vFCI kirjoitti:Kilpailuarvostelussa tuomari sijoittaa luokittain ja sukupuolittain erinomainen laatumaininnalla palkitut neljä (4) parasta koiraa paremmuusjärjestykseen (ei tarkoita paras uros ja paras narttu-kilpailuja).
Eli siis ERIn saaneet sijoitetaan. Tosin nuo vFCI'nkin sivut on vähän epäloogiset, kun toisaalta edellisessä lauseessa sanotaan, että sekä ERIn että EH'n saaneet sijoitetaan...
Sehän menee niin että jos ei ole tarpeeksi SA/ERI:n saaneita niin EH:lla pääsee kilpailuluokkaan, sama pätee myös irl näyttelyissä. Et jos esim AVO luokassa on
AVO
Murrihaukku ERI1 SA
Hakksshdoasj ERI2 SA
Kukkakasa ERI3
BLAARMUR EH4
My puppets.
Ilman käsii
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
^Ei päde virtuaalipuolella. Yhessä kohtaa IRL:ssä oli sääntö, että erittäin hyvällä ei pääse kilpailuluokkaan ja sääntömuutokset tehtiin siinä välissä virtuaalipuolella eikä niitä ole sen jälkeen muutettu. Ja PIVIKO:ssa ainakin pätee tämä sääntö tällä hetkellä, koska mua ei ole infottu tuosta, että erittäin hyvällä pääsisi kilpailuluokkaan.
// Sitäpä en tiedä miksi ei ole muutettu, mutta tosiaan virtuaalipuolella ei oo tehty sääntömuutoksia tänä vuonna näyttelysääntöjen osalta. PIVIKO:han toimii tasan sen mukaan miten vFCI:n puolella on näyttelysäännöt, mutta jos se musta olisi kiinni niin erittäin hyvätkin sijoitettaisiin.
Mut sehän on nyt 2012 vuodesta ollut niin että EH:lla pääsee kilpailuluokkaan, miksei tätä ole muutettu virtuaalipuolelle?
Mä olen ikävä kyllä sitten tuomaroinnut koko tän vuoden päin helvettiä, koska olen EH:tkin sijoittanut, olettaen että virt. puoli pysyy irl puolen mukana.
My puppets.
Ilman käsii
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2015 tyylilyyli
Mä tiedustelin tuota asiaa kun muutos tuli irliin taas voimaan, mutta sitä ei viitsitty tehdä / näetty tarpeelliseksi. Toisaalta ymmärrän (harvaa kiinnostaa se eh:n tulos / niitä merkkaillaan), mutta toisaalta olis "helpompaa" mahdollisimman hyvä vastaavuus irlin kanssa.
Eli tällä hetkellä virtuaalipuolella vain ERIn (+ SAn) saaneet on mukana kilpailuluokassa.
Kukaan tuskin kuolee jos sä oot noille eh'ille kilpailusijoja jakanut, Rebe. :')
No tjaa, näemmä se minäkin tuomaroin tuon yhden näyttelyn sitten osittain päin persettä, kun sijoitin myös EH:n saaneita, mutta tuskin on kovin vakava moka! Itsekin olen kyllä sillä kannalla, että säännöt pitäis muuttaa (taas) IRL-sääntöjä vastaaviksi.
Ei mene, katsoin eilen ihan samaa. Kolme ekaa on tuomaroitu oikein ja loput sit meneekin päin seiniä.
My puppets.
Ilman käsii
Vuoden 2015 tyylilyyli
Kuinka sallittua on osallistua kisoihin ja tuomaroida eri nimellä? Vähän höpöä, kun jotkut tuomaroi nimellä Pertti ja kisaa samassa kisassa koirinensa nimimerkillä Köntti?
Tästä ei kai ole mitään sääntöä? Mä kisaan jigglytwixillä ja hoidan kaiken muun bambilla/whokilledbambilla. Tämä jigglytwix vain sen takia, että kun vaihdoin tuon nimimerkin niin on tullut parempaa tulosta, en tiedä onko se nimimerkin vai tuurin takia. Joskus tuomaroidessani samat nimimerkit ovat pomppineet kärkisijoilla jokaisessa luokassa ja tässäkin mietityttää että onko joissakin arvontakoneissa bugi joka aiheuttaa sen vai onko tässäkin kyse tuurista?
Miksei voi sitten tuomaroida sillä samalla nimimerkillä? Tuntuu jotenkin hämärältä, kun tyypit tekee noin. :D
Vaaksiainen (vai mikä hän nyt on!) joskus tutki noita arvontakoneita ja teki jonkinlaisia päätelmiä siitä miten saa "parhaita" tuloksia joissain tietyissä arvontakoneissa. En kyllä muista tämän "tutkimuksen" tuloksia. :D
Ilmoittaudun yleensä tuomariksi täällä turrilassa kirjoittamalla kyselyyn tyyliin "voin tuomaroida, tule huomauttamaan kun vip tulee" ja siitä ihmiset automaattisesti odottaa että whokilledbambilla/bambilla mennään. Hirveästi en oo tainnut tuomaroida tuomariBambi&kisaajaJiggly-kisoja, mutta muutamia kumminkin.
^^ Ite en ainakaan jaksa aina korjata tai sanoa, että tuomaroin nimellä Veera (paitsi pivikonäyttelyt), kun ihmiset lätkäsee automaattisesti nimimerkin mukaan. Omat kisat tuleekin tuomaroitua omalla nimellä, mutta muitten kisat sit nimimerkillä.