Shaghas D (clk) /s. 27.12., nimet kakkossivulla
-
Sigitius
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viestit: 2291
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Shaghas D (clk) /s. 27.12., nimet kakkossivulla
Alan pikkuhiljaa palailemaan tauoltani, joten käyn tämän topicin jo laittamassa tänne. Tarkoitukseni on siis teettää Shaghasin D-pentue, isänä Tiitus ja emänä Adela.
Tiitus eli Dogmatic's Strong Forever tuli minulle lyhyen harkinnan jälkeen, vaikka aluksi minun ei itse edes pitänyt ottaa pentua kennel Dogmaticin pentueesta. Lainasin nääs urostani kyseisen pentueen isäksi, joka lopuksi houkutteli ottamaan urospennun seuraamaan isänsä tassunjälkiä Shaghasissa - ja se kannatti. Tiitus on ollut käsittämätön näyttelykaveri ja pärjännyt hyvin myös käyttölajeissa. Tottelevaisuudessa ollaan kivuttu EVL:ään asti, muttei tiedetä vielä jatketaanko valioksi asti ja agilityssä aloitimme kunnolla tänä kesänä ja kilpailemme nyt kolmosluokassa, eli suurinpiirtein samoissa mennään agilityn suhteen kuin pentueen tulevan emänkin kanssa. Valiota odotellessa.
Sain vuosi sitten lokakuussa Shaghasiin sijoitusnartuksi kennel Ringatashasta kauniin soopelityttösen nimeltä Ringatashan Aallonharjalla. Tyttönen ei näyttänyt tuolloin vielä miltään supermenestyjältä eikä se tuntunut muutenkaan erikoiselta koiralta, mutta heti paimennuskentillä näytti totisesti kyntensä valioituessaan kahdessa kuukaudessa aloitettuaan kilpailemisen. Adela on osoittanut myös hurjan taitavuutensa tokossa, jossa yhdeksästä valionarvoon kerätystä ykköstuloksesta jopa viisi on luokkavoittoja (näistäkin kaksi EVL:stä!). Palveluskoirapuolella Adela ei ole sen hurjemmin menestynyt, mutta agilityssä ollaan pala palalta nousemassa agilityvalioksi.
Pentueeseen tulee syntymään ainoastaan soopeleita pentuja, vaikka trikkivaikutus isovanhemmilla on suuri. Otan pentueeseen korkeintaan neljä varaajaa, vaikka myös kahden pennun pentue syntyy. Ajankohta ei ole vielä täysin varmaa, mutta tässä syksyn pintaan. Toiveissani on agivalionarvot molemmille ennen pentueen syntymistä, mutta mikäli minulla on sen verran kiireitä kuin tähänkin asti, täytyy asiasta hieman joustaa :D
Pentue tulee todennäköisesti olemaan ainakin Adelalle ainoa. Tiituksen myöhempää jalostuskäyttöä saatan vielä harkita, mutta se tulee olemaan todella epätodennäköistä etenkin jos saan tähän 4 varausta. D-pentueen yhdistelmä titteleineen alla.
BH Vk2 Tk3 vPVA vSWEW-07 vKANS & vBEL & vCA & vDK & vFIN & vGBR & vLT & vRUS & vSWE & vUKR MVA Dogmatic's Strong Forever x BH Tk4 vFIN TVA vPVA vGBRW-07 vDK & vFIN & vGBR & vLT & vRUS MVA Ringatashan Aallonharjalla
Varaajat (3/4):
Jerry, Thema, uros
Fanni, yksityinen, narttu/uros?
hali, Zuzzles, narttu/uros?
Tiitus eli Dogmatic's Strong Forever tuli minulle lyhyen harkinnan jälkeen, vaikka aluksi minun ei itse edes pitänyt ottaa pentua kennel Dogmaticin pentueesta. Lainasin nääs urostani kyseisen pentueen isäksi, joka lopuksi houkutteli ottamaan urospennun seuraamaan isänsä tassunjälkiä Shaghasissa - ja se kannatti. Tiitus on ollut käsittämätön näyttelykaveri ja pärjännyt hyvin myös käyttölajeissa. Tottelevaisuudessa ollaan kivuttu EVL:ään asti, muttei tiedetä vielä jatketaanko valioksi asti ja agilityssä aloitimme kunnolla tänä kesänä ja kilpailemme nyt kolmosluokassa, eli suurinpiirtein samoissa mennään agilityn suhteen kuin pentueen tulevan emänkin kanssa. Valiota odotellessa.
Sain vuosi sitten lokakuussa Shaghasiin sijoitusnartuksi kennel Ringatashasta kauniin soopelityttösen nimeltä Ringatashan Aallonharjalla. Tyttönen ei näyttänyt tuolloin vielä miltään supermenestyjältä eikä se tuntunut muutenkaan erikoiselta koiralta, mutta heti paimennuskentillä näytti totisesti kyntensä valioituessaan kahdessa kuukaudessa aloitettuaan kilpailemisen. Adela on osoittanut myös hurjan taitavuutensa tokossa, jossa yhdeksästä valionarvoon kerätystä ykköstuloksesta jopa viisi on luokkavoittoja (näistäkin kaksi EVL:stä!). Palveluskoirapuolella Adela ei ole sen hurjemmin menestynyt, mutta agilityssä ollaan pala palalta nousemassa agilityvalioksi.
Pentueeseen tulee syntymään ainoastaan soopeleita pentuja, vaikka trikkivaikutus isovanhemmilla on suuri. Otan pentueeseen korkeintaan neljä varaajaa, vaikka myös kahden pennun pentue syntyy. Ajankohta ei ole vielä täysin varmaa, mutta tässä syksyn pintaan. Toiveissani on agivalionarvot molemmille ennen pentueen syntymistä, mutta mikäli minulla on sen verran kiireitä kuin tähänkin asti, täytyy asiasta hieman joustaa :D
Pentue tulee todennäköisesti olemaan ainakin Adelalle ainoa. Tiituksen myöhempää jalostuskäyttöä saatan vielä harkita, mutta se tulee olemaan todella epätodennäköistä etenkin jos saan tähän 4 varausta. D-pentueen yhdistelmä titteleineen alla.
BH Vk2 Tk3 vPVA vSWEW-07 vKANS & vBEL & vCA & vDK & vFIN & vGBR & vLT & vRUS & vSWE & vUKR MVA Dogmatic's Strong Forever x BH Tk4 vFIN TVA vPVA vGBRW-07 vDK & vFIN & vGBR & vLT & vRUS MVA Ringatashan Aallonharjalla
Varaajat (3/4):
Jerry, Thema, uros
Fanni, yksityinen, narttu/uros?
hali, Zuzzles, narttu/uros?
-
Twiggy
- Pohjasakan hämmentäjä
- Viestit: 4417
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:00 pm
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Shaghas D (clk)
HEIIHÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH! NGGHHHT! :00 Et sä mulle oo mitää sanonu! Mut laita yks pentu mulle alustavasti ni tuun sit esittelee itteni jos se nyt on tarpeellista ja varmistan varauksen sit ku oon miettiny tarpeeks sovittu!11
-
Fanni
- Nostaa rautaa
- Viestit: 963
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:17 am
- Viesti:
Re: Shaghas D (clk)
Tämä on oikein hieno yhdistelmä, joten ei voi vastustaa^^
Eli olisin halukas ottamaan yksityiseksi pienen nahkapalleron. Osoitetta minulla ei ole antaa, koska koira saisi ihan omat sivunsa, mutta jos haluat jonkinlaista näyttöä kennelini pidosta, voit katsoa Blackenna'sista. Koiran sivut tulisivat olemaan trikki.netissä. Sukupuolesta en ollenkaan tiedä, riippuu vähän kuvista. Pentuetta en varmaan omiin nimiini tälle pennulle tulisi teettämään, voisin antaa vaikka kasvattajalle, tai jollekkin muulle jalostuskäyttöön, kun on tarpeeksi kisattu, mutta tämähän ei tietenkään ole varmaa =). Yhden pentueen kuitenkin haluaisin mahdollisesti teettää.
Kisaamisesta sen verran, että tulisin kisaamaan pennulla aktiivisesti samoissa lajeissa kuin Blackenna'sin koirien kanssa, eli päälajeina tulisivat olemaan paimennus, agility, toko ja pk- lajit, sekä tietysti käyttäytymiskoe suoritettaisiin, sekä sivulajeina koiratanssia, maastoestettä, flyballia ja vesipelastusta. Näyttelykehissäkin tultaisiin aktiivisesti käymään. Valioksi yritämme kisata mahdollisimman monissa lajeissa, mutta saa nähdä miten tulisimme pärjäämään..
Eipä minulla sitten varmaan muuta ole, kysyä saa, jos jotain unohdin. Kisa- ja sivunäyttöä vaikkapa Afroditelta, mutta toki muidenkin sivuja ja kisakalentereita voit käydä kurkkaamassa :-)
Eli olisin halukas ottamaan yksityiseksi pienen nahkapalleron. Osoitetta minulla ei ole antaa, koska koira saisi ihan omat sivunsa, mutta jos haluat jonkinlaista näyttöä kennelini pidosta, voit katsoa Blackenna'sista. Koiran sivut tulisivat olemaan trikki.netissä. Sukupuolesta en ollenkaan tiedä, riippuu vähän kuvista. Pentuetta en varmaan omiin nimiini tälle pennulle tulisi teettämään, voisin antaa vaikka kasvattajalle, tai jollekkin muulle jalostuskäyttöön, kun on tarpeeksi kisattu, mutta tämähän ei tietenkään ole varmaa =). Yhden pentueen kuitenkin haluaisin mahdollisesti teettää.
Kisaamisesta sen verran, että tulisin kisaamaan pennulla aktiivisesti samoissa lajeissa kuin Blackenna'sin koirien kanssa, eli päälajeina tulisivat olemaan paimennus, agility, toko ja pk- lajit, sekä tietysti käyttäytymiskoe suoritettaisiin, sekä sivulajeina koiratanssia, maastoestettä, flyballia ja vesipelastusta. Näyttelykehissäkin tultaisiin aktiivisesti käymään. Valioksi yritämme kisata mahdollisimman monissa lajeissa, mutta saa nähdä miten tulisimme pärjäämään..
Eipä minulla sitten varmaan muuta ole, kysyä saa, jos jotain unohdin. Kisa- ja sivunäyttöä vaikkapa Afroditelta, mutta toki muidenkin sivuja ja kisakalentereita voit käydä kurkkaamassa :-)
- And you thought the world might end if you just looked the other way
-
Sigitius
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viestit: 2291
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Re: Shaghas D (clk)
Jerrylle alustava ja tottahan toki minä myös sinulle, Fanni, pennun mielisin antaa :)
Voin katsella kuvatilannettani tarkemmin tässä joku päivä. Tietääkseni minulla pitäisi olla joistain ihan kivan näköisistäkin soopeleista koirista kuvia.
Voin katsella kuvatilannettani tarkemmin tässä joku päivä. Tietääkseni minulla pitäisi olla joistain ihan kivan näköisistäkin soopeleista koirista kuvia.
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viestit: 5093
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:11 am
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
Re: Shaghas D (clk)
Hitsit, kun tekis mieli ottaa nahkapoika Filyraan... Olis ihan kivat kuvatkin varalla. 
-
Sigitius
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viestit: 2291
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Re: Shaghas D (clk)
Ota, ota! Olisi hauska saada siullekin pitkästä aikaa nahkiainen ^^
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viestit: 5093
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:11 am
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
Re: Shaghas D (clk)
Hitsit kun noi molemmat vanhemmat on soopeleita, mulla olis paremmat kuvat trikki nartulle. Mutta täytyy vielä käydä noi muutkin kuvat läpi..
-
Sigitius
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viestit: 2291
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Re: Shaghas D (clk)
Odottele E-pentuetta? Sekin syntyy vielä tämän vuoden puolella :)
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viestit: 5093
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:11 am
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
Re: Shaghas D (clk)
No joo, se voisi olla otollisempi vaihtoehto. :)
-
Bee
- Nostaa rautaa
- Viestit: 995
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:05 am
- Viesti:
Re: Shaghas D (clk)
Kiinnostaisi kyllä kovasti, mutta pitää miettiä..
but i'm lost, crushed, cold and confused
[/size]
[/size]
- Lotte
- Alkupalat
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2008 5:53 pm
Re: Shaghas D (clk)
Anteeksi tämä äkkinäinen mielenmuutos, en sittenkään ota tästä pentueesta pentua :)
ALL 1 työlinjaisia bordercollieita & mudeja virtuaalisesti
- Lotte
- Alkupalat
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2008 5:53 pm
Re: Shaghas D (clk)
Olisikohan nosto paikoillaan?
ALL 1 työlinjaisia bordercollieita & mudeja virtuaalisesti
-
Bee
- Nostaa rautaa
- Viestit: 995
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:05 am
- Viesti:
Re: Shaghas D (clk)
Minä tulin nyt siihen tulokseen, etten ole ottamassa tästä pentueesta vauvelia. Ehkä siitä E- pentueesta sitten (;
but i'm lost, crushed, cold and confused
[/size]
[/size]
-
Sigitius
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viestit: 2291
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Re: Shaghas D (clk)
Noniin kaippa se tämäkin pentue on joskus laitettava maailmaan :D
Käykö teille syntymäpäiväksi vaikka 27.12.?
Käykö teille syntymäpäiväksi vaikka 27.12.?
-
Twiggy
- Pohjasakan hämmentäjä
- Viestit: 4417
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:00 pm
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Shaghas D (clk)
Mulle käy tokitoki



