ANOMUS koskien kilpailujen järjestämistä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Shady
Taikuri

Re: ANOMUS koskien kilpailujen järjestämistä

Viesti Kirjoittaja Shady »

Ei mulle ainakaan tulisi mieleenkään sanoa, että mainosta vaan ja pidä kisas vaikka ei löydy kalenterista, koska siinä on taas se toinen puoli, että joku suuttuu kun ei ole huomannut kisoja, kun eivät kalenterissa ole. Eikä mulle oo koskaan turrilassa tullut muilta kuin sulta viestejä kisojen anomisista, joten sitä olis aika vaikea toteuttaa tämän kaltaisissa tauoissa, joissa koneen ääressä en ole hetkeäkään viettänyt.

Tämä mun tauko olis voinut mennä sujuvammin, jos edes itse olisin tiennyt sellaisen tulevan, mutta kun en tiennyt niin se tosiaan on vaan voivoi.. Sille en voi mitään. Kyseinen tauko on nyt kuitenkin takanapäin eikä varmaan kenenkään harrastus ole tähän kahteen viikkoon kaatunut, vaikka ymmärränkin, että se on ihmisiä ärsyttänyt. On mua itteenikin monta kertaa vituttanut, kun kerta toisensa jälkeen jää kisat pitämättä, kun niitä ei hyväksytä.

Edelleen kuitenkin toistan itseäni, ettei mielestäni liittojen päivittymisessä ole ollut mitään ongelmaa ennen mun yllättäen tullutta taukoa. Jos oon tarkastanut viikonloppuja lukuunottamatta mailit vähintäin kerran päivässä, joskus jopa kymmeniä kertoja, kun maili on ollut auki pitkin päivää niin kyllä mua vähän ihmetyttää, jossei se riitä kisoja järjestäville ihmisille.

En ole koskaan itse ylläpitäjänä lähettänyt kenellekään mailia hoputtaakseni tuloksien tulemisesta käyttölajeihin. Joskun olen turrilan topaan kerännyt kisoja, joista odottelen tuloksia. Olen kyllä joskus suoraan kalenterissa merkinnyt hylätyksi monen kuukauden takaisia kisoja, joissa ei ole tuloksia sekä kehoittanut järkkääjiä tuomaroimaan vanhat kisat ennen kuin hyväksyn uutta saman lajin kisaa samalle järjestäjälle.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Siinäpä se onkin kun ei kukaan voi tietää mitä yllättävää tulee eteen huomenna tai vaikka kahden minuutin kuluttua. Siksi uusi järjestelmä jossa olisi useampia päivittelijöitä, olisi parempi, koska on aika epätodennäköistä että esimerkiksi viidellä tai kolmellakaan eri henkilöllä olisi menoa samana päivänä tai viikkona tai minä vain aikavälillä.

Olet kyllä ollut erittäin aktiivinen muulloin, enkä tiedä missä virtuaalikoirajärjestelmä ja ylipäätänsä nämä liitot olisivat ilman sinua, mutta kun jos se kaikki on tosiaan kiinni yhdestä henkilöstä, niin ei sitä ikinä tiedä.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Lyydia on ainakin anonut sen noutajakisan keskiviikkona, alkuperäinen vip oli tänään (3 päivää anomisesta), josta sitä mun pyynnöstä siirrettiin huomiseksi. Toki Lyydia teki kivasti että laittoin turrilassa yv, että kisa ehdittäisiin lisätä, ja satunnaisina nää tällaiset viestit menee mut jos jokainen alkais tekee niin.. :-D
Susityttö kirjoitti:Musta myös kisoja pitäis järkätä pisemmillä vip:llä. Tiedän sen, et joillekin voi tulla silleen "ai nyt olis vapaata parin päivän päästä, voisin järkätä kisoja", mut et tulis myös niitä pisemmillä vip:llä olevia kisoja. Ja varsinkin sellasissa lajeissa joita järkätään vähän.
Lainaan tätä koska oon samaa mieltä. Mun mielestä on ihan hullua vaatia keneltäkään liitonpitäjältä et päivittää liiton sivuja joka päivä (etenkin kesälomalla?), niin että nää pika-vipin kisat saataisiin kalenteriin kun nyt kisan järjestäjä on päättänyt että ehtii juuri nyt tulevana vapaana vkl pitää ne. Että ihan sama miten paljon oikeuksia kisojen järjestäjillä pitäisi olla ja miten mä oikeasti arvostan ihmisiä siitä että jaksavat pitää kisoja, niin pika-vippien kisat on mun mielestä liian paljon yleistyneet ja se vaatii kyllä sitä joustoa myös just liitonpitäjältäkin ja on vaatinut tähänkin mennessä että niitä ylipäätänsä nykyään järjestetään ollenkaan. Aikaisemmin kisojen vipit saattoi olla parinkin viikon päässä eikä kisoja saanut edes anoa jollei anomispäivän ja vipin välillä ollut vähintään viikko, silloin kukaan ei valittanut ja kisat pidettiin hyvin loppuun. Nykyään kisanjärjestys kaikkine automaatti-arvontakoneineen on niin helppoa ja yllättävänkin nopeaa, ettei pitäisi tarvita kristallipalloa kahden viikon päähän pystyykö silloin kisat hoitamaan loppuun vai ei.

Mä olen liitonpitäjänä pyrkinyt antamaan kisanjärjestäjille hyvin paljon aikaa vipin jälkeen saada ne tulokset sivuille, saattanut kysellä ekan kerran ehkä kuukauden päästä kisan mentyä ja muistutellut sit siitä taas kuukauden päästä että ihan oikeasti, jotain pitäisi tapahtua jne. Jos hylkään kisan liiton toimesta niin voin vakuuttaa että noin 80% kisan koirista on luokkanousseet aikoja sitten.

Ja joo, YVNL näyttelyillä on monta päivittäjää ainakin mun tietääkseni mut näyttelyt siellä saattaa seisoa pidempään kuin käyttölajit maileissa (silti jos lomake-systeemiä halutaan niin se on musta järkevämpi vaihtoehto kuin automaattilomake). vFCI rekisterissä on monta päivittäjää ja edelleen ne käyttölaji-anomukset maileista tyhjennetään ennen niitä rekisteröintejä. Ei se monta ylläpitäjää oo ihan täysi ratkaisu kaikkeen vaikka toki isompi todennäköisyys että ne menis seulan läpi nopeammin kuin yhden ihmisen toimesta. Mä oon henkilökohtaisesti kyl lähtökohdiltaankin reippaampi yksin kunhan päätän et teen. :mrgreen:

Nousko tää "haloo" muuten nyt siitä ettei tässä oo 2-3 viikkoon saatu kisoja kalenteriin vai onks asia ollut isompikinlaatuinen ongelma?
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Sigitius kirjoitti:Mun mielestä on ihan hullua vaatia keneltäkään liitonpitäjältä et päivittää liiton sivuja joka päivä (etenkin kesälomalla?), niin että nää pika-vipin kisat saataisiin kalenteriin kun nyt kisan järjestäjä on päättänyt että ehtii juuri nyt tulevana vapaana vkl pitää ne.
Olen täysin samaa mieltä, kun puhutaan yhdestä liitonpitäjästä jonka pitäisi olla ruudun ääressä 24/7, ei onnistu ei. Mun mielestä kenenkään ei TARVITSE kantaa tota taakkaa yksin, koki sen sitten kevyenä tai raskaana, mutta joskus se voi yllättää kun ei ehdikään.
Sigitius kirjoitti:Lyydia on ainakin anonut sen noutajakisan keskiviikkona, alkuperäinen vip oli tänään (3 päivää anomisesta), josta sitä mun pyynnöstä siirrettiin huomiseksi. Toki Lyydia teki kivasti että laittoin turrilassa yv, että kisa ehdittäisiin lisätä, ja satunnaisina nää tällaiset viestit menee mut jos jokainen alkais tekee niin.. :-D
Kuten sinulle ja Shadylle molemmille kirjoitin kun lähetin viestiä, niin ajattelin ihan vaan sillä tyylillä "tee toisille mitä haluaisit itsellesi tehtävän". Kirjoitin näin molemmille mutta eri lajeista oli kyse: "Moi! ei oo tarkotus ahdistella, mutta aattelin laittaa tätä kautta viestiä jos et tarkista sähkäriä usein, että anoin nomea ja vip 18. päivä. Mua ittee ainaki helpottais aina jos joku laittais mulle täällä viestiä jos anoo noita laumanvartijakokeita.., kun sähköposti meinaa aina vähän unohtua tarkistaa :D" En tie teinkö tossa sit jotain väärää, halusin vaan että kisat olis ehtinyt vielä kalenteriin ja kyllä toinen ehtikin. :)
Susityttö kirjoitti:Musta myös kisoja pitäis järkätä pisemmillä vip:llä. Tiedän sen, et joillekin voi tulla silleen "ai nyt olis vapaata parin päivän päästä, voisin järkätä kisoja", mut et tulis myös niitä pisemmillä vip:llä olevia kisoja. Ja varsinkin sellasissa lajeissa joita järkätään vähän.
Joo en mä piruuttani niitä kisoja järjestä just sillon kun ylläpitäjällä on kiire enkä myöskään pikavipillä siks että haluisin kiusata. Mulla on just tollee että huomaan, oho vapaita päiviä. Järjestän kisat juuri sillon kun huomaan että itellä on aikaa, ja aijaa sitä onkin vaan nelisen päivää, jolloin koitan tunkea ne kaikki viis kisaa siihen ajalle. Että ehdin ne hoitaa mahdollisimman pian vipin jälkeen ennen kun kaikki osallistuneet koirat on noussu seittemän luokkaa ylöspäin muissa kisoissa. TOKI voin olla järjestämättä pikavip kisoja, mutta sillon en todennäköisesti järjestä ollenkaan kun en uskalla heittää kahden viikon päähän kisoja kun meidän perheessä menoja saattaa tulla ihan yllättäen.
Sigitius kirjoitti:Nousko tää "haloo" muuten nyt siitä ettei tässä oo 2-3 viikkoon saatu kisoja kalenteriin vai onks asia ollut isompikinlaatuinen ongelma?
Joo se nousi nytten esille, on ennenkin kyllä käynyt että ilmoittautumispäiviä onkin ollut vähemmän kuin oli itse tarkoittanut kun kisa hyväksyttiin myöhässä (=osallistujia vähemmän), mutta nyt tää nousi esille. Toistamiseen en halua kisoja sillee järjestää, että se onkin ihan turhaa. Ehkä oon vaan sit pikkumainen ihminen. AAAh kielletään kaikki :D
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Mut ei ne asiat muutu paremmiksi sillä, että vetää itkupotkuraivarit sitten, kun pinna palaa lopullisesti. :D Vaikka joo, sillä voi ja saa herätettyä keskustelua, mutta pitkään jatkuessaan siinä lähinnä nolaa itsensä ja saa muut pyörittelemään silmiään.

Hyväksy/hylkää-tyyppisen kisakalenterin suurin kompastuskivi lienee se, että ne vaativat poikkeuksetta tietokannan alleen. Tällöin liittojen sivutilojen tulisi olla maksullisilla palvelimilla sekä täyttää tietyt vaatimukset. Ja toki ylläpitäjillä kannattaisi olla jonkin sortin ymmärrys tietokantojen käyttämisestä. (esim. VFCI olisi ollut jo pari kertaa pulassa, ellei mulla olisi ollut taitoa ja osaavia kavereita, joilta kysyä vinkkiä rekisterilomakkeen korjaamiseen) (enkä edes ole VFCIn ylläpidossa :DD) Tämän takia on lähes mahdotonta, että kaikille lajiliitoille saataisiin samanlainen kisakalenteri- ja kisojen anomisjärjestelmä, jos pysytään vanhoissa erillisissä liitoissa.

Juintun koodikin toimii vain niillä sivutiloilla, jotka tukevat PHP:tä, eli esim. Websissä olevat liitot eivät saa sitäkään käyttöönsä. Tosin esim. Arkku.net on ilmainen, suomalainen ja tukee sekä PHP:tä että tietokantoja, joten sivuja voi tarvittaessa varmaan siirtää esim. sinne, jos ei saa jonkun webhotellilta hostia ja tahtoo Juintun lomakkeen käyttöön.

Mutta itse tykkään YVNL:n systeemistä, kun oon VFCIn korjailujen lomassa päässyt sitä vähän kyyläilemään. YVNL:n kilpailu- ja valiokannat myös vievät yllättävän vähän tilaa sivutilalta, joten vastaavan järjestelmän luominen useamman lajin kisakalenterille tuskin jäisi ainakaan sivutilan koosta kiinni.

Mut mää vaan höpisen tässä näitä teknisiä näkökulmiani, jatkakaa te käytännön asioiden suunnittelemista. :D
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Mä kannatan yhteistä käyttölajien kalenteria, jos se pystytään rakentamaan sekä päivittelijä- että käyttäjäystävälliseksi. Iso JOS. En tiedä miten VRL:n kilpailukalenteri on toteutettu, mutta virtuaalitallipuolella on tuupattu kuusi lajia samaan kalenteriin. Lisäksi joukosta erottuvat myös porrastetut kilpailut, tarinakilpailut ja seurakilpailut. Mua mietityttää koirapuolen lajien määrä sekä erilaiset luokat, roturajoitukset ja säännöt eri lajeissa + roskapostin suodattaminen. Kalenterista täytyisi pystyä poimimaan vaivattomasti ne lajit ja luokat, joihin haluaa itse osallistua.

Tämä ei liity liittojen ylläpitäjiin, mutta mä olen ihmetellyt kellonaikojen iskemistä VIPpiin. Mikä järki siinä on? Ymmärtäisin ne, jos PVM on 18.7., VIP 18.7. klo 16:00 ja tulokset tulisivat samana iltana. Suurimmassa osassa tapauksista tulokset tulee kuitenkin vasta seuraavina päivinä. Miksi ihmeessä niitä osallistumisia ei voi ottaa sinne puoleenyöhön asti, jos tuloksia ei kuitenkaan kerkeä arpomaan samana päivänä? Yllättäviä menoja voi tulla, joojoo, mutta suurimpaan osaan kokeista ne tulokset tulee tosiaan vasta seuraavina päivinä. Meinasin kieltää noi kellonajat VVPY:n ja vHYKO:n kokeissa, mutta tunsin oloni natsiksi ja jätin sen vielä toistaiseksi tekemättä. Heppapuolella ne on kielletty enkä mäkään nää niissä mitään järkeä. Antakaa mulle joku hyvä perustelu kellonaikojen puolesta. :D

Edit / Toimiva yhteiskalenteri olisi vallan hieno juttu eikä mulla ole mitään sitä vastaan. Toisaalta musta nykyinenkin systeemi on toiminut (yllättävän) hyvin. Mä olen järjestänyt vajaat 70 käyttölajien kisaa aikavälillä huhtikuu 2014 - heinäkuu 2015. Tämä viimeisten parin viikon onneton yhteensattuma (Sigin & Shadyn tauot päällekkäin) taitaa olla ensimmäinen kerta, kun olen joutunut siirtelemään päivämääriä.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Itsensä nolaaminen... :D No en pidä niin pahana jos saadaan tähän asiaan muutos.

Eli pystyykö käyttölajien kalenterin toteuttamaan samaan tapaan kuin YVNL:n kalenteri? Se olisikin tosi helppoa ettei tarvitsisi rampata eri sivuilla katsomassa eri kisakalentereita kun etsii uusia kisoja. Helpottaisi sekä kisojen hyväksyjiä että niitä jotka osallistuu kun yhestä paikasta näkee kaikki kisat. Olisipa muuten loistavaa. Joskus multa unohtuu katsoa jonkun liiton kisakalenteri, varsinkin niiden hiljaisimpien ja sit hitsi huomaa kaks päivää myöhässä että siellähän ois ollu kisat!

Lansu, mulla toi kellon aika on ollu just siksi että ehtisi samana päivänä tuomaroida, mut sit se menee kyllä seuraavaan päivään jos on jotain muuta. Mut jos joku on lähettäny vähän myöhemminki vielä nii enpä ees huomaa, mut yleensä tykkään pistää kellon ajan just siksi että saisin kans heti tuomaroitua sen ja pois alta. :D Joskus mulla on ollu se tarpeen ihan oikeesti, että tulokset ois tullu vasta viikon kuluttua jos ei silloin. Mut mitäpä menee järkkäämään riskialttiisiin ajankohtiin... xD Toki jos tommonen toive on ettei kellon aikaa niin sen voin jatkossa pitää mielessä etten laita ellei oo välttämätöntä :D
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Lansu_ kirjoitti:VRL:n kilpailukalenteri
Mä inhoan tota yhteistä kalenteria koko sydämestäni, mut se on jees että VRL on mahdollistanut selaamisen aina tiettyä lajia kohden tosta sivusta jaottelemalla. Tahdon käydä lajeja läpi yksi kerrallaan kisatessani ja tulisin hulluksi jos joutuisin yhdestä isosta kalenterista etsimään yhden lajin kisoja jos ne on ripoteltu sinne sikinsokin. Varmaan loppuisi multa harrastus ihan kokonaan sellaisen listan edessä.. :-D

Mä en henk.koht. näe itse isoja syitä lähteä muuttamaan mitään enkä sano tätä vaan siksi että saisin pitää kalentereita/valtaa itselläni, mut tossa Lansukin sanoi et tää miten nyt on pyöritetty on toiminut suht kivuttomasti jos tää on vasta eka kerta että joutuu päivämääriä raakkaamaan. Toki tosi pikavippejä tekevät on saattaneet joutua muuttamaan pvm useammin, mut pikavipin järjestäminen on musta aina riski monessa suhteessa. Ja nyt tuli nää pari viikkoa sinne tänne.
Mun mielipide toki vaan. Vissiin Kirsi ainakin aikoo pk-liiton kans kokeilla automaattilisäävää lomaketta ja mahdollisesti myös Susityttö mejään?

p.s. mäkin inhoan kellonaikoja vipeissä, erityisesti niitä jotka päättyy muutenkin pikavip-kisassa jo klo 18 tms
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

^ Mä en ole (onneksi?) tuota juurikaan käyttänyt, koska oon lähinnä laukkahevosia vähän pyörittänyt. Multakin loppuisi aika äkkiä mielenkiinto, jos iso osa kisaamisesta menisi sopivien kutsujen etsimiseen...

Yksi asia vielä. Mä oon vähän sillä linjalla, että kaikki tai ei mitään. Joko otetaan kaikki lajit yhteiskalenteriin/-kalentereihin mukaan tai sitten kaikki jää omiksi liitoikseen. Pahoin pelkään, että jos yhteiskalenteriin isketään vaan suosituimmat lajit, se on kuolemantuomio jo nyt vähemmän suosituille lajeille.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Lansu_ kirjoitti:Tämä ei liity liittojen ylläpitäjiin, mutta mä olen ihmetellyt kellonaikojen iskemistä VIPpiin. Mikä järki siinä on? Ymmärtäisin ne, jos PVM on 18.7., VIP 18.7. klo 16:00 ja tulokset tulisivat samana iltana. Suurimmassa osassa tapauksista tulokset tulee kuitenkin vasta seuraavina päivinä. Miksi ihmeessä niitä osallistumisia ei voi ottaa sinne puoleenyöhön asti, jos tuloksia ei kuitenkaan kerkeä arpomaan samana päivänä? Yllättäviä menoja voi tulla, joojoo, mutta suurimpaan osaan kokeista ne tulokset tulee tosiaan vasta seuraavina päivinä. Meinasin kieltää noi kellonajat VVPY:n ja vHYKO:n kokeissa, mutta tunsin oloni natsiksi ja jätin sen vielä toistaiseksi tekemättä. Heppapuolella ne on kielletty enkä mäkään nää niissä mitään järkeä. Antakaa mulle joku hyvä perustelu kellonaikojen puolesta. :D
Mun omaa virtuaaliharrastustani haittaa paljon, et oon tosi pitkiä pätkiä kerralla töissä välillä. Esim nytkin oon putkeen likemmäs kaks viikkoa. Sit jos tässä välissä haluun järkätä kisoja (jota en todennäkösesti halua) niin mietin sen silleen, et pääsen navetasta klo 9-11, joten kerkiäisin sit arpomaan tulokset. Ja varsinkin, jos Tero on yön töissä niin mul on 14asti päivällä aikaa arpoa tulokset, jos en halua kuluttaa sitä aikaa nukkumiseen, joka sekin olis ihan fiksua, kun illaks pitää mennä takas. Tämän takia mun kokeissani tulee olemaan heti aamulla vip. Mä oon joka tapauksessa ottanut kaikki osallistujat mukaan (ja välillä jopa kirjottanut tän sivulle (jos oon kerinnyt), jos on vähän osallistujia tai ei vaan oo aikaa), jotka tulee ennen tuloksia. Eipä kai sillä loppujen lopuks olis väliä, vaikka se vip olis jo edellispäivänä, mut musta on itselle kivempi, et se vip on sillon aamusta ja saan sen kisan heti pois alta, kun vip on mennyt. Nytkin oli kauheet tunnontuskat kun spanielikokeiden SPME VOI-luokan tulokset tuli melkein kuukauden myöhässä, kun en vaan kerinnyt niitä arpomaan enkä saanut tuomaria sille.
Sigitius kirjoitti:Mä en henk.koht. näe itse isoja syitä lähteä muuttamaan mitään enkä sano tätä vaan siksi että saisin pitää kalentereita/valtaa itselläni, mut tossa Lansukin sanoi et tää miten nyt on pyöritetty on toiminut suht kivuttomasti jos tää on vasta eka kerta että joutuu päivämääriä raakkaamaan. Toki tosi pikavippejä tekevät on saattaneet joutua muuttamaan pvm useammin, mut pikavipin järjestäminen on musta aina riski monessa suhteessa. Ja nyt tuli nää pari viikkoa sinne tänne.
Mun mielipide toki vaan. Vissiin Kirsi ainakin aikoo pk-liiton kans kokeilla automaattilisäävää lomaketta ja mahdollisesti myös Susityttö mejään?
Samaa mieltä Sigin kanssa.
Lansu_ kirjoitti:Yksi asia vielä. Mä oon vähän sillä linjalla, että kaikki tai ei mitään. Joko otetaan kaikki lajit yhteiskalenteriin/-kalentereihin mukaan tai sitten kaikki jää omiksi liitoikseen. Pahoin pelkään, että jos yhteiskalenteriin isketään vaan suosituimmat lajit, se on kuolemantuomio jo nyt vähemmän suosituille lajeille.
Tästäkin samaa mieltä.

Ja siitäkin oon samaa mieltä, et ei toi kisaliiton ylläpitäminen oo raskasta (tosin taitaa mejäliitto olla pahimmasta päästä tulospalveluineen, mut lupasin jo miettiä poistavani ne :mrgreen: ), mut sit jos tuleekin jotain et ei pääsekään päivittään niin siinä mielessä olis hyvä olla toinen siinä.

Mut mä voin myös ottaa mejäliittoon toisen (& vaikka kolmannenkin) ylläpitäjän kaveriksi. On niitä mejäliitossa aiemminkin ollut 3-5 sillon tällön, mut kaikki aina tippunut siitä pikku hiljaa pois. Jos sinne toinen tulee niin ei sinne tuota automaattilisäystä tartte ja voi sen pitää sit websissä. Innokkuutensa voi ilmasta yv:llä. Sen verran puolustaudun kuitenkin, että tänä vuonna mejäliitossa on ohi mennyt yksi Niken kisa ja Shadyn yhden kisan kanssa oli hirveä ongelma saada kalenteriin, kun olin törkeässä kuumeessa :D Lyydian tämän hetkisen mejän VIPpiä ei ole siirretty vaan päivämäärä, kun samalle päivälle osui Lansun kisa (kuhan halusin tarkentaa tota tekstiä Lyydian kisatopikissa). Ja kiitän kaikkia, jotka on jaksanut mejää järkätä ja varsinkin yhtään pisemmillä vip:llä, kun mulle välillä meinaa tehä toi 5päivääkin tiukkaa, jos oon ihan hulluna töissä. Mua saa kuitenkin heittää yv:llä täällä tai facebookissa, jos näyttää siltä, et kisa ei mee ajoissa kalenteriin. Joskus mä kerkiän käydä kattomassa yv:t puhelimella (joskus en) ja jos tiedän, et siellä nyt on kisa niin yritän jostain saada sitä aikaa lisätä sen.
Marras
Kanada

Viesti Kirjoittaja Marras »

Mulla herää vaan kysymys, miksi se kisa pitää hyväksyä liiton kalenteriin? Miksi siitä kilpailusta tulee vasta sitten "virallinen"? Eikö voisi heittää anomusta kilpailusta, mutta alkaa järjestää sitä vaan ajallaan, mainostella täällä tai missä ikinä ja ottaa vaan osallistujia vastaan. Mahdollisesti arpoa tuloksetkin, jos liiton pitäjästä ei kuulu mitään. Mun mielestä kilpailuja voisi hyvin katsoa vasta ns. jälkeenpäin. Ei niiden kilpailujen(/liittojen) säännöt ole kovin vaikeat ja nykyään kisoja voi järjestää melkeinpä miten ikinä tahtookaan; näyttää myös vähän siltä, että vakionaamat näitä kisoja järjestää ylipäätään.

Jälkeenpäillä tarkoitan sitä, että esim. kisan järjestäjä Muikku päättää pitää jälleen tokoviikonlopun ja lähettää tästä anomuksen liitolle. Hän kuitenkin ottaa osallistujia vastaan, vaikka kalenterissa kisaa ei ole vielä hyväksyttynä. Pari päivää kuluu ja vip lähestyy kovaa vauhtia. Liiton ylläpitäjä vasta nyt katsoo liittonsa sähköpostin ja lisää puuttuvat kisat kalenteriin. Hän tarkistaa myös Muikun kisan, joka on kerännyt hyvän määrän osallistujia, eikä näe mitään sääntöjä rikkovaa. Kisa hyväksytään normaalisti ja tulokset ovat virallisia.

Muutenkin on vahva usko siihen, että jos joku näkee väärin järjestetyn kilpailun, siitä kyllä nousee melua. :D Jos jostain syystä järjestettävissä olevaa kisaa ei hyväksytä, sille annetaan korjausehdot tai se perutaan kokonaan. Tai tulokset mitätöidään (tää on kurja seikka tietenkin osallistujille, mutta osaan mielestäni erottaa sääntöjen mukaan menevän kisan väärästä).

Ajattelin itse vähän herätellä mielenkiintoani virtuaalikoiriin jälleen ja suurimmaksi ongelmaksi koen enemmänkin sen, että en löydä liittojen oikeita osoitteita mistään. Täältä olen sitten turvautunut etsimään kisoja ja liittojen sivut. Ja täälläkin vielä monella on tapana vaihdella domainiaan vuoden välein, joten kun yritin tsekkailla vanhoja kisoja, onko mun vkoirat saaneet jotain, eivät kisasivut toimi. Eikä ole mitään hajua, että mikähän se uusi osoite voisi olla. Jos sellaista edes on :D
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Mä itekin ajattelen, että kaikki tai ei mitään ja jos musta on kiinni, niin yhdistetyssä kisakalenterissa kaikki lajit olisivat erikseen. Ei mitään megalomaanista kaikkien lajien kalenteria, vaan kukin laji omalla sivullaan.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Elly

Viesti Kirjoittaja Elly »

Mites jos pienempien lajien kisakalenterit, joissa ei paljoa ole kisoja, laitettaisiin yhteen? Mä oon kyllä ehdottomasti ton koodin kannalla ja sit useempi päivittelijä, jotka poistavat mahdolliset spämmit yms.
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

Mä en osaa nähdä suuria hyötyjä yhdistetyssä kalenterissa enkä automaattisesti lisäävässä lomakkeessa. Yhdistetty kalenteri kuulostaa aika kaikilla tavoilla epämiellyttävältä ajatukselta niin päivittelijänä kuin osallistujana. Automaattisesti lisäävää lomaketta en kannata, koska monen monta kertaa kuukaudessa saa lähettää kehoituksia korjauksista kisasivuilla, kun on liiton sääntöjen vastaisia asioita kisa sivulla. Kisojen järkkääminen lävähtäisi käsiin aika pian, kun kaikki nämä menisivät automaattisesti kalenteriin. (Tässä tietty osasyynä sekin, etten ole suostunut liittojeni sääntöjä muuttamaan liian löyhiksi, vaikka nykyisin tunnutaan liputtavan 10koirakon rajoituksia jne.. jotta kaikki olis vaan mahdollisimman helppoa ja nopeaa)

Ehkä mä vaan vanhana harrastajana näen siksikin nykyisyydessä niin paljon positiivista, kun homma pyörii paljon paremmin ja nopeammin mitä se on aikanaan tehnyt.

Liiallinen automatisointi ei ole myöskään mielestäni hyvä juttu, koska se syö ison palan koko harrastuksesta.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Jos järjestelmä säilyy ennallaan, mitä sitten tehdään jos taas tulee jollekin ylläpitäjälle yllättävä meno eikä informaatio pysty kulkemaan?

Ja vaikka informaatio kulkisi, niin ei sivujen salasanan jakeleminen yhtäkkiä ole ihan kauhean turvallista kenelle tahansa kauheessa kiireessä. Jos sekään ei onnistu.

Musta se on hassua, että muiden virtuaaliharrastus joutuu kans tauolle siksi aikaa sen takia kun ei ole kuin yksi kisakalenterin päivittäjä. Ja kun se tauko voi tulla juuri silloin kun minä, ja Martta ja Perttu halutaan just sillon järjestää ne kisat kun ei olla puoleen vuoteen järkätty.

Voisiko esimerkiksi harkita useampia kisakalenterien päivittäjiä, jos tätä kaikkea muuta ollaan niin paljon vastaan ja uudistus ahdistaa ja ei ole hyvä.
Vastaa Viestiin