Virtuaalikoiran menehtyminen

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Janina
Höpsö veitikka

Re: Virtuaalikoiran menehtyminen

Viesti Kirjoittaja Janina »

Jep, tosiaan jos käyttää toisella koiralla. Mut eihän oikeenkan koiran kuva-albumia polteta sen kuoltua. :D Mulle virtuaalikoirien sivuilla olevat kuvat on juurikin niiden kuva-albumi, eikä niiden sivu ole niinkään niiden "olinpaikka", vaan sivu jossa kerrotaan sen tiedot ja näytetään minkä näköinen se on, se koira elää sitten jossain kuvitteellisessa maailmassa eikä siinä sivullaan. :D Hihi.
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Brynja kirjoitti:Hei, mulle tuli mieleen kysyä että miksi niin moni ottaa virtuaalikoiraltaan sen menehdyttyä kuvat pois? Siis jos pitää sen sivun netissä niin miksi kuvat on lähes poikkeuksetta poistettu sivulta? Ei siinä mitään pahaa oo, mutta onko siihen jokin erityinen syy mitä mä en vaan oo kekannut?
Mulla ei ole enää menehtyneillä koirilla sivuja, mutta silloin kun oli, niin poistin kuvat sen takia, ettei kukaan homelo mene sekoittamaan niitä kuvissa oleviin IRL-koiriin. Tietty aika sokea saa olla, jos ei huomannut sivuilla olevia huomautuksia virtuaalikoirasta jne., mutta ainahan noita sattuu, kun "virtuaalikennelisi näyttää ihan liikaa oikean kennelin sivuilta!!!! yadayada". Muutenkin halusin ja haluan edelleen pitää hyvät välit kuvalupien antajiin, mutta tuskin olisivat kiitollisia, jos heille tulisi viestiä notta wtf onko tää sun Jeppe-Musti tosiaan kuollut nyyyyh!
Ja noh, minusta virtuaalikoirassa ja IRL-koirassa on kyllä aika vissi ero. Vaikka virtuaalikoiriin jollain tavalla kiintyy, niin ei niihin kiinny kuitenkaan samalla tavalla kuin IRL-koiraan, joka on parhaassa tapauksessa kumppanina jopa yli kymmenen vuotta vrt virtuaalikoirien keskimääräinen 2-3 vuoden elinikä. Lisäksi mulle on tässä harrastusvuosien edetessä tullut jonkinlainen "vastenmielisyys" omia valokuvallisia koiria kohtaan, koska vaikka kuvat luovat koirille persoonan, en tunne niitä ihan täysin omikseni, koska kuvien koirat ovat vieraita ja kuvat ovat mulla vain lainassa. Osittain tästä syystä olenkin alkanut siirtyä piirrettyihin koiriin, koska niillä on se oma persoonallinen leimansa ja tuntuvat jotenkin lähemmiltä, kun ne on luonut kuvia myöten.

Sivujakaan en noilta menehtyneiltä koirilta enää säilytä ensinäkin siksi, että tykkään pitää cpanelini siistinä enkä halua säilöä sinne ylimääräisiä sivuja. Toisekseen kun ei niillä menehtyneen koiran sivuilla tai kisatuloksilla tms. enää tee mitään muuta kuin katselee. Onhan se tavallaan harmi, kun monen vuoden kisaamistulokset voi heittää hukkaan vaan deleteä painamalla, mutta oon tässä mielessä mieluummin käytännöllinen. Tietty ne vois periaatteessa säilyttää sen takia, jos joku haluaa linkittää esim. koiran sukutauluun jo edesmenneen esi-isän sivut, mutta harvempi taitaa tehdä näin.
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Kiitos Nath :)
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Nath kirjoitti:
Brynja kirjoitti:Hei, mulle tuli mieleen kysyä että miksi niin moni ottaa virtuaalikoiraltaan sen menehdyttyä kuvat pois? Siis jos pitää sen sivun netissä niin miksi kuvat on lähes poikkeuksetta poistettu sivulta? Ei siinä mitään pahaa oo, mutta onko siihen jokin erityinen syy mitä mä en vaan oo kekannut?
Mariza kirjoitti:Mä saatan käyttää tietyn koiran kuvia uudestaan ja poistan siksi yleensä kuvat. Ja mielestäni ei ole hauska laittaa koiran sivulle RIP tai "muistoissa 00.00.0000 - 00.00.0000" kun siellä on vielä elävän koiran kuvat.
Mulla ei ole enää menehtyneillä koirilla sivuja, mutta silloin kun oli, niin poistin kuvat sen takia, ettei kukaan homelo mene sekoittamaan niitä kuvissa oleviin IRL-koiriin.
Mä olen poistanut kuvat sivuilta myös sen takia, että en haluaisi löytää oman koirani kuvia sivulta jossa on muistoteksti ja muuta sellaista.
Indy
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Indy »

-
Kuva
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Munki koirat ovat tähän asti olleet sellaisia "ikiliikkuja" jotka eivät ihan heti kupsahta, mutta kun nyt tuli vastaan tämä malamuutti narttu Yippee, jota yritin aikani myydä, mutta ostajaa ei löytynyt. Mielestäni en ollut todellakaan saanut koiraan mitään kontaktia, ja yhden tokon ykköstuloksen kanssa päästin sen sitten kuolinsyytä suuremmin ilmoittamatta, olihan se jo ikääntymisenikin mukaan aika vanha, juoksemaan pumpulikinoksille. Jo muistorunoa etsiessä tuli haikea fiilis, ja sopivan "koiramuiston" löytyessä, kostui silmäkulma; "tässäkö tämä sitten oli". Tuntuu niin mahdottomalta että oikeesti alkaa märsäämään bittikasan perään, joka ei nyt sen suuremmin edes menestynyt. Pitihän koiralle sitten vielä muistokivikin väsätä.

On tämä niin ihmeellistä. :D

Sitten tässä vielä pikku kysymys, laitteletteko te yleensä koirien muistosivuille jonkun kuvan, kynttilän tms. Mistäs niitä saisi?
Yatsu
Söi navetan kaksi nautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yatsu »

Itse en ole vielä yhtäkään virtuaalikoiraa päästänyt ikiuneen, sillä edelliset kennelini olivat sellaista fiaskoa, että koirat tuhoutuivat aina sivujen mukana.

Mutta nyt kun koiruuksia omistan ja todella aion näitä kahta kennuani pitää pidempään, olen ajatellu kirjustaa kuolleet koirat "Muistoissamme" otsikon alle, nimi, sukupuoli, synty- ja kuolinpäivä + tittelit merkille. Pyrin lisäksi elättämään niitä irl vuosissa ainakin parisen vuotta, ellei sitten jonkun koiran kisatulokset vuoden sisällä vaikuta lainkaan hyviltä.
Kuva
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Taitaa nyt mennä vähän topicin hyväksikäytös, mutta käykää ihmeessä tilaamassa ihanille ystävillenne muistokiviä.
Cookiemonster
Kanada

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Mulla noita on nyt vuoden 2012 aikana lähteny enemmän sateenkaarisilloille, kun aikasemmin. Nyt kun vähän yritän karsia pikkuhiljaa noita evm -koiria pois jaloista, niin pakosti niitä sit keskuudesta lähtee.
Yleensä lähetän koirat paremmille maille, kun ne on mun mielestä vähintään kisavalmiita (jos en pentuetta aio teettää). 1-3lajin valioon päästettä on mulla semmonen, että se olis kivavalmis (esim. paimennus, toko & pk).
Vähän haikea on semmoset koirat virtuaalimaailmasta poistaa, jotka on muuten pärjänny kisoissa tosi hyvin. Mut en mie haluu niitä tuolla pitää, kun ei oo enää mitään varsinaista käyttöö enää.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's

Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Jospa vähän upittelisin tätä töpseliä, aika mielenkiintoseks asiaks kävi tämä kun vähän mutustelin!

Kemroesissahan mulla toi kisaustahti on suhtkoht vilkasta, ja koiria menee, tulee, valmistuu ja pennuttuu. Tähän mennessä oon paremmille maille päästänyt vasta 6 koiraa, tosin uskon määrän melkein kaksinkertaistuvan vuodenvaihteeseen mennessä, kun tälle vuodelle vielä luvassa noita pieniä paimenia.
Meillä on mennyt koirien elämä siihen tyyliin, että kisaus loppuun (ihanne ja minimimittari PVA TVA KVA AVA, nähty ja nähdään myös FBV KTV-FHS VPVA), koira eläkkeelle, kunnes pentue alle ja tämän suursuorituksen jälkeen koira hautaan (niin kylmästi kuin sen vain voi sanoa). Mua pikkuisen hämmentää lukemani bittikoirastaluopumisprobleemat, koska mulle tuo on yllättävän helppoa (, tai sitten kohdalle ei vain ole vielä sattunut kipeää tekevää yksilöä :D uskotaan mieluummin näin!).

Nopeiten syntymästä kuolemaan edennyt koirani oli ehdottomasti BH RH-E vPVA vAVA vFIN KVA & TVA Tk4 vKTV-S IPO3 Hk1 RH-F B Teräshampaan Kiilaboniitti, joka kantoi päivämääriä 14.02.2012 - 23.07.2012. Koira jätti yhden pentueen taakseen, ja muistosivu näyttää tältä. Minäkään en jätä koiran kuvia sivuille mainituista syistä. Tod.näk. muistosivu katoaa jossakin vaiheessa, tai ainakin vielä yksinkertaistuu huomattavasti.
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Löytyipä tämmöinenkin topic, yritin kyllä etsiä jotain virtuaalikoirien kuolinilmoitus aihettakin mutta ei ollut.

Yksi ensimmäisistä virtuaalikoiristani nukkui eilen pois, Tuivertaman Kultaa Ja Kunniaa "Iivana". Turinoin sen sivulle pienen tarinan ja keräilen vielä huomenissa viimeisiä näyttelytuloksia jos niitä löytyy ja oottelen että saan sen sivuille rekisterinumeron jota just hain, kun en oo sitä muistanut aiemmin rekisteröidä. Lopuksi tallennan sen sivut vielä webarchiveen ennen kuin poistan ne.

Mitenkäs muilla, kirjoitteletteko koirillenne erilaisia muistotekstejä tai runoja? Annatteko kaikille eri värssyt vai käytättekö aina samaa? Entä minne te tallentelette sivut? Jotkut vissiin tekee erikseen muistosivut tai sitten poistavat huoletta kaikki sivut tietoineen päivineen. Kertokaas, mua kiinnostaa ja varsinkin jos olis antaa jotain muita vinkkejä tietojen tallentamisen suhteen!
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

^ reknro myönnetty

Mä laitoin ihan ensimmäisen vkoirani sivuille pienen runon ja maininnan että oli mun eka vkoira, sekä toisena tulleelle vkoiralle pari riviä tekstiä. Sen jälkeen en ole lisännyt muuta kuin isolla merkinnän koiran sivulle että se on kuollut ja jättänyt muuten normaaliksi, jotta siellä on kaikki info dokumentoituna ja siinä kohtaa myös tarkistan että sivuilla mainitaan varmasti koiran jälkeläiset jne. Tykkään myös säilyttää kuvat, koska en kierrätä kuvia vaan siitä koiralle annetusta kuvasta tulee koiran persoona (joskin yhdeltä jouduin poistamaan kun irl koiran omistaja pyysi vielä silloin kun se vkoira oli elossa enkä hankkinut sitten uusia).
Sit vaan listaan ne kuolleet sitä mukaa kun niitä menee.
Vastaa Viestiin