vKTL - mahdollinen uudistus, mielipiteitä kaivataan!

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Sonja.
Ei riitä.
Viestit: 357
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 8:25 pm
Viesti:

vKTL - mahdollinen uudistus, mielipiteitä kaivataan!

Viesti Kirjoittaja Sonja. »

  • vKTL

    Virtuaalista Koiratanssiliittoa pyörittelee tästä päivästä alkaen minä, joten tekaisin liitolle uuden topan :)
    Kaikkien sivujen tekstit tullaan lähitulevaisuudessa käymään läpi ja ohjeet ja säännöt tiivistämään mahdollisimman selkeiksi, mutta jos jollakulla on mielessä jotakin mitä pitää ehdottomasti lisätä tai poistaa, otetaan ideoita kommenteissa vastaan. Lisäksi korjaan valioiden ja arkistokalentereiden ääkkösongelman mahdollisimman pian.

    Jos sivuilla esiintyy toimimattomuutta tai muita häröjä niin ilmoitelkaa! :)
Sonja.
Ei riitä.
Viestit: 357
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 8:25 pm
Viesti:

Re: vKTL - uudet sivut

Viesti Kirjoittaja Sonja. »

Virtuaalikoirien fbkeskustelussa heitettiin ilmoille, että mahdollisten A ja B-osioiden (tai useampien) osallistujamäärät tulisi yhdenmukaistaa. Tämä tarkoittaisi siis sitä, että kun kilpailussa järjestetään esimerkiksi kaksi osiota, joihin kumpaankin otetaan 30 koirakkoa/osio, tulisi tuomaroidessa osioiden osallistujamäärät tasoittaa. Jos A-osio täyttyy 30 koirakolla ja B-osioon ilmoittautuu esimerkiksi 12 koirakkoa, tuomaroidessa osiot yhdenmukaistetaan niin, että osallistujat jaetaan tasaisesti osioihin, jolloin molemmissa osiossa olisi tässä tapauksessa 21 koirakkoa.

Uudistus toisi kilpailuihin enemmän oikeudenmukaisuutta, kun nykyisin B-osioiden pienempi osallistujamäärä takaa koirakoille paremmat pistesijat ja hylättyjä joudutaan jakamaan harvoin. Toisaalta taas koiratanssikilpailuiden osallistujamäärät ovat luokkaa kohden pysyneet viime vuosina melko alhaisina (esimerkkinä freestyle jossa osallistuneita on yleensä maksimissaan noin 40), joten luokkia yhdistettäessä hylättyjä jaettaisiin hyvin harvoin ja koirat valioituisivat nopeammin.

Itse olen uudistuksen kannalla, mutta haluan kuulla myös muiden harrastajien mielipiteitä! Ennen kilpailut on ollut mahdollista halutessaan tuomaroida osioiden osallistujamäärät tasoittamalla, mutta jos enemmistö on uudistuksen kannalla tulee, se sääntöihin pakolliseksi kaikkien koiratanssikilpailuiden kohdalla.
Vastaa Viestiin