F A RH-T A RH-FL A Bordersky Skara). Skaran suvusta löytyy todella monia minulle tärkeitä koiria, kuten ensimmäinen kasvattini.
Pennuille on mahdollista saada piirroskuvat mukaan.
Varaukset 3/3
Viivi - uros, Bordersky Norn
Susityttö - uros, Bordersky Nyx
seita - uros, Bordersky Nevis
N-nimiä valitsemaan täältä.
-
- Höpsö veitikka
Re: Borderskyn bordercolliepennut
Lähtisikö Teräshampaaseen urospentu? Paimennuksessa voitaisiin ainakin kisailla ja sen lisäksi sit silloin tällöin tokoa (ainakin TK1), agia ja pk-lajeja (ainakin BH ja ALO-tunnus). Mulle Teräshampaan koirat on ennen kaikkea työkoiria, jotka työskentelevät tilalla ja paimentavat hevosia, jonka lisäksi ne kuitenkin myös kisaavat, mutta paimennus on se kaikista tärkein juttu mulle. Saattaisin myös tulevaisuudessa haluta käyttää jalostukseen. Haluaisitko piirtää mulle kuvat pennulle, jos mulle pentu edes lähtee?
Minkälainen suku muuten tuolla Lasimeren Flooralla on?
Oon muuten myös toisena omistajana kasvatissasi Bordesky Merlinissä.
Minkälainen suku muuten tuolla Lasimeren Flooralla on?
Oon muuten myös toisena omistajana kasvatissasi Bordesky Merlinissä.
-
- Analysaattori
- Viesti:
Kyllä sulle lähtis pentu ja jalostuskin on ok. Saatan omaa pentuani/sijoitukseen menevää pentua myös käyttää jalostukseen. Mutta bortsuja on niin paljon ettei se haittaa. Kuvatkin voin piirtää kuhan sitten laittelet tarkempia ohjeita. :) Flooran suku näkyy hyvin täällä. Nuo Flooran vanhempien vanhemmat on käsittääkseni kaikki evm. koiria.
-
- Höpsö veitikka
Tosi kiva, että mulle pentu lähtee! Mä yritin löytää jotain sukutaulun tynkää googlettelemalla, mutta toi ei osunut eteen. Kiitos siis suuresti. Kuvan suhteen kaipaisin jotain kevyt rakeisempaa ja vaikka tricolour-väristä, kun nuo vanhemmat näyttää trikkejä olevan. Tosin en tiedä miten nää värit periytyy, että jos haluat noudattaa jotain oikeaa värien periytymistä niin kyllä mulle senkin mukainen väri kelpaa. Mielellään rakennekuva, mutta jos ei sen piirtäminen nappaa niin joku harrastuskuvakin kelpaa.
-
- Analysaattori
- Viesti:
^ Mie en jaksa mittään värien periytymistä ajatella kun vaihtelen kuvia omiltakin koirista mieltymiksieni mukkaan. Joten sen puolesta pennut voi olla minkä värisiä tahansa. Oikeastikkin kyllä aika monen värisiä pentuja saattaa yllättäen syntyä aina. Piirtelen jossain välissä ja laittelen vaikka yv:llä.
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Mesetin!
-
- Analysaattori
- Viesti:
Sparklelle menee viimeinen pentu, tosin itse en ole aivan varma vielä jätänkö itselle pennun vai annanko sijoitukseen. Joten ainakin oikein hyvän kodin kohdalla on mahdollisuus miettiä pentua ihan omaksikin vielä. ;)
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
... valikoitui meidän pojan nimeksi, onhan ok? :)
Ne kuvat löytyi, kuten juteltiinkin!
Jos muut halukkaita saamaan tuon sukutaulun itselleen, niin voin koodia täytettynä laittaa tulemaan vaikka turrilan kautta.
Ne kuvat löytyi, kuten juteltiinkin!
Jos muut halukkaita saamaan tuon sukutaulun itselleen, niin voin koodia täytettynä laittaa tulemaan vaikka turrilan kautta.
-
- Höpsö veitikka
Mua alkoi mietityttään tuo suku. Kävin meinaan sukua lävitse ja nuo kaksi koiraa yhdistämällä sinne tulee aika paljon sukusiitosta, esimerkkinä kaksi Bordesky B-pentueen koiraa ja Noitarummun Aragon löytyy kaksi kertaa.
-
- Analysaattori
- Viesti:
^ Katos vaan, en jotenki hokannut tuota että Skaran suvussa on tuo Bordersky Bri. Mulle toi ei kuitenkaan ole ongelma, nämä on kuitenkin vain virtuaalikoiria ja harva jaksaa edes ajatella sukutaulua noin pitkälle. Lisäksi ei tuo kuitenkaan loppujen lopuksi ole edes paha. Mut ymmärrän kyl jos haluut jättää tän takia pennun ottamatta. :)
-
- Höpsö veitikka
Vähän aikaa funtsittuani niin kyl mä pennun edelleen haluan. En sit tuosta jalostuskäytöstä tiedä, mutta kyl siitä varmasti hyvä kisakaveri tulee :) Ja katsoo jalostuskäyttöö sit myöhemmin, jos se pupelo pärjää hyvin niin sitten, jos ei niin sit ei.
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
5 sukupolven taulun sukusiitosasteen eilen laskin ja tulos oli 3,125%. Eihän se nyt niiin suuri ole, ja miten sen nyt ottaa, kun v-maailmoissa vielä eletään.
Perun puheeni! Olin tehnyt hieman väärän sukutaulun. En noin pitkälle kyllä varmaankaan ala edes sukusiitosastetta laskemaan.
Perun puheeni! Olin tehnyt hieman väärän sukutaulun. En noin pitkälle kyllä varmaankaan ala edes sukusiitosastetta laskemaan.
-
- Analysaattori
- Viesti:
Re: Borderskyn bordercolliepennut, 1 pentu vapaana
Yksi pentu vielä vapaana. :)
Jos Viivi ja Susityttö on vielä kiinnostuneita niin pentue voisi syntyä kohtapuolin vaikka kahden pennun voimin jos kolmatta varaajaa ei löydy.
Jos Viivi ja Susityttö on vielä kiinnostuneita niin pentue voisi syntyä kohtapuolin vaikka kahden pennun voimin jos kolmatta varaajaa ei löydy.
-
- Höpsö veitikka
Käviskö huhtikuun alku aikasintaan? Saisin yo-kirjotukset pois alta :D
- seita
- Toistolla tehoa
mua voisi kyllä kiinnostaa kun mulla on nyt ykkösluokissa aika tilavaa. muakin kyllä kiinnostaisi käyttää pentua myöhemmin jalostukseen, mutta sitä voi sitten myöhemmin kyllä pohtia vielä uudestaan.
eli pentu pääsisi lähinnä käyttölajeihin kisailemaan, lajeina paimennus, pk, toko, agility ja ehkä joku koiratanssi. näissä lajeissa pyrittäisiin valioitumaan eli pitkäaikainen koti olisi luvassa. kisanäyttönä vaikka Särö ja Jasi. tuollaista kisautusta olisi siis luvassa tällekin pennulle. en tiedä vielä sukupuolesta, tsekkailen vähän kuvavaihtoehtoja ensin. ja tosiaan samaan kenneliin pääsisi asustelemaan kuin nuo muutkin paimeneni. :)
(muistaakseni sanoit silloin joskus Waorin C-pentujen aikaan että olisit kiinnostunut käyttämään tuota Jasi-pentuani jalostukseen vai muistanko ihan jotain omiani?
ajattelin vain että sitten kun saan siitä vielä paimennus- ja käyttövalion niin neiti olisi valmis jalostuskäyttöön)
edit/
tulin siihen tulokseen että ottaisin uroksen jos tästä lähtee mulle pentu.
eli pentu pääsisi lähinnä käyttölajeihin kisailemaan, lajeina paimennus, pk, toko, agility ja ehkä joku koiratanssi. näissä lajeissa pyrittäisiin valioitumaan eli pitkäaikainen koti olisi luvassa. kisanäyttönä vaikka Särö ja Jasi. tuollaista kisautusta olisi siis luvassa tällekin pennulle. en tiedä vielä sukupuolesta, tsekkailen vähän kuvavaihtoehtoja ensin. ja tosiaan samaan kenneliin pääsisi asustelemaan kuin nuo muutkin paimeneni. :)
(muistaakseni sanoit silloin joskus Waorin C-pentujen aikaan että olisit kiinnostunut käyttämään tuota Jasi-pentuani jalostukseen vai muistanko ihan jotain omiani?

edit/
tulin siihen tulokseen että ottaisin uroksen jos tästä lähtee mulle pentu.
please be careful with me
glass bones held together
by paper tissue skin
((RUMOER))
pientä epäaktiivisuutta virtuaalikoirien puolella johtuen duunikiireistä ja muista henk.koht. sotkuista elämässä
glass bones held together
by paper tissue skin
((RUMOER))
pientä epäaktiivisuutta virtuaalikoirien puolella johtuen duunikiireistä ja muista henk.koht. sotkuista elämässä