Nimeämisen ihanuus ja kurjuus

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
mio
Floodari

Re: Nimeämisen ihanuus ja kurjuus

Viesti Kirjoittaja mio »

mä tykkään ihan hulluna keksiä koirilleni lempinimiä! yleensä ne eivät edes natsaa virallisen nimen kanssa ollenkaan yhteen, mutta siitä just tykkäänkin. varsinkin rakastan Niirun lempinimeä, en tiedä mistä sen silloin keksin mutta se on ollut alusta asti lempparinimeni. jostain syystä tykkään äärimmäisen paljon myös yhden venakkoni Nana-nimestä. tyytyväinen olen myös perunkarvattomani kutsumanimeen, joka on Mew. toisaalta taas inhoan Dracon kutsumanimeä, mutta en raaski vaihtaakaan sitä.

koirieni nimet
Bom Dia Estrela "Niiru"
All Around Adalmina "Armi"
Filyra's One Last Shot "Draco"
Filyra's Whomping Willow "Sid"
Zenit Ossau Iraty "Rudi"
Ifrinn Belinda "Betsy"
Filyra's Eyes On Me "Banjo"
Miplian's Blessed Are You "Taika"
Anima's Caritas Spiritus "Tiitus"
Dzamar's Darya "Nana"
Macey Divya "Mew"
Piquantin Cidec "Cap"
Emigre Error Operator "Eppu"

mulla on niin paljon kaikkia kivoja kutsumanimiä mielessä! haluisin niin kovin antaa jollekin nimeksi Dita, Vinla, Milo, Seela, Niu, Lyyra... onneks mule on nyt sit taas muutama nelijalkainen tulossa (....) ni saan leikkiä kivoilla nimillä. :---)
  • reasons to hit your ex with the baseball bat
  • :: palailen pikkuhiljaa tauolta ::
poissa 15.-22.7.
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

Memoryway's Hiding Sleepwalker "Rico" - Tuosta Hiding Sleepwalker, tulee mieleen just tyyliin joku laiska koira, mutta sitten tuo lempinimi "Rico" antaa siihen nimeen ns. rohkeutta.. aika hassusti oon tuota yhdistelly. Njuu.. onhan tuo ainakin mieleenpainuva nimi. :D
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Ember
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ember »

Nyt on mulla taas ahdinkoa nimeämisestä. Farkkutytölle pitää kehittää kutsumanimi.. Mulla on jotenkin ollut yrityksenä saada saman rotuisten koirien nimet sopimaan yhteen (esim. silkit ovat Jeong, Chunji, Haeji ja Asli). Kolme farkkuani ovat Jade, Neji ja Phirun. Jade ja Neji sopivat yhteen ja saavat olla pari, joten yritän löytää nimeä joka jollain lailla matsaisi tuon Phirun- nimen kanssa.. mutta khmeriläisiä nimiä ei löydy paljoakaan, ja tavallaan haluaisin tämän uudenkin farkun nimessä olevan kuusi kirjainta.. Kyllä on hankalaa. Onneksi sentään narttu, helpompi miettiä :mrgreen: Muutamina ehdotuksina ovat Anaïs, Pich, Vanna, Llora, Remei, Neus, Chenda.. mutta yksikään ei säväytä oikealla tavalla, joten etsiminen jatkukoon.
Ja kohta alan taas suunnittelemaan pentueita ja niiden nimeämistä, kauhistus!
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

Mullakin on ollu kamalat nimikriisit pentueiden kanssa, vaikka suht kunnialla selvittiin. A-pennuilla nimet on BT Act Like A Model ja BT Act Like A Superstar, sinänsä mun mielestä ihan onnistuneen sipsumaiset. B-pennuista tuli sitten BT Bo Nada ja BT Buorrit Juovllat, bortsuvaavit syntyivät joulun alla, ja nimet tarkoittavat "hyvää joulua". C-pentujen nimille en keksinyt oikein mitään teemaa, joten heistä tuli nyt Breathtaking Clarity, Breathtaking Caius ja Breathtaking Chrystian. Ja sitten, tulevan catahoulapentueen nimistä mä olen toooodella ylpeä. En tiiä tykkääkö muut, mut ite rakastan. Catahoulien historiaanhan liittyvät intiaanit, ja nimet tulevat Pohjois-Amerikan intiaaniheimojen mukaan. <3_<3
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

Joana, miten keksit noin ihania teemoja, itelläni ei oo koskaan pentueilla mitään erityistä teemaa ollut. Yleensä mun keksimistä nimistä tulee turhan humoristisia tms. Taidanpa itekkin ottaa tuollasen käyttöön, että jonkunlainen ns. teema on joka pentueella, hetikun tuon kennelin saan kasattua valmiiksi :)
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

Voin paljastaa, että kun pentue on tulossa ja nimet keksimättä, mä tosiaankin panikoin ja mietin niitä ihan koko ajan jos ei ole muuta tärkeämpää ajattelemista :mrgreen: Ongelma on usein, että nimiä keksii just sen kaks kappaletta, ja sit ei tuu enää mitään mieleen. Mulla on kyllä pari ideaa odottamassa, täytyy vaan oottaa että tulee sopivanrotuisia pentueita :D
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Maya
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Maya »

Catahoulien historiaanhan liittyvät intiaanit, ja nimet tulevat Pohjois-Amerikan intiaaniheimojen mukaan. <3_<3
Hmm, hassua nimittäin itse olen kanssa miettinyt käytettävän intiaaniheimojen nimiä pentueiden nimissä (jo kauan sitten) ! :D Mutta luulen, että itse käyttäisin juuri Etelä-Amerikkalaisia intiaaniheimojen nimiä. Täytyy vielä miettiä.
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Mä vähän innostuin eilen ja kehittelin nimiä peräti 34 pentueen verran. Ai miten niin rrrakastan nimien keksimistä? :mrgreen: Otan riskin, että joku rosmoaa, mutta alla muutama listalle päätynyt teema, josta tykkään kovin. Murrr sille, joka kehta varastaa (jätän tosin nimet itsessään salaisuuksiksi).

Lintulajeilla on todella hauskoja nimiä, joten niistä saa vallan veikeitä virallisia nimiä koirille. Myös väreissä riittää runsaasti valinnanvaraa ja tykkään monien värien nimistä (laivastonsininen, korpinmusta jne.). Artistien/bändien/runoilijoiden/kirjailijoiden teosten nimet ovat tuttua huttua, mutta löysin muutaman sellaisen taiteilijan, jolla on vallan mielenkiintoisia (kauniita/hauskoja/younameit) kappaleita/kirjoituksia. Jääkööt nämä kuitenkin vielä salaisuuksiksi. Mun ehdottomia suosikkinimiä ovat tällä hetkellä autojen lempinimet, seuraleikit ja suomalainen mytologia.

Pentueen teemalle riittää siis valinnanvaraa, jos/kun Saintjohnin ensimmäiset pennut joskus hamassa tulevaisuudessa syntyvät.

P.S. Tykkään kovin virtuaalikoirieni kutsumanimistä: Vantti, Vinssi, Skuutti ja Trossi ovat merimiesslangia, ja Halti istuu mielestäni täydellisesti niiden jatkoksi, vaikka ei merimiesslangia olekaan. Sukka eroaa joukosta aikalailla, mutta musta se on hauska nimi ja juontuu kyseisen koiran virallisesta nimestä (Sukkamieli).
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Uuuu täällä on tällainenkin topic!

Shaghasin pentueiden nimissä olen tykännyt käyttää kaksiosaista ei-tarkoita-mitään linjaa ja olen tähän mennessä suht tyytyväinen pentueideni nimiin. Olen antanut paljon vapauksia pennunottajille nimien valinnassa kunhan pysyvät kriteerieni sisällä ja nimet ovat olleet useimmiten itseänikin miellyttäviä, paria poikkeusta lukuunottamatta. Kotona elossa mulla on tällä hetkellä seitsemän omaa kasvattia, joista jo hyvin näkee miten tykkään pentueeni nimetä. Shaghas Covoe Choctaw "Cwazi", Doejka Dreabel "Doeji", Hiatt Haico "Icarus", Ilya Ishwari "Inca", Jara Jamaya "Jui", Ordona Ocarina "Delia" ja Preeti Preyasi "Prima". Sijoituksessa Qantas Qanuk "Nugle".

Flitwickissä sovittiin cantarelin kanssa että mennään teemoittain, joten mun ekat tolleripentueet oli teemoiltaan Skyrimin spellit tms ja levälajien latinankieliset nimet. Jälkimmäisistä tuli oikeastaan ihan hauskoja.

Kutsumanimet mulla joko liittyy viralliseen nimeen tai sitten ei, usein liittyy vaan sen verran mitä noista mun omistamistani kasvateistakin voi päätellä eli alkukirjain on sama kuin pentueen kirjain. Sit on niitä jotka ei liity mitenkään mihinkään (esim Fryktelig's Catch The Wind "Tykky"). Tällä hetkellä mulla ei varsinaisia lempinimi-suosikkeja ole, toisaalta Cwazi ja Meiwei (Ternen Lumière) on kivoja.

Lansun lintulajeista tuli mieleen, että Susitytölle syntyi kuukausi sitten BB Black-ajokkipentue, johon kaksi ekaa varaajaa olivat varanneet (ehkä huomaamattaan) nimet Black Swan ja Black Coot, joten täydensin mustan linturivin oman pentuni nimellä Black Swift. :)
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Mulla on ollut pentueilla vaikka mitä nimiä - teemoilla ja ilman.

Ehdottomasti ylpein oon Terneläisten nimistä. Ihan ensimmäinen A-pentue on ollut suomeksi, mutta kaikki muut pentueet on ollut Ranskaksi. Eka kierros aakkosia edusti ranskalaisia sanoja ja loppupäässä (esim. ä, ö, å) edusti ranskalaiaisia nimiä ja osassa vaihdettiin sit eka kirjain joksikin näistä: ä, ö tai å. Tokalla kierroksella aakkosia lävitse on otettu mukaan myös kaupunkeja, mutta myös sanat on päässeet mukaan. Viimeisin U-pentue edusti kokonaan vaan ranskalaisia miehen tai naisen nimiä. Seuraavalle aakkoskierrokselle mulla on jo teema tiedossa, jos vaan kasvatan vielä niin kauan. Terneläisten nimissä oon erityisesti tykännyt näistä mm. Ternen Biére F, Ternen Jaloux, Ternen Karabé, Ternen Luisant, Ternen Nerf, Ternen Poivré, Ternen Tartuffe, Ternen Xaviera, Ternen Yola - monista muistakin kyllä, mutta nää tuli nyt ekana mieleen, kun Ternen nimen alla on n. 150pentua. Varsinkin uudemmissa pentueissa on paljon kivoja nimiä otettu käyttöön, joista pidän ja niitä ei tuossa oo mainittu. Kaikki mainitut on Ternen ekalta aakkoskierrokselta.

Jääkyyneleen & Lasipisaran (& Räyhän) pentueitten nimeämisellä ei oo ollut mitään suuntaviivoja. Välillä on alkukirjain ja välillä on teema. Jääkyyneleessä on ollut teemoina mm. uni (Toiveuni & Univelka), rakkaus (Tunteeton Tunari, Amorin Lähettiläs, Tärkeä Minulle & Rakkaus Pullossa), kuolleet kielet (Cacaopera, Juratsi, Preussi, Weyto), drinkki (Vodka Tonic & Angel's Kiss). Lasipisaran jotain pentueita mainitakseni niin (syys)S-pentue (Syksyinen Säpinä, Syksyinen Sakari, Sanni Syyshehku & Syksyn Salaisuus), harja-pentue (Harjalisko, Harjakotka & Harjaneilikka), linnustus-pentue (Telkän Tuho & Sorsan Surma) ja leivos-pentue (Marsipaanityyny, Omenanyytti, Chilikieppi, Rommirulla & Pikkutiikeri).

Lintuhaukun nimet oon yrittänyt pitää metsästys- ja luontoaiheisina. On erilaisia ampuma- ja muita aseita, mutta mukaan on tullut myös erilaisia kasveja. Esimerkkeinä vaikkapa Lintuhaukun Savikiekko, Lintuhaukun Pistooli, Lintuhaukun Haulikon Kantama ja Lintuhaukun Moluccella.

Teräshampaan pentueet ovat pitäneet yllä teemaa. Teemoina ovat olleet mm. saksalaiset viinit, korallieläimet, eri eläinlajit, eri kirjaimilla alkavat kauhuelokuvat, puulajit, kreikkalaisen mytologian henkilöt & kiss'n albumit. Täälläkin on monia nimiä, joista oon erityisesti tykännyt, mutta mainittakoon vaikka: Teräshampaan Siperianpihta, Teräshampaan Täpläpapurikko, Teräshampaan Noidanlukko, Teräshampaan Ei Mikään Robin Hood, Teräshampaan Alaskansusi, Teräshampaan Mikropossu, Teräshampaan Jättikenguru, Teräshampaan Punk - Tauti Joka Ei Tapa & Teräshampaan Ryytisalvia.

Kuolamyllyyn on syntynyt seittemän pentuetta, joissa kaikissa on yhteistä joku sama sana. Erityisen iloinen oon Mellow Tiger-pentueesta. Pennut on nimetty Stephen Kingin Cujo kirjan mukaan ja Mellow Tiger on kirjassa esiintyvä kapakka. Loput nimet on sit vain kirjasta poimittuja. Nimiksi tuli Kuolamyllyn Mellow Tiger'n Cujo, Kuolamyllyn Mellow Tiger'n Charity & Kuolamyllyn Mellow Tiger'n Evelyn. Toinen mistä tykkään on Tähtitarhan-pentue, jossa Tähtitarhan perään tulevat nimet ovat tähtiä: Kuolamyllyn Tähtitarhan Spica & Kuolamyllyn Tähtitarhan Altair.

Prêtin nimien kaa oon pyrkinyt, että nimissä olis jotain "hienompia" sanoja tai vaikkapa latinaa. Neljä pentuetta on syntynyt ja teemoiksi päätyi: jumalat & jumalattaret, ruusulajit x2, hermokaasut. Kasvattien nimiä on Prêt Bourbon, Prêt Tabiini, Prêt Pallas Athene, Prêt Blush Hip & Prêt Jeanne d’Arc.

BB kasvattaa kahella kasvattajanimellä. Bright Blurry's nimen alle tulee englannin kieliset nimet ja BB :n alle suomalaiset. Suomalaiset rodut tulee yleensä BB nimellä (paitsi ajokit, koska aloin kasvattaan niitä Bright Blurry'sin alla) ja muut sit Bright Blurry's nimellä. Nimissä on joku teema. Lappalaisrodut on nimetty BB Lapin xxx tyylisesti eli Lapin perässä on joku lappalais-sana ja se sana alkaa joka pentueessa samalla kirjaimella: BB Lapin Skábma, BB Lapin Saulalintu & BB Lapin Seita.

Sellasta. Kaippa siinä tuli jokanen kasvattajanimi erikseen.
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Mun on pakko tulla kirjoittamaan tänne uudestaan. Häpeen tota mun vanhaa tekstiä, mut onhan se kirjoitettu jo 5 vuotta sitten.

Oma nimeämistekniikkani on hyvin perinteinen ABC-tekniikka kaikissa kenneleissä. Pidän siitä, että kasvatit pystyy tunnistamaan sisaruksiksi nimien perusteella (yhtä pentuetta lukuunottamatta) ja että tietty kennelnimi herättää ihmisissä fiiliksen "toi koira on sakemanni". Tykkään antaa kasvattieni nimen omistajien päätettäviksi muutamilla ehdoilla: nimi on aina vieraskielinen (ei ´/`/- -merkkejä tai ö/å/ä - kirjamia) ja vähintään kaksiosainen.

Joomagnan & Criminales tekee poikkeuksen nimeämiseen kahdessa asiassa: Joomagnan & Criminales ovat kaksi
erillistä kenneliä: Joomagnan-nimen alle syntyvät saksanpaimenkoirapentueet ja Criminales-nimen alle muiden rotujen pentueet. Kun A-pentue syntyi, ei Criminalesia vielä ollut olemassa ja A-pentue on valitettavasti rottweiler. Lisäksi B-pentueessa nimet olivat Good Riddance-bändin kappaleita. C:stä eteenpäin on noudatettu ABC-järjestystä hyvinkin orjallisesti. Erityisiä suosikkejani kasvattien nimissäni on mm. J. Lifelong Passion (om. Sigitius), J. It's a Rocket Launcher (om. Aveline), J. Hold the Line (om. Twiggy), J. Magic Is Might (om. kasvattaja) J. Gay With
Slippers (om. Aveline) sekä C. Defying Gravity (om. kasvattaja).

Duun poikkeaa tässä hieman totutusta, sillä kasvatusrotujani on kaksi (malinois & kultsu). Nimeämistekniikkana silti ABC, olen yrittänyt teettää jokatoisen pentueen kultsuksi ja joka toisen maliksi :D Siinä tietysti onnistumatta. Lemppareitani kasvateissani ovat mm. D. Dat Ass (om. Aveline), D. Area Code (om. kasvattaja), D. All Gold (om. Karla), D. Blackbird Racing (om. Miira), D. Creeping Death (om. kasvattaja).

Deturiin ei ole kerennyt syntyä kuin yksi pentue, mutta rakastan omaa kasvattiani yli kaiken: D. Anything From America. Myös koiran kutsumanimi on yksi lemppareistani, Colin.
EVM-sukuiset koirat ovat sitten asia erikseen. Niiden kanssa yhdistelen mahdollisimman erilaisenkuuloisia sanoja yhteen, otan pätkiä biiseistä tai keksin omasta päästäni. Joskus saatan katsoa vaikkapa elektroniikkapaketin kyljestä sanan ja muokata sen omaan käyttööni.

Esmerkiksi Carlsberg's Baila Baila sekä Carlsberg's Just One More Night saivat kennelnimensä Carlsberg-oluesta. Baila Baila juontaa juurensa siamilaiskissala Baila Bailanista, Just One More Night taas Maroon 5:n kipaleesta One More Night.
Loco's Post Mortem sekä Loco's Bitch Is Back tuli täysin puuntakaa. Nimessä on viittaus espanjanalaiseen sanaa hullu (Loco). Post Mortem tarkoittaa adjektiivina kuolemanjälkeistä, mutta substantiivina myös ruumiinavausta. Post Mortemin emä oli nimeltään Loco's Rigor Mortis eli kuolonkankeus. Bitch Is Back on vain sanonta.

Durabrite Atlantis Is Calling on yhdistelmä tulostinmustemerkkiä sekä Modern Talkingin biisiä.
Rushdie For A Few Dollars sai nimensä kirjailija Salman Rushdien mukaan. For A Few Dollars taas tuli elokuvan Vain muutaman dollarin tähden mukana. Shamrock Light Aspect on "samalta kasvattajalta" kuin vuosien takainen huippu-uros Shamrock Dark Vision (om. Anna,Hukkaharjan). Light Aspect on kunnianosoitus tälle koiralle. Genedan's Miamor sai nimensä edellisen evm-sukuisen koirani, kodinvaihtaja Genedan's Kushernutin mukaan. Miamor on kissanruokamerkki.

No More Whisky, No More Heroes, Raotick's Kaidu, Lastfig's Cold Cold Winter, Foxaldie Burning Love, Pickland's Le Vux sekä Mayniac Fight Is Over ovat vain sanoja toistensa perässä. Tämän lisäksi Dora Reck, Thrax Coration sekä Thrax Tarot Dix ovat vain kirjaimia toistensa perässä.

Minulla oli aikanaan huippu-uros, evm-sukuinen koira nimeltä Latour vom Brand. Latour tuli jossakin kirjassa vastaan ja kun koirasta aika jätti, minulle tuli samasta kennelistä uusi uros Oasis vom Brand. Oasis on bändi. GD's Green Smoke on taas geelilinjaa ja kerran käytetty jalostusuros. GD's Fool Me Once on samasta kennelistä täysin samaa geelilinjaa. Hallavaaran Naksuvat
Luupit
on saanut nimensä Stepan ja Aren levyn mukaan.

Kultsuista sen verran että Heinnkaiser Sold Out sekä Heinnkaiser Only God Forgives ovat saaneet nimensä Seinnheiser-kuulokkeiden nimivääntelyn tuotoksena. Nix v.d. Zmiertsch on vanha kennelnimi, joka esiintyi picardienpaimenkoirissa (mm. Zmiertsch Primadonna).

Cockereissa ja kultsuissakin esiintyneet koirat knu Falbe Hunter's Abra Cadaver sekä cksu Falbe Hunter's Remington ovat samalta isolta evm-kasvattajalta. Falbe tarkoittaa saksaksi hevosta, eli suora suomennos olisi hevosmetsästäjän. Abra Cadaver on CSIn jakso ja Remington on tuttu muotoiluraudoistaan. Terrifield Major Harris, Terrifield Blue Opal ja Terrifield I'm A Kitty Cat ovat mielikuvituksen tuloksia. Terrified ilman l:ää tarkoittaa myös suomeksi kauhistunutta.

Lienee selvää että tykkään käyttää samaa kennelnimeä useammalla evm-kasvatilla? :D Musta ah niin helppoa :P
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Carla
Epätoivoinen katse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carla »

Aregoniin on syntynyt tähän mennessä vain yksi pentue, mutta ensi kuussa olisi syntymässä toinen ja marraskuussa kolmas. Myös tammikuussa ja maaliskuussa olisi tulossa Aregonilaisia.

Itse tykkään nimetä kasvattini yksinkertaisesti. Nimeän ne aakkosjärjestyksessä ja nimet ovat aina yksiosaisia ja eivät tarkoita mitään, paitsi nimi voi olla joku vierasperäinen ihmisen nimi. Ei siis mikään Ella tai Elias. Tähän mennessä syntyneitä kasvatteja on Aregon Aflia, Akiena, Asprit ja Astela. Tulossa olisi Beleda, Baffle ja Bomberman. Yleensä pistän nimivaihtoehdoiksi jotain tällaista: Aregon... Celcius, Cerfa, Ciret, Ciis, Cimed, Calde, Corte, Cerie, Cilta ja Cordero. Celciushan tarkoittaa lämpötilaa, mutta se on kuitenkin "epävirallisempi" sana ja tykkään siitä nimestä tosi paljon.

Evm. sukuisten koirien kohdalla nimeän yleensä koirat sillä nimellä, mikä ekana tulee mieleen. Esim. Michelon Cuore, Kuunvalon Lakea Tähti Yössä ja Fungo Tartufo ovat evm. sukuisten koirieni nimiä. Fungo Tartufo on italiaa ja tarkoittaa "Sieni Tryffeliä". Nimi perustuu lagoton käyttötarkoitukseen.

Nyt kaikki tietävät, miten tykkään nimetä koirani ja kasvattini.
Pammee
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Pammee »

Löysinpä kivan topan. Viimeisin viesti oli kyllä vuoden takaa, mutta eikai vanhojen topien elvyttäminen kiellettyä oo? :D

Tällä hetkellä minulle on vain yksityisiä koiria, sekä uudehko kenneli Numinous.
Yksärit asuu Ouroboros nimisellä sivulla. Ou:sta ei alunperin pitänyt tulla mitään virtuaalilemmikkien asumusta, mutta niin siinä kuitenkin lopulta tuli :DD Sanana ouroboros tarkoittaa hännänsyöjää, eli sitä ikivanhaa symbolia, jossa käärme tai lohikäärme syö omaa häntäänsä. Kuvaa ikuisuutta, uudelleensyntymistä ja elämän ja kuoleman kiertoa yms. Ou:n idea ehti vaihtua monta kertaa ennen kuin ensimmäiset vkoirat sinne tiensä löysivät, mutta alkujaan taisin ajatella sivusta roolipeliä. Mutta sitten kun sitä ei tullutkaan, niin nimi sai jäädä yksäreille, koska mitäpä sitä turhaan uusia sivuja luomaan, jos voi uusiokäyttää. (: Ei tosin varmaan tule koskaan millekään pentueelle kasvattajanimeksi.

Aluksi aioin pitää virtuaaliharrastukseni muutamassa yksityisessä koirassa, mutta sitten syttyi intohimo koirasusiin ja halusin niille oman kennelinsä. Nimen keksiminen oli vaikeaa, käytin siihen useamman päivän. Aluksi olisin halunnut kaksiosaisin nimen ja hain ideoita mytologioista ja jumaluuksista, sillä ne ovat aiheita, jotka ovat aina kiehtoneet minua. Myös jokin luontoon liittyvä olisi miellyttänyt ja se olisi varmastikin sopinut hyvin koirasusiin. Mikään kehittelemäni nimikombo ei kuitenkaan tuntunut oikealta. Lopulta muistin, että olin joskus tallentanut kännykkääni instagramista kuvia, joissa oli englanninkielen sanoja ja niiden merkityksiä. Siis sellaisia, ei niin tunnettuja ja käytettyjä sanoja.
Numinous sopii suomalaiseen lausuntaan, vaikka se englantia onkin. Sana on adjektiivi ja (en tiiä osaanko selittää tätä suomeksi, mutta) kuvaa sellaista tunnekokemusta, kun on yhtäaikaa kauhuissaan ja lumoutunut sekä peloissaan ja vaikuttunut. Sillä voidaan myös tarkoittaa henkilökohtaista kokemusta siitä, että on valtavan inspiraation valtaama.

Koirien nimissä ja kutsumanimissä pidän kovasti ihmisten erikoisista, ulkomaalaisista ja vanhoista nimistä. Esimerkiksi koirien kutsumaninä; Martha, Veega, Piitu, Armas ja Kerttu ovat aivan oikeita nimiä kaikki.
Virallisina niminä Maertá Maddalena on muistaakseni saamelaisia nimiä, joku saattaa tosin huomata, että nimien sointi juontaa Maria Magdalenasta, koska saman niminen biisi soi päässäni silloin.
Ihmisten nimet näkyvät myös nimissä Ulf´s Askalibur Amadeus sekä Gaye-Gertrude. Askalibur tosin on väännös Excaliburista; jep se taikamiekka. Ihmisnimi on pakkomielteisesti tungettu myös Muijan viralliseen nimeen Puolhukan Muiqee Mairé, joskin heittomerkki on lisätty ovelasti, jolloin nimi lausutaan Mairee ja se kuulostaa enemmän adjektiiviltä mairea kuin suomalaiselta nimeltä Maire. :D

Pentueita varten mulla on jo hirveesti suunnitelmia. Koska näitä ABC-pentueita on jo niin paljon, niin ajattelin mennä teemoittain, vaikka pentueet varmaan tullaan merkitsemään Numiskaan kirjainten mukaan. Se nähdään. :)
Vastaa Viestiin