Kysymyksiä 2

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Janina
Höpsö veitikka

Re: Kysymyksiä 2

Viesti Kirjoittaja Janina »

Kiitos mielipiteistä. :-)

bambi? Mä en nyt ihan tarkalleen tiedä miksi sulta tuli noin vittuilevaan sävyyn kirjoitettu mielipide, tai ehkä vaan itse tulkitsin väärin, mutta pisti vaan vähän ihmetyttämään. Muistatko kun hain shelttiyhdistykselle uutta ylläpitäjää, ja ilman mun hyväksyntää sä olit sit "varastanut" sen multa? :mrgreen: No joo, rodun parhaaks ja tälleen, mutta mun käsityksen mukaan et se oo sinäkään onnistunu sitä parhaimmalla mahdollisella tavalla hoiteleen. Musta oo sekään ihan oikein et jos toinen kerran koko ajan hakee uutta yp:tä, niin sit vaan otetaan liitto eikä anneta entiselle yp:lle minkäänlaisia mahkuja päättää kenelle se liitto menee. Mut np, life goes on.

// Niin ja kenenkään aikoinaan kasvattaneen ihmisen koiria en aatellut rohmuta, vaan sellaisia koiria joita yksittäiset ihmiset on joskus ottaneet muttei koskaan niillä juuri kisanneet tai mitään (ilmeisesti rotu ei oo kiinnostanutkaan tarpeeks loppupeleissä), mutteivät myöskään myyneet tai kuopanneet. Tällasesta hyvä esimerkki vois olla vaikka tuo mainitsemasi 4LC:n kasvatti To Swear Black Is White, joka oli Lianalle myyty pentu mutta sivuja ei käsittääkseni koskaan tehty. Joskaan tätä koiraa en oo rohmuamassa esim. koska mulla on jo sen sisko. :mrgreen:
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Ei ollut vittuilevaan sävyyn kirjoitettu.

Eikä taas tätä shelttiyhdistysjuttua. En muista milloin hait yhdistykselle uutta ylläpitäjää, koska olisin silloin ilmoittautunut mukaan. Ja tuohon " mun käsityksen mukaan et se oo sinäkään onnistunu sitä parhaimmalla mahdollisella tavalla hoiteleen" lainaan itseäni shelttitopicista:
"Nappasin" yhdistyksen sen takia kun et muistaakseni saanut paljoakaan aikaiseksi. Muistan kyselleeni useasti yhdistyksen perään ja sain aina lupauksia "kyllä se on tulossa". Kuten jo sanoinkin - luulin saavamme kolmisin enemmän aikaan ja olin aivan saatanallisesti väärässä. Vaikka kilpailuja ei ole ollut niin sähköpostia on tarkisteltu - kuten jo tästäkin sanoin, ei tietokantaan, jalostusuroslistaan tai kasvattajiin ole ollut ilmoituksia joten niidenkään päivityksiä ei hirveästi ole näkynyt. En ymmärrä miksi sinulta olisi pitänyt lupaa kysyä varsinkin kun ilmoitin useasti haluavani yhdistyksen aktiivisemmaksi ja sinä et tehnyt sille mitään muuta kuin lupailit tyhjiä lupauksia. Miten voin ottaa lupasi liiton ottoon vakavasti kun muut lupauksesi ovat tyhjiä?

Pistän tämän viikon lopulla taas avoimen haun päivittelijätiimiin, kaikki yhdistyksen tahtiin tyytymättömät voivat hakea silloin mukaan tiimiin.
Nostan sieltä esiin erityisesti seuraavan kohdan
Kuten jo sanoinkin - luulin saavamme kolmisin enemmän aikaan ja olin aivan saatanallisesti väärässä.
Mitä enemmän sä haluat multa? Mä myönsin että juttu kusi ja minussa on paljon vikaa tässä tilanteessa. Jos haluat liiton takaisin niin sano ja annan sulle nykyisten sivujen tunnukset.

Nykyinen haku on kaikille - kuten myös sinulle - avoin. Ei oo näkynyt viestiä. Paitsi aina tällaisissa tilanteissa kun vedät shelttiyhdistysjutun esiin.
myww kirjoitti:// Niin ja kenenkään aikoinaan kasvattaneen ihmisen koiria en aatellut rohmuta, vaan sellaisia koiria joita yksittäiset ihmiset on joskus ottaneet muttei koskaan niillä juuri kisanneet tai mitään (ilmeisesti rotu ei oo kiinnostanutkaan tarpeeks loppupeleissä), mutteivät myöskään myyneet tai kuopanneet.
Tällaisessa tilanteessa ottaisin pari kertaa yhteyttä ja jos ei saa vastausta niin silloin ottaisin koiran takaisin, koska se on ns. "siirtymätilassa". Käsitin vaan niin että katsoisit lopettaneiden kenneleiden sivuilta ei-kuopattuja koiria ja kuorisit "kermat päältä".
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Jaahans... :mrgreen: Jos oon nostanut tämän kovinkin monta kertaa esille niin pahoittelut siitä, mun muisti ei aina yksinkertaisesti yletä paria päivää pidemmälle. Ja nytkin teki mieli nostaa vaan sen takia, että tosiaan tulkitsin jonkinasteiseksi vittuiluksi, mutta ilmeisesti sulla on sit vain hyvin omintakeinen kirjoitustyyli. Se, että olet oikeasti tota mieltä muidenkin kuin minun kohdalla, saattoi menettää uskottavuuttaan myös sen takia että oot actually tehnyt itse lähes saman, mutta jos tulkitsin nyt tosiaan ihan päin mäntyä niin olkoon näin. Kyllähän mä oon taitava nostelemaan vanhoja asioita esille, mut mun on vaan hitusen vaikea unohtaa niitä joskus, etenkin kun shelttiyhdistyskin merkitsi mulle niin paljon (joo, vaikkei se ehkä liiton toiminnnasta näkynyt) ja olisin itse halunnut valita seuraavan yp:n.

Mä muistan ton keskustelun kyllä, mutten hyväksy sitä että liitto otetaan omin luvin, kun uuden yp:n haku on käynnissä (siitä oli ketju E&K:ssa). Silloin ymmärtäisin, jos en olis tehnyt elettäkään saadakseni liitolle parempaa yp:tä, siis et olisin vaan angstannut sen kanssa jossain nurkassa. En tiä, jotenkin vaan miellän että on edellisen yp:n tehtävä etsiä liitolle uusi vipujenvetelijä.
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Lainaan sua tuolta shelttitopasta
myww kirjoitti:
whokilledbambi kirjoitti:Ja Nomad, jos ei muuta nii mie suoritan rosvotyön ja nostan ittekseni yhdistyksen pystyyn edes jossain määrin. ;)
Ei se mitenkään napsahtanut sulle. Tästä vaan päättelin että kai se sit sulla on. Se on ihan ok, mutta juuri sen takia olisin halunnut vähän miettimisaikaa ennen kuin kukaan rosmuaa yhdistystä, koska jossakin määrin tiesin että mua alkaa kaduttaa. Mulla on edelleen puolet yhdistyksestä kasassa ulkoasuineen, ja mä jatkan nyt siitä. Oon karsinut kaikki turhat projektini, nyt on enää sheltit ja muutama "vääränrotuinen". Muutenkin mulla on aikaa yllin kyllin, koska olen työtön ja opiskelupaikaton vätjys. Mutta pahoitteluni kun sä ehdit jo näkemään vaivaakin yhdistyksen eteen. Mulle kelpaa silti kyllä apu esimerkiksi ton Vuoden Sheltti -kisan ja muiden kisojen kanssa. Rekisteri säilyy sellaisena kuin se nyt on, ulkoasupäivitys vaan täytyisi tehdä, mutta jos joku välttämättä haluaa niin että jokaiselle koiralle on oma sivu, niin rekisteristä oon kyllä valmis luopumaan.

Yhdistys on valmis ja käyttökelpoinen ensi viikon loppuun mennessä, jos ei ole niin bambi saa ihan luvan kanssa potkaista mua päähän ja tehdä yhdistykselle mitä lystää. :mrgreen:

edit. BAMBI, otappa sittenkin se yhdistys ennen kuin mä tuun taas katumapäälle. Nopeesti! :-D
Mä tein lopulliset päätökset kahden vikan kappaleen perusteella.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Anteeksi kun tuun vielä puuttumaan, mutta asia kiinnostaa...

Ei bambi mun mielestä ollut mitenkään vittumainen, mut mä luulen että entisen kaunan takia sitä lukee nk. vihamiestensä viestit heti vittuiluna. Ehkä teillä on vielä se, että harrastatte/harrastitte samaa rotua niin ei välttis juuri toivois tuota "kuorisit 'kermat päältä'."

whokilledbambi, olisko sulle ok jos sulta näitä koiria pyydettäisiin, ei kähvellettäisi? Mä ymmärrän hyvin sen työn ja vaivan mitä on silloin niiden koirien eteen nähnyt, mutta toisaalta jos ei itse enää harrasta (harrastatko?) niin mitä niillä koirilla aiot tehdä? Toki se on jokaisen oman päätäntävallan alla mitä koirillaan tekee, mut miksi enää pitää itsellään jotain sellaista mitä ei tarvitse (?) kun voisi ehkä auttaa sillä muita.

Ja ai niin, jotenkin mä ajattelin ton vähän erilailla, kun myww puhui virtuaalikoirien lopettamisesta: "~5 vuotta sitten virtuaalikoirailun lopettaneiden ihmisten koiria". Ajattelin että nämä olis sellaisia jotka ei enää kävisi edes täällä foorumilla eikä tällaisiin henkilöihin enää mitään kautta saisi yhteyttä, että voisi näitä koiria pyytää. Mutta totta, ei tossa kyl ollut mywwillä mainintaa että ei enää kävisi foorumillakaan, mut itse vaan ajattelin sen niin, ettei enää pyöri missään virtuaalijutuissa eikä yhteyttä saa kenenkään muunkaan käyttäjän kautta. Eli oikeesti olis aivan täysin done näitten kanssa. Mutta esimerkiksi sinähän et whokilledbambi ole tällainen, kun täällä oot ja se nyt olis minunkin mielestä ihan törkeetä pölliä sellaisten koiria.

Joka tapauksessa en mä halua toisten kanssa mielipiteistä vängätä, enhän mä edes harrasta shetlanninlammaskoiria eikä oikeesti mitkään nämä virtuaalikoirajutut vaikuta mun oikeaan elämään sen enempää kuin annan niiden vaikuttaa. Mulle itselle tää on niin kuin kiva peli, mitä tekee sillon kun haluaa ja huvittaa kun ei tässä oo kumminkaan kyse oikeista eläimistä :D Ja kyllä pelissäkin on tavoitteet ja päämäärät, että en mä nyt mitään pilalla tätä tee ja kasvata viisjalkasia koiria vaan siks et ne on hauskoja tms. Mut mä itse tykkään jakaa koiria ja auttaa muita ja en tosiaan itse ois pahoillaan, jos mun lopetettua joku ottaisi mun koiria ja jatkaisi niillä sukua. Kiva juttu jos tää harrastus säilyy elossa ja mun koiria ois yhä säilynyt sukutauluissa, jos tänne kävisin kumminkin joskus kurkkimassa :)

Yritin nyt ihan tosi ystävällisesti kysyä ja esittää vähän omia mielipiteitä, en oikeesti haluu mitään riitaa. :)
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Meillä oli Lansu_:n kanssa tästä samasta asiasta juttua muutama vuotta sitten ja päädyttiin tuomaan molemmat vanhoja koiria eloon. Mulla oli landseer Buumi. En nyt tähän hätään muista mistä sen kaivoin (tai kenen koira se edes joskus on ollut), mutta kukaan tuota ei mulle kuitenkaan antanut. Kahden pennun pentueenkin tuolle kehtasin teettää, hyi mua. :D
Lukittu