Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Cessna
Epätoivoinen katse
Viestit: 450
Liittynyt: La Tammi 11, 2014 5:22 pm
Viesti:

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Cessna »

Pitkästä aikaa täällä kirjoittelemassa :mrgreen:

Oon harkinnut nyt pitkään palaamista virtuaalikoirailun pariin. Lähes päivittäin tännekin tulee kirjauduttua ja aina käyn kuolaamassa tulevia pentueita. Ilmoitin jopa koiria USAn voittajaan. Mut sitten aina mietin, että entä jos ei olekaan sitä aikaa tarpeeksi. Toisaalta tänne on tulossa/tullut hienoja uusia uudistuksia mm. koirien ominaisuuksia yms. Silleen harmittaa, että virtuaalikoirailut on hiipumassa. Uusia kasvoja on vaikea löytää. Kennelit on vähentynyt niin virallisella puolella kuin epävirallisellakin. Hoitajatoimiset kennelit kuihtuvat pois, koska ei ole hoitajia. Tää on kuitenkin niin kiva harrastus, niin on harmittavaa että tätä menoa tämä kaikki on muisto vain.

Mutta katsotaan, jos uskaltaisin palata tänne ja ehkä varata muutaman uuden koiran, josko se siitä lähtis sitten nousuus :D
Välillä jonkun on kuoltava, jotta asiat muuttuisivat paremmiksi
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Mun mielestä uusia harrastajia on turha yrittää houkutella, mikäli harrastus ei ole jatkuvassa liikkeessä ja täällä ei käy kuhina. Oon ilahtunut siitä, miten viime aikoina moni harrastaja on aktivoitunut, ja turrilan bittikoira-aiheisiin tulee uusia viestejä ja ideoita päivittäin. Se on oikeesti mielettömän tärkeää.

Mä en ainakaan lähtis ummikkona harrastamaan virtuaalikoirailua, jos ensivaikutelmana olis se, että aktiivisia kanssaharrastajia ei ole. Tällä hetkellä tämä foorumi on harrastuksen elävyyden tärkein mittari, ainakin jos puhutaan virallisesta puolesta.

Siksi jokainen paluuharrastaja on kauhean tärkeä. Ihanaa Saana, että oot palaamassa! Se, että jo yksikin jotain kokemusta haalinut harrastaja palaa, luo uutta elämää tähän harrastukseen, ja se taas tukee harrastuksen kasvua. Näin ainakin omasta näkökulmastani.

Monet perustelevat innostuksensa laantumista (ja harrastuksen lopettamisaikeita) sillä, että pennut eivät mene kaupan. Mun mielestä tää on ihan kamalaa, ja järjetöntä, että tätä ylipäätään tapahtuu. Me ollaan kuitenkin virtuaalimaailmassa, ja jokaisella on mahdollisuus ottaa kymmenpäin pentuja, jotka ei oikeastaan suoranaisesti myötävaikuta omaan kasvatustyöhön.

Useimmat kasvattajat (minä mukaanlukeutuen) ovat onnellisia jo pennunostajan kiinnostuksesta: pennun olemassaolevat sivut ovat iso juttu. Se, että kalenteriin ilmestyy ajan saatossa joitain tuloksiakin, on mieletöntä. Näinkin pienellä vaivalla on jo iso merkitys harrastajien optimistisuuteen ja täällä pysymiseen. Ja eihän sitä tiedä, jos vaikka ihastuisitkin täysillä siihen bernhardinkoiraan, ja haluaisit pian haalia niitä kasapäin. Näin on ainakin mulle käynyt lukemattomia kertoja...

Mä oon ottanut hommakseni ottaa vähänkin kiinnostavia pentuja yksityisiksi koiriksi, vaikka ne nyt ei (vielä ainakaan) omiin kasvatusrotuihin kuulukaan. Tämä harrastus pyörii kuitenkin niin paljon jalostustyön ympärillä, ja mun mielestäni on tärkeää, että jokainen harrastaja saisi sitä harjoittaa. Ei vaan ne bordercolliekasvattajat.

Me ei voida valitella harrastuksen kuolemista, mikäli me ei taistella sitä vastaan. Mun silmään paras tapa pitää tätä elossa on toisten harrastajien laittaminen ykkössijalle. Se, että sun oma kasvatustyö kukoistaa, ei merkitse mitään siinä vaiheessa, kun yhä useampi harrastaja luovuttaa kelpaamattomien pentujen ja kisaamattomien koirien vuoksi. Lopulta sä oot yksin hienon koirarepertuaarisi kanssa ja oho, sunkaan pennuille ei löydy pian ostajia.

Etitään siis uusia harrastajia tukemalla nykyisiä ja tekemällä pyyteetöntä yhteistyötä heidän kanssaan. Hiljamielen kennel ettii muuten "virallisia" yhteistyöläisiä, siitä lisää kennelin sivuilla. :)
Tiitu
Nakkisotilas
Viestit: 235
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 8:29 am
Paikkakunta: Asutaan missä huvittaa

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Tiitu »

Nyt oon kolme kuukautta tääl virtuaalikoirapuolella pyöriny, ku virtuaalihepat ei innostanu ja sain oman pennunkin. Alussa huomaa sen, että jos halusi saada koiria vielä valioiksi harvinaisemmissa lajeissa, on täytynyt ite niitä kisoja järkkäillä.

Yks asia, mikä saattaa osittain vaikuttaa uusien harrastajien määrää,on kuvien löytäminen. Jos haluais nyt koiralle seisotuskuvan, ja koira olis rodultaan esim. Silkkivinttikoira, niin on kyl iso homma löytää seisotuskuva. Piirtämäänkään eivät kaikki lähde, pelkona varmaankin se, että tulisiko sitä huonoa kritiikkiä kuinka paljon. Toisilta ei myöskään varmaan pyydetä piviko-kuvia, ehkäpä siks ku ei uskalla. Tämän näen yhtenä ongelmana.
Vuoden Kennelinperustaja ja Nyyppä 2017
Vuoden Nyyppä 2018
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Shady »

^ Pyynnöt ja tarjoukset osioon voi aina laittaa pyyntöä tietyistä kuvista. Siellä on yleinen topikki, jos ei omaa halua luoda. PIVIKOja piirretään paljon muiden käyttöön.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Turbo
Alkupalat
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Syys 18, 2017 11:45 am

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Turbo »

Veikkaisin että nykyään kaikki virtuaalikennelit on Instagrammissa. Liityin oman kennelin kanssa sinne ja huomasin, kuinka paljon nuoria pitää kenneliä Instagramissa. Kilpailuja he eivät tosiaan todennäköisesti käy, en ainakaan huomannut yhtäkään virallista tulosta. Siellä varmaan pitäisi ruveta enemmän mainostamaan että mahdollisuus omiin ilmaisiin nettisivuihin on ja että on tällainen virtuaalikenneleihin perustuva sivusto edes olemassa?
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Turbo kirjoitti: To Marras 30, 2017 8:30 amSiellä varmaan pitäisi ruveta enemmän mainostamaan että mahdollisuus omiin ilmaisiin nettisivuihin on ja että on tällainen virtuaalikenneleihin perustuva sivusto edes olemassa?
https://www.instagram.com/virtuaalikoirat/

Mä oon tuota yrittänyt päivitellä, mutta mulla on niin monta muutakin juttua kesken virtuaalikoiriin liittyen, että nyt on taas vähän jäänyt. 😅 Mielelläni annan tunnukset tuonne myös jollekulle toiselle, ettei tarvitsisi yksin olla tekemässä sisältöä ja yrittää viestitellä instakenneleiden kanssa!
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Turbo
Alkupalat
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Syys 18, 2017 11:45 am

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Turbo »

Tiedän että on, mutta moni ei välttämättä silti tiedä. Mitä oon katsonut niin monella koiralla on omat rekisteritunnukset, esimerkiksi vFI tai vFIX. Mä en itse muista minkä kautta löysin virtuaalikennelit aikoinaan, veikkaisin että siinä yhteydessä kun aloin piirtämistä harrastamaan ja suntuubin kautta tuli mainostuksia kenneleistä. Harrastajia on, mutta tieto vFCI jne on vähäinen.
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Turbo kirjoitti: To Marras 30, 2017 12:39 pm Tiedän että on, mutta moni ei välttämättä silti tiedä. Mitä oon katsonut niin monella koiralla on omat rekisteritunnukset, esimerkiksi vFI tai vFIX. Mä en itse muista minkä kautta löysin virtuaalikennelit aikoinaan, veikkaisin että siinä yhteydessä kun aloin piirtämistä harrastamaan ja suntuubin kautta tuli mainostuksia kenneleistä. Harrastajia on, mutta tieto vFCI jne on vähäinen.
Kiinnostaisiko sua kirjoittaa jonkinlainen ihan suoraan instakenneleille osoitettu esittely tuonne instan puolelle? :) Mielelläni julkaisisin semmoisen, mutta mulla ei ole kauheasti aikaa perehtyä tuohon maailmaan, jotta osaisin kirjoittaa heille osuvan tekstin.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Turbo
Alkupalat
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Syys 18, 2017 11:45 am

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Turbo »

Mikä ettei! Yritän tässä sitten jonkinlaista tekstiä kehitellä kun kerkiän. Tänään illalla jo mahdollisesti. c:
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Turbo kirjoitti: To Marras 30, 2017 2:38 pm Mikä ettei! Yritän tässä sitten jonkinlaista tekstiä kehitellä kun kerkiän. Tänään illalla jo mahdollisesti. c:
Mitä tälle kuuluu? :)
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Avatar
ShadowKiro
Alkupalat
Viestit: 9
Liittynyt: To Joulu 28, 2017 2:30 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja ShadowKiro »

Hei vain!
Olen ollut mukana virtuaalikennelharrastuksessa 1997 lähtien ja poistunut kuvioista lopullisesti joskus 2006 tai 2007.
Millainen tilanne virtuaalikennelharrastuksella on nykyään ja vieläkö toiminta on aktiivista? Siis niin, että siihen tohtisi ottaa jälleen osaa. :D
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Uusien virtuaalikoira harrastajien etsiminen

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Ohhoh! Varsinainen paluumuuttaja vuosien takaa, tervetuloa! Hurjaa ajatella, että 20 v. sitten on ollut virtuaalikoiria. :D Vaikka onhan VFCI:kin jo 15 v. vanha.

Tällä hetkellä on minusta ollut hieman elpymistä. Ollaan päivitetty alustoja ja uudistettu tapaa harrastaa, jotta tää olisi kutsuvampaa uusille. Aika pienellä porukalla ollaan tehty viime vuosina, mutta tänä vuonna on tullut enemmän uusia mukaan! Nythän kaikki kisat ovat kolmen sivuston takana edellisen... Miljoonan sijaan. :D VFCI:n alla käyttölajit, YVNL:ssä valokuvallisten näyttelyt ja PIVIKOssa piirretyt näyttelyt. Ota koira tai pari ja kokeile ;)
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Vastaa Viestiin