Shaghas salukeja

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Shaghas salukeja

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

DD of -pentue

Kuva Kuva Kuva
Safwahin pääkuva © Sigitius, Femin pääkuva © G.M.

isä: BH RH-E Tk4 vFIN KVA-R & TVA vAVA vKTV-H vSWEW-12 vUSAW-13 vFIN & vGBR & vRUS & vSWE & vUSA MVA Yläkerran Syvälle Salattu "Safwah"
emä: Tk3 vPDKJW-12 vPEUJW-13 vPDKW-12 vPEUW-13 Ebere Femi "Femi"

Safwah oli alunperin Tuulian sijoituskoira, mutta Tuulia on jättäytynyt pois virtuaalikoirailuista niin käytän sitä itse jalostukseen. Se on ollut suhteellisen menestyksekäs näyttelyissä saaden sivuilla mainittujen tulosten lisäksi lukuisia muita PU-sijoituksia eivätkä sen käyttöpuolen tuloksetkaan jätä kylmäksi minkään lajin osalta, jota uroksen kanssa on kokeiltu. Safwahin kanssa tavoitellaan vielä viimeistä maastosertifikaattia.
Suku on emää lukuunottamatta evm, ja sisaruksia löytyy kolme. Siskolle suunniteltiin pentuetta aiemmin, mutta siihen ei tullut varaajia, ja veljelle on tulossa pentue jossain kaukana tulevaisuudessa.

Femi on Shadyn omistuksessa oleva piviko-narttu, jonka kuva valitettavasti katosivat (eli mainoskuva yllä ei ollut Femin oikea kuva). Femi oli väriltään vaaleahko. Sen kisaura jäi kesken eikä narttua tulla enää kisaamaan, mutta se on silti ehtänyt niittää tuloksia erityisesti juoksukisojen puolella eikä valioituminen olisi ollut kaukana. Femi menestyi ansiokkaasti myös parissa käymässään näyttelyssä ennen kuvien katoamista.
Femi on tuontikoira eli suvultaan täysin evm.

Yhdistelmästä on siis luvassa toimivia juoksijoita, jotka sopivat myös moneen muuhun lajiin omistajan näin halutessa. Toivoisin pentuja käytettävän juoksukisoissa. Vaikka VVUL onkin ollut hieman hiljainen, mutta kisojahan saa aina ainoa.. ;)
Kuvia minulla olisi antaa uroksille, nartuillekin mutta vähän huonompilaatuisina. Voin myös piirtää. Väreiltään pennut voivat olla mun puolestani ihan mitä tahansa.

Varaajat (3/3):
Sigitius, uros - Diwan Diyari of Shaghas
Susityttö, uros - Durayd DhuNun of Shaghas
Hex, narttu - Daneen Deena of Shaghas
Hex
Epätoivoinen katse
Viesti:

Re: Shaghas salukeja

Viesti Kirjoittaja Hex »

Minua kiinnostaisi yksi narttu :) Tulisi tälle uudelle sivulle. Valitettavasti en sen takia omista kisanäyttöä, mutta takaan, ettei koirasta tule sohvaperuna, mutta enole myöskään mikään sellainen kisaaja, että koira kilpailee joka päivä. Pentue saattaa tulla aikuisena, johtuu aivan koiran kilpailumenestyksestä. Mutta jos pennun saan, niin värinä kiinnostaisi silver grizzle, eli isän värinen, jos voisit piirtää?
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Oon katsonut että olet varaillut viime aikoina suht paljon koiria, jaksathan kaikkien kanssa? Voin mä sulle ipanan kuitenkin luovuttaa, jos lupaat antaa sille pitkäaikaisen kodin tai vähintäänkin ilmoittaa heti, mikäli kiinnostus siihen katoaa kun noita muitakin koiria sulla on suht paljon.
Voin myös piirtää.
Hex
Epätoivoinen katse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hex »

Lupaan :) Eli siis saan koiran? Ja kiva jos voit piirtää :)
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Saat. :)
Piirtelen joskus reilu viikon päästä, kun saan piirtopöytäni kynän takaisin työpaikalta jonne sen unohdin.
Hex
Epätoivoinen katse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hex »

Silloin kun sivuja rupean tekemään, niin koiran sivuille tulee tietoa vanhemmista, niin saako tuon yllä olevan tiedon kopioida, vai saako sen keksiä itse?
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Mitä tietoja tarkoitat?
Noita lyhyitä "esittelyjä" vanhemmista? Ainakaan tuollaisenaan tekstit eivät ole kovin sopivat, kun puhun teksteissä käyttäväni koiria jalostukseen jne.
Hex
Epätoivoinen katse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hex »

Juu, anteeksi, olin aivan sekaisin tuossa viestissä, eli juu niitä tarkoitin, mutta tuli vähän kiire, niin menin vähän sekaisin. :)
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

Femi kävi vielä pyörähtämässä juoksukisoissa ja on nyt vFIN KVA-M!!
Neiti on nyt myös yhtä KV-aikaa vaille rata valio, joten eiköhän me vielä se sieltä puristeta ;)
// ratavalion arvo saavutettu :P
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Nimiä ois kiva saa'a
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Ollaanpa sitä kiireellisiä! :P

Perinteiseen Shaghasin tyyliin kaksiosaisia D-nimiä, jotka kuitenkin Shaghasin ei-tarkoita-mitään linjasta poiketen ovat arabialaisia nimiä rodulle sopivasti. Kaksiosaisen nimen perään tulee of Shaghas-liite.

Nimiä saa käydä itse poimimassa vaikka täältä: poikia ja tyttöjä
Sen verran tarvitsee kyllä itse miettiä että nimi oikeasti kuulostaa esimerkiksi maskuliiniselta, jos on ottamassa urosta (esimerkiksi tuolla poikien nimilistalla oleva Dina ei selvästikään sovi urokselle). Vaihtoehtoisesti voin tehdä nimipareja näytille, jos tuntuu ettei itse muodostaminen onnistu. (nyt olin laiska enkä tehnyt valmiiksi..)

Omani nimi on todennäköisesti Diwan Diyari of Shaghas "Yago"

Olisko syntymäpäivänä 6.3. liian aikaisin?
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Käykäy. Durayd DhuNun kuullostaa aika päheelle :D
Hex
Epätoivoinen katse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hex »

Daneen kuulostaa kivalta :)
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Nimen pitäisi olla kaksiosainen, kuten noiden poikien nimet. Eli sun pitäisi valita joku toinen sopiva nimi tuohon kaveriksi. :)
Hex
Epätoivoinen katse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hex »

Daneen Deena ois kiva yhistelmä
Vastaa Viestiin