Hei vaan kaikille,
Myö oon ihan uusi koko kennel puolella. Virtuaalihevostelu on enemmän tuttua. Pistin tuossa pari päivää sitten tälläisen kennelin pystyyn. Saapi nähdä että mitä tästä tulee. Idea kennelin perustamiseen lähti virtuaalitallien keskustelu foorumilta, keskustasta. Siellä pomppasi silmille aihe jossa puhuttiin virtuaalikennelten harrastaja kadosta. Miksen kokeilisi tätäkin? Nyt viimepäivät olen yrittänyt hieman kartoittaa paljonko näitä harrastajia oikeasti on. Kävin virtuaalimaailman kennelliiton sivuilla jonne oli rekisteröity 80 kenneliä, 50 sivuille pääsi ja niistäkin aika suuri osa tauolla/ei ole ollut kovinkaan aktiivinen. :( Kasvattaja listalla 13 kenneliä joista 3 toiminnassa/sivuille pääsee. Mielestäni todella vähän. Toki löytyy myös paljon rekisteröimättömiä kenneleitä. Mistäköhän tämä harrastaja kato sitten johtuu. Hevospuoli kuitenkin mielestäni todella aktiivinen ja harrastajia riittää. Pitääpä lukaista täälläkin keskusteluja josko aiheesta olisi puhuttu.
Saa antaa neuvoja ja ohjeita, kaikki on minulle ihan uutta ja jännää.
Tällä hetkellä ainakin voin sanoa olevani motivoitunut ja kiinnostunut viemään tätä harrastusta eteenpäin. Kenneliltäni varmasti tulossa pentuja piakkoin. Semmoista kysäisenkin jo tässä heti että onko ok tehdä pennut vanhemmilla joilla ei ole kilpailtu ollenkaan/paljon. Hevospuolella tuntuu että varsoja tehdään vasta kun hevosella on kisa tuloksia.
Täällä uusi harrastaja!
- Neomea
- Le-ppä-ker-ttu
- Shady
- Taikuri
Re: Täällä uusi harrastaja!
Tervetuloa porukkaan! Jos jokin asia jää askarruttamaan ni mulle saa laitella viestiä! :) Autan mielelläni.
Pari keskustelua harrastajien vähyydestä löyty virtuaalikoirien osion alta. Suurin syy on varmasti vain se, että harrastajat aikuistuivat eikä nykynuoriso enää tunnu innostuvan tästä tavasta harrastaa, instagram kennel on tulleet suosioon enemmän.
Pentueen vanhemmille ei oo mitään rajoituksia, mutta enemmän on tosiaan tapana tehdä pentueet kun vanhempien kisaura on valmis. Harvemmin koirilla tehdä enempää kuin yksi pentue.
Pari keskustelua harrastajien vähyydestä löyty virtuaalikoirien osion alta. Suurin syy on varmasti vain se, että harrastajat aikuistuivat eikä nykynuoriso enää tunnu innostuvan tästä tavasta harrastaa, instagram kennel on tulleet suosioon enemmän.
Pentueen vanhemmille ei oo mitään rajoituksia, mutta enemmän on tosiaan tapana tehdä pentueet kun vanhempien kisaura on valmis. Harvemmin koirilla tehdä enempää kuin yksi pentue.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
- Neomea
- Le-ppä-ker-ttu
Selvä homma! Ja milloin tämä kisaura on valmis, mitä se pitää sisällään? Montako sijoitusta kilpailuista yleensä pitää koiralla olla, että se on riittävä. : )
-
Deneo
- Vuohenruokaa
Tervetuloa täältäkin! Multa voi myös kysellä jos on jotain mielen päällä, tässä on kuitenkin tullut pyörittyä yli kymmenen vuotta :D.
Kisauran pituuden ja päämäärän saa päättää ihan itse, on se sitten näyttelyitä, tokoa, agilitya, rodunomaisia jne. Mulla esim. on eniten paimenkoiria, ja jokainen on paimennusvalio ennen pentuja. Harvoin koirat kisaa vain yhdessä lajissa, mutta sekin on ihan oma valinta mitä lajeja valitsee, vai valitseeko mitään. Itse tykkään kisata sillä tavalla realistisesti, että harvemmalla metsästyskoiralla on vaikkapa tokovalion arvoa. Koirapuolella ei ole varsinaisesti sijoituksilla väliä, vaan lopputuloksella. Agilityssa yhdeksän kertaa 1. sijoittunut saa ihan saman valionarvon, kuin yhdeksän kertaa 3. tullut. Vain sillä vKUMAlla on merkitystä. Jos et ole vielä käynyt vFCI:ssä tutustumassa, niin tänne on koottu kattavat ohjeet kisaamiseen :).
Kisauran pituuden ja päämäärän saa päättää ihan itse, on se sitten näyttelyitä, tokoa, agilitya, rodunomaisia jne. Mulla esim. on eniten paimenkoiria, ja jokainen on paimennusvalio ennen pentuja. Harvoin koirat kisaa vain yhdessä lajissa, mutta sekin on ihan oma valinta mitä lajeja valitsee, vai valitseeko mitään. Itse tykkään kisata sillä tavalla realistisesti, että harvemmalla metsästyskoiralla on vaikkapa tokovalion arvoa. Koirapuolella ei ole varsinaisesti sijoituksilla väliä, vaan lopputuloksella. Agilityssa yhdeksän kertaa 1. sijoittunut saa ihan saman valionarvon, kuin yhdeksän kertaa 3. tullut. Vain sillä vKUMAlla on merkitystä. Jos et ole vielä käynyt vFCI:ssä tutustumassa, niin tänne on koottu kattavat ohjeet kisaamiseen :).
Don't you wanna live before you die?
- Neomea
- Le-ppä-ker-ttu
Kiitos Deneo! Tuopa selvensi asioita todella hyvin! :D Menenpä lukemaan kisaus sivun heti kokonaan.