Käyttölinjaisia bordercolleita Themaan PENTUE PERUUNTUU
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Käyttölinjaisia bordercolleita Themaan PENTUE PERUUNTUU
Juukkelis.
Theman mahdollisesti viimeinen bordercolliepentue tulee olemaan täysin käyttölinjaisesta suvusta, ja pentujen varaajien täytyy pitää suku käyttölinjaisena. Nämä hienot vanhemmat ovat lupaava yhdistelmä, joiden pennuilta odotetaan toimivuutta käyttölajeissa ja miellyttävää luonnetta. Käyttölinjaisia koiria ei käytetä näyttelyissä, mutta laatumaininnan saa hakea käyttövalioitumiseen.
Pentueen emä on ainoa, ensimmäinen ja viimeinen Theman käyttölinjainen bordercollie, High 5 chime "Rudi", jolla on erittäin hyvä suku. Rudi on hieno paimenkoira, joka on viittä vaille valio tällä saralla. Tämä on myös tokon ja palveluskoiralajien huipulla, sekä jatkamme agilityssä kisaamista luultavasti valioitumiseen asti.
Sulhaseksi olen valinnut Rokin (Dintide J'Roll) suvuttoman ja upean käyttökoiran, joka täydentää ja vahvistaa Rudin lahjakkuutta, joten tämä yhdistelmän pennut ovat siis erittäinkin lupaavia, varsinkin paimennuksen saralla. Rokki on viisas, innokas ja taisteluntahtoinen uros jolta riittää hermoa ja voimaa vaativankin karjan paimentamiseen. Tämä asia siis paikkaa hieman Rudin "keveyttä".
Kopsasin tekstin suoraan theman sivuilta kun en jaksanut uutta rupee väsäämään..
Varaukset 4/4
Teeny, uros, Externes
Juulia, uros, Geewas
Anna, uros, Hukkaharjan
Dream, narttu, Kuperkeikan
Pennuille on hakusessa aktiivisesti kisaava koti, ja tulen olemaan tarkempi nyt kotien suhteen kun edellisen bordercolliepentueen kanssa. Edellisen pentueen suurin osa koirista vaihtoi aika nopeasti kotia joten en tahdo tosiaankaan että niin käy nytkin. Toivon siis, että miettisitte kaksi kertaa ennen kun laitatte viestiä.
Nimiä
Thema Candy Holic Dream
Thema Chocolate Disco
Thema Ceramic Girl
Thema Computer City
Thema Computer Driving
Thema Crystal Legend
Thema Ceremony Commences
Thema Comical World Teeny
Thema Crazy Motorcycle Chase
Thema Change The World
Thema Castle Oblivion Juulia
Thema Crazy Rainbow
Thema Cloud 9
Thema Cartoon Hero
Thema Caramelldansen
Thema Circle Of Love
Thema Colors Of The Wind
Thema Crazy Cake
Thema Come On Ghost
Thema Chance of a Lifetime Anna
Nimistä suuret kiitokset Teenylle :)
Theman mahdollisesti viimeinen bordercolliepentue tulee olemaan täysin käyttölinjaisesta suvusta, ja pentujen varaajien täytyy pitää suku käyttölinjaisena. Nämä hienot vanhemmat ovat lupaava yhdistelmä, joiden pennuilta odotetaan toimivuutta käyttölajeissa ja miellyttävää luonnetta. Käyttölinjaisia koiria ei käytetä näyttelyissä, mutta laatumaininnan saa hakea käyttövalioitumiseen.
Pentueen emä on ainoa, ensimmäinen ja viimeinen Theman käyttölinjainen bordercollie, High 5 chime "Rudi", jolla on erittäin hyvä suku. Rudi on hieno paimenkoira, joka on viittä vaille valio tällä saralla. Tämä on myös tokon ja palveluskoiralajien huipulla, sekä jatkamme agilityssä kisaamista luultavasti valioitumiseen asti.
Sulhaseksi olen valinnut Rokin (Dintide J'Roll) suvuttoman ja upean käyttökoiran, joka täydentää ja vahvistaa Rudin lahjakkuutta, joten tämä yhdistelmän pennut ovat siis erittäinkin lupaavia, varsinkin paimennuksen saralla. Rokki on viisas, innokas ja taisteluntahtoinen uros jolta riittää hermoa ja voimaa vaativankin karjan paimentamiseen. Tämä asia siis paikkaa hieman Rudin "keveyttä".
Kopsasin tekstin suoraan theman sivuilta kun en jaksanut uutta rupee väsäämään..
Varaukset 4/4
Teeny, uros, Externes
Juulia, uros, Geewas
Anna, uros, Hukkaharjan
Dream, narttu, Kuperkeikan
Pennuille on hakusessa aktiivisesti kisaava koti, ja tulen olemaan tarkempi nyt kotien suhteen kun edellisen bordercolliepentueen kanssa. Edellisen pentueen suurin osa koirista vaihtoi aika nopeasti kotia joten en tahdo tosiaankaan että niin käy nytkin. Toivon siis, että miettisitte kaksi kertaa ennen kun laitatte viestiä.
Nimiä
Thema Candy Holic Dream
Thema Chocolate Disco
Thema Ceramic Girl
Thema Computer City
Thema Computer Driving
Thema Crystal Legend
Thema Ceremony Commences
Thema Comical World Teeny
Thema Crazy Motorcycle Chase
Thema Change The World
Thema Castle Oblivion Juulia
Thema Crazy Rainbow
Thema Cloud 9
Thema Cartoon Hero
Thema Caramelldansen
Thema Circle Of Love
Thema Colors Of The Wind
Thema Crazy Cake
Thema Come On Ghost
Thema Chance of a Lifetime Anna
Nimistä suuret kiitokset Teenylle :)
- juulia
- Floodari
Re: Käyttölinjaisia bordercolleita Themaan (loppuvuodeksi)
Mä laitoinkin sulle sähköpostia, eikös juu? :)
Eli minä todellakin olen nyt ottamassa viimeinkin Theman kasvattia, taukoilevaan Geewasiin kuten arvata saattaa. Sieltähän löytyy pennulle vaikka minkälaista kaveria, ykkösestä, kolmosesta, vitosista, seiskoista, kaseista ja yseistä. Mullahan on noita koiria tosiaan alkanut olemaan aika paljon, mutta mulla on ihan hirveä kisaamisinto, en voi sille mitään.
Kisautusta olisi luvassa, käyttölajeissa kuten toivoitkin. Näyttelyissä mun koirat ei ikinä ole hirveästi pärjänneet, eikä mulla tällä hetkellä ole borderikuviakaan. Deabeistä on kuvaluvat, mutta sieltä on varmaan turha käyttä, kun niin monella muullakin on luvat sieltä. Agility, PK- lajit, paimennus, maastoesteet, flyball, toko ja koiratanssi taitaa riittää näin aluksi tälle penikalle. Kisanäyttöä laitan, kun olen eka päivittänyt kisakalenterit, mutta kyllä sä varmaan mun kisaamisesta jotain tiedätkin jo - parhaani mukaan ja aktiivisesti. :)
Noni nyt jaksoin jotain päivitellä. Santeri ja Iines on musta sellasia ihan realistisia tavotteita, jos kisatuloksia katsoo, ja Eevi ja Tiitus on kaikista parhaiten pärjänneitä, mutta en lupaa että tämänkin kanssa pärjättäis yhtä hyvin. :) Sitten Viljan tuloksista tykkään kanssa aika paljon, vaikka se vielä aika nuori onkin.
Tynkä, tiedän, mutta en viitsinyt pidempää kirjoitella kun kuitenkin malia jo pistin tulemaan aiemmin.
Eli minä todellakin olen nyt ottamassa viimeinkin Theman kasvattia, taukoilevaan Geewasiin kuten arvata saattaa. Sieltähän löytyy pennulle vaikka minkälaista kaveria, ykkösestä, kolmosesta, vitosista, seiskoista, kaseista ja yseistä. Mullahan on noita koiria tosiaan alkanut olemaan aika paljon, mutta mulla on ihan hirveä kisaamisinto, en voi sille mitään.
Kisautusta olisi luvassa, käyttölajeissa kuten toivoitkin. Näyttelyissä mun koirat ei ikinä ole hirveästi pärjänneet, eikä mulla tällä hetkellä ole borderikuviakaan. Deabeistä on kuvaluvat, mutta sieltä on varmaan turha käyttä, kun niin monella muullakin on luvat sieltä. Agility, PK- lajit, paimennus, maastoesteet, flyball, toko ja koiratanssi taitaa riittää näin aluksi tälle penikalle. Kisanäyttöä laitan, kun olen eka päivittänyt kisakalenterit, mutta kyllä sä varmaan mun kisaamisesta jotain tiedätkin jo - parhaani mukaan ja aktiivisesti. :)
Noni nyt jaksoin jotain päivitellä. Santeri ja Iines on musta sellasia ihan realistisia tavotteita, jos kisatuloksia katsoo, ja Eevi ja Tiitus on kaikista parhaiten pärjänneitä, mutta en lupaa että tämänkin kanssa pärjättäis yhtä hyvin. :) Sitten Viljan tuloksista tykkään kanssa aika paljon, vaikka se vielä aika nuori onkin.
Tynkä, tiedän, mutta en viitsinyt pidempää kirjoitella kun kuitenkin malia jo pistin tulemaan aiemmin.
- Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Juulialle pentu lähtee. Deabeissä on kyllä joitakin nuorien koirien kuvia, joita deabein porukat on kuvannut kasvateistaan.
http://deabei.com/boc_ang/a_foto_Aportos.htm
esim. tossa on tosi kivan näkönen koira ;)
http://deabei.com/boc_ang/a_foto_Aportos.htm
esim. tossa on tosi kivan näkönen koira ;)
- juulia
- Floodari
Oi ihanaa, nimiä!
Mä voisin ottaa sukupuoleksi uroksen, ja sitten nimeksi tuon Thema Castle Oblivion, sointuu musta kivasti. Eikös tuo jotain linna unholassa, unohduksen linna tms tarkoita?
Mä voisin ottaa sukupuoleksi uroksen, ja sitten nimeksi tuon Thema Castle Oblivion, sointuu musta kivasti. Eikös tuo jotain linna unholassa, unohduksen linna tms tarkoita?
- Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Mua kiinnostaisi pentu tästä yhdistelmästä. Saisi kodin Hukkaharjasta. Olen kuitenkin jonkun verran miettinyt ihan oman kennelin perustamista käyttölinjaisille bordercollieille, mutta en ole vielä varma asiasta. Mikäli tämä ei koskaan toteudu, asustaisi koko elämänsä Hukkiksessa. Bordercollieita on mulla ollut muutamia aikaisemminkin, tälläkin hetkellä kaksi.
Pennun kanssa harrastettaisiin niitä lajeja, jotka kuuluu mun aktiivikisauksen piiriin. Eli PK-lajit, ToKo, agility, paimennus ja pelastuskoirakokeet. Muissa lajeissa en juuri koirien kanssa kisaa.
Ja hmm. Jos nyt jotain unohdin niin kysäise^^
Pennun kanssa harrastettaisiin niitä lajeja, jotka kuuluu mun aktiivikisauksen piiriin. Eli PK-lajit, ToKo, agility, paimennus ja pelastuskoirakokeet. Muissa lajeissa en juuri koirien kanssa kisaa.
Ja hmm. Jos nyt jotain unohdin niin kysäise^^
Everybody lies.
-Vuoden taiteilija 2008
-Vuoden taiteilija 2008
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Juulialle se nimi sitten :) Täytyy sanoa että en tiedä mitä tuo tarkottaa mut jotain joo tollasta.
Annalle toki pentu lähtee, olenkin nähnyt teikäläisen koiria usein kisoissa :) Koti vaikuttaa kyllä tosi lupaavalta. Mikäs nimi saisi olla? ^^
Annalle toki pentu lähtee, olenkin nähnyt teikäläisen koiria usein kisoissa :) Koti vaikuttaa kyllä tosi lupaavalta. Mikäs nimi saisi olla? ^^
-
- Nostaa rautaa
Pikkuinen pääsisi Kuperkeikkaan, joka on varmasti tuttu paikka Nel:in myymisen jälkeen. Pennun kanssa aloiteltaisiin paimennuksessa ja pk-lajeissa näin aluksi, ja sitä mukaan mitä tilaa tulee, niin agilityyn ja tokoon. Myös mahdollisesti koiratanssia tai flyballia lähdettäisiin kokeilemaan. Myös pari näyttely käyntiä tultaisiin ainakin tekemään, vaikka kuvat (kuten sukukin) tulevat olemaan käyttölinjaiselle nartulle. Kisaaminen tulisi olemaan niin aktiivista kuin suinkin mahdollista, koira määrä nyt on hieman kasvanut, mutta olen pitänyt "kirjaa" kisaamisista, ja tilaa olisi tällä hetkellä korkeintaan neljälle koiralle, joista tämä napero olisi yksi. Ongelmia ei siis tämän suhteen tulisi olemaan. Kisanäyttönä tällä kertaa Helmi ja Tinka, joilla mielestäni kohtalaisessa ajassa on tuloksia tullut mukavaa tahtia. (: Kuvat onnistuin hankkimaan ruskealle (?) nartulle, joten narttua sitten olisin ottamassa. Koti olisi varmasti pysyvä, kisaaminen niin aktiivista kuin suinkin kisoja tulee :p
Voisin miettiä vielä hieman, minkä nimen otan, kunhan ensiksi varmistuu pennun saanti. Myös kuvia laittelen kunhan saan ne photobuckettiin ladattua!
Voisin miettiä vielä hieman, minkä nimen otan, kunhan ensiksi varmistuu pennun saanti. Myös kuvia laittelen kunhan saan ne photobuckettiin ladattua!
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Saisiko heittää oman ehdotuksen? Thema Chance of a Lifetime kuulostaisi nimittäin ihan kivalta :D Mutta joka tapauksessa uros olisi toiveissa^^
Everybody lies.
-Vuoden taiteilija 2008
-Vuoden taiteilija 2008
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Dreamille lähtee pentu sitten :)
Anna, saat toki tuon nimen!
Anna, saat toki tuon nimen!
-
- Nakkisotilas
- Viesti:
Ei hittolainen, kun tulee kaikki nää parhaimmista suvuista bortsut justiinsa samaan aikaan.
Varasin jo Beeltä urospentua, mutta hän ei ole vielä ehtinytkään vastata viestiini. Mutta jos tää pentue ajottuis nyt sitten loppuvuodeksi, niin voisin pistää harkintaan pennun oton. Ja kun tää vielä on Theman mahollisesti vika pentue, niin kismittää, jos nyt jätän tän tilaisuuden käyttämättä!
Mutta jos harkitset pennun antamista Joylasiin [tai sitten yksityiselle tulevalle kennelilleni, nimi varmaan tulisi olemaan Fênver], niin olisin todella kiitollinen.
Varasin jo Beeltä urospentua, mutta hän ei ole vielä ehtinytkään vastata viestiini. Mutta jos tää pentue ajottuis nyt sitten loppuvuodeksi, niin voisin pistää harkintaan pennun oton. Ja kun tää vielä on Theman mahollisesti vika pentue, niin kismittää, jos nyt jätän tän tilaisuuden käyttämättä!
Mutta jos harkitset pennun antamista Joylasiin [tai sitten yksityiselle tulevalle kennelilleni, nimi varmaan tulisi olemaan Fênver], niin olisin todella kiitollinen.
-
- Nostaa rautaa
Kahden nimen vaiheilla olen, mutta päätin niistä ottaa tuon Thema Candy Holic, vaikka suomennos on hieman huonompi mitä englanniksi laitettuna :D Sellainen, ja narttu siis meille (:
-
- Pohjasakan hämmentäjä
May Lily, valitettavasti kaikki pennut ovat jo varattu. Jos joku kuitenkin peruuttaa niin voin harkita kyllä pennun luovuttamista sinulle, vaikken kyllä saanut mitenkään erityisen hyvää kuvaa kennelistäsi kun et linkitellyt edes kisanäyttöä tms x)
Dream, jees tuo nimi sinulle.
Dream, jees tuo nimi sinulle.
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Re: Käyttölinjaisia bordercolleita Themaan PENTUE PERUUNTUU
Ensiksi pahoittelen syvästi asiaa pentujen varaajille, mutta näinkin voi joskus käydä ja onneksi bordercollienpentuja tulee virtuaalimaailmaan muutenkin kuin tämän pentueen kautta x)
Pentueen teettäminen on kuitenkin ollut minun ajatuksissani tosi epävarmaa ja turhaa, koska miksi teettää bordercolliepentue jos tämän rodun kasvattamiseen ei löydy enää minkään sortin innostusta? En olisi erityisen kiinnostunut seuraamaan juuri bordercolliekasvattieni taivalta, kun minun täytyy vaivata päätäni lyhytkarvaisilla collieilla (ja ehkä tulevaisuudessa myös niillä belgeillä) kaksi kertaa enemmän. Päätin aluksi että no, tää ois sitten Theman vika bcpentue että ei siitä voi niin paljoa haittaa olla, mutta kyllä siitä on jos pidän koko pentuetta turhana x) Rudille ja Rokille varmaankin tulee pentue, jos Leevi ottaa Rudin itselleen/myy sen eteenpäin. Mutta sekään ei ole yhtään varma. Seuratkaa!
Pahoittelen vielä.
Teenyltä saatuja nimiä tulen käyttämään sitten kun on Theman C-pentueen aika.
Pentueen teettäminen on kuitenkin ollut minun ajatuksissani tosi epävarmaa ja turhaa, koska miksi teettää bordercolliepentue jos tämän rodun kasvattamiseen ei löydy enää minkään sortin innostusta? En olisi erityisen kiinnostunut seuraamaan juuri bordercolliekasvattieni taivalta, kun minun täytyy vaivata päätäni lyhytkarvaisilla collieilla (ja ehkä tulevaisuudessa myös niillä belgeillä) kaksi kertaa enemmän. Päätin aluksi että no, tää ois sitten Theman vika bcpentue että ei siitä voi niin paljoa haittaa olla, mutta kyllä siitä on jos pidän koko pentuetta turhana x) Rudille ja Rokille varmaankin tulee pentue, jos Leevi ottaa Rudin itselleen/myy sen eteenpäin. Mutta sekään ei ole yhtään varma. Seuratkaa!
Pahoittelen vielä.
Teenyltä saatuja nimiä tulen käyttämään sitten kun on Theman C-pentueen aika.