saa lukottaa

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Vastaa Viestiin
neean
Nostaa rautaa

saa lukottaa

Viesti Kirjoittaja neean »

Nyt tarjolla olisi myös toisia virtuaalimaailman harvinaisuuksia, bretoneita! Virtuaalimaailmassa tämän rodun edustajia löytyy noin 5, joten nyt kannattaa ehdottomasti tarttua tilaisuuteen. Bretoni on monipuolinen ja energinen harrastuskoira. Se soveltuu loistavasti mihin tahansa linnustukseen kaikenlaisissa maastoissa, sekä toimii apuna myös muun riistan metsästyksessä.
  • ISÄ
Isäksi olen valinnut Buèe of Olvidan, eli tutummin Hugon. (vKANS MVA vNL vGER vSWE vKRE vLUX vDK vFRA vFIN vBEL vLT MVA VFINW-11 vGERW-11 vFRAW-11 vFINW-10 vDKW-09 LUXW-09 vEUV-08 V-08 vBELW-08 FIN JVA VAVA BH RH-E ) Hugon äiti, Käkkyrämännyn Ainoa Annia menestyi myös hyvin monessa lajissa. Hugo on luonteeltaan todella ystävällinen ja iloinen jokapaikanhöylä. Sen mielestä kaikki ihmiset ja toiset koirat on niin ihania! Hugolla on melko voimakas riistavietti, jonka takia se on menestynyt loistavasti kanakoirakokeissa ja mejässä. Ennen pentuetta on tavoite valioitui kanakoirakokeista.
  • EMÄ
Emäksi olen valinnut emv. sukuisen Ranskan tuonnin. Kyseessä on siis ensimmäinen bretonini Sous-Marin Sèpulcre mon Ocèan eli Maiju. (vSWE, vFIN, vCA, vKRE, vBEL, vLT, vNOR MVA vMV-11 vLTW-11 vEUV-08 vKREW-08 NW-08 VAVA vFIN JVA RH-E BH ) Maiju on hyvin vilkas ja reipas narttu. Hugon tavoin, se tykkää myös todella paljon ihmisistä. Erityisesti lapset on sen lempijuttu! Maiju on osoittautunut oikein loistavaksi harrastuskaveriksi tarmokkaan luonteensa vuoksi. Se on menestynyt hienosti mm. näyttelyissä ja agilityssä. Ennen pentuetta pn tavoite valioitua kanakoirakokeista.

Toivoisin, että pentujen kanssa harrastettaisiin ainakin muutamassa lajissa melko ahkeraan, kuten esimerkiksi kanakoirakoissa ja mejässä. Toivoisin myös, että pentuja käytettäisiin muutamia kertoja näyttelyissä. (jos sinulla on vain käyttökuvat, niin sekin käy!) Tietysti muidenkin lajien harrastaminen on suositeltavaa, sillä bretonit soveltuu moneen lajiin. Lisää kasvatusperiaatteistani voit lukea täältä.

Itselleni jätän yhden pennun ja sen lisäksi otan max. kaksi varausta.
  • VARAAJAT 2/3
neean, Rugged Gundogs, narttu - Rugged Above The Law
Jacya, La Rouchéttes, uros - Rugged About Adam

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------

Nyt on vihdoin aika Green Westin ensimmäiselle pentueelle ja rotuna tietenkin länsigöötanmaanpystykorva. Rodun edustajia löytyy virtuaalimaailmasta suunnilleen 10, joten kyseessä on melko harvinainen tarjous. Tämä tarmokas ja eloisa rotu sopii hyvin kotikoiraksi, mutta suuren energiansa ansiosta se on loistava rotu myös harrastuksiin. Göötin kanssa voi harrastaa mm. paimennusta, tokoa, agilityä ja mejää. Myöskin näyttelyuralle ne soveltuvat erinomaisesti.
  • ISÄ
Isäksi olen valinnut emv. sukuisen tuonnin Iso-Britanniasta. Kyseessä on Instant's The Missing Link eli tuttujen kesken Raju. ( FIN, SWE, NL, LUX, DK, LT, GRC, FRA, NOR MVA vFINW-11 vNLW-11 vMV-11 vNW-11 vFRAW-11 vLTW-11 vFINW-10 VFIN VA VPVA BH ) Raju on luonteeltaan hyvin rohkea ja itsevarma. Se oppii nopeasti uusia asioita ja nauttii kun sen kanssa tehdään kunnolla töitä. Energiaa tältä pojalta löytyy vaikka muille jakaa. Raju on menestynyt loistavasti niin käyttö -ja näyttö puolella. Se on monen maan muotovalio, paimennusvalio ja tokossa kisataan viimeisessä luokassa. Ennen pentuetta on tavoite, että Raju valioituu tokosta ja nousee agilityssä kakkosluokkaan.
  • EMÄ
Emäksi olen valinnut myös emv. sukuisen Pajupuron Unelmoivan eli Oonan. ( vLTW-09 vGERW-09 VFIN TVA VPVA BH ) Oona on hieman rauhallisempi perusluonteeltaan kuin Raju, mutta tarpeen tullessa ei tästä neidistä virtaa puutu. Tämä reipas persoona jaksaa aina ilahduttaa meitä huvittavalla persoonallaan. Myöskin Oona on menestynyt hienosti kisaurallaan. Se on paimennus -ja tokovalio, yhtä vKUMAA vaille agilityvalio, ja toivottavasti pian myös Suomen muotovalio.

En vaadi keneltäkään hirveän suurta kisausta. Toivoisin kuitenkin, että kasvattini suorittavat BH-kokeen hyväksytysti ja saavuttavat paimennusvalion arvon. Lisää kasvatusperiaatteistani voit lukea täältä.

Itselleni jätän yhden urospennun ja sen lisäksi varauksia otetaan max. 2. Mulla on antaa muutama gööttikuva jos on tarvetta.
  • VARAAJAT 2/2
neean, Green West, uros - GW After Lauhgter
Susityttö, Teräshampaan, narttu - GW After Drop
Janina
Höpsö veitikka

Re: Harvinaisuuksia tarjolla, GW A-pentue

Viesti Kirjoittaja Janina »

PAKKO SAADA! Oona on ollut mun omistuksessa jonkin aikaa kauan sitten, ja se oli mun ensimmäisiä virtuaalikoiria. &.& Kirjoittelen myöhemmin lisää, mutta tällainen pikku nootti jos nää vaikka menee ihan käsistä!
neean
Nostaa rautaa

Nii tais ollakin! Oliko se sillon joku pari vuotta sitten, kun olin myin Oonan pois ja se tais tulla sulle..? Lopulta tyttö palautu kuitenkin takas mulle. =) Kirjota ehdottomasti lisää, niin katotaan lähteekö sulle pupsi =)

Eikö kukaan muu halua tällaista pientä aktiivista harrastuskoiraa?
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Jos sulle kelpaa pääpainotteisesti pelkkä paimennuskisaus (kun vaan liitto heräilee horkastaan) niin mulle voisi mahtua Teräshampaaseen tälläinen juuri tuomani corgini kaveriksi. Paimennuksen lisäksi kierrettäisiin näyttelyissä ja sit BH voitaisiin hankkia, koska sitä toivot. Sit satunnaisesti muita lajeja, jos vain innostus iskee. Reino, vaikka onkin eri kennelistä, on juuri sitä mitä ajattelin tämän pennun kohdalla.

Teräshampaassa koirat toimii pääsääntöisesti käyttökoirina eli tilalla lisäkäsinä: paimentavat hevosia ja lisäksi meille on tulossa lammaskatras. Pääpainotus jokaisella koiralla on paimennuksessa, mutta sitten on jotain yksilöitä, esim Stella & Vati, jotka ovat menestyneet useammassa tai muussa lajissa kuin paimennuksessa.

Jalostuskäyttöön haluaisin, mutta en ole varma tulenko käyttämään. Se riippuu siitä mitenkä menestyy, onko terve ja huvittaako mua metsästää varaajia pentueelle. Kuvista en oo ihan varma. Onks sulla vilauttaa minkälaisia kuvia? Mun pitää myös selata omat kansiot läpi, kun mulla on sellainen kutina, että multa saattaisi löytyä ihan kohtuu ok kuvat (menestyksestä en tosin tiedä) nartulle.
neean
Nostaa rautaa

Siis kyllä! Päätarkoitus gööteillä onkin paimennus, joten ehdottomasti kelpaa. =) Mulle riittää ihan hyvin toi, ja sitten sellanen satunnainen käynti näyttelyissä. Jalostustukseenkin saat käyttää, mikäli siihen vaihtoehtoon päädyt. Mulla löytyy PEK/JUN nartun kuvat ja sitten AVO uroksen kuvat. Laitan yv:llä sulle ne kohta. Eli siis sulle lähtee pentu, jos haluat ! =)

^ Tossa kun selailin noita kansioita, niin tuli mieleen että onko sulla tarvetta bernhardin kuville? Löysin muutamasta koirasta kuvat, ja muistelin että sää kasvatat noita? Tuli vain yhtäkkiä mieleen =))
neean
Nostaa rautaa

Raju valioitui juuri tokossa, joten nyt titteli rivistössä komeilee myös vFIN TVA !
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Valitettavasti mä en nyt taida ottaa tästä pentua nurkkiin pölyttymään, taitaa olla virtuaalikoirakiintiö aika täynnä ja irl-pentukin tulossa. :s
neean
Nostaa rautaa

Re: Bretoneita tarjolla!

Okei, ei se mitään. =) Kaikki länsigöötanmaanpennut on nyt varattu. Vielä on kuitenkin tarjolla harvinaisia, mutta monipuolisia bretoneita!
Jacya
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jacya »

Helou! Elikäs, jos La Rouchéttesiin olis mahdollista saada yks bretoni pirpana :) Lähinnä käyttölajeja harrasteltais, ensisijaisesti kanakoirakokeita. Muista lajeista en osaa vielä sanoa, mutta esim. agilitya tai koiratanssia ymvs. Joka tapauksessa jokin laji tulee kanakoirakokeiden rinnalle (+näyttelyt).
neean
Nostaa rautaa

Kyllä teille taitaa pentu lähteä! Tosiaan mitään himokisausta en vaadi, mutta olisi kiva jos koiran kanssa kisattaisiin melko ahkeraan ainakin muutamassa lajissa. Olisiko teille tulossa poika voi tyttö?
Voi olla että tämä pentue jää kahden pennun kokoiseksi, sillä kiinnostuneita ei ole oikein ole ollut, mutta katselen vielä hetken aikaa. Itselleni on siis myös tulossa yksi pentu. =)

// kaksi hienoa bretoni pentua syntyi tänään 15.5
Vastaa Viestiin