Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Ansk
Syvällistä
Viesti:

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Ansk »

Jees kiitokset! Unohtui mullakin kisasivulle tuo mainita, mutta ajattelin jotenkin että se olis ikään kuin kirjoittamaton sääntö virtuaalikisoissa. :D
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Minkä takia näyttelyissä vaaditaan BH-kokeen suoritusta rodulla kuin rodulla jos haluaa valioitua kaavalla
3x serti yhdestä maasta = yhden maan valio
+ BH
+ yksi serti toisesta maasta = myös toisen maan valio?
Eikö olisi tavallaan järkevämpää jos koirilla olisi vaikka ykköstulos "käyttötarkoituksestaan" (paimenkoiralajeilla kuma, settereillä kanakoirailutulos) ja sit niillä "käyttötarkoituksettomilla" (seurakoirat ja muut joilla se tarkoitus on vähän hämärämpi) sit se BH vai meneekö liian vaikeaksi?
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Onko nykyään ollenkaan kysyntää pelkästään näyttelyissä kisanneiden koirien pennuille? Ts. ottaako kukaan sellaista? Mä kun en enää jaksais kisata käyttölajeissa, niin mietin että tyssääkö mun kasvatustoimintakin nyt kokonaan tähän. :mrgreen:
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Kyllä mä yleensä ainakin oon kattonut vähän, millasia käyttötuloksia niiltä parentseilta löytyy, mutta enemmän pidän arvossa sitä sukua. Suvusta katon vähän kuinka pitkälle se kantaa, onko evm.-sukuisuutta, ja millasta "laatua" se nyt yleensä sitten on, millainen on jalostustilanne ko. taulussa.
Todennäköisesti kuitenkin jätän varjoon näyttelypentueen, mikäli pennun haluan, jos tarjolla on myös pentue, jossa vanhempien kanssa on painotettu myös käyttöominaisuuksia. Mulla kuitenkin koko tämän virtuaalikasvatustyön peruskysymyksinä on se, että painotetaan enemmän niitä käyttöominaisuuksia.
whokilledbambi
Höpsö veitikka

shetlanninlammaskoira
JUN
n. Roadrunner Coyotes Berenice EH1

AVO
u. Roadrunner Coyotes Detroit Rock City EH1
u. Sanwich's Nicky EH2

n. Roadrunner Coyotes Off With Her Shirt! ERI1 SA PN2
n. Roadrunner Coyotes Permanent Jackass ERI2 SA PN4
n. Roadrunner Coyotes I Hope You Step on a Lego EH3
n. Lumikummun Tallulah Dream H

VET
n. Roadrunner Coyotes Dirty Sexy Money ERI1 SA ROP-vet PN3

VAL
n. Roadrunner Coyotes Limited Edition ERI1 SA PN1 ROP
Meneekö serti PN2:selle (Roadrunner Coyotes Off With Her Shirt!) kun ROP on jo valio?

Mites jos koira on valioitunut jo 21.8. mutta sitä ei ole korjattu koiran sivuille, kuukautta myöhemmin koira kisaa vielä avoimissa ja saa sertin oltuaan PN2 (kun PN1 on valio), meneekö se vielä alemmas PN3:selle tässä viimeisimmässä?
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Eros
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eros »

^Kyllä, jos PN2 voi sen vastaanottaaa.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Emmä tiiä mihin mä tän voisin tunkea, mutta mutta kun oon melkein koko ajan koneella, niin voisin mielelläni tulla johonkin kisaliittoon toiseksi päivittäjäksi! Ei sillä, että nykyisissä ollaan niin epäaktiivisia, vaan ihan sillä, että kun muilla ihmisillä on elämä, mutta mulla ei, niin voisin kytätä sitä sähköpostia kokoajan ja lisätä uudet kisat. :D

Ja voisin olla sitten vielä aktiivisempi ja järkätä ite kokoajan lisää kisoja. XD
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mä kans voisin tosiaan jos tarvitsee auttavaa kättä. Mulla oli pari vuotta vSPKL ja vFBL.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Erika kirjoitti:Onko nykyään ollenkaan kysyntää pelkästään näyttelyissä kisanneiden koirien pennuille?
Eipä niillä tuloksilla ole kauheasti väliä mikäli vaan yksilöt ja suku nappaa. Paitsi että sakupentueissa katson et koirilla on ees IPO1-tulos.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Ahmapoika kirjoitti:Emmä tiiä mihin mä tän voisin tunkea, mutta mutta kun oon melkein koko ajan koneella, niin voisin mielelläni tulla johonkin kisaliittoon toiseksi päivittäjäksi! Ei sillä, että nykyisissä ollaan niin epäaktiivisia, vaan ihan sillä, että kun muilla ihmisillä on elämä, mutta mulla ei, niin voisin kytätä sitä sähköpostia kokoajan ja lisätä uudet kisat. :D

Ja voisin olla sitten vielä aktiivisempi ja järkätä ite kokoajan lisää kisoja. XD
Kanakoiraliitto taitaa olla täysin jäässä eli käy kidnappaamassa pliiiiis!
Terkuin irkkusetterin kanssa kisaava
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Höh, mua inspisi enemmän oikeesti enemmän joku missä kisaan suurimman osan koiristani kanssa. :mrgreen: Vaikka onhan mulla nuo kaksi weimaria kyllä...
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Ihan yleisesti, voisko tokoon järjestää enemmän rajattoman osallistujamäärän kisoja? Tuntuu että luokat menee parissa minuutissa täyteen ja ei vaan oo mitään mahkuja päästä edes mukaan jos ei jaksa kytätä kalentereita 24/7...
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^ Niimpä! Ja jos perustellaan, ettei jaksa sitä 60 koiraa tarkistaa niin, nyt tosi pahiksena voi kysyä, että onko pakko ne tarkistaa? Ite ainakaan melkein koskaan tarkistele noita koiria, oli kyseessä sitten tokokoe tai agilitykisa. Koska tokon tuomaroiminenhan on niin helppoa, oli niitä koiria sit 30 tai 80, niin heittää vaan THS-koneeseen ja siinä se. :3

(Ehen koskaa mitään turhia viestejä lähetä, enhän?)

Mut mul on kyl tarkotuksena aktiivisesti ruveta noita tokokokeita järkkäämään nyt enemmän, juurikin noita mihin voi yksi omistaja ilmoittaa 5 koiraa luokkaan ja startteja on neljä. Onko muuten ihan idioottia tuollainen? Omat koirani ainakin nyt ovat saaneet hirmuisesti 1-palkintoja ja nousseet luokissa juurikin noiden ansioista... Tottakai olisi tarkoitus alkaa pyytää jotain muitakin tuomareiksi, eikä itse tuomaroida kaikkea.
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mun mielestä koirien tarkistaminen on tärkeää. Ok jos koiria on yli 50 niin sitten ei tarvitsisi, mutta jos on 30 niin c'mon. Luokkanousuja kuitenkin tapahtuu älyttömästi ja se on rasittavaa muille kisaajille, kuin omistajallekin, että se on Murrekurren Ruskea Rekku on saanut 5x 1. palkintoa ALO:sta. Toki omistajan vastuulla on lähettää kisajärkkääjälle korjausviestejä, mutta aina ei muista/huomaa.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^ Mitä rasittavaa siinä on? Varsinkaan tokossahan kun koirille jaetaan pistemäärät, okei agilityssä jos se koira x joka on jo ehtinyt kolme vKUMAa saada, voi viedä vKUMAn joltain toiselta koiralta, mutta no ite ainakin pyrin pitämään kisat niin, että ne ilmoitetaan parhaimmassa tapauksessa vaan paria tuntia ennen kuin tuomaroin noi, niin uskon ettei siinä ajassa ehdi kauheasti luokkanousuja tulla. Toki kaikki tekee eri tavalla.

Mua itteä vähän ärsyttää, että esim. tokossa tai agilityssä laitetaan se päivämäärä sinne parin viikon päähän siitä milloin se kisa ilmoitetaan, kukin tavallaan, mutta näyttää hölmöltä kun yhdenkin koirani kisakalenterissa taitaa olla, että ALO-luokan toinen 1-palkinto saatu 18.10. ja se on noussut AVO-luokasta VOI-luokkaan tässä ihan lokakuun alussa. :D Siis kun noissa tulee luokat yleensä niin nopeasti täyteen, että siihen ei tarvi sitä paria viikkoa varata, että odottelee, että joku 30-50 koiran luokka tulis täyteen...
Lukittu