Suomen voittaja vuosimallia 2012

Ilmoita järjestämistäsi virtuaalimaailmaan sijoittuvista kilpailuista täällä.
Vastaa Viestiin
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viesti:

Re: Suomen voittaja vuosimallia 2012

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

^
Jos ainoa tapa saada ne näyttämään älykkäiltä, on saada ne näyttämään kuolleilta lehmiltä? :mrgreen:
Veikkaisin, että kuolleen lehmän runko ja kaula näyttävät pidemmiltä. Toki jonkinlaista ryhdikkyyttä pitää olla, ettei se koira ihan mitensattuu seiso selkä notkolla ja jalat ristissä. En ikinä ole kuullut mitään perustelua tuolle, mutta kyllähän moni holsku aika siltä siellä kehässä näyttää.
Kuva Kuva
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

ei mulla muuta kuin et Rodneyn kuvat on vaihdettu, koska sen tulos vaikuttaa kasvattajaryhmän tuloksiin. ja en mielelläni joka näyttelystä hae hyllyä. Vaikka ite oon edelleenkin sitä mieltä et rodikan vanhat kuvat <3

Ja Ousan kuvat on aina olleet samat.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Kendra kirjoitti:Ot. Twiggyn linkittämän koiran lisäksi toivon myös tämän koiran kuvien muuttuneen arvostelun jälkeen, tai arvostelussa ei ole ollut samaa lähtökohtaa kaikilla koirilla. Koiralla siis H ja arvosteluja selatessani sitä "alkukantaista saksanpaimenkoiraa" on haettu.
Ei oo kuvat vaihtuneet. Mun virtuaalikoirieni kuvat ei vaihdu muuta kuin silloin kun jollakin muulla on kuva käytössä tai joku tulee sanomaan, että ei saa käyttää.

// Katos, Marcia kerkisikin jo sanomaan :D
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Vaaksiainen kirjoitti:Vilkaisin horroksen tuomaroimia muita rotuja muissa näyttelyissä, ja ihan asiallista linjaa on muutoin ollut. Ilmeisesti se on tämä rotu, joka kuohuttaa. Sitä tuomaroinnista voi myös kieltäytyä tietyn rodun kohdalla, jos ei ko. rodussa jostain syystä pysty pitäytymään asialinjalla!
Sitä minä ihmettelen, että jos joku rotu oikeasti saa noin pahoinvoivaksi, niin onko sitä sitten edes arvosteltava. Tästä samasta asiasta paasasin joskus myös Twiggylle, koska häntä inhottaa arvostella esim. basset houndeja, mutta Twiggy sentään arvosteli kaikki koirat samalta linjalta lähtien eikä antanut tietynlaisten ennakkoasenteiden tähän arvosteluun vaikuttaa antaen rodun olla sellainen kuin on eikä lähtenyt vaikkapa sellaisesta lähtökohdasta että "jos tämä olisi suomenpystykorva". Mitä jos kyseessä olisi ollut enkkubulli, olisitko niillekin antanut HYLiä ja T:tä, koska niiden rakenne ei nykypäivänä ole lähelläkään tervettä?
Minusta tässä ei ole myöskään oikein oltu "ajan hermoilla" sen suhteen, että se valitettava tosiasia nyt vaan on se, että saksanpaimenkoirista on käyttö- ja näyttölinjainen versio ja näillä on nyt mentävä. En minäkään sairaalloista rakennetta puolusta ja itsekin sakemanneja arovstellessani suosin enemmän niitä käyttölinjaisia koiria (itse asiassa viimeksi saksanpaimenkoiria arvostellessnai jäskytyin siitä miten heikot takapäät useilla koirilla oli, teki ihan mieli kirjoittaa jotian botox-piikeistä), mutta joku roti nyt sentäs. En sano, että joka koiralle pitäisi se ERI/EH antaa, mutta ei sekään auta, että jäädään junnaamaan historiaan ja nostalgisoimaan että jos tällä olis sellainen ja sellainen rakenne kuin 1600-luvulla.... Minusta tässä nyt takerrutaan ihan liikaa siihen omaan ideologiaan ja tuntuu, että ihan tahallaan ollaan haluttu näin "oksettava" rotu tuomaroitavaksi, että koirille voi varmasti räiskiä mielin määrin sitä T:tä ja H:ta ja osoittaa miten rumia nämä koirat omasta mielestä ovat. "Ranteet näyttävät olevan muovailuvahaa ja takakulmaukset saavat minut voimaan pahoin" ei myöskään ole asiallinen tapa ilmaista koiran rakenteellisia puutteita. Pilkettä silmäkulmassa saa olla sanallisiakin kirjoittaessa, mutta tässäkin on rajansa. Rotumääritelmä sanoo esim. selästä seuraavaa "Kaulan tyvestä alkava ylälinja kulkee korkean ja pitkän sään ja suoran selän kautta hieman laskevaan lantioon asti katkeamatta." Minusta esim. tällä HYL-arvoisella koiralla on suora selkä, joka myös voitaisiin mitata vatupassilla suoraksi mikäli sen jalat olisi aseteltu kuin "normaalilla koiralla" - tälle ERI:llä palkitulle koiralle taas saa vaikka millaisen laskevan selkälinjan aikaa jos noita jalkoja vähän venyttelisi tähän ns. rodunoamisempaan esitystapaan.
Arvostan kovasti horros sitä, että ajat "terverakenteisten koirien asiaa", mutta nyt oikeasti.... Olet tarkka ja hyvä tuomari, mutta minusta sulla nyt menee se oma taustalla jylläävä ideologia rodun itsensä ja rotumääritelmän edelle. Tätä samaa olen miettinyt muidenkin kuin vain sakemannien kohdalla, haet selkeästi sitä "vanhaa hyvän ajan rakennetta", mutta mitäs sitten kun joidenkin rotujen kohdalla tämä on mahdottomuus.
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

Oiskohan tossa horroksen laittamassa vsp sakussa käynyt kämmi? Ymmärsikö horros avata kuvan koiran sivuilla? Kuva meinaan on erittäin vääristynyt koiran sivulla ennen kuin kuvan avaa täyteen kokoon ja itseasiassa se on siinä vääristynyt paremman näköiseksi eikä se siinä näytä tappijalalta, jota se todellisuudessa on.

Vasemmalla print screen koiran sivusta ja oikealla kuva todellisissa mittasuhteissa.

// Aah kato sokee ei huomannu, että ko kuva oli tänne linkattu ja edelleen horros pysyi kannassaan. Eli ilmeisesti pähkäilyni meni metsään :P
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Yatsu
Söi navetan kaksi nautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yatsu »

Pakko vaan tulla sanomaan, että mitä nyt keskustelua olen seurannut niin olen kyllä täysin samaa mieltä Nathin kanssa. Ehkä muutama muukin on tätä samaa tässä keskustellessaan hakenut, mutta ei ole osanut käyttää oikeita sanoja. :D
Kuva
elena
Syvällistä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elena »

Sivuilla kasin tulokset lukuunottamatta RYPiä (ei siinäkään kauaa varmaankaan mene)! Vielä jos joku ihana ottais EFR:n loput (viis koiraa ja RYP) tuomaroitavaksi, voitais noita BIS-kehiä jo alkaa tuomaroida... :)

// Kasin RYP-tulokset!
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Mua kiinnostais tietää, miten koiran, jonka tuomari on aikaisemmin arvostellut samoilla kuvilla PN-sijoille, arvostelu voi tippua yhtäkkiä erittäin hyvään? Jos tuomari muuttaa mieltään yhtäkkiä koiran ulkonäön suhteen, niin kuinkahan epätarkasti tuomari on aikaisemmin arvostellut.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Marcia kirjoitti:Mua kiinnostais tietää, miten koiran, jonka tuomari on aikaisemmin arvostellut samoilla kuvilla PN-sijoille, arvostelu voi tippua yhtäkkiä erittäin hyvään? Jos tuomari muuttaa mieltään yhtäkkiä koiran ulkonäön suhteen, niin kuinkahan epätarkasti tuomari on aikaisemmin arvostellut.
Tuomaritkin on ihmisiä ja oppivat koko ajan uutta. Kuitenkaan meistä kukaan mitään valmiita ulkomuototuomareita olla. Itse oon heittänyt EH:ta ja jopa H:ta aikaisemmin lähes sertillä palkitsemilleni koirille, ihan vaan sen takia että silmäni on kehittynyt ja olen oppinut uusia seikkoja arvostelemisesta. Tietysti jos tuomari on viime viikolla laittanut sen PN-sijoille, niin voi ollakin syytä ihmetellä, mutta niin.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^ Ei lisättävää.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

Mulla ei ole oikeuksia kuin pivikoihin, mutta kyllä mä olen siellä huomannut, että itse olen antanut eri laatua eri kerroilla. Välillä kun on koirien kisakalentereita katsonut ja sieltä nimenomaan sitä mitä on itse antanut on saanut miettiä, että "mitä ihmettä mä olen tuolloin ajatellut, kun olen tälle koiralle antanut Hn/ERIn ja olen kyllä täysin eri mieltä". Joskus sitä tapahtuu myös virheitä ja jo seuraavana päivänä saa miettiä, että mitäs ihmettä sitä on tullut laitettua eikä itsekään tiedä mistä ko laatumaininta on alkujaan peräisin. Siinä voi olla ajatuksissaan ja laittaa eriä mitä meinasi tai mennä koirien laadut vaikkapa sekaisin.

Mutta kyllä se aina mietityttää, jos jonkun koiran laatumaininta vaihtelee radikaalisti, mutta siihenkin voi antaa vastaukseksi vaikka vaan, että on kehittynyt tuomarina ja näkee nyt virheitä joita ei ennen nähnyt, jos siis se on se syy.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Shady kirjoitti:Mulla ei ole oikeuksia kuin pivikoihin, mutta kyllä mä olen siellä huomannut, että itse olen antanut eri laatua eri kerroilla. Välillä kun on koirien kisakalentereita katsonut ja sieltä nimenomaan sitä mitä on itse antanut on saanut miettiä, että "mitä ihmettä mä olen tuolloin ajatellut, kun olen tälle koiralle antanut Hn/ERIn ja olen kyllä täysin eri mieltä". Joskus sitä tapahtuu myös virheitä ja jo seuraavana päivänä saa miettiä, että mitäs ihmettä sitä on tullut laitettua eikä itsekään tiedä mistä ko laatumaininta on alkujaan peräisin. Siinä voi olla ajatuksissaan ja laittaa eriä mitä meinasi tai mennä koirien laadut vaikkapa sekaisin.
Tähän ei mulla lisättävää. Mä tällä hetkellä otin nyt urakakseni tuomaroida MV-12 pehkot ja kun kattelen mitä oon aikasemmin antanut niin hävettää et miten on voinut koskaan olla tota mieltä etc :mrgreen:

Erikalla myös mielettömän hyvä pointti!
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Mua ei sillain haittaa tuo, että tulokset vaihtelee, mutta se, että musta Suomen voittajan cockereita ei oo tuomaroitu samalta lähtöviivalta, koska oma kasvattini on näyttelylinjainen. Tän & tän (oman sukupuolensa parhaat) pystyi arvostelemaan, mutta ei tätä, koska musta yhtälailla tuollainen yläviistoon otettu kuva vääristää ja ihan yhtälailla sit tuon mun kasvattini kuvista pystyy "rakentamaan kokonaisuuden", jos (erityisesti) tuon käyttölinjaisen nartun kuvista pystyy. Tuota urosta en niin pahasti ihmettele, koska siitä nyt puuttuu vain jalat, mutta tuossa nartussa, jos tuijottaa vain rakennekuvaa voisi sillä sanoa olevan mm. aivan hervoton pää. Esimerkiksi myös virt. cockeriurokseni on IRL:ssä kisannut KÄY-luokassa (tämän perusteella siis väitän, että uros on saavuttanut jotain myös IRL käytössä) ja sai tuolla näyttelyssä tyydyttävän (musta tyydyttävien kohdalla olisi aina tosi kiva saada arvostelut niin tietäisi aina miksi tuomari ei pitänyt koirasta), mutta tosiaan pointtini on se, että myös tuollainen "tavallinen rotunsa edustaja" voi toimia käytössä. Ei se tarvitse sitä "käyttölinjaisen" leimaa ollakseen käyttökoira.

Musta joillakin virtuaalituomareilla alkaa vain oikeasti mennä tuo käyttölinjan ihannointi yli, koska virtuaalikoiria ne näyttelylinjaisetkin on. Ei ne näyttelylinjaiset nyt voi niin paskoja olla, koska pystyväthän nekin yleisesti ottaen elämään normaalia elämää. Enkä tosiaan sano minään katkerana kanssakilpailijana, koska mulla ei tunnu enää missään virtuaalikoirien menestys (koska suvut<3), mutta toivoisin sellasta yhtä viivaista arvostelua rodussa kuin rodussa. Tottakai mielipiteet vaihtelee ja alkaa kiinnittämään eri asioihin huomiota, jonka lisäksi myös isoissa roduissa joutuu arvostelemaan eri päivinä, jolloin myös mieliala vaikuttaa.
kirby
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja kirby »

^ Cockerituloksia katsoessa ei tosiaan voi kuin pyöritellä silmiään.. :lol:
Musta joillakin virtuaalituomareilla alkaa vain oikeasti mennä tuo käyttölinjan ihannointi yli -- toivoisin sellasta yhtäviivaista arvostelua rodussa kuin rodussa
Susityttö tiivisti mun ajatukset hyvin, koska joillakin ehkä nyt tulee nää omat ihanteet arvostelussa turhankin voimakkaasti esiin. Tai sit arvostellaan rotua ilman kummempaa rotutietämystä ja nojaudutaan siihen omaan ihanteeseen liikaa, kuten tässäkin tapauksessa. Musta tuntuu et tässä puhtaasti halutaan tuoda oma mielipide esille koskien ehkä näitä enemmän showtyyppisiä koiria. Ja mun mielestä tuomarointi, joka ei lähde ihan samalta linjalta kaikkien koirien kohdalta, on väärä paikka sen ilmaisemiselle.
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Minä suosittelen penkomaan rotumääritelmän lisäksi siihen käden ulottuville rotumääritelmän tulkintaoppaan - näitä löytyy mm. snautsereista, lappareista, pinsereistä, belgeistä ja vaikka kuinka monesta muusta rodusta, monesti vieläpä kuvitetut versiot. Eikä tarvi edes lähteä kirjastoon, vaan senkus heittää Googleen "rotu X rotumääritelmän tulkinta".

Olen myös samaa mieltä kirbyn kanssa. Se näyttelylinjainen voi olla rakenteeltaan erinomainen siinä missä käyttölinjainen tyydyttävän arvoinen, eikä näitä erilinjaisia koiria pitäisi asettaa heti arvostellessa sille linjalle, että koska tämä nyt on näyttelylinjainen niin se saa automaattisesti paskempaa laatuarvosanaa VAIN sen takia, että se nyt sattuu olemaan näyttelylinjainen. Koira pitäisi arvostella omana itsenään ja unohtaa nuo hiivatin linjat siinä vaiheessa, kun sen kuvan avaa. Se käydään yksityiskohtaisesti läpi päästä häntään eikä mietitä siinä arvostellessa kertaakaan kumpaa linjaa se edustaa.
Vastaa Viestiin