ANOMUS koskien kilpailujen järjestämistä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

ANOMUS koskien kilpailujen järjestämistä

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Sori saattaa tulla tosi sekavaa tekstiä kun oon kännyllä mutta pakko saada tämä asia ulos.

MIELESTÄNI kilpailujen järjestäjillä pitäisi olla oikeus pitää kilpailuja vaikka jonkun kisaliiton ylläpitäjä olisi lomalla tai tauolla jolloin kisoja ei hyväksytä kalenteriin. Minusta on aivan p*******ä että esimerkiksi jos minä järjestän kilpailuja sille ajalle kun minulle sopii, että ehdin hoitamaan kisan loppuun kunnialla ja tarvittaessa tuomaroimaan itse. Niin sitten ylläpitäjällä on menoa (MISTÄ EI VOI SYYTTÄÄ, KYLLÄ IHMISILLÄ ON MUUTAKIN ELÄMÄÄ) jolloin hän ei pysty hyväksymään kisaa kalenteriin ja näin ollen kisa jää kaikilta harrastajilta sivuun. TYPERÄÄ. Varsinkin nyt , kun harrastajia on vähän ja kisoistakin on toisinaan pulaa, niin mielestäni kaikkia jotka VIITSIVÄT järjestää kisoja pitäisi kunnioittaa. Koska sillä tavalla tämä homma pyörii.

Anteeksi olen todella äkäinen tästä asiasta, vaikka itsekin olen sortunut samaan laumanvartijakokeissa ettei sähköpostia tule tarkistettua niin usein.... mutta silloin saisi mun puolesta mainostaa kisaa ja ottaa siihen osallistujia vaikka ei löytyisi kalenterista. YMMÄRRÄN kyllä miksi kisat pitää hyväksyä ylläpitäjän kautta, mutta luu lisi että osallistujatkin ymmärtävät jos kisassa on jokin pielessä.
Ewa
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Re: ANOMUS koskien kilpailujen järjestämistä

Viesti Kirjoittaja Ewa »

Niinpä, et puhu ihan tyhjää.
Pammee
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Pammee »

Joo oon ihan samaa mieltä. Oisin itekki pitäny tänään yhden kisat, jos ne olisivat kalenteriin ajoissa tulleet. Nyt lähinnä tuntuu, kun oon turhaa väsänny kisasivut ja varautunu henkisesti ottaan vastuun kisojen järjestämisestä loppuun.
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Alkaisikohan tässä olla paikallaan v-koiramaailman seuraava suuri rakennemuutos? Kun aktiivisia harrastajia on vähän, kisakalentereita päivitetään satunnaisesti jne, niin olisiko parempi yhdistää kaikki samaan? YVNL on ilmeisesti toiminut erinomaisesti näyttelyiden saralla, niin kannattaisiko alkaa harkitsemaan yhdistettyä virtuaalisten käyttölajien liittoa?
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^ Ei voi muuta sanoa kuin että kannatan. Itsekkin olen paimen- ja ascaliittojen ylläpitäjänä syyllistynyt siihen että katson esim. sähköpostin kännykästä kaupungilla ja kotiin tullessa on kisa-anomus jo täysin unohtunut. Tai sitten on vaan niin pahoja masiskausia, ettei pariin päivään huvita edes koskea koko sähköpostiin.

Aloinkin jo heti miettimään että miten yhdistyneiden käyttölajien liiton saisi toteutettua. Itselle tosi tärkeä olisi joku lomake, millä saa kisan ilmoitettua nopeasti, ilman sähköpostin avaamista. Sitten useampi aktiivinen päivittelijä sinne (Shady? Lyydia? Ewa? itsekkin voin erittäin mielelläni lähteä tähän mukaan).

Tulisiko tämä kattamaan vain suosituimmat lajit, kuten tokon, agin, pk- ja peko-lajit, sekä paimennuksen, vai ihan kaikki mitä nyt vFCI:n lajiliittolistalta löytää. Vai jätetäänkö pienemmälle osallistujamäärälle suunnatut lajit tämän ulkopuolelle. Toisaalta se, että nämä hipsterimmätkin lajit olisivat tässä mukana, saattaisivat antaa intoa ihmisille niidenkin aktiivisempaan järjestämiseen.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Elly

Viesti Kirjoittaja Elly »

Mä kannatan ehdottomasti lomaketta! Ja kaikki vfci:n sivuilta löytyvät kisaliitot samaan paikkaan (näyttelyt voi kyllä olla erikseen tai miksei samassakin). Ohjeet & säännöt, valiot ja rotulistat voisi pysyä liittojen sivuilla, mutta kaikki kisakalenterit olisivat samassa paikassa (vähän niin ku hevospuolella joidenkin lajien kisakalenterit vrl:n sivuilla).

// Ja mä kans ilmottaudun vapaaehtoseks päivittelijäks :D
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Liittojen yhdistymisee en ota kantaa ennen ku tiedän miten se käytännössä toimisi kaikkien sääntöjen ja hyväksyttyjen rotujen kanssa, mutta mun mielestä suora lomake olis hyvä. En muista yhtäkään tapausta milloin mun olisi pitänyt hylätä pk-koeanomus, joten se on yks ja sama onko siinä välissä joku hyväksyjä sille kokeelle vai ei.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^ Ja tohonkin voisi tehdä niin, että joku/jotkut käyvät vaikka muutaman kerran viikossa tuoreimmat kisat läpi, hylättävien kisojen varalta.
Ewa
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewa »

Mä voisin ottaa jonkun muun kanssa tuo yhdistetyn käyttölajien liiton harteilleni jonkun muun kanssa!
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Musta toi kuullostaa vähän pahalle, et kaikki lajiliitot olis samassa paikassa. Toki jos se saadaan toimiin niin mikäs siinä, mut en tiedä oikeen. Kisaliittoja on kuitenkin aika paljon, sääntöjä, ilmottautumiskoodeja yms yhtä paljon. Ja jo pelkästään viidessäkin lajissa on aika paljon pistää samalle sivulle. Kannattaisin enemmin tota lomakesydeemiä joka liittoon (et kisa menis automaattisesti kalenteriin ja ylläpitäjä sit kävis sivuja lävitse kun kerkiää), mut mulla ei itsellä taidot riitä siihen. Jos sellaisen lomakkeen saisin mejäliittoon niin voin luvata, et mejäliiton käytöstä poistuu tulospalvelut :mrgreen: Eiks joskus vVUL:lla ollut tollanen lomakekisailmo? Toimiks se kuinka?

Musta tässä kisaliitoissa on myös vähän se, et turhan monta kisaliittoa on samalla omistajalla yksin pidettävänä ja sit jos yksin taukoilet niin voi olla useampikin laji tauolla. Sinäänsä ajatuksena toi yVNL:n tapasesta lajiliitosta kuullostaa hyvälle, mut ei kuitenkaan, kun lajiliittoja on niin paljon. Ja nimenomaan sen takia kuullostaa hyvälle, et olis useampi innokas päivittelijä mukana.

Musta myös kisoja pitäis järkätä pisemmillä vip:llä. Tiedän sen, et joillekin voi tulla silleen "ai nyt olis vapaata parin päivän päästä, voisin järkätä kisoja", mut et tulis myös niitä pisemmillä vip:llä olevia kisoja. Ja varsinkin sellasissa lajeissa joita järkätään vähän.

// Juinttu jee!
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^ Miulta löytyy kyseinen koodi ja voin sen tässä lähipäivinä laittaa sellaiseen kuosiin, että toimii sitten liittojen kalentereissakin.
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Kaikkien liittojen yhdistäminen olisi tosi iso homma, pelkän yhteisen kisakalenterin ei niinkään, mutta sielläkin saattais lajit olla sekaisin, ellei tietyllä lajilla olis tietty väri tai jotain. Mut vaikka mä en oo mikään virtuaalimaailman ekspertti, niin voisin sanoa osaavani kaikkien lajien säännöt sillä tavalla ulkoa, että pystyn kisasivuja itse tekemään ja tarkistamaan.

Paras idea olis ehdottomasti toi automaattilomake jolla saisi kisoja ilmottaa. Toki sinne voi tulla niitäkin kisoja, joissa on joku virhe (tai joku spämmäilijä), mutta näissäkin asioissa pitäis ottaa järki käteen: kuinka vakava, pitääkö kisa hylätä jos liiton mukaan maksimi osallistujamäärä on 40 ja siellä 50. NÄin esimerkkinä.

Ja toi on todella iso syy, että yhdellä ihmisellä liian monta paikkaa pyöritettävänä. Mullaki kädet meinaa loppua näiden kenneleiden kanssa pelkästään + yksi kisaliitto.

Yhteistyöllä ilman muuta jos aiotaan jotain yleisiä hyväksyjiä/tarkistajia valitsemaan. Mä voin ainakin katsoa kisoja sen mukaan mutta en yksin rupee. Mielellään kolme henkilöä vähintään ja siitä ylöspäin.

// Ja jos tota liittojen yhdistymistä meinataan vielä nii sitä voisi kyllä miettiä, että ei kaikkia samaan mutta joitakin saman tyyppisiä. Esimerkiksi Toko, Rally-Toko ja Agility voitaisiin yhdistää, niihin saa osallistua kaikki. Sitten olisi mejä ja ajokokeet, sitten poliisi-, palvelus- ja pelastuskokeet, sitten keskenään valjakkoajo, koiraurheilu ja vinttikoiraurheilu... jotenkin näin. Että samantyyppiset lajit olis keskenään. Ja sitten vähintään sen verran kalenterin päivittelijöitä mitä lajeja liittoon kuuluu.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Sellanen YVNL:n tapainen lomakesysteemi olis musta fiksuin jos jotain oikeesti halutaan muuttaa, kun siinä ne menee jonkun tarkastuksen läpi kuitenkin eikä suoraan kalenteriin. VVUL:issa sinne alkoi musta tulla roskaakin kun ne meni suoraan kalenteriin ja se näytti rumalta kun sitä ei ylläpitäjä käynyt poistamassa sit loppupelissä kun se vanha sivusto kuoli käsiin. Hyväksyntä tai hylkääminen tapahtuu YVNL:ssä adminpaneelin kautta yhdellä klikkauksella ja sinne vois olla useammalla tunnukset jos tuntuu että yks ei ehdi. Ei tarvis copypastettaa mailista mitään jos se tuntuu aikaavievältä.

Mut mä vierastan sitä et kaikki tulis suoraan kalenteriin ilman välihyväksymistä kun etenkin agissa on välillä tullut niin villejä rajoituksia tai rajoituksettomia kisoja kun agility on ollut yksi suosituimmista lajeista et jotain kontrollia se musta vaatii.
(Ja vielä enemmän vierastan ajatusta et kaikki kalenterit olis yhdessä paikassa.)

Mulla nyt on useampi liitto ja oon ollut tauolla mut mä luulin että Shady päivittäis niitä mun puolesta kuten yhdessä vaiheessa teki, mut en ollut tietoinen ettei se oo viikkoihin ehtinyt myöskään. En mä tarkoituksella laiminlyönyt mun settiä jos joku ihmettelee miksei niitä oo päivitetty aikoihin. Vaikka alkuun taukoilin ilmoittamatta itsekin niin musta taukoilevan yp:n velvollisuus olis hankkia korvaava päivittäjä tai olis kiva jos joku tarjoutuis auttamaan ennenkun aletaan huudella et homma ei toimi näin.
En mä itse koe et useampi lajiliitto ois jotenkin normia kennelinpyörittämistä työläämpi ollut mulle, kunhan ois kiinnostusta tehdä koko hommaa. Mulla oli joskus alkukeväästä hirmu into mut kaikki muut taukoili eikä kukaan tehnyt mitään niin se into kuoli pois, ja nyt kaikki muut jaksaa kisaa mut mä en. :D
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

Samaa mieltä Sigin kanssa.

Mulla tosiaan on nyt pari viikkoa mennyt aika tukka putkella häiden ja samanaikaisen muuton vuoksi enkä oo ehtiny enkä muistanu paljoa virtuaalijuttuja ajatella tän stressin keskellä. Mielestäni kuitenkin sekä kaikki mun että Sigin liitot on päivittynyt aika ripeää tahtia sinä aikana kun oon niitä hoitanut. Viikonloppuja lukuunottamatta viivettä on ollut sen max vuorokausi, harvoin edes sitä, joka ei luulis olevan paha aika odottaa.

Toisaalla turrilassa pahoittelinkin, etten ollut tajunnut laittaa mitään infoa kiireistäni, (jotka tuli itelleki yllätyksenä, koska muuton ei pitänyt tapahtua häiden kanssa samanaikaisesti) mutta nyt ne alkaa olla ohi ja lopun muutto hässäkän keskellä ehdin taas liittoja päivittämään.

Lyydialle jo sanoinkin aijemmin, että tänään ehdin vihdoin maileja purkamaan..

// Vielä tuosta, että liikaa hommaa yhdelle ihmiselle niin itse en ole kokenut omaa hommaani liian isoksi vaikka mulla on useempi sivu ja niiden lisäksi päivitin Sigin liittoja. Ei mulla koskaan kovin kauaa ole kerralla aikaa tuhlaantunut siihen, että liitot päivitän. Mulle itelle myös liittojen ylläpito ja projekteissa mukana olo on nykyään aika iso osa koko harrastusta, koska kisaamisesta ja kasvatulsesta ei enää saa niin paljoa irti, että edes jaksaisi täällä pyöriä, jos ne olis ainoat hommat.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Shady kirjoitti: Lyydialle jo sanoinkin aijemmin, että tänään ehdin vihdoin maileja purkamaan..
Anteeksi, mutta se ei auta, koska minun kisani VIP on mennyt kaksi tuntia sitten.

Voin sanoo nyt suoraan että oon aika veemäinen, ja voisin olla vieläkin niuhompi jos haluaisin. Se on ihan totta, että ihmisilläkin on muuta elämää, mutta se juuri, ettei tullut mieleen esimerkiksi sanoa, että no voit mainostaa kisaa ja voit ottaa siihen osallistujia mun luvalla vaikka sitä ei löydy vielä kalenterista. Näin esim. Mutta meni jo ja tämä on se lapsellinen puoli minussa joka pistää monilla pasmat sekaisin, kun ei mua ihan tosi enää kiinnosta järjestää kisoja jos ne ei onnistu.

Yritän puoltaa tässä kisojen järjestäjien oikeuksia, kun tuntuu, että ylläpitäjillä on juurikin se kaikki valta, eikä kisojen järjestäjiä arvosteta tarpeeksi. Tuntuu kuin suoraan sanottaisiin "Nii että siirrä ny vaan vippiäs mä en nyt kerkee ja se on sit voivoi jos et pidä kisojas sillon". Koska juuri se että mullakin on yhtälailla se muu elämä, että järjestän kisoja tasan silloin kun minulle sopii ja ehdin ne hoitamaan. Muuten tulee ylläpidolta niuhotusta että niin, missä ne tulokset viipyy tai sun kisas hylätään??!! En tiedä ees ketä tässä voisi syyttää, haluaisin aina syyttää jotakuta mutta en ihan oikeesti voi. Koska kaikki ollaan ihmisiä ja kaikilla on muutaKIN tekemistä ku bittipiskit.

Kun näiden kisojen pitäisi olla kaikkien etu ja tämä järjestelmä miten tää hoituu on minusta ihan ... sanonko millainen. :oops: :roll: Eli jotain on tehtävä.
Vastaa Viestiin