lukkoon

Etsitkö nartullesi tai uroksellesi yhden yön seuraa? Haluaisitko tarkistaa tämän hetken kuumimmat urokset omassa rodussasi? Tee se täällä!
Lukittu
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

lukkoon

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Itseltäni löytyy vain raakileita uroksia niin päädyimme Flean kanssa tulokseen, että käännytään turrilaisten puolelle, koska turrilaisilta löytyy mahtavia koiria.

Sijoitusnarttuni Oodi kaipailee siis sulhoa. Oodi on omaan silmääni erittäin näpsäkän näköinen tyttö ja sen takaa löytyy evm. sukuiset vanhemmat. Oodin isä on Yyhs Quo Vadis, joka on rakenteeltaan hitusen raskaampi, mutta kisakentillä kivasti pärjännyt, hyvän paimennusvietin omaava ja muutenkin kovin mutkaton uros. Oodin emä onkin sitten Roosen Rööst Stop and Stare, joka on aina ollut hyvin rauhallinen ja tehnyt työnsä tarkasti. Myös tältä koiralta löytyy hyvä paimennusvietti ja sen kanssa onkin ollut ilo työskennellä. Vadilta ja Pitsiltä on kummaltakin vain perusrata suoritettu hyväksytysti, mutta itselleni tämä on riittänyt, koska niistä on ollut valtavasti apua tilan töissä.

Oodilla on kolme sisarusta: Alva, Hiiru & Lumo. Sisaruksilla ei ole vielä pentuja, mutta tulevaisuudessa saattaapi tullakin. Pentulaatikossa Oodi oli jo utelias ja siinä oli selkeää riiviöimäisyyttä. Se kiusasi siskoja parhaansa mukaan, tuhosi leluja (vahingossa!) ja suhtautui kaikkeen todella avoimesti ja uteliaasti. Eipä Oodi ole tänä päivänäkään hirveämmin muuttunut. Lelut tosin ovat pysyneet paremmin ehjänä, vaikka edelleen tämä joka paikkaan nenänsä työntävä tytsy on todella innokas leikkimään. Kisakentillä Oodi on ollut yksinkertaisesti mahtava ja kasvattajana on ollut ilo seurata vierestä kuinka tyylikästä suoritusta Oodi tekee. Valioksi on päässyt paimennuksesta, pk-viestiltä, tokosta ja agilitystä, jonka lisäksi tuloksia löytyy myös huumekoirakokeista ja vesipelastuksesta. Paras näyttelytulos VSP ja muutenkin saanut ihan kivoja tuloksia näyttelyistä.

Mitäs sitten urokselta vaaditaan? Ehdottomasti omaan makuuni oleva suku. Oodin tapauksessa haen harvinaisempaa / ei niin yleistä sukua / hyvää sukua, mutta suvun pituudella ei ole väliä. Toki 1-polvinen olisi kiva, jolloin saataisiin tasasukuisia pentuja, mutta mulle tasasukuisuus ei ole niin tärkeää, joten haluan näytille kaikki kivat urokset. Kisatuloksilta joku valion arvo olisi kiva (vPVA<3) ja sen lisäksi vaikka pk-puolelta koulutustunnuksia. Tosin kisatulostenkaan suhteen en halua olla niin tarkka, joten jos uroksellasi vain on kiva suku niin pistäs näytille! Urosta en tule päättämään yksin vaan haluan myös Flean mielipiteen tähän asiaan.
Kurris
Kanada
Viestit: 1420
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 4:06 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: E: bcu

Viesti Kirjoittaja Kurris »

Saako urokselle olla aikaisempia pentueita?
Taukoilen
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: E: bcu

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Riippuu minkä kokoisia, miten pentuja on käytetty jalostukseen ja minkälainen suku uroksen takana on. Ja tekeekö se niin lähtemättömän vaikutuksen, että se uros on pakko saada, vaikka olis aikaisempi pentue :D

Ja luonnollisesti uroksen omistajalle on astutuspalkaksi luvassa pentu!
Saino
Ei riitä.
Viestit: 376
Liittynyt: Su Touko 27, 2012 6:48 pm

Re: E: bcu

Viesti Kirjoittaja Saino »

Hile on Blackien kasvatti, mutta hän on lopettanut virtuaalikoiratouhut tietääkseni, joten Hileen vanhemmillakaan ei ole toimivia sivuja. Hileellä on kaksi sisarusta virtuaalimaailmassa (linkit Hileen sivulla). Mutta Hile on siis 1-polvinen uros aika harvinaisesta suvusta. Hileestä on mahdollista saada vielä ainakin toko- ja agilityvalio.
Joskus toivon olevani kuuro, mykkä ja sokea.
Kurris
Kanada
Viestit: 1420
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 4:06 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: E: bcu

Viesti Kirjoittaja Kurris »

Mulla ois Ratu joka on aika vaatimaton tapaus tuloksiensa puolesta ja suvusta olen melko tietämätön. Oisin valmis tän pentueen jälkeen kuoppaamaan sen. Sillä on yksi pentue Akbrassa ja en nyt muista äkkiseltään monta pentua siihen syntyi kun olen kännykällä.
Taukoilen
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: E: bcu

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Ratun emän kasvattajana suosittelen että sille ei enää toista pentuetta tule. Mä en tiiä miten noilla LL D-pennuilla muilla on jälkeläisiä, mutta sen siskolla Liirun Laarun Dazzlella on Pennyroyalissa pentue suht yleissukuisen uroksen kanssa. Ja ainakin yhdelle noista pennuista on tulossa jälkikasvua.

Toki saatte tehdä mitä haluatte, mutta suosittelen vaan. :D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Kurris
Kanada
Viestit: 1420
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 4:06 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: E: bcu

Viesti Kirjoittaja Kurris »

jabberjay kirjoitti:Ratun emän kasvattajana suosittelen että sille ei enää toista pentuetta tule. Mä en tiiä miten noilla LL D-pennuilla muilla on jälkeläisiä, mutta sen siskolla Liirun Laarun Dazzlella on Pennyroyalissa pentue suht yleissukuisen uroksen kanssa. Ja ainakin yhdelle noista pennuista on tulossa jälkikasvua.

Toki saatte tehdä mitä haluatte, mutta suosittelen vaan. :D
Ok, kiitos tiedosta! En ite oo kovin perehtynyt tähän rotuun joten laitampas kuoppaan Ratun :)
Taukoilen
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: E: bcu

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Muhun iski hirveän kovaa Sainon Hile, joten kyselin siitä jo mielipidettä Flealta.

Kurriksen uros on kiva, mutta sen takaa löytyy Bordesky Copper, jonka takaa löytyy nopealla tsekkauksella ainakin Mystery Angel, joka taasen löytyy ainakin mun omista koiristani Raanan suvusta. Toi on muuten tosi kiva uros ja siltä löytyy suvusta sellaisia nimiä, joita mun omien koirien takaa ei löydy. Ja sit painaa se, että sillä on se aikaisempi pentue. Joten kiitos, mutta Ratu ei oo sitä mitä haen.
// Eli joo asia hyvä :D

// Tultiin Flean kanssa tulokseen, että haluttaisiin lainata Sainon Hile-urosta! Se tuntui meistä juuri sopivalta Oodille. :) Haluaisitko Saino itsellesi pennun astutuspalkaksi ja onko sulla ajankohdan kanssa väliä? Alan tässä varmaan tänään tai huomenna tekemään pentuetöpöä, jotta saataisiin pentue (mun puolesta ainakin) mahdollisimman nopeasti maailmalle.

// Tässä olis pentuetöpö.
Lukittu