Palaan kuvioihin (Kasvattajat HOX! Uusia sivuja!)

Mainosta kenneliäsi, kotisivujasi, koirasi sivuja, itseäsi, mitävain
Neomea
Le-ppä-ker-ttu

Palaan kuvioihin (Kasvattajat HOX! Uusia sivuja!)

Viesti Kirjoittaja Neomea »

Hei kaikille

Olen palailemassa harrastuksen pariin pikkuhiljaa ja ajattelin kasata kaikki muutokset nyt tälläiseen yhteen viestiin, ehkä osittain itselleni. Ensinnäkin Shiranui lopettaa ja yhdistyy Ajattaran kanssa, jotta voisin keskittyä vain yhteen kenneliin. Ajattarasta muodostuu nyt sekametelisoppa, johon keräilen ja jossa kasvatan ihan mitä lystää. Japanilaiset on myös edelleen mukana, mutta pienemmällä liekillä. Niille kuvien hankkiminen on kyllä sellaista hommaa, että aarteenmetsästäjäksi oli ruvettava. Se tekee kasvatuksesta paljon puuduttavampaa ja osittain tylsempää, kun itse arvottaa virtuaalikoiraa paljon kuvien perusteella, ne on se sielu! Ja ainoat tarjolla olevat kuvat on heilahtanutta pikselimössöä. Joutuu toden teolla lähettelemään sähköposteja ja viestejä. Niimpä ne jää nyt tosiaan sivulle - kai, katsotaan niin kohta taas vaan niitä pennutan hah.

Toisekseen iso kasa koiria tulee myyntiin, haluan nyt luopua tässä samalla kaikista niistä koirista, jotka ei vaan yksinkertaisesti enää motivoi tai ehkä koskaan ottaneet kiinnostaakseen sitten kuitenkaan. Ne listaan toiseen viestiin myyntipalstalle, linkkaan postauksen tähän alle myös. Pahoittelen kuitenkin, jos joku kasvattajista pettyy.
Kolmannekseen missä mahtaisi sijaita tämä kasvatti nykyään? Shirouneri from Shiranui (sivut menee suoraa tänne: http://viuhku.net/). En muista kasvatin ostajaa tai tiedä kuka sivuston omistaa.

Kennel Ajattara (Kasvatit saaneet uusia sivuja: De la Dorado, Bad Karma, Nandyhill, Trizets ja Akishi)
Myytävät koirat (Kasvattajat käykää kurkkaamassa haluatteko omianne takaisin itselle! Akishi, Douperks, Karmivan, Scarlets, Hiljamielen ja Mutton Q´s)

Kysymyksiä
1) Miten virtuaalikenneleillä menee nykyään? Ihan ok? Paremmin? Huonommin?
2) Järjestetäänkö kisoja edelleen ihan sopivasti vai onko hiljentynyt? Kalenteri näytti melko tyhjältä.
3) Onko saatu uusia, aktiivisia harrastajia mukaan? Vai onko kenties menetetty joitain?
4) Onko tapahtunut jotain muutoksia tai uusia juttuja joista olisi hyvä tietää, esim sääntömuutokset?
5) Ja se tärkein, meneekö pennut kaupan? Ainakin muistelen, että nuo minun harvinaisemmat meni todella nihkeästi, tyylin yksi jos lykästi.

Toivottavasti voin olla avuksi, kun aion ainakin kilpailujen järjestämistä jatkaa.
Näyttelyitä näytettiin ainakin järjestettävän suht aktiivisesti, mikä on hyvä!
suba
Nakkisotilas
Viesti:

Re: Palaan kuvioihin (Kasvattajat HOX! Uusia sivuja!)

Viesti Kirjoittaja suba »

Hei mahtavaa, tervetuloa takaisin!
Mä en osaa kaikkiin kysymyksiin vastata, kun itse aloitin vasta hieman vajaa vuosi sitten, mutta siinä ajassa ei ole ainakaan mitään kovin suurta tainnut tapahtua. Itseni miellän siis ainakin uudeksi aktiiviseksi harrastajaksi :D Mun silmään virtuaalikenneleillä menee ihan ok, mutta mielestäni harrastajia saisi olla kyllä enemmän kuin nykyään.
Kisoja järjestellään myös ihan hyvin, vaikka nyt just onkin aika vähän niitä kalenterissa. Tosi hyvin olen ainakin omiani saanut tässä alle vuoden sisään valioitumaan, joten kisoista ei ole ollut puutetta. Joitakin lajeja tosin järjestetään huomattavasti muita vähemmän.. Vaikea kyllä näistäkään on sanoa, kun en tiedä miten oli asiat silloin kun viimeksi olit mukana :lol:
Pentujen myynti on ollut itselläni ainakin vähän niin ja näin, jotkut rodut menevät todella helposti ja joistain tulee vain se yksi omaan käyttöön. Osittain tämän takia toivoisinkin enemmän harrastajia, jotta olisi enemmän porukkaa erilaisilla rotukiinnostuksilla.
Kennelit
Midgård Fjords (vuonohevoset)
Reposaari (suomenhevoset & shetlanninponit)
Kilbern Ponies (connemarat, newforestinponit & russit)

vTL - Vuoden Näyttelykoira - VLBL
Neomea
Le-ppä-ker-ttu

Mä alottelin tätä harrastusta aikalailla 2 vuotta sitten (olin tosin jo pitempään tutkinut virtuaalipiirejä ja joskus vuonna nakki - tyyliin 2011 saattanut muka yrittää perustaa jotain minkä sitten unohdin melko pian. Olin myös kai liian nuori ja kaikki tuntui liian monimutkikkaalta). Vuosi sitten kaikki taas hiipui, tuntuu että melkeimpä unohdin koirat kokonaan ja sitten loppuvuodesta kai jo välttelin tänne tuloa, kun näkisin kaiken mitä pitää tehdä ennen kuin voi hyvillä mielin palata xD En kai minäkään mikään konkari siis todellakaan, kai mut edelleen lasketaan uudeksi, kun vuodenkin pidin taukoa hah! Mietin että mitäköhän kisoja laittasin, ainakin tykkäsin noiden hiihto ja valjakko kisojen pidosta, niitä ei hirveästi kai ole?

Joo, osittain tein nyt siis sellasen päätöksen että otan sitten noita suosituimpiakin rotuja että saa harrastuksesta enemmän irti, ei voi tavallaan kerätä kasvattaja palkintojakaan, jos ei kasvatteja saa muualle, iso työ yksin ja hidasta. On myös paljon tylsempää, kun ei pääse seuraamaan omien kasvattien elämää. Mitä kävin kasvatit läpi, niin siellä oli tosin muutama jolla oli jotain kisattukin, mikä on todella kiva! Mutta suurinosa oli aika samassa jamassa. Että kun nuo japanilaiset ei ole sellaisia mitä jotku haluaisi heti jalostukseen tai löydä hyviä kuvia, niin ne vähän jää.
Ennen välttelin juurikin noita ihan kaikkein suositumpia rotuja, koska ne vaan tuntu tosi mauttomilta, nyt aion ottaa sitten niitäkin - jos saan hyviä kuvia :lol: Saksanpaimenkoira on tosin edelleen sellainen mitä en ottaisi. Yritin etsiä kuvia, enkä millään löytänyt yksilöitä, joilla peräpää olisi minun silmääni siedettävän korkealla. Jotenkin kaikissa "hienommissa" näyttelykuvissa perä raahaa oudosti.

Mutta sen sijaan novascotiat on joku uus ihastus ja samoten belgianpaimenkoirat :love2: Mulla on itellä kaksi valkoistapaimenkoiraa, enkä voi jotenkin kuvitella niitä virtuaalisesti pitäväni? Jotenkin tuntuisi oudolta, mutta ehkä otan niitäkin joskus :lol:

Mistähän niitä uusia harrastajia saisi tänne nettiinkin? Pitäisikö tehdä joku instagram jolla houkutella porukkaa sieltä xD
Pitäisikö tehdä joku lista hyvistä ja mielenkiintoisista jutuista, joihin pääsee ottamaan osaa vain tällä puolella? Esim noin järjestäytynyt kisatoiminta yms?
suba
Nakkisotilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja suba »

Okei, no tuskin mikään on sitten niin kovasti ainakaan ehtinyt muuttua sun poissaolon aikana :D
Valjakkokisoja oon itse muutamia järjestänyt tässä, mutta noita hiihtohommia yms. ei ole kyllä tän vuoden puolella ainakaan ollut. Ne vois itseäkin kiinnostaa nyt kun tarkemmin lajeja katselin, aiemmin on ollut jotenkin tosi vieras homma. Joten itseään vastaan ei tarvitse siellä kilpailla jos päätät järjestää :lol:
Toi kuvien löytäminen onkin varmaan aika iso syy sille, miksi vaikka virtuaaliheppapuolella on paljon enemmän porukkaa kuin täällä. Jos ei itsellä ole mahdollisuutta kuvata, niin mieleisten kuvien löytäminen on kyllä varmasti työläs homma.
Oon itsekin miettinyt tota, että miten ja mistä noita uusia harrastajia saisi houkuteltua. Heppapuolella on joskus ollut joku virtuaalikoirailun infotopikki ja sieltä taisin itsekin eksyä tänne. Kuitenkin jotenkin tuntuu, että porukka ajattelee tätä hirveän monimutkaisena hommana, eikä sitten jaksa perehtyä, koska oikeastaanhan tää on tosi simppeliä ja mun mielestä jopa yksinkertaisempaa kuin hevospuoli :D
Kennelit
Midgård Fjords (vuonohevoset)
Reposaari (suomenhevoset & shetlanninponit)
Kilbern Ponies (connemarat, newforestinponit & russit)

vTL - Vuoden Näyttelykoira - VLBL
DeeHukka
Syvällistä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DeeHukka »

Se kyllä laskee motivaatiota kun ei oo porukkaa jota kiinnostais samat rodut kun itseä! Itsekin mielellään kasvattaisin esimerkiksi staffordshirenbullterriereitä tai vaikka joitain oikeasti harvinaisia rotuja, mutta kun edes niille bordercolliepentueille ei meinaa löytyä juuri yhtään varaajia niin ei sitä oikein yksin jaksa kiinnostaviakaan rotuja kasvattaa. Toi on aika harmi että säkin oot joutunut Yuri jättämään joitain mielenkiintoisia rotuja vähemmälle kun ei vaan muita kiinnostuneita löydy. Oon täysin samaa mieltä teidän kanssa että isompi harrastajamäärä auttais tohon.

Itehän tosiaan tein juuri kennelilleni Joystormille Instagram-tilin. Osittain siksi että saisin laittaa muitakin kuin vaan rakennekuvia jonnekin näytille ja osittain juuri siksi, että saisin tutustuttua ig-kenneleiden pitäjiin ja ehkä sekä ite tultua tutummaksi ig-kenneleiden maailman kanssa että mahdollisesti houkuteltua joitain harrastajia myös tänne päin, jos heitä itse kiinnostaa. Ja toi on hauska mitä suba mainitsit, että hevospuolella pidetään tätä koirapuolta monimutkaisena, ite kun oon hevospuolelle monta kertaa yrittänyt päästä mukaan mutta se on tuntunut ihan ylivoimaisen vaikealta :mrgreen:

Oon saanut houkuteltua yhden kaverin sekä poikaystävän näiden virtuaalikoirien maailmaan, ja musta tuntuu että muutenkin satunnaisesti ilmaantuu aina uusi harrastaja tai pari. Paljoa täällä ei edelleenkään ole porukkaa, mutta ainakin sitä uutta verta näkee edes joskus ja se on aina todella piristävää. Kisoja on järjestetty mielestäni viime kuukausina todella aktiivisesti, nyt vaan on jostain syystä sattunut kalenteri olemaan pari viikkoa tyhjempänä. Kisoista ei kuitenkaan pitäisi pulaa tulla olemaan, kun aktiivisia järjestäjiä on ollut useampi!

Mutta tervetuloa Yuri takaisin, vaikka en ehkä hirveästi sun kanssa olekaan samaan aikaan puuhaillut? Mulla taisi olla tauko virtuaalikoirailusta juuri siihen aikaan kun sä tänne päädyit, jos oikein muistan :mrgreen:
Your personal dog hoarder
https://lilyswan.net/
Neomea
Le-ppä-ker-ttu

Koirapuoli voi vaikuttaa ensin monimutkaiselta, ehkä noiden lajien erilaisuuden vuoksi. Kun on hirveästi uusia erikoisia termejä, mutta ei hirveästi lopulta kyllä - ainakaan minulla - tarvinnut tehdä töitä että ne oppi ja alkoi muistaa. Ehkä juuri tuo että on eri tasoja ja vielä eri lajeissa eri nimisiä tasoja joilla noustaan, voi olla ensin haastavan kuuloista. Mutta kun verrataan hevospuoleen niin se menee kyllä laukalla edelle monimutkaisuudessa. Muutenkin porukka on tiukkapipoisemman oloista - jos rehellisiä ollaan. Hirveästi mielestäni turhia sääntöjä.
Enpä mä oikeastaan koirapuolesta haluaisikaan mitään isoa - ainakaan yhtä isoa kuin heppapiirit, koska uskon että yhteisöllisyys ja tunnelma kärsisi aika paljon. Mutta tällä hetkellä kaikki vaan tuntuu pyörivän vähän turhan pienessä piirissä, on ne samat pari tyyppiä kenen kanssa harrastaa, eihän se kovin kiva ole myöskään. Ehkä kuitenkin pitäis tehdä isompia liikkuja ja just esitellä harrastusta vaan agressiivisesti instan että hevospiirien keskustan puolella :eevil: Sillä jokainen AKTIIVINEN uusi tyyppi olisi iso juttu.

Ja DeeHukan kanssa ei olla kai yhtäaikaa oltu aktiivisena, enpä ainakaan muista!
ps. Ehkä koirapuolelta puuttuu joku tavoite, siksi kannattaisin todella paljon laatuarvostelun pystyyn pykäämistä, jos suinkin mahdollista.
Sadi
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Sadi »

Tervetuloa takaisin, ei ollakkaan taidettu ennen törmätä! Virtuaalikoiraharrastuksen tämänhetkisestä tilanteesta en osaa sanoa oikeastaan mitään, sillä palailin ite tauolta juuri eilen : D Tälleen äkkisältään katsottuna kalenterit näyttää kuitenkin ihan kivalta.
(Pisti muuten silmään nuo Ajattaran belgianpaimenet ja ihastuin välittömästi! Aina yhtä kiva nähdä uusia rodun harrastajia.)
Neomea
Le-ppä-ker-ttu

Hei kiitti! Ja joo en kyllä muista että olisin suhun törmännyt myöskään, en oo sun kenneleissäkään käynyt aiemmin! Sulta erityisesti nuo Australiankarjakoirat ihastutti, ehkä itsellekin joskus! Ja joo heti viestiäni seuraavana päivänä oli kalenterissa jo lisää kisoja! :mrgreen: Nyt kun oon jo hetken ollut taas piireissä, niin muutama tyyppi vaikuttaa epäaktiivisemmalta, mitä silloin vuosi sitten. Toisaalta sitten on pari uuttakin tyyppiä.
Vastaa Viestiin