Saa poistaa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Litsikoira
Nakkisotilas

Saa poistaa

Viesti Kirjoittaja Litsikoira »

Yhtäkkiä minulle tuli mieleen, että voisiko perustaa jonkinlaisen sivun, johon listattaisiin kaikki virtuaalimaailman koirat, ja sieltä voisi katsoa esim. kuinka monta mopsia on virtuaalimaailmassa. Se voi olla tosin aika vaikeaa löytää kaikki virtuaalimaailman koirat & listata ne. Ja vFCI listaa myös virtuaalikoiria, mutta monet "epäviralliset" harrastajat eivät rekisteröi koiriaan. Mitä mieltä olette tästä?
Black sunsets in your eyes, am I dreaming?
Sikko
Floodari

Re: Virtuaalimaailman koirat

Viesti Kirjoittaja Sikko »

Herää kysymys kuinka useat "epäviralliset" harrastajat lisäisivät koiriaan tälle suunnittelemallesi listalle, jos he eivät rekisteröi koiriaan?
you know what i like about people?
their dogs
Litsikoira
Nakkisotilas

Se on yks niistä ongelmista :'D Mä ajattelin myös että mä voisin varmaan itsekkin listata ne jos saan heiltä luvan listata heidän koiriaan :D
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

En tiedä sit miten esimerkiks koirien sivujen osoitteet toimis tällasella listauksella, kun ne kuitenkin vaihtuvat koko ajan ja näin. Sit siellä olis lopulta puolet toimimattomia sivuja, ja itellä ei ainakaan olis intoa ilmoitella uusia osoitteita kun koiria on niin pirun paljon. Mä en oikeastaan varmaan edes haluaisi että mun koiria olisi mukana. Jotenkin ajatus ei vaan innosta... Mikä tän perimmäinen hyöty sit olis? Luulen, että jokainen harrastaja tietää oman rotunsa kannan virtuaalimaailmassa, ja jos uutena tulee rodun pariin, niin voi kysellä E&K-alueen rotukartoitusketjuissa tai perustaa sellaisen, jos sitä ei vielä ole.
Esme
Kanada

Viesti Kirjoittaja Esme »

Periaatteessahan tuollainen lista on jo täällä. Tosin tuolla on vain turrien virtuaalikoirat, eikä meidänkään kaikkien ja muutenkin tuo on varmasti ainakin joiltain osin jo vanhentunut...

Joku joskus haaveili jostakin koiranetin tyyppisestä virtuaalimaailmaan, jossa siis olisi kaikki kuolleidenkin koirien tiedot lisättynä ns. "sukutaulukoiriksi". Ehkä näitä kahta ideaa voisi alkaa jotenkin jalostamaan yhteen? Suurin ongelma tässä on varmasti nuo epävirallisen puolen tyypit, joiden kennelit ja koirat katoaa parhaillaan alle viikossa biittiavaruuteen...
Onnea On - border collies
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Mä en nyt silleen oikein ymmärrä et miksi noi ns. epävirallisen puolen tyypit pitäs repiä tähän mukaan kun ei niitä selvästikään kauheasti kiinnosta rekkaillaan koiriaan mihinkään, eikä esim. turreista varmaan kauhean moni näitä koiria käytä kasvatustyössään yms. ?
Litsikoira
Nakkisotilas

[quote="Esme"]Periaatteessahan tuollainen lista on jo täällä.[quote]

Ai, en ole huomannut :)

[quote="Esme"]Joku joskus haaveili jostakin koiranetin tyyppisestä virtuaalimaailmaan, jossa siis olisi kaikki kuolleidenkin koirien tiedot lisättynä ns. "sukutaulukoiriksi". Ehkä näitä kahta ideaa voisi alkaa jotenkin jalostamaan yhteen?[quote]

Joo, ajattelinkin vähän jotain tollasta :)
Litsikoira
Nakkisotilas

Mä ajattelinkin ettei tää varmaan tuu onnistumaan, mutta olin ajatellut kysyä vielä teiltä.
Kirsi
Höpsö veitikka

Re: Saa poistaa

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Tollai Koiranetin tapainen olis tietysti kätevä, mutta koska kukaan ei pysty tuollasta ylläpitämään yksin tai ees porukassa, niin parhaimman tuloksen saa kun ihmiset viitsii rekata ne koiransa. Tietokantojahan on jo muutamalla rodulla, mutta itse sakujen tietokannan pitäjänä tiedän että työtä on ihan hemmetisti jo yhden rodun koirien keräämisessä.

Tietysti jos tosta rekkaamisesta tulisi pakollista kisaamisen edellytyksenä, niin se saisi ihmisiä rekisteröimään koiriansa paljon aktiivisemmin. Mutta sekin tietysti tarkottaa sitä, että sillä rekisterillä pitäisi olla monta päivittäjää, että sen saisi pysymään ajan tasalla.
Vastaa Viestiin