Duskarran D-pienokaiset

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Vastaa Viestiin
Janina
Höpsö veitikka

Duskarran D-pienokaiset

Viesti Kirjoittaja Janina »

• Kuva
Olisi aika vauvashelttien! Duskarran D-pentue alkaisi nyt siis olemaan ajankohtainen. Sen verran voisin sanoa tähän alkuun, että pentujen kanssa kisattavat lajit ja tahti on ihan itse päätettävissä. Joitakin elonmerkkejä koirasta toivoisin kuitenkin silloin tällöin näkeväni tai kuulevani. Mitään säännöllistä kuulumisten ilmoittelua en myöskään vaadi, mutta mahdollisesta jalostuskäytöstä, myynnistä tai koiran poismenosta haluan kuulla. Jalostuskäyttöä en tahdo kieltää yhdeltäkään pennulta, enkä mielelläni myöskään rajoittaa. Itse en oo turhan tarkka sukujen yleisyyksien kanssa. Tämänkään pentueen suku ei ole emän puolelta kaikkein harvinaisin, ja Unille on tulossa mahdollisesti vielä toinen pentue bambin kennelnimen alle. Mut ei nyt anneta sen häiritä, uutta verta on kuitenkin niin helppo tuoda virtuaalimaailmaan aina tarvittaessa!
  • Kuva Kuva
    © Sara L. & White Coastal
  • Kuva
Nyt siis kyseessä on mielestäni suvultaan aivan ihana merle-trikki -yhdistelmä. McFarland's-koirista olen pitänyt alusta asti, ja pentueen emän takaa löytyy mm. yksi aikansa hienoimmista trikkiuroksista, eli Dancer's Elegant Boy jolla ei valitettavasti enää ole sivuja.

Isänä pentueelle toimii siis Josefinan ihastuttava BH VPVA VTVA VKTV RH-F A RH-FL B McFarland's Ultra Simple Case, tutummin Linus. Linus on luonteeltaan varsiin mukiinmenevä, komeanvärinen tricolour-uros. Jo mainittujen meriittien lisäksi se on kisaillut itselleen 3 kappaleen verran VKUMia ja MEKUMia sekä 50 flyball-pistettä. Näyttelyansioiksikin on saavutettu yksi SERT ja CACIB. Linuksen vanhemmat ovat upeat evm-sukuiset Bluevalley Sweet Success, joka tällä hetkellä asuu Duskarrassa, sekä Rebecan edesmennyt soopelinarttu Bride of Crass Appeal.

Mammakoiran virkaa hoitelee bambin kasvattama, Twiggyn omistama kuvankaunis merlenarttu BH TK4 VTVA VAVA VPVA VKANS & VFIN & VNOR & VLTU & VGRC & VLVA & VLUX & VFRA & VUSA & VNLD & VSWE & VISL MVA VWW-09 VLUXW-10 VLTUW-11 VNORW-11 VNLDW-11 Just Bittersweet Bitch "Uni", joka on ollut sijoitusnarttuna minulta. Myös Unin vanhemmat ovat täysin evm-sukuiset, eli edesmenneet Dancer's Elegant Boy & Wish Me Luck. Uni on näyttänyt kyntensä niin näyttö- kuin käyttöpuolellakin.
  • Kuva
Nimiteema julkistetaan myöhemmin. Nimet eivät kuitenkaan tule olemaan D-alkuisia, vaikka D-pentue kyseessä onkin.
  • Kuva
Sijoitusnartun kohtalosta odotellaan vahvistusta, mutta käytännössä katsoen se on jo varattu. Pentueeseen syntyy ainoastaan blue merlejä ja tricoloureja.
Josefina
Ei enää ikinä uudestaan

Re: Duskarran D-pienokaiset

Viesti Kirjoittaja Josefina »

Mä voisin kyllä ehkä haluta sijoitukseen, kun ei mulla ole noille shelteille omaa jalostuskäyttöä ollenkaan. :) Sain Petralta luvan kaivella sen kuva-arkistoja, mutta koska en oo seuraillut shelttejä yhtään ja mun mielestä maailman kaunein on meidän Matias, niin saatat ehkä joutua vähän auttamaan kuvien valinnassa... :D
First time I saw you I knew right away
Made up my mind you would be mine someday
I'm the one to take you all the way

Vuoden Optimisti 2013
Janina
Höpsö veitikka

Selvä homma! :D Mulle käy kyllä mitkä tahansa kuvat kunhan on merle tai trikkki. Mut jos haluat sellasen koiran jolla vois olla mahdollisuuksia näyttelyissä pärjätä niin mielelläni autan!
Janina
Höpsö veitikka

Re: Duskarran D-pienokaiset // JOSEFINA & TWIGGY

Hei hetkinen musta tuntuu et on vierähtäny 2 kuukautta. :mrgreen: Sori, mulla on ollu innostus vähä matalalla! Mut edelleen jos Josefina ja Twiggy on ottamassa, niin nää olis korttipelipennut! Eli ei tarvi alkaa D:llä, täältä mieleinen nimi. Vain sellaset säännöt yhtenäisyyden vuoksi et ei englantia eikä suomea. Muutkin korttipelit käy jos tietää/löytää.

Mulle tulee Duskarra Euchre.
Ja vielä mahtuu kyllä varaajia mukaan jos joku haluaa.
Josefina
Ei enää ikinä uudestaan

Heei, mäkin olin unohtanut tän! Hehheh, mutta joo, oon edelleen kyllä ottamassa. :) Laittelen sivujakin tässä ihan justiinsa, kun eipä mulla muutakaan tekemistä oo.

// Duskarra Trigami "Dennis", sivuja pitää viel säätää mut tohon ne tulloo. :)

Vuoden Optimisti 2013
seita
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja seita »

hmm, mä oon miettinyt sheltin hankkimista jo vähän aikaa mutta se on jäänyt aina ajatuksen tasolle vaan. nyt kuitenkin olis niin kiva pentue että olisin kiinnostunut!

tulisi tosiaan tonne mun kenneliin (linkki allekirjoituksessa) muiden paimenten kanssa. jos sulle on ok, aloiteltaisiin kisaaminen lähinnä agilityn ja paimennuksen puolella aktiivisemmin, toki myöhemmin myös tokossa kisataan kun alosta vapautuu vähän paikkoja. tavoitteena valioituminen paimennuksesta, agilitystä ja tokosta, tietysti myös BH haetaan (shelteillähän ei oo pk-oikeuksia?) ehkä myös jos oikein innostun niin voitais koiratanssissa kisailla.

mulla olis jo kuvatkin valmiina, ei mikään kauneuden multihuipentuma mutta itse en ole niin hirveän innostunut näyttelyissä kisaamaan. osaatko sanoa onko toi narttu vai uros ja minkä ikäinen?

jalostuskäytöstä en ole juuri kiinnostunut, varmaan tarjoan tätä sitten jollekin toiselle kun ollaan kaikki noi valionarvot hankittu. tai jotain. :mrgreen:
please be careful with me
glass bones held together
by paper tissue skin

((RUMOER))

pientä epäaktiivisuutta virtuaalikoirien puolella johtuen duunikiireistä ja muista henk.koht. sotkuista elämässä
Janina
Höpsö veitikka

Jeess, kiitti paljon Josefina! Hienot kuvatkin. :mrgreen: Muista ilmotella näyttelyihin et saatais kasvattajaryhmään vähän enemmän valinnanvaraa kun noi neljä mitä mulla nyt on.

seitalle tulee pentu :) Hyvältä kuulostaa ja tuossa kuvassa mun silmään JUN narttu. Kovin tutun näköinen koira mut ei nyt tuu tarkemmin mieleen. Lajit kuulostaa kanssa hyvältä ja tosiaan sheltillä ei oo pk-oikeuksia mutta onneksi moneen muuhun niistä on :)
seita
Toistolla tehoa

jee! nimeksi vois tulla Duskarra Sueca, pistän tähän vielä tänään sivuja näytille. :)

edit/
webs ei nyt suostu yhteistyöhön, sivut tulee varmaan sit huomenna jos sillon toimii!
by paper tissue skin

((RUMOER))

pientä epäaktiivisuutta virtuaalikoirien puolella johtuen duunikiireistä ja muista henk.koht. sotkuista elämässä
Josefina
Ei enää ikinä uudestaan

Joo, kerro vaan synttäripäivä jos se kerkeis vaikka maailmanvoittajaan. :) Ja ei tartte huolehtia, toi menee mun isompien kanssa samaan aikaan aina "kehään", joten etköhän saa sen ryhmän kokoon.

Vuoden Optimisti 2013
Janina
Höpsö veitikka

Aattelin et vauvat vois syntyä huomenna! Jos ei tuu maailmanloppu :mrgreen:
Josefina
Ei enää ikinä uudestaan

Loistavaa! Mulla noi kooditkin on jo valmiina, sormet syyhyy päästä kisaamaan! Mites muuten, rekkaatko ite pennut vai voinko tehä sen itekseni?

Vuoden Optimisti 2013
Janina
Höpsö veitikka

Mä voin rekkailla. Et saadaan sit kaikki varmasti rekisteriin :mrgreen: Mut shelttiyhdistykseen voi rekkailla ken tahtoo, jos siellä vielä on sellainen mahdollisuus!
seita
Toistolla tehoa

mun pentu sai äitinsä mukaan kutsumanimen, eli typystä tuli Uni! :)
by paper tissue skin

((RUMOER))

Janina
Höpsö veitikka

Voi miten kauniit sivut, kiitos :) Kasvattajaksi voi muuten laittaa Janina, oon pyrkinyt viime aikoina välttämään oikean nimeni käyttöä virtuaalipuuhissa :mrgreen:

// Melke! Sivu näyttää hirveen tyhjältä, toivottavasti ei kauaa ;)
Vastaa Viestiin