Virtuaalimaailmaan uutta verta?
-
- Kriisissä
Virtuaalimaailmaan uutta verta?
Moni on varmaankin huomannut kuinka pentuja tuntuu olevan yhä vaikeampaa kaupata, etenkin kun harrastajat tuntuvat yhä vähemmän poikkeavan sivupoluille oman rodunsa parista. Uusia harrastajia tuntuu tulevan yhä vähemmän ja vähemmän. Mitä mieltä olette, pitäisikö asiaan puuttua? Olisiko turrilaa kenties tarpeellista hieman mainostaa?
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Re: Virtuaalimaailmaan uutta verta?
No tällä hetkellähän tuo pentuerysy on ollut ihan järjettömässä tahdissa, viimeisen kuukauden sisällä, ja musta ainakin on tuntunut, että melkein joka kasvattajalta on ollut tulossa tai on tullut pentueita tässä ihan lähiaikoina. Virtuaaliharrastajienkin koiramäärä on rajattu, ja aina ei voi ottaa pentua vaikka mieli tekiskin.
Mun mielestä virtuaaliharrastajia on ihan suhtkoht kivasti siihen nähden, että kisatkin täyttyy nopeasti. Jotta uusia harrastajia mahtuis mukaan, pitäis kisojakin järjestää enemmän, koska luonnollisesti, mitä nopeammin kisat täyttyy, sitä pienemmän ihmisjoukon koiria siellä on mukana, suhteessa koko harrastajalukumäärään. Loogista.
Pentueitahan nyt riittää kaikille, niistä ei oo pulaa. Varsinkin bortsuja kaupataan joka suunnasta, ja nyt belgienkin pentuekanta näyttää olevan hienossa nousussa. Näitähän nyt pulpahtaa ihan rodusta kuin rodusta, kun toria kattelee. Kyllä ainakin mä oon tehnyt (ja tiedän monien muidenkin tekevän) syrjähyppyjä "omasta rodusta", harvalla on vain sitä yhtä rotua kennelissä. Yleensä aina kennelistä löytyy musta lammas jos toinenkin.
Tää syksy varmaan vaan on nyt jotain pentuhuumaa, yritetään uudistaa kovasti kenneleiden koiruuksia ja muuten vaan vuoden aikana koirat ovat ehtineet kisata siihen tiettyyn pisteeseen asti, että on pentueeseen valmis.
Kyllä tähän peliin uusiakin harrastajia mahtuis, ja toki kisamääräkin nousee aina mitä enemmän kisanjärjestäjiä on, mutta monesti tälläkin hetkellä kuulee useammastakin suunnasta, kuinka tyypit eivät vain ehdi kisoihin koirineen mukaan, kun ne kolmenkympin rajat täyttyvät tyyliin parissa minuutissa. :D
Mun mielestä virtuaaliharrastajia on ihan suhtkoht kivasti siihen nähden, että kisatkin täyttyy nopeasti. Jotta uusia harrastajia mahtuis mukaan, pitäis kisojakin järjestää enemmän, koska luonnollisesti, mitä nopeammin kisat täyttyy, sitä pienemmän ihmisjoukon koiria siellä on mukana, suhteessa koko harrastajalukumäärään. Loogista.
Pentueitahan nyt riittää kaikille, niistä ei oo pulaa. Varsinkin bortsuja kaupataan joka suunnasta, ja nyt belgienkin pentuekanta näyttää olevan hienossa nousussa. Näitähän nyt pulpahtaa ihan rodusta kuin rodusta, kun toria kattelee. Kyllä ainakin mä oon tehnyt (ja tiedän monien muidenkin tekevän) syrjähyppyjä "omasta rodusta", harvalla on vain sitä yhtä rotua kennelissä. Yleensä aina kennelistä löytyy musta lammas jos toinenkin.
Tää syksy varmaan vaan on nyt jotain pentuhuumaa, yritetään uudistaa kovasti kenneleiden koiruuksia ja muuten vaan vuoden aikana koirat ovat ehtineet kisata siihen tiettyyn pisteeseen asti, että on pentueeseen valmis.
Kyllä tähän peliin uusiakin harrastajia mahtuis, ja toki kisamääräkin nousee aina mitä enemmän kisanjärjestäjiä on, mutta monesti tälläkin hetkellä kuulee useammastakin suunnasta, kuinka tyypit eivät vain ehdi kisoihin koirineen mukaan, kun ne kolmenkympin rajat täyttyvät tyyliin parissa minuutissa. :D
- cantarel
- Söi navetan kaksi nautaa
Mun mielestä ainakin Turrilaa kannattais mainostaa noille epävirallisissa piireissä pyöriville esim. suntuubikenneleille! Ois tosiaan hienoa saada suntuubilaisia tänne, ne kun tuntuvat aika paljon tuovan koiria, eivätkä aina vaan ota pentua joltain toiselta. :) Ei siinä mitään pahaa ole, että haluaa suvullisen koiran - mutta mun mielestä melkeen rodussa kuin rodussa on niin paljon suvullisia koiria, että uutta verta todellakin tarvittaisiin. Ja varsinkin mulle kun musta tuntuu, etten koskaan löydä tasasukuista pentua. Vaikka kuinka monta hienoa pentuetta hienoilta kasvattajilta, mutta mä haluan tasasukuisia koiria, koska tasaiset suvut on kauniita.
-
- Kriisissä
Mutta siis tottakai ne uudetkin harrastajat varmaan kisojakin innostuis vielä järjestämään, joten en usko siinä olevan ongelmaa. Itse koen että pentujen kauppaaminen on hankalaa etenkin niissä ns. ei niin suosituissa roduissa ja bortsu on jo vuosia pitänyt paikkansa v-maailmassa mun mielestä aika hyvin. Varsinkin tuntuu että nykyään virtuaali koiriltakin halutaan niin hirveästi sitä monipuolisuutta kisaamiseen, mikä automaattisesti heikentää niiden rotujen määrää, joille ei niitä lajeja ole tarjolla niin paljoa (mm. kääpiökoirat). Pelkään myös että kun uusia harrastajia ei tule samaan tahtiin kuin mitä porukka lopettaa niin jossain vaiheessa tullaan siihen pisteeseen, että koko "virallinen" vkoirailu kuihtuu kasaan.
- Cookiemonster
- Kanada
Joo mie oon ihan samaa mieltä! Onhan täällä muutama kennelin pitäjä tuubipuolelta, mutta suurinosa on vielä ihan "pimennossa" tästä. Pitäisikö sitten ruveta hyppelemään tuubikenneleiden vieraskirjoissa mainostelemassa tuwwifoorumia? Jolloin sen huomaisi paremmin, kun he niitä viekkuja kurkkailevat melkeimpä aina kirjautuessan. Kuulostaa ehkä vähän oudolta(?), mutta miksei.cantarel kirjoitti:Mun mielestä ainakin Turrilaa kannattais mainostaa noille epävirallisissa piireissä pyöriville esim. suntuubikenneleille! Ois tosiaan hienoa saada suntuubilaisia tänne, ne kun tuntuvat aika paljon tuovan koiria, eivätkä aina vaan ota pentua joltain toiselta. :) Ei siinä mitään pahaa ole, että haluaa suvullisen koiran - mutta mun mielestä melkeen rodussa kuin rodussa on niin paljon suvullisia koiria, että uutta verta todellakin tarvittaisiin. Ja varsinkin mulle kun musta tuntuu, etten koskaan löydä tasasukuista pentua. Vaikka kuinka monta hienoa pentuetta hienoilta kasvattajilta, mutta mä haluan tasasukuisia koiria, koska tasaiset suvut on kauniita.
Onhan meitä virtuaalihössöttäjiä jo paljon, mutta tuskimpa koskaan liikaa. Enkä usko että vkennel -toiminta koskaan tulee ihan kasaan kuihtumaan, kun vähän väliä ilmoille hypähtää uusia "kasvojakin".
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
-
- Nakkisotilas
"Mun mielestä ainakin Turrilaa kannattais mainostaa noille epävirallisissa piireissä pyöriville esim. suntuubikenneleille! Ois tosiaan hienoa saada suntuubilaisia tänne, ne kun tuntuvat aika paljon tuovan koiria, eivätkä aina vaan ota pentua joltain toiselta. :)"
Eli jos on kennel suntuubissa niin se tarkoittaa että kennel on epävirallinen? Tiedän paljon suntuubikenneleitä joissa kisataan virallisissa kisoissa, eikä Aurora Borealis oo mun mielestä ihan epävirallinen. En mä nyt vaan jaksais niiden HTML-koodien kanssa sählätä.
Eli jos on kennel suntuubissa niin se tarkoittaa että kennel on epävirallinen? Tiedän paljon suntuubikenneleitä joissa kisataan virallisissa kisoissa, eikä Aurora Borealis oo mun mielestä ihan epävirallinen. En mä nyt vaan jaksais niiden HTML-koodien kanssa sählätä.
Black sunsets in your eyes, am I dreaming?
-
- Nakkisotilas
Mut onhan noita pentueita tällä hetkellä tulossa aika paljon, taidan siirtää omaa pentuesuunitelmaani vähän kauemmaksi :D Mutta mä voin tietenkin auttaa tossa Turrilan mainostamishässäkässä, tiedän monia vähän "epävirallisempia" kenneleitä :)
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Määkin tiiän monia suntuubikenneleitä jotka kisaa ja myös jotka ei tiiä hölkäsen pöläistä paikasta nimeltä turrila tai kisaliitoista. Musta nyt tosta cantarellin kommentista ei tarvii ärinää alkaa vääntämään, fakta on varmaan vaan se, että nuorimmat ja uusimmat virtuaalikoirailussa pyörivät aloittaa sitä kautta ja siksi juuri siihen suuntaan tarviikin informaatiota lisätä juuri näistä liitoista ja yhteistyöstä laajemmin virtuaalikenneleiden kanssa. Ja ymmärsin cantarellin viestistä sen, että ne suntuubilaiset jotka PYÖRII epävirallisissa piireissä tarkoittaen just näitä kisoja ymsyms niin niitä voisi ehdottomasti pyytää tänne!
Thats it, avasin suuni :D:D:DS
Mä aloitin websissä joskus 2004-2005 en tiennyt tälläisestä paikasta MITÄÄN saatika, että kisoja olisi laajemmin kuin mätsäröinti.
Thats it, avasin suuni :D:D:DS
Mä aloitin websissä joskus 2004-2005 en tiennyt tälläisestä paikasta MITÄÄN saatika, että kisoja olisi laajemmin kuin mätsäröinti.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
- cantarel
- Söi navetan kaksi nautaa
Tuli ilmeisesti yleistettyä vähän liikaa. :D Tiedän mäkin monta hienoa suntuubikenneliä joissa kisataan liittojen alaisissa kisoissa ja joissa sellaisia järjestetään ahkeraan, mutta oon myös selannu monta sellaista läpi, joissa on ihanan nostalginen tapa esim. listata koirat alekkain ja joilla on hassuja söpöjä nimiä koirilla. Ja näitä just haluaisin tänne viralliselle puolelle lisää. Siis, "viralliselle". ;) Ei ne mun mielestä epävirallisia kenneleitä ole - ne vaan ei ole tässä "virallisessa" toiminnassa mukana. Kenneleitä siinä missä muutkin.
Eli en siis tarkoittanut mitenkään pahalla mun kommenttia suntuubikenneleitä kohtaan yleisesti.
Eli en siis tarkoittanut mitenkään pahalla mun kommenttia suntuubikenneleitä kohtaan yleisesti.
-
- Nakkisotilas
Aha.
Mä menen nyt varmaan mainostelemaan Turrilaa noille muille kenneleille.
Mä menen nyt varmaan mainostelemaan Turrilaa noille muille kenneleille.
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Jos cantarelilla olisi jotain suntuubi-kenneleitä vastaan, niin tuskinpa hän haluaisi niitä tänne - kun just nyt oli se pointti, että heidät pitää saada mukaan! 

-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Munkin mielestä uudet tyypit ois ihan jees. Onko turrilalla fb -sivua? Voishan sieltäkin tulla joku uusi harrastaja.
-
- Höpsö veitikka
Ei siellä oo varsinaista sivua joka kantais samaa nimeä, mutta on siellä "Väärät mielipiteet kielletty".
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja