Valioitumislistat
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Valioitumislistat
Olen tässä ajatellut jo muutaman päivän ja ajattelin nyt nostaa asian esille. Tästä on saattanut olla jo puhetta.
Eli siis valiolistat. Mitä ajattelette niistä? Ovatko ne kannattavia vai eivät?
Mielestäni valiolistoja ei välttämättä tarvittaisi. Kun varsinkin jos liitot ovat aika epäaktiivisia (en nyt nosta mitään esille), voi valioanomuksen käsittelemisessä mennä viikkoja, ja jopa kuukausia.
Jos valiolistat pidetään, niin minun mielestäni voisi ainakin poistaa säännön, ettei valionarvoa saa lisätä meriitteihin ennen valioanomuksen hyväksymistä. Mutta en ole kylläkään tästä ole hirveän tarkka.
Eli siis valiolistat. Mitä ajattelette niistä? Ovatko ne kannattavia vai eivät?
Mielestäni valiolistoja ei välttämättä tarvittaisi. Kun varsinkin jos liitot ovat aika epäaktiivisia (en nyt nosta mitään esille), voi valioanomuksen käsittelemisessä mennä viikkoja, ja jopa kuukausia.
Jos valiolistat pidetään, niin minun mielestäni voisi ainakin poistaa säännön, ettei valionarvoa saa lisätä meriitteihin ennen valioanomuksen hyväksymistä. Mutta en ole kylläkään tästä ole hirveän tarkka.
-
- Kriisissä
- Viesti:
Re: Valioitumislistat
Samaa mieltä! Tämä sääntö ärsyttää minua itseäni aivan suunnattomasti ja siksi olenkin jättänyt ilmoittamatta mm. tokovalioita. Mä haluan lisätä sen tittelin sinne rivistöön heti, kun tulokset siihen oikeuttavat enkä jäädä venaamaan koska se hyväksytään ja sitten pitää se erikseen päivitellä/unohtuu itseltä päivittää.Carla kirjoitti:Jos valiolistat pidetään, niin minun mielestäni voisi ainakin poistaa säännön, ettei valionarvoa saa lisätä meriitteihin ennen valioanomuksen hyväksymistä.
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Mäkin oon tästä samaa mieltä. Ärsyttää se, että jos joku liitto sattuu pitämään taukoa yms. niin kestää kauan saada se valionarvo, ja varsinkin jos ajatteli kys. koiralla pentuja teettää ja odottaa esim. tokovalionarvoa, niin siinähän se pentuekkin viivästyy.. Mutta kyllä se valiolista kannattavaa on, jotta jokainen vois sieltä tarkistaa onko oikeasti valio. Mutta ton säännön vois kyllä heivata huitsintsudaniin ;)Carla kirjoitti:Jos valiolistat pidetään, niin minun mielestäni voisi ainakin poistaa säännön, ettei valionarvoa saa lisätä meriitteihin ennen valioanomuksen hyväksymistä.
- Shady
- Taikuri
Eipä tuota sääntöä ole tainnut yksikään liiton pitäjä noudattaa ainakaan viimeseen kuuteen vuoteen
Ei mun koiria ole koskaan hylätty listalta sen takia enkä itse ole koskaan koiria hylännyt siitä syystä. Harvat tänä päivänä edes ilmoittavat koiriaan listoille. Ite lähetän anomuksia oikeestaan ainoostaan vVUL:iin ja vTKL:än sekä lisään sillon ku jaksan noihin joita itse ylläpidän :P
Kuitenki ne listat on mun mielestä kiva lisä enkä niiden kadottamista kannata.
// En oo myöskään liiton pitäjänä pitänyt noita valiolista ilmoituksia kovinkaan kiireellisinä. Ts. Lisään niitä aina kun on aikaa, mutta jos on tiukempi aikataulu katson vaan anotut kokeet ja jätän nuo valioarvot roikkumaan myöhemmäksi, koska ne ei oo mun silmissä niin kiireellisiä. Vaikka tokihan ne koittaa aina mahdollisimman pian lisätä listoille, kun ei se nyt kovin suuri homma ole. Mulle tulee valio anomuksia keskimäärin 0-5 per viikko ja liittoja kuitenkin on neljä ylläpidettävänä :P

Kuitenki ne listat on mun mielestä kiva lisä enkä niiden kadottamista kannata.
// En oo myöskään liiton pitäjänä pitänyt noita valiolista ilmoituksia kovinkaan kiireellisinä. Ts. Lisään niitä aina kun on aikaa, mutta jos on tiukempi aikataulu katson vaan anotut kokeet ja jätän nuo valioarvot roikkumaan myöhemmäksi, koska ne ei oo mun silmissä niin kiireellisiä. Vaikka tokihan ne koittaa aina mahdollisimman pian lisätä listoille, kun ei se nyt kovin suuri homma ole. Mulle tulee valio anomuksia keskimäärin 0-5 per viikko ja liittoja kuitenkin on neljä ylläpidettävänä :P
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
-
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viesti:
Mä olen kyllä aika häikäilemättä ottanut valionarvot käyttöön ilman anomista, esim. tokovalioita en oo varmaan koskaan anonut. :D Ja ainakin mun pitämien liittojen puolesta ei ole pakko anoa käyttääkseen valionarvoja (eikä missään mun ylläpitämien liittojen sivuilla toivottavasti vaaditakaan tätä?? jos vaaditaan niin se teksti on liiton siirtyessä jäänyt sivuille ja siitä voi vihjata mulle niin otan pois), vaikka olishan ne koirat kivoja sinne listalle saada jossain kohtaa et ilmottaa myöhemmin vaikka useamman kerralla. Omiani oon toki itte ylläpitämiini liittoihin lisännyt satunnaisesti hirveinä ryöppyinä, mutta en oo yksitellen jaksanut sitäkään tehdä.
VVL lienee ehkä ainoa jonne oon lähettänyt kaikki vahvistettavaksi, mutta valjakkokoiria mulla onkin ollut niin vähän. Samoin ekat poliisikoirat lähetin, mutta luulen että oon jatkossa vähän laiskempi.
Esim. agivalioita anoo tunnollisesti ajallaan noin kourallinen ihmisiä, verrattuna siihen kuinka suosittu ja kisattu laji on.
VVL lienee ehkä ainoa jonne oon lähettänyt kaikki vahvistettavaksi, mutta valjakkokoiria mulla onkin ollut niin vähän. Samoin ekat poliisikoirat lähetin, mutta luulen että oon jatkossa vähän laiskempi.
Esim. agivalioita anoo tunnollisesti ajallaan noin kourallinen ihmisiä, verrattuna siihen kuinka suosittu ja kisattu laji on.
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Siinä mielessä se on hyvä, kun itsekin ostin kaksi koiraa, ja menin sitten mielenkiinnosta valiolistoja katsomaan, niin kappas, kumpikin oli jo pariinkin otteeseen valioita :D
Välillä jonkun on kuoltava, jotta asiat muuttuisivat paremmiksi
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Juu, taidan itsekkin jättää tästedes valionarvot anomatta. :)
Minustakin ne listat kyllä kannattaa pitää ainakin, jos joku sinne koiriaan ilmoittaa. Lähinnä tässä aiheessa ajattelin juuri sitä, että ne valionarvot voi lisätä sivuille eikä niitä missään vaiheessa tarvitsisi anoa. Anonkin tästä lähtien silloin kun on aikaa ja useakin koira on valioitunut siitä lajista.
Minustakin ne listat kyllä kannattaa pitää ainakin, jos joku sinne koiriaan ilmoittaa. Lähinnä tässä aiheessa ajattelin juuri sitä, että ne valionarvot voi lisätä sivuille eikä niitä missään vaiheessa tarvitsisi anoa. Anonkin tästä lähtien silloin kun on aikaa ja useakin koira on valioitunut siitä lajista.
- Kendra
- Höpsö veitikka
Mä olen ihan hirveä valiolistalle anoja :D
Multa tulee kerralla vähintään se viisi koiraa, jotka on valioituneet jo aikoja sitten. Mä lisään suoraan sen vFIN TVA/vAVA/vFIN KVA sinne koirien tittelirivistöön, vaikka ne jonottelee sähköpostissa anomuksen lähettämistä. Suurin syy siihen, että miksi ne roikkuu siellä sähköpostin jatkona on lähinnä se, että vihaan täyttää niitä koodeja kuntoon.
Tälläkin hetkellä tokossa ja agissa on vähintään se 10 koiraa molemmissa odottelemassa. Hups.
Multa tulee kerralla vähintään se viisi koiraa, jotka on valioituneet jo aikoja sitten. Mä lisään suoraan sen vFIN TVA/vAVA/vFIN KVA sinne koirien tittelirivistöön, vaikka ne jonottelee sähköpostissa anomuksen lähettämistä. Suurin syy siihen, että miksi ne roikkuu siellä sähköpostin jatkona on lähinnä se, että vihaan täyttää niitä koodeja kuntoon.
Tälläkin hetkellä tokossa ja agissa on vähintään se 10 koiraa molemmissa odottelemassa. Hups.
- It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
Except for me, I do it like I got nothing to lose
-
- Höpsö veitikka
Valiolistojen paras puoli on se, että KUN ihmiset anoisivat niitä valion arvoja niin niitä tuloksia voi löytää sukutauluihin senkin jälkeen kun kyseisen koiran sivu on poistettu. Eipä niitä kyllä itekään tuu aina anottua, mutta kiitän aina siinä vaiheessa ihmisiä kun yritän jonkun vanhan koiran tietoja ettiä.