keväisiä bordercolliepentuja NIMIÄ, synt. 9.5.
- seita
- Toistolla tehoa
keväisiä bordercolliepentuja NIMIÄ, synt. 9.5.
tarjolla olisi siis Rumoerin ensimmäisen pentueen merkeissä bortsunappuloita! minun puolestani pentue voisi syntyä heti kun saadaan varaajia, isän valitseminen pentueelle on tosin vielä hieman vaiheessa. mielipiteitä saa heittää tästä asiasta.
nartuksi olen valinnut ensimmäisen narttubortsuni Carolinen eli tutummin Särön. neiti on kisannut hienosti käyttölajeissa, ja tittelirivistö on seuraavanlainen: BH Jk3 vFIN KVA & TVA vPVA vAVA vKTV. Särö saapui minulle aikoinaan kodinvaihtajana mutta omaa ihanan luonteen. Särö on kokonaan evm-sukuinen.
isäehdokkaita minulla on kaksi (ja saa ehdottaa muitakin uroksia jos on sopivia). oma urokseni Riepu (BH IPO2 vPVA vFIN TVA vAVA), joka on Särön tavoin evm-sukuinen ja upeasti menestynyt käyttölajeissa. näyttelyissäkin Riepu on piipahtanut napaten jopa sijoituksen PU-kehässä.
toinen vaihtoehto olisi Zeman omistama Rome (vFIN TVA BH HK1 RH-F B vKTV-F vPVA). myös Rome on kisaillut monipuolisesti käyttölajeissa ja saanut näyttelyistä maininnan EH.
edit/
Riepu on nyt sitten valittu tähän pentueeseen isäksi!
toivoisin pennunostajalta pysyvää kotia ja edes jonkinlaista kisautusta. haluaisin myös sijoittaa tästä pentueesta yhden pennelin jollekin. jos olet kiinnostunut pennusta, olisi mukavaa jos lukaisisit täältä tuon "kiinnostaako kasvattini?" -osion.
varaukset
seita, uros, Rumoer Acid
Deneo, narttu, Rumoer Aischa
Sparkle, uros, Rumoer Attaboy
Zema, narttu, Rumoer Adelaide
edit/
tuolta voi valkkailla jonkun nimen pennulleen! nimet rakennetaan siis tyylillä Rumoer Ascot, eli yksi nimi vaan valitaan tuolta ja liitetään kasvattajanimen perään. voi myös keksiä oman saman tyylisen jos haluaa, kunhan alkaa A-kirjaimella ja on suht lyhyt.
nartuksi olen valinnut ensimmäisen narttubortsuni Carolinen eli tutummin Särön. neiti on kisannut hienosti käyttölajeissa, ja tittelirivistö on seuraavanlainen: BH Jk3 vFIN KVA & TVA vPVA vAVA vKTV. Särö saapui minulle aikoinaan kodinvaihtajana mutta omaa ihanan luonteen. Särö on kokonaan evm-sukuinen.
isäehdokkaita minulla on kaksi (ja saa ehdottaa muitakin uroksia jos on sopivia). oma urokseni Riepu (BH IPO2 vPVA vFIN TVA vAVA), joka on Särön tavoin evm-sukuinen ja upeasti menestynyt käyttölajeissa. näyttelyissäkin Riepu on piipahtanut napaten jopa sijoituksen PU-kehässä.
toinen vaihtoehto olisi Zeman omistama Rome (vFIN TVA BH HK1 RH-F B vKTV-F vPVA). myös Rome on kisaillut monipuolisesti käyttölajeissa ja saanut näyttelyistä maininnan EH.
edit/
Riepu on nyt sitten valittu tähän pentueeseen isäksi!
toivoisin pennunostajalta pysyvää kotia ja edes jonkinlaista kisautusta. haluaisin myös sijoittaa tästä pentueesta yhden pennelin jollekin. jos olet kiinnostunut pennusta, olisi mukavaa jos lukaisisit täältä tuon "kiinnostaako kasvattini?" -osion.
varaukset
seita, uros, Rumoer Acid
Deneo, narttu, Rumoer Aischa
Sparkle, uros, Rumoer Attaboy
Zema, narttu, Rumoer Adelaide
edit/
tuolta voi valkkailla jonkun nimen pennulleen! nimet rakennetaan siis tyylillä Rumoer Ascot, eli yksi nimi vaan valitaan tuolta ja liitetään kasvattajanimen perään. voi myös keksiä oman saman tyylisen jos haluaa, kunhan alkaa A-kirjaimella ja on suht lyhyt.
please be careful with me
glass bones held together
by paper tissue skin
((RUMOER))
pientä epäaktiivisuutta virtuaalikoirien puolella johtuen duunikiireistä ja muista henk.koht. sotkuista elämässä
by paper tissue skin
((RUMOER))
pientä epäaktiivisuutta virtuaalikoirien puolella johtuen duunikiireistä ja muista henk.koht. sotkuista elämässä
-
- Vuohenruokaa
Re: keväisiä bordercolliepentuja
Mulla kiinnostais ottaa tällanen napero Incideen! Tulisi kisaamaan paimennuksessa, tokossa, agilityssa ja pk-lajeissa, kaikissa tavoitteena valioituminen. Näyttelyissä pentu tulis käymään vaan metsästämässä sitä H:ta, sillä mulla on mielessä ihan käyttölinjaisen kuvat. Tulevaisuudessa sitten mahdollisesti pentue, jos ne valionarvot saavutetaan ja sisaruksilla ei ole paljon pentuja :> Ja jos meille tällainen lähtis, niin liputtaisin Riepun puolesta! Molemmat urokset on upeita, mutta saisin isänsä näköisen kakaran 

Don't you wanna live before you die?
- seita
- Toistolla tehoa
kuulostaa ihan loistavalta, sulle siis pentu!
taitaa olla että Riepu valikoituu isäksi, mutta en vielä lyö asiaa ihan lukkoon.

by paper tissue skin
((RUMOER))
by paper tissue skin
((RUMOER))
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Mulle kelpais Kemroesiin uros bortsulapsi. Kisaan bortsuja melko lailla laidasta laitaan, kuten kisakalentereista näkyykin. Päälajeja on aina agi, toko, paimennus sekä pk-lajit. Ilmotan koiria myös jokaseen muuhun kisaan, mihin oikeus on ja mihin ehdin vain ilmoittaa. Koiratanssi, pelastus, vepe ja flyball tulee näillä bortsuilla lajiksi myös, sekä tietty nuo poliisikoirakokeet (huume/räjähde).
Jos pennun tästä mulle uskallat luovuttaa, niin isäksi mäkin kannatan Riepua, koska tykkään enemmän käyttölinjasta ja pennulle tulee työlinjasen (/sekalinjasen työpainotteisen) koiran kuvat. ;)
Tuolta koirista ei kannata edes avata Ruutia, Jemmaa eikä Lyonia. Ne on evm-koiria ja ihan projektikoirina siinä sivussa, jotka joskus itelleni toin. :D Suurimman osan huomiota kisautuksessa annan kenneleistä lähteneille koirille.
Jos pennun tästä mulle uskallat luovuttaa, niin isäksi mäkin kannatan Riepua, koska tykkään enemmän käyttölinjasta ja pennulle tulee työlinjasen (/sekalinjasen työpainotteisen) koiran kuvat. ;)
Tuolta koirista ei kannata edes avata Ruutia, Jemmaa eikä Lyonia. Ne on evm-koiria ja ihan projektikoirina siinä sivussa, jotka joskus itelleni toin. :D Suurimman osan huomiota kisautuksessa annan kenneleistä lähteneille koirille.
- seita
- Toistolla tehoa
sullekin lähtee pupsi! kiva että näille saadaan varaajia näinkin nopeasti. :)
kaippa me valitaan nyt sitten Riepu tähän isäksi, tosi kiva että pennuille tulee käyttökuvat (munkin pennulle tulee!) kun niistä minäkin tykkään enempi!
kaippa me valitaan nyt sitten Riepu tähän isäksi, tosi kiva että pennuille tulee käyttökuvat (munkin pennulle tulee!) kun niistä minäkin tykkään enempi!
by paper tissue skin
((RUMOER))
by paper tissue skin
((RUMOER))
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Jees! Jalostuskäyttö on muuten varmaan näillä pupeloilla ok, kun vanhemmat molemmat evm.-sukuisia? Oon ihan innoissani tästä penikasta, alan varmaan kohta jo väsäämään herralle sivua.. :D
Jos ja kun meidän bc tulee jalostuskäyttöön, käytän sitä varmaan jollakulla omalla evm.-sukuisella, käyttölinjaa edustavalla nartulla. Jokunen aika sitten toin muutaman evm. käyttölinjaista bortsua projektikoirien listalle, joista kaksi on narttuja ja yksi uros. Luulenpa, että voisin Reflexille teettää pentueen tämän uroksen kanssa joskus..
Mutta se on sitten se tarina se. :D Pentueen koko kuitenkin max. 4 pentua aina, yleensä menee siinä 3-4 pennussa.
Jos ja kun meidän bc tulee jalostuskäyttöön, käytän sitä varmaan jollakulla omalla evm.-sukuisella, käyttölinjaa edustavalla nartulla. Jokunen aika sitten toin muutaman evm. käyttölinjaista bortsua projektikoirien listalle, joista kaksi on narttuja ja yksi uros. Luulenpa, että voisin Reflexille teettää pentueen tämän uroksen kanssa joskus..
Mutta se on sitten se tarina se. :D Pentueen koko kuitenkin max. 4 pentua aina, yleensä menee siinä 3-4 pennussa.
- seita
- Toistolla tehoa
joo eiköhän jalostuskäyttö oo ihan vapaasti päätettävissä kaikilla kunhan nyt ei tosiaan mitään kymmeniä pentueita näillä teetetä...
kyllä kaikki nyt tietää missä se kohtuuden raja menee.
ps. ihana reflex &.&

ps. ihana reflex &.&
by paper tissue skin
((RUMOER))
by paper tissue skin
((RUMOER))
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Joo, Reflex on tosi jees munkin mielestä! Niin joo ja tuota noin, mähän väsäsin jo Bolle oman sivunsa.
- seita
- Toistolla tehoa
Re: keväisiä bordercolliepentuja NIMIÄ
iiihana Bo! &.&
editoin ekaan viestiin noista nimistä juttua, sieltä vaan valitsemaan!
editoin ekaan viestiin noista nimistä juttua, sieltä vaan valitsemaan!
by paper tissue skin
((RUMOER))
by paper tissue skin
((RUMOER))
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Meille vois lähteä Rumoer Attaboy! :)
-
- Vuohenruokaa
Meille vois tulla Aischa, ja tältä se näyttää :>
Don't you wanna live before you die?
- seita
- Toistolla tehoa
kiitos paljon Deneollekin sivuista, ihania pentuja kaikki!
käviskös teille jos synttäripäivä olis jo ens viikon puolella? mulla on tähän vielä mahdollisesti yksi varaaja tulossa mutta en tiedä varmaksi, mun puolesta nää sais syntyä vaikka tänään mutta odottelen hetken aikaa sitä yhtä mahdollista varaajaa.
käviskös teille jos synttäripäivä olis jo ens viikon puolella? mulla on tähän vielä mahdollisesti yksi varaaja tulossa mutta en tiedä varmaksi, mun puolesta nää sais syntyä vaikka tänään mutta odottelen hetken aikaa sitä yhtä mahdollista varaajaa.
by paper tissue skin
((RUMOER))
by paper tissue skin
((RUMOER))
-
- Söi navetan kaksi nautaa
Dodiin, tulihan tää tänne! :'D
Eli siis, olen edelleen erittäin kiinnostunut pienestä bordercolliepennusta Schitterensiin. Sukupuoleksi kaavailin narttua ja nimeksi Adelaidea. Mä olen nyt enemmän panostanut toisen kennelin koiriin, mutta eiköhän tuo Schitterenskin tuolta pohjamudista nouse. Kisaaminen on hiukan hitaammanpuoleista, sillä Schitterensissä on ulkoasunvaihdos käynnissä ja olen siinä tavattoman laiska. Mulla saattaa olla välillä muutama viikko ilman kisaamista, mutta aina sieltä ollaan palailtu. Kuten motosta saattaa päätelläkin, mulla on uusi pentu talossa ja sen kanssa menee sen verran aikaa, että koneella olo on jäänyt hiukan vähemmälle.
Mikäli mulle päätät antaa pennun, ihan ekaks alotettais kisaaminen paimennuksessa. Siitä sitten edettäisiin pikkuhiljaa BH-kokeeseen ja jossain vaiheessa myös tokoon. Mahdollisesti voimme myöhemmin aloitella muita lajeja, kuten (vesi)pelastusta, koiratanssia ja flyballia. Agilitystä en osaa sanoa tässä vaiheessa mitään - mun koirat ei oikein menesty siinä, ja luokkiin tulee harvoin tilaa. Mahdollisuuksien mukaan oltaisiin sitäkin aloittelemassa jossain vaiheessa. Ja tosta jäi, että BH-kokeen jälkeen jatkettais jäljen tai haun saralla.
Pentuesuunnitelmista sen verran, että olisin kiinnostunut teettämään pentueen joskus hieman myöhemmin. Pentuekokoa voin katsoa sen hetken suvun tilaanteen mukaan. Mitään jättipentuetta on kuitenkaan suunnittele. Voin kuitenkin infota lähempänä, jos tarve vaatii. :------)
Eli siis, olen edelleen erittäin kiinnostunut pienestä bordercolliepennusta Schitterensiin. Sukupuoleksi kaavailin narttua ja nimeksi Adelaidea. Mä olen nyt enemmän panostanut toisen kennelin koiriin, mutta eiköhän tuo Schitterenskin tuolta pohjamudista nouse. Kisaaminen on hiukan hitaammanpuoleista, sillä Schitterensissä on ulkoasunvaihdos käynnissä ja olen siinä tavattoman laiska. Mulla saattaa olla välillä muutama viikko ilman kisaamista, mutta aina sieltä ollaan palailtu. Kuten motosta saattaa päätelläkin, mulla on uusi pentu talossa ja sen kanssa menee sen verran aikaa, että koneella olo on jäänyt hiukan vähemmälle.
Mikäli mulle päätät antaa pennun, ihan ekaks alotettais kisaaminen paimennuksessa. Siitä sitten edettäisiin pikkuhiljaa BH-kokeeseen ja jossain vaiheessa myös tokoon. Mahdollisesti voimme myöhemmin aloitella muita lajeja, kuten (vesi)pelastusta, koiratanssia ja flyballia. Agilitystä en osaa sanoa tässä vaiheessa mitään - mun koirat ei oikein menesty siinä, ja luokkiin tulee harvoin tilaa. Mahdollisuuksien mukaan oltaisiin sitäkin aloittelemassa jossain vaiheessa. Ja tosta jäi, että BH-kokeen jälkeen jatkettais jäljen tai haun saralla.
Pentuesuunnitelmista sen verran, että olisin kiinnostunut teettämään pentueen joskus hieman myöhemmin. Pentuekokoa voin katsoa sen hetken suvun tilaanteen mukaan. Mitään jättipentuetta on kuitenkaan suunnittele. Voin kuitenkin infota lähempänä, jos tarve vaatii. :------)
lentoasi seuraan
ehkä käännyt takaisin
ehkä käännyt takaisin
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Mitä lähempänä syntymäpäivä on, sitä parempi! :) Eli jees, saavat syntyä jo.
- seita
- Toistolla tehoa
kyllä Zema sullekin pentu lähtee, ei haittaa yhtään vaikka kisaaminen olisikin hieman hidasta, kunhan koti olisi pysyvä. :)
sopisko synttäripäiväksi 9. päivä?
sopisko synttäripäiväksi 9. päivä?
by paper tissue skin
((RUMOER))
by paper tissue skin
((RUMOER))